Welke keukenmachine kies ik??

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Mon
J&J SANTORINI

Welke keukenmachine kies ik??

Bericht door Mon »

Ik kan kiezen, maar welke? Ga ik voor strak design, old school, of veel wattages.

Het gaat om de volgende machines:
Kenwood KMX 54 Afbeelding of de Kenwood KMC 560 Afbeelding

De KMX 54 heeft 500 Watt vermogen en de KMC 560 1000 Watt vermogen. Verder zijn ze nagenoeg identiek.
Ik vind de KMX54 mooier dan de KMC560. Als ze gelijke wattages hadden gehad, had ik dus voor de KMX54 gekozen.
Ik ben dus benieuwd wat (of??) de 1000 Watt meer toevoegt dan de 500 Watt.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Mir

Bericht door Mir »

Ik heb de KMX en ben daar erg tevreden over. Die andere ken ik niet.
Ik heb begrepen dat veel wattage bij zo'n apparaat helemaal niet nodig is, de kitchenaid heeft nog minder.
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

Mir schreef:Ik heb de KMX en ben daar erg tevreden over. Die andere ken ik niet.
Ik heb begrepen dat veel wattage bij zo'n apparaat helemaal niet nodig is, de kitchenaid heeft nog minder.
Wat doe jij er allemaal mee (ja mixen, duhuh ;) ) maar wanneer en wat en hoeveel etc. En wordt ie ook warm of blijft ie heerlijk koel. Vertel eens ;) :)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Mir

Bericht door Mir »

Mon schreef:
Mir schreef:Ik heb de KMX en ben daar erg tevreden over. Die andere ken ik niet.
Wat doe jij er allemaal mee (ja mixen, duhuh ;) ) maar wanneer en wat en hoeveel etc. En wordt ie ook warm of blijft ie heerlijk koel. Vertel eens ;) :)
Ik gebruik 'm vooral voor bakmixen en brooddeeg en een paar keer per week. Dat doet ie zonder problemen. Ik heb 'm nu een jaar.
De pasta hulpset staat nog steeds op m'n verlanglijstje, maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Ik heb nooit gemerkt dat het apparaat warm wordt.

marsepein kneden heb ik nog nooit geprobeerd en ik kan me voorstellen dat hij daar inderdaad te licht voor is.
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

artcoco schreef:
Mir schreef:Ik heb begrepen dat veel wattage bij zo'n apparaat helemaal niet nodig is, de kitchenaid heeft nog minder.
Ja, maar dat is appels en peren vergelijken - de overbrenging van de KitchenAid is anders, zodat die het wattage effectiever omzet.

Zo, het is zeker duidelijk dat ik me ingelezen heb? Wattage is belangrijk als je zware dingen wilt doen, brood/pastadeeg of marsepein kneden. Ikzelf vind de KitchenAid mooier (is heel erg old school), maar mijn man wil eigenlijk de KMC (of liefst die ook een inductie-mogelijkheid heeft, zodat je erin kunt verwarmen - maargoed, hij had geen enkel idee wát hij er dan in zou maken, hihi, gaat hem vooral om de snufjes vrees ik!).
JW wil ook het liefst de zwaardere, ivm meerdere mogelijkheden die je ermee hebt. Pasta maken zie ik hem nl nog wel eens doen. Of brood bakken (speciale broodjes).

Hij vindt de strakkere KMC ook mooier, ik dus de andere. Ik dus de andere en ik mag kiezen :D

Puur rationeel (tja, voor vrouwen is dat lastige vaak he ;) ) zou ik op dit moment voor de KMC gaan. Ik kan echter de KMX nog geen vaarwel zeggen, die is zoveel mooier. Zucht ...
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

artcoco schreef:
Mir schreef:Ik heb begrepen dat veel wattage bij zo'n apparaat helemaal niet nodig is, de kitchenaid heeft nog minder.
Ja, maar dat is appels en peren vergelijken - de overbrenging van de KitchenAid is anders, zodat die het wattage effectiever omzet.

Zo, het is zeker duidelijk dat ik me ingelezen heb? Wattage is belangrijk als je zware dingen wilt doen, brood/pastadeeg of marsepein kneden. Ikzelf vind de KitchenAid mooier (is heel erg old school), maar mijn man wil eigenlijk de KMC (of liefst die ook een inductie-mogelijkheid heeft, zodat je erin kunt verwarmen - maargoed, hij had geen enkel idee wát hij er dan in zou maken, hihi, gaat hem vooral om de snufjes vrees ik!).
Maar ik heb ergens ook gelezen dat de Kitchen Aid beter marsepein kan kneden dan de KMC/KMX, ondanks dat het wattage van de Kitchen Aid minder is.
Maar ik vind de KMX ook mooier dan de KMC, en het is (bij mij in ieder geval) wel iets wat op het aanrecht blijft staan.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

Ik ben voor de KMC 560 gekozen, omdat deze het meeste vermogen heeft en dat kan handig zijn wanneer we bijv. ook pasta en brood ermee willen maken. Of voor marsepein/fondant (kan dat er uberhaupt in?). Nu maar wachten tot ik hem krijg :)
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

mamawanda schreef:Maar het kan er wel allemaal mee. :D
Kijk, dat bedoel ik, dan kan je maar beter een machine hebben die het wél kan he, voor het idee, ook al gebeurt het nooit whahaha ;).
jipirene
J&J SANTORINI

Bericht door jipirene »

Ik ben sinds vanavond de trotse eigenaar van een Kenwood KM 264. Stond bij de Makro als showmodel voor 125 euro ex btw. Sja, die kon ik niet laten staan. Mijn keukenmachine doet het heel erg slecht dus nu heb ik alles in 1. Ik ben blij.

Irene
Amber 24, Josien 21, Dorith 20, Maureen 18, Babet 14
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

He superdeal ook zeg. Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent.
Plaats reactie