Zomerbabies

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Hierbij het draadje. Ik vind het een goed plan. Ik ga zo vertellen over Juul, moet nu eerst de badspullen en de keuken opruimen. En koffie maken, mijn nr. 1 levensbehoefte...
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Zo, dat is snel! :) Ik ga nu Carly voeden en dan Isla van peuterspeelzaal halen, als het lukt om ze straks tegelijk te laten slapen dan schrijf ik ook een stukje (maar ik kan niks beloven :) )
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Goed dan, de keuken is klaar...

Juul is vandaag alweer 6 weken. Gisteren postte ik een melanchonisch draadje over dat de tijd zo snel gaat. Dat is ook echt zo. Aan de andere kant lijkt het ook weer of ze er altijd al was. Er is veel gebeurd de afgelopen weken. De meiden zijn weer naar school, we hebben het hele proces rond mn oma's overlijden gehad, met Eriks zus is het nog steeds een grote toestand, dus er speelt genoeg.

Met Juul gaat t steeds beter. Ze wordt rustiger en slaapt meer overdag. Wel in de kinderwagen beneden, omdat ze nog vaak even wakker wordt. Zo kan ik snel haar speen indoen, zodat ze weer verder slaapt. Maar als de meiden thuis zijn, werkt dit dus niet meer, dus ze zal echt naar boven moeten binnenkort.

Ze is echt geen pasgeboren baby meer. Je voelt het als je haar optilt en je ziet het ook. Het is een stevige dame die echt al contact maakt en communiceert. Lachen deed ze al heel snel en ze probeert ook echt al te kletsen. Sam en Floor zijn dol op haar. Dat is leuk om te zien, maar af en toe ook lastig. Sam pakt haar rustig op en loopt dan een rondje. De eerste keer dat ze dat deed schrok ik me een bult, maar tot nu toe gaat dat goed. En ze zitten Juul de hele tijd te kussen en knuffelen. Ook nu, met hun verkouden hoofden. Juul is nu dus ook verkouden...

'sNachts gaat het eigenlijk ook heel goed. Ze komt een of twee keer voor een voeding. Ze slaapt bij ons in bed, maar ook dat moeten we binnenkort gaan veranderen. Ze slaapt aan de zijkant (ik heb een traphekje aan ons bed gemaakt zodat ze er niet uitrolt), maar ze rolt steeds naar het midden. We gaan dus maar oefenen met het wiegje.

Met mij gaat het ook goed. Ik voel me prima. Geen spoor van een PPD. De kloven zijn bijna weg, de spruw is over (bij mij althans, Juuls tong is nog wel wat wit, maar we hebben 7 dagen Gentiaan Violet gesmeerd, dus we moeten een pauze nemen) en ik krijg weer wat meer tijd voor mezelf. Ik ga vanavond zelfs hardlopen (althans, een eerste poging doen)!

Ben benieuwd hoe het met de andere babies is.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Oh leuk en zomerdraadje. Mijn zomerbaby is morgen 4 weken oud. Wat gaat het toch enorm hard hè. Hij heeft nu al bovenkleding in maat 62 aan en dat is niet het enige verschil met David. Sem is een heel relaxed ventje. Tuurlijk hij huilt wel eens, maar dat heeft dan een duidelijke reden, zoals een natte luier of trek. David huilde altijd.

Hij is wel enorm bv verslaafd en ik ben de hele dag aan het voeden. Soms ben ik het al bijna zat en vraag mij echt af hoe het maandag zal gaan. Dan gaat mijn man weer werken en ben ik voor het eerst alleen met de twee jongens.

Met mij gaat het nog niet goed. Mijn conditie is nog niet terug, de bekkenklachten nog niet weg en de misselijkheid ook niet. Ik ben enorm moe door de afgelopen maanden. Gelukkig slaapt sem ' s nachts na de voeding weer verder.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

hee, wat leuk, een zomer-baby-draadje :)

mijn kleine pluizebolletje is nu 7 weken, vandaag wordt ze gedoopt.
Het gaat prima met haar, ze groeit als kool (sinds gisteren in maat 62) en lacht veel.
Ik volg een koemelkeiwitvrij dieet, ze had bijna alle klachten die haar broer ook had namelijk, en hij was heel erg allergisch voor meerdere dingen.

Sinds het dieet (ruim een week nu) zien we wel verschil: ontspannen, en haar eczeem is veel rustiger geworden. Dus het lijkt wel nut te hebben :)

Het is een mooi meisje, we zijn zo rijk met haar! de andere kinderen vinden het ook super, willen haar knuffelen, verschonen, haartjes kammen (en ze heeft nog steeds een bos haar, dus daar valt wel wat te kammen :wink: ).
Ze slaapt in de co-sleeper naast me, ideaal zo'n ding! En.......die Nepasegrood is er bijna elke nacht tegenwoordig (van 23-6 ongeveer), dus dat is wel heel erg luxe. Ben ik niet gewend van de andere kinderen, die deden dat veel later pas. Heerlijk dus :)

Met mijn lijf gaat het goed, geen last van mn bekken (hoera!! Dat had ik bij de jongste twee heel erg namelijk) en mn conditie wordt ook steeds beter.
K ben nog wel erg moe, dat wordt nog niet echt beter helaas, ondanks die Nepalsegrood. Het is ook best zwaar vind ik, 5 kinderen waaronder een baby, een man die de taken niet van me kan overnemen, ook niet voor 5 minuten...dat is nog wel eens een struikelblokje voor me, vooral als ik al zo moe ben. Maar goed, hij doet wel erg zn best, is gek op ons meisje, en dat si geweldig om te zien.

Zometeen wordt ze gedoopt, ook erg speciaal dus, en ik ben een beetje zenuwachtig: we hebben elke avond geoefend, mijn man zal haar vasthouden op het moment dat ze gedoopt wordt. Het doopvont wordt verplaatst, zodat hij tegen de kansel kan leunen (hij kan niet stabiel staan zonder steun) en ik geef haar dan in zijn handen. Direct daarna pak ik haar weer bij mij, maar zo kan hij dus wel doen wat hij zo graag wil doen, en dat is veel waard. Ik vind het wel spannend :wink:

Oja, de Bv gaat ook prima nu, na dat tongriempje gedoe, een overproduktie, borstontsteking gaat het nu eigenlijk vlekkeloos, hopen dat dat zo blijft :)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Zomerbabies

Bericht door TinekedH »

Oh wat een leuk draadje!

Annelies ik kan me zo goed voorstellen dat je zo moe bent. Dat is herkenbaar met 5 kinderen, mijn man is de afgelopen bizar druk geweest maar kan die 5 minuutjes af en toe dus wel... en hij kan ook tussendoor regelmatig even wat met de andere kinderen! Ik ben heel benieuwd hoe de doopdienst geweest is en of het goed gegaan is met het vasthouden tijdens het dopen! Extra bijzonder zeg!

Onze zomerbaby is precies een maand, morgen 5 weken. Wauw wat is het weer heerlijk zo'n poppetje. We genieten allemaal heel erg van haar. De eerste weken groeide ze slecht, pas na 2,5 week was ze op haar geboortegewicht.. maar ik was het gewend van eerdere kids en vanaf het bereiken van d'r geboortegewicht groeit mevrouw ook als kool! Bv gaat goed en de rest ook.

Sinds een weekje lacht ze, niet zo'n voorzichtige scheefgetrokken mondje, maar zo'n mooi, blij gezicht, met glimmende oogjes. Daar kan ik dus echt van genieten.... en de hele familie geniet mee. De 4 andere kinderen vinden haar geweldig en willen het liefst de hele dag om haar heen hangen.
's nachts is ze meestal 1 keer wakker... ik vind die nachtvoeding best fijn want dan kruipt ze zo lekker tegen me aan...

Met mij gaat het ook goed. Ik was voor de bevalling in een goede conditie en dat merk je achteraf ook! Ik voel me prima, niets aan mijn lijf is er wat herinnert aan het feit dat er 5 weken nog een kindje in zat! Ik kan het me ook echt niet voorstellen dat Vera er nog maar 5 weken is! Het is zo vertrouwd en normaal dat ze er is... eigenlijk vanaf dag 1.

Alleen die vermoeidheid... ;) Eindeloos moe ben ik zeker wel! Komt natuurlijk door de nachten, maar ook het opstarten van school en alle andere activiteiten van de andere kinderen, het eindeloze wassen. Ook de conclusie van bijna elke dag dat ik weer geen half uur voor mijzelf had omdat het moment dát ik kon zitten er een klein meisje aandacht wil! Tsja...met 5 kinderen ben je dus van 's ochtends tot 's avonds in actie... en begint na 22.00 de dag voor mezelf.... en dan ben ik aan slapen toe ;). Tsja... een kwestie van doorbijten, want dat wordt weer beter, ik weet het! Daarom denk ik over die vermoeidheid maar niet te veel na en ga ik gewoon domweg door. En natuurlijk; ik geniet ontzettend!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Ilse

Re: Zomerbabies

Bericht door Ilse »

Leuk draadje. Sofie is dinsdag al weer 11 weken. Het is een tevreden meisje wat de oren van je hoofd kletst en de hele dag bellen blaast. Ze slaapt goed, komt nog wel 's nacht wel 2 keer voor een voeding, maar aangezien ze in een co-sleeper ligt is dat erg makkelijk. Merel is gek op haar en helpt mij overal waar ze maar kan. En ik heb nu in ieder geval tot eind dit jaar ouderschapaverlof. Dus ik kan heerlijk genieten van onze meiden.
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Eindelijk even tijd om te posten, beide dames slapen!

@Ilse, is Sofie niet al 12 weken? Want Carly is morgen 10 weken, en die is twee weken jonger :)

@Nina hoe gaat het vandaag, de eerste dag alleen met 2 kindjes? Ik hoop dat het meevalt! Wel ontzettend vervelend dat je nog steeds misselijk bent - is het dat maagzweer nog steeds? Of is het niet duidelijk wat de oorzaak is?

Het gaat hier steeds een stukje beter, vanochtend bij het cb geweest en ze is mooi gegroeid, dus al het harde werken om de bv op gang te krijgen was het waard. Carly is echt een heerlijk meisje, ze lacht veel, en ze is gewoon zo lekker zacht en knuffelig, ik kan geen genoeg van haar krijgen.

Ze slaapt 's nachts nu ook een stuk beter, ze krijgt 's avonds een flesje afgekolfde melk van David zodat ik alvast kan gaan slapen, en dan komt ze ergens tussen 2 en 4 voor een voeding. Daarna moet ze nog een paar keer boeren en dan slaapt ze weer verder, tot half 6 ongeveer en dan neem ik haar bij ons in bed en voed haar liggend, en dan slapen we samen verder tot de wekker gaat. Ze heeft nu 10 voedingen ongeveer, het cb vindt dat veel maar ik vind het al een stuk beter dan het was (1 voeding die 24 uur duurde :) )

Ik vind het nog wel lastig om mijn aandacht te verdelen tussen 2 kindjes, vooral als ik net Carly zit te voeden en Isla iets doet wat niet mag, en ik Carly dus moet wegleggen. Voel me soms echt schuldig dat ze steeds in de box gedumpt wordt terwijl ze net lekker lag te drinken. En als het niet Isla is is het wel de deurbel of de telefoon... Maar komend weekend gaat David met Isla naar Edinburgh dus zijn Carly en ik een paar daagjes met z'n tweeen en kan ik gewoon helemaal haar ritme volgen en lekker met haar troetelen.

Oh, en een vraagje aan jullie - Isla vroeg gisteren of ze ook de borst mocht. (Ze vindt het sowieso leuk om te spelen dat ze een baby is op dit moment, is ook logisch natuurlijk). Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet - hebben jullie dat ook wel eens gehad en hoe gingen jullie daar mee om?
Ilse

Re: Zomerbabies

Bericht door Ilse »

@annelies: verrek je hebt gelijk. Ik vind het zo snel gaan dat ik haar zelfs onbewust kleiner houd.
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Emma schreef:
Oh, en een vraagje aan jullie - Isla vroeg gisteren of ze ook de borst mocht. (Ze vindt het sowieso leuk om te spelen dat ze een baby is op dit moment, is ook logisch natuurlijk). Ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet - hebben jullie dat ook wel eens gehad en hoe gingen jullie daar mee om?
Wat weerhoud je? Ze is gewoon nieuwsgierig, denk ik. Ik heb Sam het destijds gewoon laten proberen. Ze kreeg er 1 druppeltje uit en dat vond ze vies. Toen was de lol eraf.
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Leuk om alles te lezen.

Wij zijn vandaag met Juul bij de osteopaat geweest. Ze is goedgekeurd. Er zat niks vast of scheef. Wel heeft hij ons voorgesteld om haar tijdelijk probiotica te geven, omdat ze zo'n last heeft van haar darmen. Daar gaan we dus maar mee beginnen.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Zo, ook even tijd maken om een verhaaltje over mijn zomerbaby, die eigenlijk winterbaby is, te schrijven.

Hij groeit lekker, ook met 4 weken mt 62, maar begint zijn diabetes vet een beetje kwijt te raken en groeit even meer in de lengte dan de breedte. Vind ik wel fijn want niemand kon me vertellen hoelang het zou duren voor dat hij op zijn genetisch logische gewicht zou gaan komen.
Hij is heerlijk relaxed, 2 weken geleden hadden we veel regen en dan probeer ik zijn ritme te volgen, wat dan heel frustrerend voor mij uitpakt. Dus ik doe gewoon weer mijn ritme en hij past zich daar lekker in. Slapen en eten waar en wanneer het maar uitkomt.

Hij heeft een heerlijke lach en probeert dingen te pakken. Jort is dol met hem en pakt hem regelmatig uit de box. Gelukkig weet ik nu dat hij het veilig doet. Maar traplopen is verboden, oei veel te eng.

Manlief was vorige week een weekje vrij, dat was wel goed, anders ziet hij zijn kleine ventje vrijwel niet. Waar hij hem eerst niet zo wilde oppakken omdat Nic dan toch zou gaan huilen, kan hij nu niet wachten om hem over te nemen als ik klaar ben met een voeding. Prima, ze zien elkaar zo weinig door zijn chauffeurs baan.
Ik ben dus hele weken alleen met beide jongens, maar dat gaat prima. Ik ga gewoon om 21:00 naar bed als ik moe ben. Nic heeft de laatste weken wel steeds een verstopte neus snachts waardoor hij wat minder slaapt en met een kacheltje heel zachtjes aan in onze slaapkamer gaat het nog het beste. Hopelijk gaat dat snel over.

Gisteren nog een grote giftige spin op Nic's aankleedtafel. Brrrr. Gelukkig kwam hij heel rustig aanlopen toen ik Nic neerlegde. Gauw Nic in zijn bedje gelegd en mijn slof uit en Bats!!! spin plat. Ik ben nu een beetje paranoia en klop alle kleertje uit voor ik ze gebruik. Komt ook wel weer goed.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13317
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Gootje »

Mijn zomerbaby is inmiddels alweer 8 jaar, dus ik mag vast niet actief meeschrijven hier :mrgreen: . Maar ik vind het wel ontzettend leuk om al jullie verhalen te lezen. Annelies, gefeliciteerd met de doop, is het gegaan hoe jullie hoopten dat het zou gaan? Nina, wat naar dat je je nog steeds niet lekker voelt, is vandaag meegevallen? Monika, ieks, giftige spinnen, jakkes!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Ilse

Re: Zomerbabies

Bericht door Ilse »

Aangezien ik er gisteren achterkwam dat Sofie al weer 12 weken is (schaam schaam), bedacht ze zelf opeens ook dat ze dat was. Dus ze is vandaag begonnen met haar sprongetje. Dus het is al de hele dag, mama-plakken en drinken. Maar ze is opeens wel gaan schuiven op haar rug en probeert om te rollen.

Oh en mag je dan ook hier spammen met foto's of vervuil ik dan het draadje.
Deze is van gisteren, toen was er nog geen wolkje aan de lucht ;-)

Afbeelding

En zo spelen ze al samen
Afbeelding

Of ze bivakkeren in ons bed (Merel kruipt het liefst helemaal onder de deken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Pff Ilse, draadje vervuilen...echt niet. Leuke foto's, ziet er gezellig uit bij jullie thuis!

Ik zal morgen wat uitgebreider reageren, maar wilde even vertellen dat we net bij de manuele therapeut zijn geweest, maar zonder echt succes. Hij was zo van slag dat hij niet kon voelen of er iets vast zit. Volgende week vrijdag gaan wij nog eens omdat hij wel constateerde dat sem idd overstrekt. Wel 'fijn' dat dit bevestigd werd en ik het mij niet inbeeld.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

He jammer dat S em zo van slag was dat je sessie bij de therapeut nog geen resultaat geeft. Hopelijk gaat het volgende keer beter.

Leuke foto's hoor, mag van mij in het draadje.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

wat een schatje Ilse! Leuk om zo even te zien!

De doop was pprachtig, mooie dienst en veel mensen die speciaal gekomen zijn daar was ik erg door verrast.
Ml heeft ons meisje kunnen vasthouden zoals we geoefend hadden, dus ook dat ging goed :wink:
Er zijn foto's gemaakt, die krigen we nog, en dan zal ik er ook een paar plaatsen hier.

Net overleg gehad met de dietist die ons begeleid (Stefan) en dat was fijn. Ze reageert heel goed op mijn dieet, haar huisje is nu een stuk rustiger (ik zal eens foto's plaatsen van het verschil) en haar gedag ook (meer ontspannen).
Verder blijft het gewoon de mooiste en liefste baby van de wereld :D
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Zo even iets meer tijd, Sem slaapt lekker op mijn arm. Daar slaapt hij trouwens altijd aangezien hij liggend direct wakker wordt door de reflux.

Mijn eerste dag met de twee jongens was prima, maar David was dan 's middags ook even bij een vriendje spelen. De tweede dag was een ramp. David deed alles wat niet mocht en luisterde gewoon helemaal niet. Helaas kon ik niet lang naar buiten omdat ik zoveel pijn aan mijn bekken kreeg. Vandaag is hij gelukkig even naar oma.

@Emma: ik vrees dat de misselijkheid die ik nu nog heb door de maagzweer komt. Ik denk dat die niet helemaal genezen is, maar dat weet ik niet zeker. Ik zou de ha eens moeten bellen, maar ik ben alle zorgverleners een beetje zat en schuif het nog even voor mij uit :S

@Monika: So dan zou ik wel schrikken als er een spin op het aankleedkussen zou zitten. Ik ben niet bang voor spinnen, maar in de buurt van je baby wil je ze gewoon niet hebben.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

@Ilse, wat een leuke foto's van je twee meiden. Blijf het draadje maar lekker vervuilen met foto's hoor, is helemaal niet erg :)

@Monika, dat lijkt me echt een nachtmerrie, giftige spinnen en een kleine baby.... heb je iets over het bedje heen dat ze daar niet in kruipen, of zitten ze normaal nooit in huis en was dit een uitzonderingsgeval? Brrr, ik moet er echt niet aan denken..

@Nina, ik hoop dat David snel beter gewend is aan de nieuwe situatie - het is voor hem natuurlijk ook moeilijk. Vindt hij het wel leuk om een broertje te hebben of is hij een beetje teleurgesteld dat ze nog niet samen kunnen spelen? Ik kan Isla erg blij maken met haar kleertjes voor Carly te laten pakken, te laten 'helpen' met luiers verschonen, etc. Als Carly spuugt gaat Isla spontaan een doekje halen om het weg te vegen.... maar misschien is dat makkelijker met een meisje, Isla speelt ook graag met poppen.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

normaal hebben we hier geen giftige spinnen. Er is maar 1 soort giftige spin in Auckland en ik heb hem in 7 jaar pas 2x gezien. Ik denk dat hij ergens in zat en zo binnen is gekomen. Gelukkig ben ik niet bang voor spinnen en had ik badslippers aan, dan heb je gelijk iets stevigs bij de hand (voet) om mee te slaan.

Leuk om alle updates te lezen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Leuk om alles te lezen. Hier gaat t goed. Juul is niet helemaal in haar hum. Ze wil het liefst de hele dag bij mij zijn. Zal wel weer een sprong zijn ofzo. Ze lijkt minder last te hebben van haar buik gelukkig.

Wat ik wel gek vind: ze is steeds snachts verkouden. Overdag is er niks aan de hand en snachts lijkt t wel of haat neus langzaamaan volloopt. Wat zou dat nou kunnen zijn?

@Gootje: ook moeders met hele grote zomerbabies zijn welkom in dit draadje hoor!
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

@marijn: oh hier ook, echt heel vervelend. Ik denk dat het met de warmte 's nachts te maken heeft ofzo. Ik heb zelf ook in de avond meer last dan overdag als ik verkouden ben.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Liselotte
J&J SANTORINI
Berichten: 2129
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:07 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Liselotte »

Ik heb op het nippertje een zomerbaby, hoewel het weer al niet acht zomers meer te noemen was. Mag ik hier meepraten?
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

Liselotte schreef:Ik heb op het nippertje een zomerbaby, hoewel het weer al niet acht zomers meer te noemen was. Mag ik hier meepraten?
natuurlijk :D

Ik was vanmorgen bj de VK voor nacontrole. Niet dat er wat te controleren viel trouwens, het ging meer om het gesprek na deze spannende zwangerschap en heftige bevalling. Het was fijn om daar te zijn, tegelijk een afsluiiting van een lange periode in mn leven: vruchtbaarheid, zwangerschap, bevallen enzo. Dat is nu definitief afgesloten en dat is best gek voor me. Wel goed, dat wel, het is echt helemaal prima. Ik vond het wel mooi om hier even bij stil te staan vandaag...

en die nepalsegrood was verdwaald afgelopen dagen, wie heeft em in huis???? (stuur maar ff terug naar mij please :wink: )
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8694
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Ilse501 »

Ik breek even in: ik ben vanmorgen bij Marijn geweest en heb Juul mogen bewonderen. En ook even lekker vastgehouden. Wat een mooi poppetje! Heerlijk om weer even een baby te voelen. Het was leuk, Marijn!

Geniet allemaal lekker verder van jullie zomerbabies!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4280
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

I.van en ik ontbreken hier nog, maar ik ben even echt te druk met de kindjes om te tikken. Hij ligt nu op de arm en wil niet slapen, en ik tik dus met 1 hand en dat schiet niet op. Ik lees wel mee en meld me nog!!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Marijn schreef: Wat ik wel gek vind: ze is steeds snachts verkouden. Overdag is er niks aan de hand en snachts lijkt t wel of haat neus langzaamaan volloopt. Wat zou dat nou kunnen zijn?
Nic had dat ook steeds en nog wel wat. Volgens de Plunket nurse komt het doordat het snachts veel kouder is. En toen ik op hele koude nachten weer even de kachel op heel laag heb aangezet was het inderdaad een stuk beter. Voor het gemak hou ik Nic maar in mijn bed de laatste helft van de nacht wanneer het het koudst is. Kan hij mijn warme lucht in ademen :oops: . Ach, hij slaapt gewoon beter naast mij.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Hoe gaat het met iedereen? Ana, ik hoop dat alles goed gaat, het klinkt alsof je het behoorlijk druk hebt! Ilse, is Sofie over haar groeispurt heen?

Ik heb een weekendje alleen met Carly, David en Isla zijn in Edinburgh. Overdag is het heerlijk, lekker voeden en gekke bekken trekken (Carly lacht nu de hele dag). 's Nachts is iets minder, de afgelopen nacht kwam ze ongeveer elk uur, maar ze is ook verkouden met een nare hoest, dus daar zal het wel mee te maken hebben. Vandaag slaapt ze veel, maar ik maak haar toch maar steeds na 2 uur wakker voor een voeding anders gaat ze het vannacht inhalen, denk ik. Vanavond maar vroeg naar bed, als madame het toelaat (ze clustert nog behoorlijk elke avond).

Ik kan me nu niet meer voorstellen dat ik het met 1 baby zwaar vond in de periode na Isla's geboorte - vergeleken met de hele dag achter een peuter aanrennen is het een eitje :) ('more effort, less skill' zegt David, over zorgen voor een baby vergeleken met zorgen voor een peuter :))
Suuz

Re: Zomerbabies

Bericht door Suuz »

Monika, er is iets heel speciaals op de markt om spinnen buiten huis te laten. Is een apparaatje in het stopcontact dat een hoog frequentie afgeeft waar spinnen niet van houden en die wij niet horen.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

bedankt voor de tip, ik zal eens kijken.

ik ga vandaag mijn jongens showen op het werk. ik ben al wel een keer binnen gelopen toen Nic 3, week was omdat ik toch voor de gehoortest in het ziekenhuis moest zijn. even buurten tijdens lunch tijd. Nu gaan we met een andere nieuwe moeder voor afternoon tea.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

@Emma: hoe was jouw weekend alleen met C.arly? Was het rustig? En hoe vond I.sla haar weekendje weg met Papa?

@Monika: leuk dat je zo contact houdt met je collega's. Hier zijn ze nog niet eens op kraamvisite geweest :S

Zo, David is vandaag naar zijn oma en nu heb ik dus eindelijk een dagje een beetje rust. Jammer dat het zo regent. De afgelopen tijd was gewoon echt te druk. Jaap heeft vorige week een hersenschudding gehad en daardoor moest ik ineens voor drie mannen zorgen en dat terwijl het nog steeds niet goed met mij gaat. Ik weet ook niet wanneer ik moet bijkomen. Sem drinkt om de 1,5 á 2 uur bij mij, zowel overdag als ook 's nachts. Daarbij heeft hij zo veel last van reflux dat ik hem niet weg kan leggen. Ik loop/zit dus zo'n 20 uur per dag met een kind op mijn arm. De draagdoek biedt gelukkig weer uitkomst, maar mijn bekken vindt dit niet leuk. Ook denk ik serieus dat de maagzweer niet weg is. De klachten worden zelfs weer erger. Vrijdag ga ik naar de ha en daarna ook naar de manuele therapeut met Sem.

Er zijn ook wel leuke dingen gebeurd hoor ;) David was zaterdag jarig en we hadden schitterend weer, waardoor wij lekker in de tuin konden vieren. Hij vond het geweldig. Morgen viert hij het bij de peuteropvang en mag ik komen kijken. Sem groeit super hard en is echt al geen pasgeboren baby meer. Hij begint te glimlachen en te vertellen, zo schattig. Ondanks dat het zwaar is, genieten wij enorm van onze twee zonen. Het is waar dat je liefde gewoon enorm groeit als er een kind bijkomt :D
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

@ Mare Heb je nog een beetje kunnen rusten? Ikas het over de hersenschudding. Het zit jullie ook niet mee zeg. Fijn dat je jongens het lekker doen. En dat kletsen is zooo schattg he.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4280
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Zo en nu ga ik er even voor zitten! De afgelopen twee weken was mijn familie hier op bezoek dus kwam het er niet van. Ik had heerlijk veel hulp met de kindjes, maar tegelijk gingen we natuurlijk ook van alles doen.
Leuk om al jullie verhalen te lezen, ook hier al echt geen pasgeboren baby meer natuurlijk.

I.van is nu bijna 10 weken en hij groeit lekker. Veel lachen en 'kletsen'. Maar hij wil heel graag gezelschap, dus alleen liggen vindt hij helemaal niks. Dus ook ik zit een heel groot deel van de dag met een baby op de arm, vooral op dagen dat meneer besluit dat hij echt echt echt niet wil slapen. Soms lijkt het ook wel dat hij bij mij nog het minst makkelijk stil wordt... dan heeft iemand anders hem vast en is hij poeslief en zodra ik hem overneem begint hij te piepen. De tijd met mijn familie was wel prettig, ik heb bijvoorbeeld ontdekt dat iemand prima een paar uurtjes op I.van kan passen en dat hij het best 3 uur uithoudt op mijn bv - en dat hij bij anderen dus om de een of andere reden veel minder huilt....
En dat we best meer met hem op pad kunnen omdat hij het buitenshuis heel leuk vindt, lekker buiten of ergens anders. Heel anders dan Joela!

Mijn schoonzusje merkte op dat hij zoveel probeert te zien en te volgen, maar er nog helemaal niets mee kan. En dat dat bij haar eigen kinderen vooral frustratie opleverde en daardoor veel huilen. Ik probeer hem dus vaak te laten slapen zonder dat hij iets kan zien dus in een afgedekte kinderwagen. En vooral in een andere kamer want hij wordt snel wakker van J0ela als ze aan het spelen en zingen is. Oef en gillen zoals op dit moment :)

Mijn angst dat hij net zo last van reflux zou hebben als J0ela is gelukkig voorbarig gebleken. Het valt echt mee. Als ik zie dat hij er last van heeft dan geef ik wat Gaviscon maar dat is niet eens elke dag. Hij ligt wel altijd schuin omhoog en zo gaat het goed. Hij spuugt veel meer als J0ela deed en ook moet hij altijd een boer laten na het voeden. Ook dat deed zijn zus eigenlijk nooit, zij hield altijd alles binnen en had daar veel last van.

Ik vind het erg druk met twee kindjes die allebei veel aandacht vragen, en eigenlijk geen mogelijkheid om hulp daarin te vragen. Het is moeilijk combineren, laat staan met het huishouden en koken - om over dingen voor mezelf doen maar niet te spreken. Soms word ik er echt wanhopig van, maar goed de afgelopen 14 dagen heb een flinke pauze gehad. En ik zie ernaar uit dat hij de 12 weken sprong door is want ik weet nog hoe een enorm verschil dat maakte met Joela. Als ze van alles gaan ontdekken en zichzelf leren vermaken!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

hoevaak poepen jullie baby's eigenlijk?
Mijn meisje poept heel weinig (nouja, wel een grote hoeveelheid in 1 keer maar dan maar 1 keer per twee weken ofzo).
Ze groeit als kool, plast veel, scheetjes laat ze ook en ze lijkt er wel last van te hebben zo nu en dan.

K ben wel benieuwd hoe jullie baby's dat doen :)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

over poepen... daar is geen peil op te trekken. soms een dag of wat niet, dan weer 4x op 1 dag, dan weer eens 1 of 2x per dag. Jort deed dat anders, die heeft tot hij ongeveer 1 was 6x op een dag gepoept :woow:

Meestal heeft Nic er geen last van, maar als hij een paar dagen niet gepoept heeft en er zit wat aan te komen is hij wel uit zijn hum.

Nic is wel verbazingwekkend goed in het overbrengen van zijn boodschap, heeft hele duidelijke verschillende huiltjes en mekkertjes die duidelijk wat anders betekenen (eten, slapen, poep, pijn) en hele verhalen met verschillende klanken. Vandaag aaide hij gericht Jorts hoofd toen ik hem op het aankleedkussen had en Jort over hem heen boog. Zo lief om te zien.
Hoe gaan jullie kindjes met communicatie?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4280
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

poepbroeken - hier soms netjes elke dag een, dan weer een of twee dagen niet, dan veel huilen en gillen en dan ineens drie op een dag.
Het is niet mooi mosterdgeel overigens, dus ik denk dat de darmpjes wel wat te verduren hebben, de laatste dagen krampjes en veeeeeeeeeel huilen. Maar toch weet ik vrij zeker dat hij de achtermelk voldoende binnen krijgt en dat het niet aan overproductie enzo ligt.

Communicatie - hij lacht heel veel en kan echt met je 'kletsen' met allerlei heerlijke klanken.
Ik weet hoe hij huilt als hij heel moe is en in slaap wil vallen (wat hij wonderlijk genoeg niet wil als hij op de arm gedragen wordt en ook zelden aan de borst). Verder huilt hij bij een poepbroek, dat ben ik helemaal niet gewend van J0ela. Maar meestal is het een zeurhuiltje dat hij niet alleen wil zijn.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Poepen doet Carly de hele dag (en nacht) door, ik denk dat ze zo'n 12x per dag poept. Een hoop was met de wasbare luiers, maar in ieder geval heeft ze er niet veel last van. Ze praat ook heel veel, ze kan heerlijk lachen en lieve geluidjes maken, en inderdaad kan ik aan haar huiltjes horen wat er is - boertje dat dwars zit, honger of boos. Ik kan me niet herinnneren dat ik dat bij Isla door had, daar werkte ik meer op de klok (als in - als ze na 1.5 uur wakker zijn ging huilen was ze moe)

Hoe vallen jullie kleintjes in slaap? Carly kan dat alleen in de drager of aan de borst, en zodra ik haar probeer weg te leggen is ze wakker en gaat ze huilen. En dat is niet het 'even in slaap huilen', ze wordt bozer en bozer en gaat heel zielig huilen met traantjes tot ik haar weer aanleg. In de maxi-cosi is het ook brullen geblazen. Ik wist niet beter dan dat als je een baby in de maxi-cosi in de auto zet en gaat rijden dat ze dan direct in slaap vallen, maar Carly blijft huilen. Vorige week moest ik David en Isla van Schiphol halen en heeft ze de hele weg heen en terug gekrijst - ik ben zelfs bij een benzinestation gestopt om te kijken of er iets niet goed zat, maar zodra ik haar oppakte was ze stil, en zodra ik haar terug deed ging ze weer huilen. Het gekke is dat ze 's nachts wel prima slaapt, met 1-2 voedingen, en het grootste deel van de nacht in haar eigen bedje. Ik blijf wel proberen om haar bijna slapend in haar bedje te leggen, want het zou wel fijn zijn als ze daar af en toe een tukje deed, dan kan ik nog eens eten koken of iets doen met Isla.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4280
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

o wat lastig zeg als het niet 'werkt' in de auto. dan rij je ook niet rustig natuurlijk.

I.van valt dus het liefst zelf in slaap, maar graag wel dat ik erbij ben en zijn speen in zijn mond houd ofzo, dat hij een vinger kan vasthouden, gewoon dat ik er ben. En alleen als hij duidelijk moe is, anders gaat het echt niet gebeuren. Heel vaak schrikt hij zichzelf wakker met van die maaiende armpjes dus ik rol hem strak in zijn dekentje. gelukkig is het hier nu eindelijk niet meer te warm daarvoor. Soms gebruik ik een pacco doek maar eer ik hem erin heb, is hij weer helemaal wakker en boos.
Vaak is hij best snel weer wakker, maar als hij echt in slaap valt, kan hij 3 uur achter elkaar slapen. Helaas komt dat niet zo vaak voor en als hij niet genoeg slaapt dan gaat hij in de loop van de dag steeds meer huilen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
annelies

Re: Zomerbabies

Bericht door annelies »

oh, herkenning :) , die maxi cosi is hier ook een drama, ze gaat gillen als ik haar erin leg en blijft dat meestal ook doen als ik moet rijden, erg vervelend. Niks aan te doen vrees ik :?

Dat poepen vind ik wel lastig, ze heefte r echt last van (veel scheetjes etc) maar poept dus niet. Met onze doopzondag (23 september) heeft ze megamega veel gepoept in 1 luier, daarna 2 keer een beetje, verder niets, dat is toch niet helemaal normaal, of wel? (lekker onzeker :wink: )

Ze begint te kletsen, zo leuk, geluidjes, hard en zacht, lachen ertussendoor, heel gezellig vind ik dat. Ze reageer ook echt als je tegen haar praat :-D

Slapen: tja...
die Nepalsegrod is hier een poosje geweest, maar helaas verhuisd ofzo. Vannacht kwam ze twee keer, helaas. Ze ligt naast me (co-sleeper) daar ben ik wel erg blij mee.

Overdag slaapt ze meestal niet zoveel, liefst in de doek, dan slaapt ze langer. In de kinderwagen lukt ook wel eens, de wieg wil ze echt helemaal niet in slapen dus die is meer voor de sier momenteel :wink: Ik voed haar regelmatig in slaap, wegleggen en dan zelf inslapen lukt soms, niet vaak.

Verder is ze gewoon superlief :) en mooi, haar haartjes zijn bijna mijn haarkleur, dus daar ben ik wel erg verrast over (en blij mee, haha).
Marijn

Re: Zomerbabies

Bericht door Marijn »

Leuk hoor, al die verhalen. En ook fijn te lezen dat er overal wel iets is. Een echt voorbeeldbaby heeft niemand, zo te lezen. Dat geeft dan toch veel herkenning.

Hier ook geen voorbeeldbaby. Soms is ze veel leuker dan welk voorbeeld ook. Ze lacht heel lief, probeert ook echt al te 'praten' en oefent met haar tong uitsteken (die nog steeds wit is, echt met zo'n laag erop, maar ze heeft nergens last van en ik ook niet). Ze word echt al groot, met rollen en spekbillen. En ze zit sinds kort bij ons aan tafel, in zo'n Stokke newbornding. Ideaal is dat , kan ik iedereen aanraden.

Maarrrr, Juul is ook wel erg snel overprikkeld. En dat is heel lastig met twee grote zussen die nogal wat geluid produceren. Als ik alleen met haar ben, gaat t over het algemeen prima. Maar vandaag waren de meiden vrij en dan gilt ze aan het einde van de dag echt haar kop eraf. Dan worden de slaapjes steeds korter en gaat t drinken steeds moeilijker. Ze is sowieso niet met de borst te troosten. Integendeel, als ze over haar toeren is, moet ik allerlei kunsten uithalen om haar überhaupt aan de borst te krijgen. Speen in, lopen, wiegen, borst aanbieden, oh nee toch niet, harder krijsen enzovoort. Deze riedel kan zo drie kwartier duren en dat is best lastig als je er nog twee hebt. Dat is dus allemaal iets minder voorbeeldig.

Met mij gaat t gelukkig goed. Er is geen enkel teken van een PPD, dus ik ga er echt vanuit dat me dat dit keer bespaard blijft. Ik vind het wel pittig met drie. Meer dan ik had verwacht. Ik heb constant het gevoel dat ik iemand tekort doe of ergens tekort schiet. Het huis is een grote puinhoop. Dan begin ik met opruimen en wil er weer iemand aandacht. Gevolg: bende. Maar goed, t zijn tropentijden, ik weet t. Ik probeer er ook maar van te genieten.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Poepen gaat hier vaak moeilijk. Ik merk dat hij het beste in zijn vel zit als hij zo'n 1 á 2 keer per dag ontlasting heeft. Soms heeft hij dagenlang niets en dan zit hij echt niet lekker in zijn vel en soms is het vaker kleine beetjes en dat is ook niet fijn.

@Ana: stinkt zijn ontlasting ook of ruikt het wel normaal? als het stinkt zou je ook nog aan een allergie kunnen denken.

Sem is al druk bezig met communiceren. Hij kijkt ons direct aan en begint zijn stem goed uit te proberen. Hij reageert ook echt als je tegen hem praat. Met de dag glimlacht hij meer en daar genieten wij enorm van, zoooo lief! Hij pakt ook vaak mijn hand vast en dergelijke. Hij heeft graag contact. Dat maakt ook dat ik alsnog kan genieten van de babytijd ;)

In de Maxi Cosi begon Sem ook altijd te krijsen. Dus ben ik achterin gaan zitten bij hem en dat gaat goed, maar ik hoef dan ook niet zelf te rijden. En het gaat ook beter sinds wij bij de manuele therapeut zijn geweest en die zijn rug en nek los heeft gemaakt. Dus misschien toch een optie voor de andere kindjes om dat even te laten ckecken?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4280
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Vanochtend weer voor vaccinaties geweest. DTP en polio. (twee aparte prikken hier)

En I.van is ook gewogen en opgemeten, hij weegt 6900 gram en is 61,5 cm. En dat met 11 weken, dus echt een flinke vent al 8)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Zo, I.van is inderdaad al flink! Vond hij de prikken naar? Hopelijk heeft hij er geen last van.

Carly was vorige keer (met 8 weken) net 5 kg, maar wel al 61cm. Lang en slank dus :) Maandag moeten we weer, ik ben erg benieuwd hoe ze gegroeid is. We hebben net de 12-weken regeldagen achter de rug, heb dus een paar dagen weer 14 uur per dag zitten te voeden.... ben blij dat dat weer even voorbij is!

Sinds gisteren gaat ze ook mee in de bakfiets, ik heb van een andere moeder zo'n houder overgenomen voor de maxi-cosi. Nu kan ik Isla met de fiets van de creche halen ipv lopend, en dat scheelt een hoop tijd. Het was echt leuk gisteren om ze samen op de fiets te hebben, Carly lag naar Isla te lachen en Isla aaide Carly's voetjes en kletste met haar ('when you are bigger, Carly, you can also go to Kikkerpad') Zo lief!

Oh en annelies, over die Nepalsegrood (ik weet niet of hij nog steeds weg is?) - misschien komt het omdat het wat kouder wordt? Carly ging ineens van 1-2 voedingen naar 3 voedingen per nacht, maar met een warmere slaapzak met mouwen komt ze weer zoals vanouds 1-2 keer.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4280
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door Ana »

Ja tuurlijk flink boos van die twee prikken maar hij was vooral moe en viel eigenlijk binnen twee minuten in slaap en hij slaapt nu al bijna 3 uur. Dus zal zo wel wakker worden met flinke honger :D
Het sprongetje verwacht ik in de loop van volgende week, ik kan niet wachten want dan gaan ze eindelijk beetje spelen.
Hij huilt eigenlijk bijna altijd namelijk... zodra ik hem loslaat. Dus als hij wakker is kan ik gewoon de hele dag met hem zitten of rondlopen. Maar als we ergens heengaan dan vindt hij alles interessant,
Krijg steeds meer het idee dat hij zich verveelt en dat hij gefrustreerd is omdat hij alles alles alles in de gaten probeert te houden maar er niets mee kan. Zelfs tijdens het voeden probeert hij nog van alles te zien, dat ben ik echt niet gewend van J0ela.
Gisteren heb ik hem eens onder zo'n speelding gelegd, dat vindt hij prachtig. Is echt geconcentreerd aan het spelen, zo grappig. Hij houdt het al 10 minuten tot een kwartier vol, erg prettig! en ik had het idee dat hij daarna ook echt moe was ervan.
hier een filmpje voor wie dat leuk vindt. http://youtu.be/HRIPnhuMfZ4
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Leuk filmpje! Wat krijgt hij die speeltjes al goed te pakken! Heerlijk he, als ze echt gaan spelen. Ik kan nu eindelijk ook weer eens rustig douchen, met Carly in de wipstoel met wat speeltjes erboven bij me in de badkamer.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

Ahhhh wat een lief filmpje van i.van! Echt leuk hoe hij al speelt. En het is wel te zien dat het een flinke boy is :)

Hier gaat het nog steeds niet helemaal lekker, maar ik geniet wel. Het is zo lek om twee kinderen te hebben. David is echt verliefd op Sem, wat wordt dat leuk als Sem ook kan spelen me hem.
Sem. Blijft lat houden van de reflux en dat vind ik heel naar. Hij is namelijk zo relaxed, maar toch heb ik hem de hele dag bij mij omdat hij gelijk spuugd en onrustig wordt als ik hem weg leg. Laatst in de wipstoel stikte hij gewoon en moest ik hem echt met een soort heimlich manoeuvre helpen, hij was al blauw en zijn ogen rood :(
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Oh Nina wat klinkt dat eng! Zeker met het verhaal van zijn geboorte in gedachten... Had David dit ook? Is er iets aan te doen of moet je afwachten tot hij eroverheen groeit? En hoe gaat het 's nachts, moet je nog steeds zittend slapen? Het klinkt erg zwaar, zijn er ook momenten dat je even tijd voor jezelf kunt nemen?
Emma

Re: Zomerbabies

Bericht door Emma »

Ben vanochtend weer met Carly naar het CB geweest, 5700g en 64cm. Lang en slank dus :) (Maar ze volgt een heel mooi lijntje, ook op de curve van borstvoeding.com, dus ik ben trots!). Had een fijne arts, die vond dat ik het goed deed, ze vond 10 voedingen wel veel maar was het met me eens dat Carly dat kennelijk nodig heeft. Ik ben al lang blij dat ik voedingen kan tellen ipv 1 voeding van 24 uur heb :)

Daarna thuis een beetje mijn geduld verloren met Isla die een beker sap op de grond gooide, het zat echt overal, tot op de muur aan toe. Dat in combinatie met een krijsende Carly en het feit dat Isla expres met haar schoenen in de plas sap stond te stampen, en vannacht erg weinig slaap, zorgde ervoor dat ik ineens tegen Isla stond te schreeuwen....(en dat doe ik normaal nooit...) Nu liggen ze allebei te slapen en voel ik me schuldig. Straks maar even naar de speeltuin zodat Isla wat kan rondrennen, want zo'n ochtendje cb is natuurlijk heel saai als je 2 bent.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Zomerbabies

Bericht door Mare »

@emma: fijn dat c. Het zo goed doet! En super dat ze bij het cb naar het individuele kind kijken en niet alleen naar de standaard. Ik vind het knap dat je nooit schreeuwt, kon ik dat maar zeggen ;) (niet dat ik constant schreeuw hoor)

Vandaag was ik weer bij de manuele therapeut, lekker op de bakfiets. Heerlijk met dit zonnetje. Sem is helemaal goedgekeurd. Zijn nek, heupen en rug zijn helemaal soepel. Hij corrigeert zijn nek al goed en kan hem al goed zelf houden en heeft een mooi rond hoofdje. In perfecte staat grapte de therapeut. Sem overstrekt ook bijna niet meer en ik de maxi cosi is geen probleem meer.
Het spugen blijft en ik slaap idd nog zittend. Het is dat of niet slapen... Overdag leg ik hem zelden in de box want dat is een garantie voor spugen en onrust, maarja het gaat ooit over.
Tijd voor mijzelf? Ja hoor, als J.aap thuis komt dan kook ik eten...en daar houdt het dus ook gelijk op. Ben benieuwd wanneer dat weer verandert. Hopelijk iets sneller dan bij David.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12579
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Zomerbabies

Bericht door monika »

Fijn dat alle babies het zo goed doen.
Nic gaat ook lekker. Geen idee wat hij tegenwoordig weegt en hoe lang hij is. Ook geen idee wanneer ik naar de Plunket moet (consultatie bureau). Ik dacht deze week of volgende week, maar heb nog niets gehoord.
Ik blijf me verbazen dat ik een kind heb dat je wakker in bed kan leggen en dan braaf gaat slapen. Niet altijd, maar toch de helft van de tijd. Afgelopen nacht hadden we een regelnachtje, o ja, bijna 3 maanden dan krijg je dat... Soms heb ik medelijden met hem dat hij elke keer meegesleept wordt met naar school brengen en halen, clubjes en tutoring. Maar hij kan er gewoon tegen en heeft korte slaapjes overdag en maakt dan een nacht van 18:30 tot 6:30, waarbij hij dus wel komt voor voedingen maar vrijwel nooit huilt en direct weer gaat slapen.

Hij speelt heel veel zelf onder zo'n baby gym ding, hij heeft er 2 waarbij ik alle speeltjes kan uitwisselen en varieren. Hij stopt nu alles in zijn mond wat hij te pakken kan krijgen, ook kleertjes als ik hem probeer aan te kleden, erg grappig. Verder weinig nieuws behalve dat ik zooooo geniet van thuis zijn met mijn mannetje.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie