Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Gezellig Suuz! Wat knap dat M al rolt, maar al jouw kindjes doen dat snel he?

Carly is gisteren 6 maanden geworden! We zijn nu dus aan de Rapley begonnen, en ze viel erop aan alsof ze maandenlang is uitgehongerd :) Werkte meteen al stukken banaan naar binnen en ik zag vanochtend al verschil in haar luier. Ben wel een beetje beledigd, ik doe zoveel moeite om haar 6 maanden volledig bv te geven en zodra ze de kans krijgt eet ze wat anders :) Ik vind het wel weer prachtig om te zien hoe ze eten aan het ontdekken is, en die gezichten die ze erbij trekt... :)

Maandag weer CB, ben erg benieuwd hoeveel ze weegt nu, en vooral hoe lang ze is, want ze lijkt echt met de dag groter te worden. Ze is zo'n schatje, met die pretoogjes van haar....ik zal kijken of ik weer eens foto's kan plaatsen.
Suuz

Bericht door Suuz »

Alweer 6 maanden? Gaat dat,snel zeg.

Wij gaan maandag naar CB, ik ben ook benieuwd hoeveel hij weegt.

Op dit moment vind hij de omgeving belangrijker dan eten ;)
ja die van mijn zijn erg snel (helaas, nou p zat op het gemiddelde steeds hoor) ach komt ook wel weer goed. Hij is nu bijna 4 maanden :(
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Jaa dat is weer een heel nieuw hoofdstuk he, bijvoeding!
Wel erg leuk dat het hier normaal is dat je daar pas bij 6 maanden mee begint, over het algemeen word je raar aangekeken natuurlijk.
Ik was bij J0ela met 5,5 maand begonnen om haar wat pap van bv en rijstebloem te geven en dat heb ik deze week ook met I.van gedaan, hij vindt het allemaal prima, snapt nog niet compleet dat hij het door moet slikken maar met een hoop geduld gaat het wel allemaal naar binnen. Rapley is bij J0ela niet gelukt (of het is niks voor mij) maar bij I.van wil ik toch wel proberen om er een weg in te zoeken dat hij leert wat hij met grotere stukken voedsel moet doen. Tot op de dag van vandaag wil J0ela bij voorbeeld geen stuk banaan vastpakken laat staan eten :shock: Ze raakt het heel voorzichtig aan met het puntje van haar wijsvinger, trekt een HEEL vies gezicht en veegt haar vingers dan heel theatraal af aan haar t-shirt.
Maar mijn oudste en eten - dat is een ander verhaal, ander draadje... en ik wil toch opnieuw goede hoop hebben dat I.van anders is en ook hierin anders zal zijn.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Pfff Sem is nog geen vijf maanden, maar ik kan hem bijna niet meer tegenhouden met eten ;) ik heb dus hoop dat hij beter gaat eten dan David. Nu eet David super, hoewel hij wel kieskeurig is, maar dat ben ik ook :p
Slapen gaat hier nog steeds erg slecht, maar voor de rest is Sem een vrolijk, tevreden mannetje. Hij kletst de hele dag en glimlacht en ontwikkelt zich prima.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Zo, weer terug van een paar dagen vakantie. Nic vond het prachtig in het zwembad en voor de zee is hij ook niet bang. Voetjes in de branding, en trappelen op het zand. Het reizen met de auto was wisselend (3,5 uur rijden met een stop tussendoor), heen ging redelijk goed, terug heeft hij een poos zitten huilen. Tot hij het op gaf en maar weer ging slapen. Toen we weer thuis waren lag hij heel tevreden in zijn box rond te kijken.
Hij is nog met moeite tevreden te stellen met een lepeltje als wij eten. Hij kijkt steeds kritischer naar onze borden. Nog anderhalve week dan mag hij ook zijn tanden gaan gebruiken :D

Hoe doen de andere zomerbabies het in de auto?
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Elke autorit langer dan vijf minuten is een hel. Hij stopt helaas ook niet met krijsen. :( laatst was het helemaal erg. De weg naar mijn ouders duurt normaalgesproken 50 minuten, door een file hebben wij er 3 uur over gedaan. 2 uur was hij aan het krijsen. Ik heb hem op gegeven moment eruit gehaald en gevoed, maar dat hielp maar kort. Er is zelfs een ader in zijn oog geknapt. Pff ben blij als hij in de auto vooruit mag. Dat was iig bij David de oplossing.
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Leuk, leuk, leuk al die verhalen over de zomerbabies,

Met Vera gaat het super, ze is zo lief, gezellig, leuk... geweldig!! De hele familie is verliefd!

Maandag moet ik ook weer naar het CB (Suuz ;)) ben benieuwd of ze dan wat zwaarder is als de vorige keer!

Verder lijkt het wel of ze eenkennig begint te worden, vandaag heeft ze heel hard gehuild omdat ze bij Rein zat en ik naar het toilet liep. Toen ik terug kwam en haar over pakte was haar gezicht 1 big smile! Monster!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Net even op de weegschaal gestaan met Ivan en hij weegt nu echt 9 kilo :mrgreen:
Over een ruime week is hij 6 maanden. Ik heb hem net een paar hele kleine stukjes banaan gegeven, dat vond hij prachtig. Wat is het snel gegaan zeg... Ik heb het gevoel dat de borstvoeding pas net echt lekker loopt. Zo bijzonder dat hij alles via mij gekregen heeft, tijdens de zwangerschap en ook het half jaar erna. Ik vind het starten met bijvoeden ook deze keer weer een emotionele drempel.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Dan heeft hij zeker ook van die lekkere spekjes, ana? Heerlijk dat het zo goed gaat. Hoe gaat het nu met j erhij? Red jij het een beetje?

Hier heeft al het kwijlen en sabbelen en bijten toch een reden gehad. Meneertje heeft zijn eerste tandje en nr twee is ook gelijk op komst :)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik zie je berichtje nu pas. Hij heeft wel spekbeentjes ja maar is ook niet overdreven dik volgens mij. Geen idee, hij is wel 70 cm.

Afgelopen twee weken waren bijzonder pittig door het 6 mnd sprongetje van I.van en als hij zoveel huilt en aandacht vraagt, dan is J0ela ook niet te genieten.
Zij is wel een stuk meer gaan slapen de afgelopen weken, en dat is even wennen maar wel heel lekker. En I.van is nu lijkt het wel door de sprong heen want ineens is hij alles aan het ontdekken. Hij is sinds gisteren aan het tijgeren, nog wel met veel frustratie maar vandaag ging het alweer een stuk beter. En nu heeft hij het vooral heel erg druk met alles wat hij tegenkomt. En wij halen weer een beetje adem - het heeft zoveel effect op het hele gezin als er eentje slecht in zijn vel zit.

Hij ligt nu dan uiteindelijk officieel in het logeerbedje want ik kan hem echt niet meer 'los' laten slapen nu hij tijgert. Vannacht neem ik hem vast wel weer bij me als hij voor een voeding komt.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

O leuk zeg dat hij tijgert! Hier een ventje dat het nog steeds niet leuk vindt op zijn buik. Wel wil hij constant staan :roll: . Volgens mij wil hij gewoon van liggen direct door naar staan en lopen.
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hier blijft het bij pogingen tot tijgeren en dan gaat hij altijd vliegen :P Maar tand nummer twee is nu bijna door, ik zal zo nog eens kijken misschien is ie al helemaal door. iedereen zegt hoe hard het gaat en hoe groot hij al is en dat klopt en daar ben ik blij mee ;) Door de reflux kan ik niet echt genieten van de babytijd. het gaat ook nog steeds niet beter en het slapen is echt heel slecht en dan is hij ook nog eens rond 5 uur wakker elke morgen. van mij mag hij dus gewoon lekker groeien :)

Even een vraagje. zouden jullie een kind van een half jaar (bijvoorbeeld) in een autostoel zetten van groep 1? wij willen het eigenlijk het liefst wel zo snel mogelijk doen want autorijden is gewoon niet te doen.
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Het kan, ze zeggen dat het voor het nekje minder goed is om vooruit te rijden, maar als hij qua gewicht in het stoeltje kan (en dat kan in de nr 1 makkelijk denk ik?) kun je die toch gewoon gebruiken? Als autorijden zon drma is zou ik het gewoon gaan doen!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

het mag vanaf negen kilo, dat is hij nu bijna. de stoel kan ook in de ligstand. ik denk vooral altijd dat het nu ook niet veilig is. sem schreeuwt alles bij elkaar waardoor jaap enorm gestrest raakt. ik ben altijd bang dat hij een ongeluk krijgt omdat hij zich niet kan concentreren :S
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Mare schreef:het mag vanaf negen kilo, dat is hij nu bijna. de stoel kan ook in de ligstand. ik denk vooral altijd dat het nu ook niet veilig is. sem schreeuwt alles bij elkaar waardoor jaap enorm gestrest raakt. ik ben altijd bang dat hij een ongeluk krijgt omdat hij zich niet kan concentreren :S
Ik zou het dan gewoon doen hoor! Gestrest autorijden door dat gehuil is nog veel gevaarlijker!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wij hadden J0ela inderdaad ook vanaf net over de 6 maanden in een stoeltje. Dat kwam toen zo uit met omwisselen van maxicosi en stoeltje. Ze kon ook al erg goed zitten. Ze was toen alleen echt nog geen 9 kilo :mrgreen:
I.van mag er ook in, maar dat hebben we nog niet gedaan, wel heb ik een wat ruimere maxicosi geleend van een vriendin want het paste echt niet meer.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Ik zou het zeker eens uitproberen of dat de oplossing is. Het is altijd nog een stuk veiliger om vooruit in een auto stoeltje te rijden dan los in de wandelwagenbak achter in de auto zoals ik vroeger als baby vervoerd werd. :oops: (en ja ik ben zo oud)
mv J ('04) en N ('12)

Emma

Bericht door Emma »

Het lijkt mij ook het proberen waard, zeker omdat hij al bijna 9 kg is.

Wat knap dat er al getijgerd wordt, dat zie ik hier nog niet gebeuren :) Carly kan al wel beide kanten op rollen maar ze doet het bijna nooit, ze is ook gewoon tevreden op haar kleedje als ze maar een leuk speeltje in haar handjes heeft.

Eten gaat echt bizar snel hier, ze heeft gisteren bij de lunch gewoon bijna een hele rijstwafel en een kwart banaan naar binnen gewerkt. Isla at ook al heel snel echte hoeveelheden, maar toen kon me dat met de kv niet zoveel schelen. Nu ben ik een beetje bang voor productieproblemen, want ik merk dat ik al minder kolf. Of misschien moet ik gewoon vertrouwen dat zij weet wat ze nodig heeft en dat ze echt wel gaat regelen als de productie in gevaar komt.

Gisteren naar het cb geweest, 7.8 kg en 71 cm. Lang dus, en qua gewicht prachtig op de curve (ook op de bv curve groeit ze perfect). Ik ben trots! De cb-arts was trouwens ook super, geen vragen over aantallen voedingen en doorslapen, ze keek echt naar Carly zelf en constateerde dat het goed met haar gaat.

En ze is zo lief en heeft zo'n lekker zacht pluizebolletje...het liefst zit ik de hele dag met haar te knuffelen :verliefd:

Fotootje: Afbeelding
Laatst gewijzigd door Emma op di feb 05, 2013 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma

Bericht door Emma »

Trouwens ligt bij jullie babies de oogkleur al vast? Carly's ogen zijn grijs met een beetje bruin erin dus ik vraag me af of ze zo gaan blijven of helemaal bruin gaan worden.
Suuz

Bericht door Suuz »

Emma schreef:Trouwens ligt bij jullie babies de oogkleur al vast? Carly's ogen zijn grijs met een beetje bruin erin dus ik vraag me af of ze zo gaan blijven of helemaal bruin gaan worden.
Met 9 maanden staat het vast. Denk dat m ogen bruin worden. Er zit per maand minder blauw in.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Nic gaat ook steeds meer van een blauw met grijze-nonkleur naar bruin. Had eerst wat gelig er in en dat wordt nu steeds meer bruin met grijs, dus zal wel op bruin uitkomen. Maar het verkleurt nog steeds.
Yes! heeft hij ook wat van mij. De rest is allemaal heel erg zoals zijn broer... precies hun vader.
Nou ja, hoeft er ook niemand te twijfelen. :wink:
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Sem heeft blauwe ogen en die blijven ook blauw, geen twijfel mogelijk ;) ik zal vandaag eens proberen en foto te maken en te plaatsen van mijn semmie blue eyes :)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

er zit bruin en groen in - maar ik denk dat het weer bruin gaat worden, ogen van mijn man. Maar aangezien de vorm van zijn ogen precies zoals bij mij is, hoop ik toch dat het groen wordt. (Weinig kans haha)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Wat een schattige foto Emma!

Ik ben hier ook beetje met rapley aan het experimenteren. In elk geval probeer ik om niet te pureren. Dat heb ik met J0ela gedaan en ik pureer nog steeds heel veel want ze wil het gewoon echt niet :( :(
Dus I.van eet nu al beter dan zijn grote zus.....

Peer heb ik geprakt gegeven. Ik vind het best eng die grote stukken, hoe verloopt dat praktisch?
Ik had ook een gekookte wortel gegeven maar toen die in drie stukken lag en hij een stuk naar binnen aan het werken was vond ik het te spannend worden. Zelfde met broodkorsten.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oooh die foto had ik gemist. Wat een mooi meisje :)

@ana: gewoon erop vertrouwen dat het goed gaat ;) in theorie stikt een kind eerder aan geprakt eten dan aan stukjes. Als hij stukjes eet heeft hij veel meer controle over wat er in zijn mond gebeurt. Gaat het toch een keer 'mis'? Zijn armen optillen, dan hoest hij het alweer uit. Tenminste dat is hier één of twee keer gebeurd. Ik ben juist zo'n moeder die er niet aan moet denken om te pureren. Ziet er zo vies uit :p en ik ben toch niet gek en doe het werk dat mijn kind zelf kan doen ;)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

dus in principe zou hij die grote stukken niet doorslikken maar weer naar buiten werken? (door kokhalzen)
Met J0ela is het niet gelukt, die was en is nog altijd bang om vieze handen te krijgen! I.van niet en ik ben inmiddels ook een heel stuk makkelijker wat de rommel betreft (want die heb je toch wel)
En bovenal wil ik het 'beter' doen dan met zijn zus die echt niet van eten houdt.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Inderdaad! Lees maar op deze site. Hier staat beknopt wat de rapley-methode inhoudt. http://www.ecomama.nl/voeding/leren-ete ... y-methode/
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

dank je wel! ik heb toen ook veel op het bijvoedingsforum gelezen maar in de praktijk lukte het dus niet.
Ik ga er nu wel mee verder!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hier de foto's. :D Ik word zo vrolijk van dit kleine mannetje .

Afbeelding

en nog eentje, hij kan al zo goed zitten.

Afbeelding
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Lieffffff!!!!! ik heb een filmpje van mijn tijgerende ventje.

http://youtu.be/mpzE_4rtPao
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh wat goed al! Knappe vent.
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

ach wat een schatjes!

Ik zal ook snel eens wat leuke foto's van Vera plaatsen!
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Leuk!
Anna; het terug kokhalsen werkt echt hoor. Nic bijt gewoon van banaan af en als het te groot is leunt hij naar voren en laat het uit zijn mond vallen. Hetzelfde met rijstwafeltjes. Wat ook leuk is is om een appel in een ring te snijden en een gat in het midden waar de pitjes zaten. Dat kunnen ze goed vasthouden en dan zuigt / schraapt sabbelt ventje aan de appel. Vorige week kon hij nog goed bijten met zijn tandvlees, maar de bovenste voortanden komen door en nu doet het dus zeer.
En Nic vindt het ook vaak niets om het eten vast te houden, dan hou ik het vast en hij hapt er af. Werkt prima. Wij doen trouwens een combi van rapley en geprakt met een lepeltje. Een stukje gekookte aardappel met niets vind ik ook zo niets. En appel/abrikozen moes hoeft bij mij ook niet met de hand.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ja dat van die schijf appel zag ik gisteren in een filmpje op youtube (ik denk via de site die hier ook gegeven werd) over de eerste week rapley. Wat me daar opviel is dat ze het kindje echt van alles gaven, ze kozen elke dag verschillende dingen uit alle voedselgroepen. Maar ja dat is dan weer niet volgens het introductieschema van Kleintjes en die houd ik toch maar aan.
Vandaag gaan we appel proberen.
Broodkorst is absoluut favoriet en hij heeft er inderdaad geen problemen mee als er een stuk naar binnen gaat. Ik moet ook maar weer eens rijstwafels gaan kopen, dat vond J0ela altijd wel lekker.
annelies

Bericht door annelies »

pffff.....

wat was dat ook alweer, slaaaaapp...

ik wordt er niet goed van: sinds een week slaapt ze zo bar slecht, ik kijk niet meer op mn klokje, maar ze is wel 6 keer per nacht wakker, huilend dus.
Dat was niet zo, ze sliep best goed (werd 1-3 keer wakker, beetje mopperen, voeden, en dan sliep ze weer verder).

Ze krijgt sinds een week bijvoeding ala Rapley, ze heeft daar veel lol aan en krijgt blijkbaar ook echt al wat binnen (aan de luiers te zien). Overdag gaat het prima, ze is net zo vrolijk als anders, alleen snachts is het dus ellende :(

Wat denken jullie, toch maar stoppen met bijvoeding?
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Hoe staat het met de tanden? Nic is bezig met nr 3 en 4 en komt ook weer 1-2x vaker (OK nog steeds geen 6x)
Kan er nog iets anders spelen? ziekte? Nic had 2 weken geleden de waterpokken, werd-ie ook niet blij van.

Zou het honger zijn? Geef je nog bv? proberen meer aan te leggen overdag? Hier doen we een slokje voor en een slokje na het fruit / groente/ broodkorst/ rijstwafel / soepstengel etc. En nog een slokje voor het slapen.
Doen we eigenlijk wel wat anders dan eten en drinken op een dag? O ja, wriggle and rhyme gedaan. (bewegen op gedichtjes en liedjes)
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

hier hetzelfde hoor, waardeloze nachten. heb het idee dat het meer na de 6 maanden sprong was dan dat het door de bijvoeding komt. Ik heb niet het idee dat hij ergens last van heeft verder.
Af en toe denk ik dat het de tandjes zijn - maar dan geef ik 's avonds paracetamol en dan maakt dat totaal geen verschil.

Gisteren heb ik wat meer gelezen op een Amerikaanse site over rapley, met veel recepten enzo.
Toen heb ik zowaar gekookt - paar stukken broccoli en een paar aardappel'koekjes', opgebakken aardappelpuree met een beetje meel er doorheen. Hij vond het heerlijk :D
En voor J0ela had ik de broccoli in de aardappelkoekjes gedaan. Ze eet het dan wel niet zelf maar vond het wel lekker.
Marijn

Bericht door Marijn »

Ooohhhh, bij ons is het slapen ook pet.

Ik vind het überhaupt idioot dat ze snachts nog wakker is. Sam en Floor sliepen allang door. Maar goed, een keer voeden wil ik dan nog wel doen, maar dit gegil en gekreun trek ik niet. Ik ben zooooo moe.

Verder gaat het goed hoor. Rapley vindt ze machtig. Eet nog niet heel veel, maar proeft alles. En Sam en Floor vinden het fantastisch. En ze kan nu echt goed rollen. Toch blijft ze meer willen dan ze kan, dus ik kan niet wachten tot ze kan kruipen...
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Wij doen mee! Dramatische nachten! 5 keer wakker is heel gewoon :( het goede nieuws? Het gaat weer voorbij *gaaaaaaaaaapt*
annelies

Bericht door annelies »

TinekedH schreef:Wij doen mee! Dramatische nachten! 5 keer wakker is heel gewoon :( het goede nieuws? Het gaat weer voorbij *gaaaaaaaaaapt*

oef, gelukkig maar dat het voorbij gaat :wink:

Ik geef nog gewoon BV idd, en ze zuipt genoeg, dat kan het probleem niet zijn (vaak, veel, plast en poep, groeit prima etc).
Ze heeft geen honger snachts (ik laat haar wel drinken, 1 of 2 keer drinkt ze dan ook echt goed, de andere keren (als ik haar al aan de borst krijg dan, ze brult dan echt) drinkt ze maar heel weinig, ze heeft volgens mij ergens last van ofzo, of eng gedroomd? Zou dat kunnen? Ze huilt heel zielig en wordt dan boos, zo sneu..

Ik zal haar ook eens een PCM geven, eens kijken of ze dan beter slaapt (dan heeft ze dus blijkbaar pijn die weggaat met PCM).
Tanden heeft ze nog niet, zie ik ook nog niet echt komen....

Ze vindt het eten zo leuk, ze zit heel enthousiast te proeven en te smikkelen, zo gezellig! De andere kinderen hebben de grootste lol en zij heeft dat goed door, ze schatert het dan uit, de lolbroek :D . Ze is wel een clown aan tafel, zal ik maar zeggen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Dan zal het er wel bij horen he. In deze periode met J0ela zaten we meerdere nachten per week een of twee uur op de bank met haar omdat ze zo gilde, ze had toen ws echt last van tandjes. Met I.van hebben we dat nog nooit meegemaakt maar die is ook veel zachter van temperament. Dus - het gaat over...

hier ook nog geen tandjes door. Behalve dan die randjes van twee kiesjes aan weerszijde in de bovenkaak! Sindsdien zit er weinig beweging in. De bovenkaak staat wel op springen zeg maar. Ik voel geregeld maar nog niks. Een mevrouw in de wachtruimte bij de kinderarts heeft me verteld dat als je gaat voelen, dat je ze dan terug in de kaak duwt dus dat je nooit mag voelen. :D Heerlijk he al die adviezen die ik hier krijg.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Ana schreef: Een mevrouw in de wachtruimte bij de kinderarts heeft me verteld dat als je gaat voelen, dat je ze dan terug in de kaak duwt dus dat je nooit mag voelen. :D Heerlijk he al die adviezen die ik hier krijg.
hoe voorzichtig 'voelen' ze daar? :woow:
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Wij hebben nog nooit een goede nacht gehad. hij wordt altijd minimaal 5 keer wakker en om 5 uur begint de dag, gaaaaap. vooral omdat ik ook overdag nooit kan slapen.

ik denk trouwens dat ik dan wel even zou proberen te minderen met bijvoeding of iig alleen maar licht verteerbare dingen zou geven en heel langzaam verschillende dingen introduceren. Het lijkt mij het proberen wel waard.

Sem heeft inmiddels twee tandjes. Dat vind ik zo'n schattig gezicht :) Op het spugen (zo veel :( ) en de slechte nachten na, gaat het super met hem. Hij is zo vrolijk en maakt zo veel contact. Iedereen smelt altijd door zijn vriendelijke lach :D
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Dat is toch om moedeloos van te worden Mare... Hier vannacht ook zo'n nacht zoals jij beschrijft, heel vaak wakker en om half zes klaarwakker maar hier is het niet elke nacht zo. En ik word er stikchagrijnig van dus kan me niet voorstellen hoe het voor jou dan is.

Hier eet I.van op het moment het liefst uit mijn hand haha. dat vindt hij blijkbaar makkelijker, ik houd het eten vast en hij valt aan. Geef hem eens ongelijk met die glibberige stukken peer en broccoli.
(ik liet de schil eerst aan de peer zitten maar dan zit hij met stukken schil in zijn mond)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ja soms word ik behoorlijk moedeloos ervan. Dan probeer ik eraan te denken dat het bij David uiteindelijk ook goed is gekomen. Het duurt even, maar David slaapt nu gewoon goed en makkelijk. Maar als je heel moe bent dan wil je dat nog wel eens vergeten :P Ik vind het ook zwaar dat Sem gewoon nog nooit langer dan 3,5 uur heeft geslapen en hij laat nog steeds twee uur tussen de voedingen. best veel eigenlijk. Pff nog even en wij beginnen met bijvoeden. Misschien gaat hij dan minder drinken ;)
annelies

Bericht door annelies »

oef Mare, dat is echt heel vervelend zeg.....

Hier gaat het weer wat beter gelukkig, geen bijvoeding, wel beter slapen (2 keer wakker snachts vind ik keurig).
Ik bedacht nog: zou het ook door mn menstruatie kunnen komen? Dit was de 2e keer, en volgens mijn geheugen (niet heel betrouwbaar momenteel :wink: ) was het de vorige keer ook gelijk mis met het slapen van ukje.
Maar misschien is dat onzin, ik zal er de volgende keer eens op letten

(ook stom dat die menstruatie er nu alweer is trouwens, was bij mn anderen pas na een jaar :? )
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

klinkt toch wel plausibel. Tijdens de menstruatie verandert er een hoop in je lijf en dat heeft invloed op de productie. Het is inderdaad erg vroeg om weer ongesteld te worden. Ik hoop dat het hier nog zo'n 1,5 jaar wegblijft, net als na David.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Bij J0ela was ik met 6 maanden alweer regelmatig :roll:
Dit keer nog niets te bekennen.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

bij beide kereltjes was het met 28 dagen weer raak. Gelijk aan de minipil. :shock:
mv J ('04) en N ('12)

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Aaaaaahhhh ik word gek! Sem bijt, auuuuwwww. Hij bijt bij elke voeding in mijn tepel. Als ik auw zeg kijkt hij mij aan en stopt. Als ik boos kijk (reflex omdat het pijn doet) lacht hij gauw zodat ik ook weer ga lachen, maar 5 seconden later doet hij het weer. Blegh, ik heb nu behoorlijk pijn omdat het al geïrriteerd is en zie gewoon tegen het voeden op. Hopelijk duurt deze fase niet te lang.
Plaats reactie