boetseren

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Sinder

boetseren

Bericht door Sinder »

Voor donderdagavond moet ik een Piet Piraat taart afleveren en ik had deze in mijn hoofd:
Afbeelding

Nou heb ik op de cursus boetseren geleerd dat je dan fondant moest gebruiken en daar wat tylosepoeder aan toevoegt. Zo gezegt zo gedaan, maar het lukt niet! Ik heb er al 2 gemaakt en ik krijg het gewoon niet voor elkaar! Ik snap er niks van. Hij valt uit elkaar, blijft niet zitten, breekt, nou eigenlijk van alles behalve dat hij blijft zitten.
zou het mogelijk zijn deze van marsepein te maken of zou dat te zwaar zijn en zou hij in elkaar zakken? Tijd begint te dringen en ik wil er niet nog eentje verprutsen.
Dussss... boetseertips gezocht!
Suzanne

Bericht door Suzanne »

ik geloof ook niet dat deze zelf zit, heb je 'm verstevigd met een flinke sateprikker o.i.d.? of 3?
Sinder

Bericht door Sinder »

ja had ik wel gedaan, op de manier waarop ik geleerd had: in de romp eentje van arm 1 naar arm 2. Eentje van hoofd naar romp. eentje van romp naar benen.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

stukje eerst apart laten drogen voordat je 'm in elkaar zet?

ik weet het niet maar roep maar iets...
Sinder

Bericht door Sinder »

ja deze ziet er wel verhard uit hè? #@$@# moet ik wéér kleuren... grr....
Vermanen

Bericht door Vermanen »

en de vriezer maakt ook geen verschil?
roept de taarten nono
Sinder

Bericht door Sinder »

ik weet het niet...

Plan is nu maar toch nog een keertje met fondant proberen. Ik ga piping gel erbij maken zodat ik ook nog kan lijmen.
Kijken of dat lukt.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

kan hij niet liggen zonnen ofzo?
Sinder

Bericht door Sinder »

Suzanne schreef:kan hij niet liggen zonnen ofzo?
hahahahaha dat kan altijd nog....

of de versie "Piet Piraat- onwel geworden"
Suzanne

Bericht door Suzanne »

beetje groen rond z'n mond, zoooo zeeziek! hihi
Sinder

Bericht door Sinder »

nou ik heb het van fondant gedaan, met tylose erin en gelijmd met piping gel. pfff.... ik ben nog niet tevreden maar hier moeten ze het mee doen.
http://yfrog.com/61gtlcj
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Ik vind hem gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!! Ik zou er meer dan tevreden mee zijn!
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
maaike
J&J TEXEL

Bericht door maaike »

leuk geworden hoor
ik doe het je niet na
geen mij maar een puzzelplaatje ;-)

ben benieuwd naar de hele taart...
maaike mv 3 jongens en een meisje
Sinder

Bericht door Sinder »

oh het stelt me wel gerust dat jullie hem wel ok vinden hoor! Hij is nu wel ietsje aan het harden maar nog niet echt. Toch gek hoor, blijkbaar hadden we andere fondant ofzo bij de workshop want ik doe het toch echt niet veel anders nu. Dank jullie!
Suzanne

Bericht door Suzanne »

zooo echt heel leuk geworden!

er zit zo veel verschil in fondant. Heb op dit moment ook k*t fondant en ga van ellende weer aan de marsepein. denk dat hij TE vers was. (wel goedkoop)

Bij mij brande vandaag bij de eerste biscuit de mixer door... moest er eigenlijk drie...
wel goede reden om nu echt een kenwood aan te schaffen.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

hij is mooi!
niets meer aan doen!
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hartstikke goed gelukt joh! niet meer aankomen tot ie op de taart moet!
maar als je echt goede lijm wil hebben, moet je geen pipinggel gebruiken.
heel klein beetje water (echt een bodempje) met een mespuntje tylose. roeren en een paar uur laten staan. dit is echt eetbare lijm.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik vind hem echt geweldig geworden.
En volgens mij zijn er 2 soorten fondant. Eentje die redelijk snel uithard en eentje waar het heel lang bij duurt.
Sinder

Bericht door Sinder »

Ja ik had wel voor uithardende fondant gekozen. Maar idd, misschien een ander merk ofzo. Nou ja, weer wat geleerd. De taart is af! Ik ben er blij van, ik ga zo een foto plaatsen!
Sinder

Bericht door Sinder »

Afbeelding
dit is hem geworden. Het is vrij donker in huis, de foto's worden niet heel mooi nu helaas.
lineke
J&J SANTORINI

Bericht door lineke »

Sinder schreef:oh het stelt me wel gerust dat jullie hem wel ok vinden hoor! Hij is nu wel ietsje aan het harden maar nog niet echt. Toch gek hoor, blijkbaar hadden we andere fondant ofzo bij de workshop want ik doe het toch echt niet veel anders nu. Dank jullie!
ok? ok???
Hallo, Piet ziet er goed uit hoor!
Don't put yourself down!
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Sinder

Bericht door Sinder »

:oops: komt omdat ik zelf gewoon niet tevreden ben...
Sinder

Bericht door Sinder »

en volgens mij de papa ook niet.. hij zei niet zoveel... :? :(
Mv2jongens

Bericht door Mv2jongens »

Sinder schreef:en volgens mij de papa ook niet.. hij zei niet zoveel... :? :(
dan is ie gek! Dit is toch ontzettend mooi! Laat hem maar bij de hema bestellen anders... daar krijgt hij dit niet hoor! Echt mooi gelukt!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

Sinder schreef:en volgens mij de papa ook niet.. hij zei niet zoveel... :? :(
papa's zeggen nooit veel hoor! het zijn altijd de mama's die het helemaal geweldig vinden. van die mannen hoeft al die poespas vaak niet ;)
de taart is echt helemaal super, echt heel goed en mooi hoor!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

nou het heeft mij anders behoorlijk onzeker gemaakt. Ik heb voor deze taart 50 euro gevraagd. Hij is 30x30 en de boot is zo groot als een cake. Dus ruim voldoende voor 35 personen en de vraag was 32. Ik had voor 25 euro materiaal erin zitten. Daarnaast reken ik ook nog wat voor gebruik gereedschap e.d. Dan hou ik echt niet heel veel over volgens mij...
Sinder

Bericht door Sinder »

oh ik doe dit helemaal niet om er iets aan te verdienen idd. Maar omdat ik het leuk vindt taarten te maken. Ik wil gewoon vergoeding voor ingrediënten, gebruik van materialen enzo. Voor 35 personen taart, haal eens 3 vlaaien bij de bakker, ben je ook zo 35 euro kwijt toch? ik had niet het idee dat ik nou teveel ervoor vroeg. Toch?
Cindy

Bericht door Cindy »

Hij is leuk geworden! Wat een frustratie als die piraat steeds inzakt. Gelukkig is het uiteindelijk meer dan goed gekomen.

Ik vind 50 euro zeker niet te veel, want ik weet wat een werk er in zo'n taart zit. Maar zelf zou ik geen 50 euro aan taart uit willen geven en daarom maak ik ze zelf.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Ik vind m superleuk! En je hebt er zeker niet teveel voor gevraagd. Waar je ook gaat vragen, dit is wel zo ongeveer de prijs die hobby-taarten-maaksters er voor vragen. Want bij een bakkerij is zoiets helemaal niet betaalbaar.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Plaats reactie