Misschien is het toch niet mijn hobby...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Esther
J&J MALEDIVEN

Misschien is het toch niet mijn hobby...

Bericht door Esther »

Elke keer als ik een taart maak, zit er een moment bij waarop ik denk: "Help, dit gaat nooit lukken! Hij wordt vreselijk! Ik ben hier veel te lomp voor! Wie heeft dit bedacht, dat ik wel een taart zou maken?"

Afgelopen zaterdag ook weer, de fondant wilde niet rood worden en ik kreeg echt zulke neigingen richting de taart: :schieten:
Uiteindelijk een half potje bruin erbij gegooid en dit was het resultaat:

Afbeelding

Best acceptabel. En volgens Wilbert was hij ook lekker.

Maar hebben jullie dat ook, of doen jullie het heel ontspannen, goed getimed enzo?

(overigens heb ik ter afleiding een stukje Cake Boss gekeken waarbij ze een taart van 4 lagen van de trap lieten vallen. Dat zette mijn leed wel in perspectief ::lol: )
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

ik gebruik alleen voor gekleurd marsepijn of fondant. dat kleuren is me teveel werk. ik vind hem wel leuk
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Sinder

Bericht door Sinder »

oh maar deze kleur is toch helemaal goed voor deze taart? Mooi herfstig hoor! Ik kleur ook zelf maar dat lukt eigenlijk altijd wel. Wat ik altijd lastig blijf vinden is het mooi strak krijgen van een taart. Ik trek er altijd wel heeeel veel tijd voor uit want als ik denk "oh we gaan daarheen, effe een taartje maken om mee te nemen" mislukt het altijd. Dat heb ik ondertussen wel geleerd. Verder zijn cupcakes meer mijn ding dan taarten geloof ik. En Tafels! :lol:
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik vind het wel erg leuk

en idd een taart van vierlagen van detrap laten vallenn...oh ohhh

het voorbeeld van de herfsttaart vond ik heel sterk omdat er gemailleerde bladeren waren gebruikt....(met uitleg)

deze vind ik ook erg mooi
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Sinder schreef:Ik trek er altijd wel heeeel veel tijd voor uit want als ik denk "oh we gaan daarheen, effe een taartje maken om mee te nemen" mislukt het altijd. Dat heb ik ondertussen wel geleerd.
Is het dan toch een kwestie van timing... :-k
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ik heb bij bijna elke taart een moment dat ik denk: 'ochjee... als het nu maar wel wat wordt!' En meestal komt het goed (net als bij jou taart!) Ik probeer ook altijd voldoende tijd te plannen, maar meestal ben ik van het laatste moment.

edit: mooie taart! De basiskleur is heel mooi geworden!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Mir

Bericht door Mir »

Ik vind 'm leuk.

En ontspannen vind ik taart bakken zeker niet. Ik vermoed dat Gertjan dan ook denkt: 'Oh, ze is taart aan het bakken, laat ik maar uit de buurt blijven'.
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Ik vind hem wel mooi strak.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Mir schreef:Ik vind 'm leuk.

En ontspannen vind ik taart bakken zeker niet. Ik vermoed dat Gertjan dan ook denkt: 'Oh, ze is taart aan het bakken, laat ik maar uit de buurt blijven'.
::lol:
Wilbert is daar inmiddels ook achter ja!
Sinder

Bericht door Sinder »

Hier zegt manlief af en toe: het is toch hobby hè?? :twisted:
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

Rood, zwart en bruin zijn erg lastig om zelf te kleuren. Je moet er vaak een heel potje doorheen gooien als je de Wilton kleurstoffen gebruikt tenminste.
En Wilton heeft ook nog de vervelende neiging om te verkleuren.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Hmm... ik heb niet echt vaak problemen met kleuren.

Een heel potje is héél erg overdreven om te kleuren hoor.

Ik werk alleen met marsepein, dat kleur ik meestal een dag tevoren. De kleur wordt dan nog intenser, dus wat die dag nog wat ´rozig´ lijkt en niet helemaal rood, is de volgende dag dus echt goed van kleur.

Je moet er altijd rekening mee houden dat het véél tijd kost, héél veel tijd. Als er dan iets mislukt maakt dat dat het nóg meer tijd kost en ook frustratie waardoor het ook minder leuk is.

Ben je zelf tevreden over het eindresultaat? Ik vind dat je dat best mag zijn hoor, want hij is erg leuk!!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik vind het kleurtje erg mooi hoor!
werk je met fondant of met marsepein? fondant vind ik namelijk erg moeilijk te kleuren. het blijven altijd van die pastelkleurtjes vind ik.

enne.. stress heb ik niet meer met een taart, vaak genoeg doen, dan wordt dat al minder :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mieke

Bericht door Mieke »

Leuk taartje, de kleuren zijn erg leuk.

En inderdaad goed de tijd nemen voor het maken van een taart.
Ik kleur ook altijd minimaal een dag van te voren. Dan kan de kleurstof goed inwerken.
Cindy

Bericht door Cindy »

Ik vind de kleur die jij gemaakt hebt juist heel mooi voor een herfsttaart! Veel mooier dan echt fel rood.
Rood koop ik trouwens altijd voorgekleurd, net als wit en zwart. Die kleuren vind ik lastig om zelf te maken. Net als babyblauw trouwens, maar die ben ik voorgekleurd nog niet tegengekomen.

En stress? Niet echt, maar wel dat ik na een paar uur geen zin meer heb :oops: Gelukkig weet ik altijd wel weer het geduld op te brengen de taarten mooi af te maken.

Jouw taart vind ik leuk! Niet twijfelen aan jezelf hoor.
Plaats reactie