Bruidstaart - rozentutorial met foto's
Moderator: Chantal
Ehm ... geen idee. Maar ik heb ademloos je verhaal gelezen. Hoe dóe je dat toch, zo boetseren (ik moet denk ik eens in de leer komen, ben al blij met de Thomas de Trein taart die neefje Bram zaterdag krijg :S). . Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Oooooooh die roosjes zijn echt GEWELDIG!!!!! Ze lijken wel echt!
Enne die rondjes, tja heel eerlijk vind ik dat rondje met die initialen niet zo heel erg mooi, juist iets te priegelig, maar misschien lijkt dat zo op de foto. Van mij zouden ze dus juist wel iets dikker mogen. En anders inderdaad een randje bolletjes langs de rand? Die andere vind ik wel echt cool, zo knap gemaakt.
Verder ben ik een taartennono dus heb ik niet echt tips. Maar man wat kan jij toch mooie dingen maken.
Enne die rondjes, tja heel eerlijk vind ik dat rondje met die initialen niet zo heel erg mooi, juist iets te priegelig, maar misschien lijkt dat zo op de foto. Van mij zouden ze dus juist wel iets dikker mogen. En anders inderdaad een randje bolletjes langs de rand? Die andere vind ik wel echt cool, zo knap gemaakt.
Verder ben ik een taartennono dus heb ik niet echt tips. Maar man wat kan jij toch mooie dingen maken.
Dus... de datum is nog niet bekend.... Wat als het nog een jaar duurt? Dan heb je al dat mooie werk voor niets gedaan?
Wauw, C orina, ik ben echt weer onder de indruk! Zo mooi en delicaat. Je kan echt zien dat je er veel aandacht en liefde in stopt!
Wauw, C orina, ik ben echt weer onder de indruk! Zo mooi en delicaat. Je kan echt zien dat je er veel aandacht en liefde in stopt!
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
-
- J&J MAURITIUS
als jij iets doet, doe je het gelijk ook tot in de perfectie! maar je begrijpt natuurlijk wel dat je niet zulke prachtige roosjes kunt maken zonder er een how to bij te schrijven.
en je zult wel veel eer van jouw werk krijgen, want als ik het goed begrijp gaan die roosjes nog met jouw moeder mee naar het bejaardentehuis
en je zult wel veel eer van jouw werk krijgen, want als ik het goed begrijp gaan die roosjes nog met jouw moeder mee naar het bejaardentehuis

Dit vraagt om een kluis huren bij de bank!artcoco schreef: Ben echt als de dood dat er wat mee gebeurt! Heb nu een plastic bakje erover gezet en ben aan het denken voor een absoluut veilige plek hier in huis. En nee, die hebben we niet. De kelder is ideaal, maar daar spelen vaak kinderen... dit gaat me nog nachtmerries opleveren!
Groet,
Joke
heel, heel erg mooie roosjes. echt net echt!!
voor de rest: zet ze heel hoog en veilig weg. doe voor de rest weinig met de taart, dit erbovenop is juist erg mooi en sjiek!
en dan misschien 2 kleinere taartjes met de rondjes erop? wordt het lekker persoonlijk
voor de rest: zet ze heel hoog en veilig weg. doe voor de rest weinig met de taart, dit erbovenop is juist erg mooi en sjiek!
en dan misschien 2 kleinere taartjes met de rondjes erop? wordt het lekker persoonlijk

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
-
- J&J SANTORINI
ze zijn echt prachtig!artcoco schreef:Nou, wat een enthousiaste reacties op mijn tutorial... zouden er dan echt foto's bij moeten voor ik jullie warm krijg? Gelukkig ben ik niet de kwaadste: http://www.artcoco.nl/roosjes.htm
Speciaal voor jullie!(en let niet op de knullige foto's, had geen zin om helemaal een statief op te gaan zetten en uit de hand bleek dat flits de hele roos platsloeg en zonder flits ben ik toch te bibberig...
Maar het verklaart hopelijk een boel.
toevallig heb ik laatst (ook op een bruiloft) het roosje op mijn stukje taart bewaard om nog eens na te maken
mbv jouw uitleg gaat het zeker lukken!
maaike mv 3 jongens en een meisje
zooo prachtig zeg een heel kunstwerk.
ik zou ze zo laten dnek ik, alles wat je er meer aan doet is afbreuk lijkt mij.of ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het nog beter en mooier kan door er iets tussenin te doen.
het zwart vind ik wel heel hard erbij...die zou ik over doen in dezelfde tinten....maar goed ik weet het ook niet hahaha
ik zou ze zo laten dnek ik, alles wat je er meer aan doet is afbreuk lijkt mij.of ik kan me gewoon niet voorstellen hoe het nog beter en mooier kan door er iets tussenin te doen.
het zwart vind ik wel heel hard erbij...die zou ik over doen in dezelfde tinten....maar goed ik weet het ook niet hahaha
Mooi zeg!
Leuk om te maken he. Ipv folie gebruik ik een insteekhoes om de blaadjes dun te maken. Dat is wat steviger en plakt minder.
Volgende keer zal ik ze ook eens van gumpaste maken, mijn ervaring met marsepein is dat het snel aan elkaar plakt als het zo dun is.
Die poeder zo erbij maakt er echt een wow-factor van! Leuk dat je direct zo enthousiast aan de slag bent gegaan.
Leuk om te maken he. Ipv folie gebruik ik een insteekhoes om de blaadjes dun te maken. Dat is wat steviger en plakt minder.
Volgende keer zal ik ze ook eens van gumpaste maken, mijn ervaring met marsepein is dat het snel aan elkaar plakt als het zo dun is.
Die poeder zo erbij maakt er echt een wow-factor van! Leuk dat je direct zo enthousiast aan de slag bent gegaan.
nog even over die lelie die je zo liet drogen. Bij het maken van bloemen met veiners maken ze eerst met de veiner een vorm van aluminiumfolie waar de bloem ingelegd wordt om te drogen. heb je deze al eens gezien;
http://www.wattedoen.be/suikerbloemen-m ... 5168.shtml
ben benieuwd naar het eindresultaat
http://www.wattedoen.be/suikerbloemen-m ... 5168.shtml
ben benieuwd naar het eindresultaat
Je kunt aan je how-to ook merken dat je gewend bent om teksten te schrijven. Het leest heerlijk weg, en de prachtige foto's maken het af.
Ik geloof niet dat ik het ooit ga proberen, zoveel geduld heb ik nu eenmaal niet, maar het is grappig om jouw idiote ach-laat-ik-dit-eens-proberen-projecten te volgen.
Ga zo door Corina!
Ik geloof niet dat ik het ooit ga proberen, zoveel geduld heb ik nu eenmaal niet, maar het is grappig om jouw idiote ach-laat-ik-dit-eens-proberen-projecten te volgen.
Ga zo door Corina!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)