leuke ideeën gezocht!
Moderator: Chantal
leuke ideeën gezocht!
Voor het afscheid van onze psychiater ga ik een leuke tafel maken. Ik wil graag een "dokterstafel" maken. We hadden al wat gebrainstormd en dachten i.e.g. aan snoepjes die op pillen lijken. Verder kleine spuitjes gevuld met drank oid (iets vloeibaars). Het mag een zoete en hartige tafel worden. Ik ben benieuwd of jullie nog leuke inspiratie hebben.
Kom maar op met die vrije associaties, ik wil graag alles horen wat met dokters te maken heeft!
Kom maar op met die vrije associaties, ik wil graag alles horen wat met dokters te maken heeft!
Misschien kan je aan van die oude apothekers potten komen (van die glazen met een deksel) en daar 'pillen' en 'poedertjes' in doen? Etiketje erop, net echt!
Reageerbuisjes in zo'n rekje met iets vloeibaars erin.
Suikerspin-watten.
Cupcakes met pleisters van marsepein erop.
Leuk thema, leuke uitdaging om lekkere, passende dingen te verzinnen!
Reageerbuisjes in zo'n rekje met iets vloeibaars erin.
Suikerspin-watten.
Cupcakes met pleisters van marsepein erop.
Leuk thema, leuke uitdaging om lekkere, passende dingen te verzinnen!
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
oh de taarten gaan hem niet worden hoor, pooooeeeh, zo moeilijk!
Ik vind iets met recepten ook wel leuk ja, op eetbaar papier ofzo en dan op koekjes of zoiets.
ik werk in de psychiatrie, het gaat om onze psychiater. (een vrouw, hele vlotte tante). We werken met jongeren dus ik zat ook nog te denken aan echt jongeren-food, chips ofzo...
Maar ga door ga door!
Ik vind iets met recepten ook wel leuk ja, op eetbaar papier ofzo en dan op koekjes of zoiets.
ik werk in de psychiatrie, het gaat om onze psychiater. (een vrouw, hele vlotte tante). We werken met jongeren dus ik zat ook nog te denken aan echt jongeren-food, chips ofzo...
Maar ga door ga door!
Nou ben ik het woord weer kwijt. Angelique weet het vast nog wel, er was op het oude forum een heel topic over ouderwets snoep en zij wist nog een winkeltje. Het is ouderwets snoep dat je vroeger bij de bakker haalde, een witte dikke brok. Misschien kun je daar iets botterigs van maken (alhoewel dat niet echt psychiater-achtig is, maar wel dokter/ziekenhuis). Ik zou allemaal plastic (bij voorkeur bruine) potjes neerzetten met pilletjes, van die rood/witte salmiakstaafjes, witte snoepjes/pepermuntjes, etc. En dan een of ander label er op printen met bekende medicijnnamen. Misschien kun je een leeg paracetamol-stripje gebruiken als malletje voor witte chocolade paracetamolletjes? Er bestaan ook echte pleisters met cupcake plaatjes! http://thearno.blogspot.com/2009/04/cup ... rs.htmlTer decoratie natuurlijk geen ballonnen maar opgeblazen latex-handschoenen!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
jodevet misschien???Gootje schreef: Het is ouderwets snoep dat je vroeger bij de bakker haalde, een witte dikke brok. Misschien kun je daar iets botterigs van maken (alhoewel dat niet echt psychiater-achtig is, maar wel dokter/ziekenhuis
groetjes van rachel, moeder van raven(19-08-1999) en gallyon (11-07-2005)
Yep, ik ken het onder de naam massee: http://www.candyonline.nl/Webwinkel-Pro ... oning.htmlrees schreef:jodevet misschien???Gootje schreef: Het is ouderwets snoep dat je vroeger bij de bakker haalde, een witte dikke brok. Misschien kun je daar iets botterigs van maken (alhoewel dat niet echt psychiater-achtig is, maar wel dokter/ziekenhuis
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Hmmm, ik denk bij een psychiater aan een sofa en tissue's.
Ben ook nog even voor je gaan googlen, en kwam toen nog een dwangbuis tegen
.
En misschien kun je hier ook nog wat mee...
http://afentoeeenbui.punt.nl/upload/Loe ... arhuis.gif
Ben ook nog even voor je gaan googlen, en kwam toen nog een dwangbuis tegen

En misschien kun je hier ook nog wat mee...
http://afentoeeenbui.punt.nl/upload/Loe ... arhuis.gif
mama van Sam (08 juni 2006) & Norah (27 januari 2008)
D'ulevel in Dalen.Gootje schreef:Nou ben ik het woord weer kwijt. Angelique weet het vast nog wel, er was op het oude forum een heel topic over ouderwets snoep en zij wist nog een winkeltje. Het is ouderwets snoep dat je vroeger bij de bakker haalde, een witte dikke brok. Misschien kun je daar iets botterigs van maken (alhoewel dat niet echt psychiater-achtig is, maar wel dokter/ziekenhuis).

Pepermunt pillen natuurlijk
Naast medicijnlepels wat ik al ergens las,
kan je verschillende soorten distributie bakken gebruiken,
weekcassettes bijvoorbeeld, of van die kleine cupjes die eigenlijk voor afmeten vloeistof zijn, maar in de zorg bij ons gebruikt worden om medicatie uit te delen.
En een psych praat natuurlijk ook veel, misschien iets met een dictafoon of ouderwetsche cassette recorder?
Van die vage tekeningen, waar je figuren in moet benoemen,
gemaakt van ...... (gelieve zelf te bedenken
)

Naast medicijnlepels wat ik al ergens las,
kan je verschillende soorten distributie bakken gebruiken,
weekcassettes bijvoorbeeld, of van die kleine cupjes die eigenlijk voor afmeten vloeistof zijn, maar in de zorg bij ons gebruikt worden om medicatie uit te delen.
En een psych praat natuurlijk ook veel, misschien iets met een dictafoon of ouderwetsche cassette recorder?
Van die vage tekeningen, waar je figuren in moet benoemen,
gemaakt van ...... (gelieve zelf te bedenken

Ja, die Horschack test, daar moet ook wel iets mee te maken zijn!
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Stoergeboortekaartje.nl
Een status van eetbaar papier met koffiekringen erop??? En dan een status OVER haarzelf maken (pt. X had vandaag weer last van hallucinaties?)
Cupcakes met het logo van het ziekenhuis?
En ergens in mijn hoofd fluistert een stemmetje (in deze wel heel toepasselijk) dat je ook iets 'psychedelisch' moet doen... Cupcakes met een over-the-top versiering?
Cupcakes met het logo van het ziekenhuis?
En ergens in mijn hoofd fluistert een stemmetje (in deze wel heel toepasselijk) dat je ook iets 'psychedelisch' moet doen... Cupcakes met een over-the-top versiering?
Groetjes,
Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)
Met liefs en lapjes
Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)
Met liefs en lapjes
Nou, kleine vierkante taartjes met receptenbriefjes, dat lijkt me wel gaaf!Betje schreef:Moeilijk zeg!! Ik denk aan scalpels, verband(watten), eendenbek, hechtdraad, wattenstaafjes, microscoop, plaspotjes, tissues (voor de emotionele gesprekken), receptenbriefjes met slecht handschrift... maar wat je daar mee kan voor een tafel...
het worden cupcakejes met haar gezicht. De briefjes die overal bijkomen te hangen zijn de receptjes. Bij de Cupcakes komt dan ook "overdosis aan L." te staan. Verder hebben we blijerkoeken, opkikkers, en nog veel meer leuke ideeën! Het gaat goed komen en als het achter de rug is, plaats ik natuurlijk foto's!