nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

6 weken sprongetje? dit had mark vorige week.. en sindsdien gaat het een stuk beter. ook mark heeft snot. zo vervelend! maar ja, de anderen hebben ook al een tijdje dikke bellen in/uit/rondom hun neus :?
dan is het af en toe handig dat de melk weer uit zijn neus loopt als het te snel gaat of zo.

ik heb ontdekt dat mark gewoon klokje rond slaapt. alleen dan wel met 3 voedingen tussendoor haha!

ben net de stad in geweest! de groters zijn naar de bso, dus jeroen had alleen mark. flesje van 130 ml achtergelaten. en het is goed gegaan! hij had het flesje niet helemaal op, maar hij slaapt wel weer gewoon. hij kan elk moment wakker worden want het is 3 uur geleden dat hij gedronken heeft.
flink geshopt in de stad, 4 tuniekjes voor mezelf, een sterren/muziekmaakding voor mark zijn kamertje, felicitasdoos opgehaald, muziekdoosje, slofjes en flink wat kleertjes bij hema van alle bonnen die ik had gekregen!
en nog een winterjas bij v&d voor mezelf :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

yes! ik pas weer een spijkerbroek!
helaas is het wel de zwangerschapsspijkerbroek die ik na 5 maanden zwangerschap niet meer pastte... :roll:
heb 2 veel te grote spijkerbroeken in de kast
2 skinny die wel passen, maar waar ik niks voor heb om erop (over de billen) te dragen
1 spijkerbroek die te laag is aan de voorkant, buik puilt er gigantisch overheen.

help? over 4 weken moet ik weer werken, wat voor kleren moet ik dan aan? trui is geregeld, maar een knappe broek zou ook wel fijn zijn.. nu draag ik al een week of 5 dezelfde zwarte broek (ja, hij gaat af en toe in de was ;) ) maar die zit ook niet zo mooi, goed bij mn buik, veel te wijd bij billen en benen.
leuk hoor, die x zwanger zijn.
heleen, ik doe met je mee met afvallen! als de oliebollen en appelbeignets op zijn, en oja, ook de kerstkransjes en koeken...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

je zou eens moeten weten chantal, ik weeg normaal gesproken rond de 55-60 kg denk ik en nu heb ik alleen nog iets een buikje. Ik paste eind van de kraamweek al weer wat kleren... maar weet je voor iemand die 55 kg weegt is 5 kg meer dan voor iemand die 80 weegt en graag 75 kg wil wegen. (haha dat zeg ik tenminste altijd want de mensen om mij heen vinden dat ik niet moet zeuren als ik mezelf te dik vindt...) Mijn buurvrouw/vriendin (en naamgenoot) is nu 28 weken zwanger. Zij loopt hard normaal gesproken dus dat ga ik ook maar eens proberen dan kunnen we over een poosje samen gaan lopen!

Maarre jij hebt lekker geshopt zeg!

Ik ben net met Joas even op stap geweest. Nieuwe outfit voor manlief gekocht (haha.. nog niet voor het dopen maar nu een spijkerbroek en stoer shirt erop, en voor joas 2 nieuwe broeken, die slijt ze zo hard door op school...)

Daan is inmiddels weer gewoon zijn rustige zelf! Gister nacht was zo vreemd dat hij zomaar vanuit het niets ging huilen... (en echt nog geen honger kon hebben..) Gisteravond had ik een volleybaltoernooi en toen kon ik Daan gewoon weer lekker wakker maken 's avonds en hij heeft de nacht ook weer lekker geslapen.
Sprong zou kunnen of gewoon toch van de verkoudheid...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

55-60 kilo!! das weinig!
durf nu echt niet meer te zeggen wat ik weeg hoor :oops:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark komt vandaag trouwens strak om de 3 uur... en slaapt niet lekker door. ook steeds even een huiltje tussendoor. soms slaapt hij na die 30 seconden huilen weer verder, andere keer moet ik even zijn speen in zijn mond stoppen.
overdag slaapt hij nog steeds in de wagen bij gebrek aan babyfoon... maar ik ben druk op zoek! ben al 2 dagen aan het zoeken op internet.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Hier gaat het gelukkig weer wat beter. Geen koorts meer en niet meer zo benauwd. En ik zie alles ook weer wat zonniger.

Leonore is wel wat onrustig. Eigenlijk wil ze continu vastgehouden als ze wakker is en dat is ze best vaak. 's nachts gaat het gelukkig nog steeds beter, dus ik krijg wat meer slaap.

En wat het gewicht betreft, ik moet nog zo'n 6 kg tot mijn gewicht voor de bevalling (63). Maar net zoals de vorige 2x ga ik er vanuit dat dat weer bijna een jaar zal duren voor het eraf is. En mijn gewone kleren passen nog lang niet. Ik draag dan ook vooral jurken, tunieken met legging en rokjes met elastiek. Ook nog een paar niet te wijde positiebroeken.
Ik heb de afgelopen week wel (illegaal, want L is nog geen 6 weken) buikspieroefeningen gedaan. Door te hoesten :D . Dat leverde spierpijn op, maar inmiddels niet meer. Binnenkort ga ik weer naar pilates.

Wandelen jullie nog om het wandelen zeg maar? Voor de conditie? Ik probeer het zo veel mogelijk te doen maar peuters en het weer gooien nog wel eens roet in het eten (maar nu even niet, natuurlijk) .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Dat gewicht maak ik me dit keer niet zo druk om. Ik pas 2 rokken van voor de bevalling, en verder draag ik nog positiedingen. Ik heb op Hema.nl twee van die tricot rokjes besteld, die zitten heerlijk en zijn leuk en niet duur. Misschien wat voor jou, Chantal? Legging of panty eronder - klaar!
Wel baal ik van mijn cupmaat - wéér groter, nog weer nieuwe bh's nodig. En die krengen zijn al zo duur.

Fijn dat het beter gaat Justine! Roos zit ook alleen bij iemand op schoot hoor, als ze zelf een half uurtje in de wipstoel zit is dat heel wat. Sinds vandaag heeft ze ook een speen (moet er altijd even aan wennen) en we zijn gisteren begonnen met de fles - had 200 cc gekolft omdat ik links steeds eerst gaf vanwege een verstopt melkkanaaltje. Gelukkig viel het mee, al deed het al best zeer.

De nachten gaan op zich wel steeds beter, maar ik merk het nog niet. Ben nog erg moe en duizelig, dat is wel balen. Maar zo belabberd als jij Justine, voel ik me nog lang niet. Gelukkig gaat het wel wat beter met je!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik weet niet hoe jullie dat hebben, maar bij mij is eigenlijk alleen mijn buik nog dik! net zo dik als toen ik 16 weken zwanger was... dus losse rokjes en zo ziet er heel erg zwanger uit.
ik moet iets hebben wat de boel strak trekt. heb dus nu tuniekjes gekocht met print die wat losser zitten. dan valt die buik niet zo op :?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

en hoe is de avond en nacht verlopen bij jullie?
mark en ik gingen na de voeding allebei rond 21 uur slapen (misschien iets eerder, weet het ff niet meer).
jeroen heeft mij en de groters wakker gemaakt om half 12. samen een oliebolletje gegeten en vuurwerk gekeken. femke kwam na de eerste pijl al huilend binnen, terwijl ze het vorig jaar geweldig vond!
chris kwam na 10 minuutjes ook binnen en zo zaten we gezellig voor het raam.
de buren hadden flink wat gekocht dus dat was wel leuk voor ons haha!

mark heeft overal doorheen geslapen. toen heb ik 1 borst gekolfd (160 ml!) en ben ik naar bed gegaan om half 2. mark te drinken gegeven en weer verder geslapen.
toen kwam ie weer om 3.50, en weer om 6.45.. en begon de dag voor mij.
jeroen mag lekker uitslapen, dan doe ik daarna weer een dut :)

chris en femke gingen om 1 uur weer naar bed, chris kwam om 7.35 beneden, dus dat is heel netjes. we hadden half 8 afgesproken dat hij uit bed mocht. en femke slaapt nu nog steeds, heerlijk!

was wel blij dat het om half 2 begon te regenen, gelijk alle restjes nat en die jongens met 2000 rotjes of zo gaan dan ook wel naar binnen.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Justine, fijn dat jij weer wat opknapt!! Blijf je wel heel rustig doen? Tenminste zo rustig als mogelijk is?

Gelukkig heeft Daan helemaal niets van het vuurwerk gemerkt. Overdag was het al een vreselijk geknal en sliep hij lekker door. Daar was ik wel blij mee. Als hij om 00:00 uur wakker zou worden zou ik niet erg vinden maar als hij elke keer van die knallen wakker zou worden dan hadden we onze handen vol gehad met een vermoeide baby denk ik.

Levi had wel meer moeite. Tijdens zijn middagslapen wed hij huilend wakker.

Eind van de middag, vanaf 16:30 uur was ik alleen thuis met de jongens. Walter was naar de kerk. Daan slaapt meestal net voor of rond het eten een klein uurtje (ipv slapen tot de volgende voeding) Gelukkig is hij heel tevreden als je hem dan uit bed haalt. Dan ligt hij gewoon lekker in de box. Ik vind het zo apart dat zo'n kleine baby er al gezellig bij wil liggen, maar het is wel gezellig. Dus vanaf 17:30 uur had ik een klein hoopje mens in de box liggen, die lekker geluidjes aan het maken was :verliefd: Ik zat met de jongens aan tafel die broccoli aten. Ik had beloofd dat bij goed eten ze lekker mochten douchen, nou ze aten niet maar ze vraten! Dus hen daarna onder de douche. Ik de keuken opgeruimd. Toen Daan lekker gewassen en schone kleren. Daan in het wipstoeltje meegenomen in de badkamer en de jongens afgedroogd. Daan nog altijd superschattig en tevreden (echt zoiets heb ik echt nog niet meegemaakt bij de anderen!!!!) Jongens aangekleed en toen nog voor kunnen lezen (en samen bidden, dat is ook zo mooi met die kleine mannetjes!). Het was inmiddels 19u en toen begon Daan wat te piepen. De jongens in bed gelegd en toen Daan gaan voeden.

Vanaf 19:30 uur was het hier stil, dacht ik.. Levi was een beetje verdrietig, hij vond het maar eng die knallen. De babyfoon met lampjes aangezet en toen was het goed.

Toen kwam ik beneden en stond de tafel netjes gedekt!!! Walter en ik heeriljk gegourmet!
Na het gourmetten ben ik een rondje gaan rennen (ja, we hadden donderdag bevriende buren op visite en zij is dus nu zwanger maar wil daarna weer gaan hardlopen, dus ik ging vast oefenen) Nog even bij de buren geweest, wij moeten twee weken op het huis passen en de 3 katten verzorgen.
Daarna Daan wakker gemaakt en in bed gaan voeden, dat was rond 22:00 uur. Toen nog een klein uurtje geslapen.
Joas en Levi wakker gemaakt en bij ons op bed met warme chocolademelk gezeten en gekeken naar het vuurwerk. Daan sliep heerlijk. Die kwam pas 6:08 uur :woow: Daarna m'n bedje weer ingekropen. Walter ging me de oudsten rond 8:30 uur naar beneden en ik mocht blijven slapen. Hij is nu weer naar de kerk met Joas en levi speelt bij me op bed en daan slaapt nog altijd van de voeding van 6 uur...
Overigens doet hij dit niet altijd hoor!! Meestal slaapt hij nog zo'n 3/3,5 uur na de voeding 's morgens vroeg.

Uit de kerk komen mijn ouders hier koffie drinken, verder een rustig dagje met de jongens.

Ik denk dat buikspieroefeningen wel een idee zijn Chantal voor jou! Mag dat al na de ks? Ik ga het binnenkort ook maar eens doen. Ik heb namelijk het idee dat mijn buik dikker word ipv dunner. Met dank aan alle snoepgoed die je in december eet en toch dat je ook meer thuis/binnenzit door zo'n kleine baby.
Ik wandel zelden tot nooit met Daan, hij is me veel te snel weer moe en als ik ga wandelen valt hij alweer in slaap. Ik vind het heeriljk om hem in de box te leggen en hem dan gewoon vanaf een afstandje te observeren. Kom je dan bij de box, ga je tegen hem praten dan krijg je toch zo'n mega lieve lach!!! Had ik al gezegd dat ik verliefd ben??

De borstvoeding gaat over het algemeen beter. Ik ben inderdaad bezig met blokvoeden! Dat scheelt echt wel in spuiten!! Alleen nu heeft Daan weer iets nieuws: hij laat elke keer los om daarna weer aan te happen, alleen niet echt met een reden volgens mij. Hij is niet gespannen, huilt niet o.i.d.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wij hebben voor het eerst wakkere jongetjes gehad met de jaarwisseling. Heel gezellig was het. Floris hebben we wakker gemaakt en Victor werd vanzelf wakker (we dachten dat hij wel zou doorslapen). Floris vond het vuurwerk "een beetje leuk". Hij vond het vooral heel spannend. Victor vond het prachtig, maar ik moest 'm wel stevig vast houden.

Leonore heeft doorgeslapen, maar werd wakker net toen ik om 1.00 uur mijn hoofd op mijn kussen legde. Ze heeft diarree lijkt het wel. Veel vieze groene luiers. Geen idee waar het van komt, misschien wel door mijn ab-kuur, ik krijg daar ook onrustige darmen van. Ze voelt zich er duidelijk niet lekker bij. Geen goede nacht gehad dus. :(

Een rondje rennen, Heleen! Goed bezig zeg! En verder ben je ook goed bezig volgens mij!

En nog even over die buik, ik word er door F telkens fijntjes op gewezen dat ik een dikke buik heb. En dikke benen en dikke borsten. Van je zoontje moet je het hebben, zeg maar... :) Helaas is het wel waar. Maar ach, het komt wel weer goed. Morgen is Leonore 6 weken, dus mag ik weer wat doen. Ik heb trouwens morgen ook de controleafspraak bij de gyn. Benieuwd of die nog wat zinnigs kan zeggen over die fijne ks.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

heleen, je hebt het echt getroffen hoor met daan! zo rustig, slapend en tevreden. al mag ik ook niet meer klagen hoor, hij slaapt ook 's nachts lekker door.
slaapt het klokje rond, met 3 voedingen tussendoor ;)

justine, dat zal dan best wel door jouw ab komen, dat L rare poep heeft. of ze moet teveel melk krijgen, dat had mark een klein tijdje geleden ook. toen nog een draadje over geopend.
sinds we gestopt zijn met die darmkrampdruppels, infacol, gaat het veel beter met mark. die druppels deden dus meer kwaad als goeds! zijn poep is ook niet meer waterig groen, maar 'gewoon' mosterd.

ja, eigenlijk moet ik buikspieroefeningen doen.. maar daar heb ik zo'n hekel aan! eigenlijk alles wat inspanning levert. ben gewoon een lui varken :? dus vind het knap hoor als mensen hardlopen!
maar ik moet er gewoon echt om gaan denken. de lekkere dingen moeten even op, voer ze al lekker aan de kinderen :lol: die kunnen het beter hebben als ik.
het echte afvallen wat ik voor de zwangerschap deed kan nu niet, want daarmee val ik te snel af. maar dat vond ik wel makkelijk.. juist dat minder en gezonder eten vind ik moeilijker als gewoon compleet andere dingen (suikerloos, repen en shakes) eten. maar ja, die tijd komt nog wel. maar 60 kilo zal ik nooit gaan wegen ben ik bang. ik hoop weer naar de 75 te gaan, dan moet ik nog 7 kilo. (schaam me dood, voor jullie zou mijn streefgewicht topzwaar zijn!)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

soms moet je dingen niet schrijven het chantal? Daan had een paar dagen echt even wat mindere dagen. De nachten overigens nog altijd wel erg goed.
Vandaag ging het gelukkig weer wat beter met Daan al is hij niet meer dat hij uren achter elkaar slaapt. Hij is wel heel tevreden als hij wakker is, alleen zo snel weer moe dat vind ik echt wel jammer
Ik heb me vandaag aangemeld voor de sprongenwekker van oei ik groei, ik kon er bij joas ook altijd veel van merken en ik ben benieuwd of Daan nu ook weer in een sprong zat. Hij is twee weken na uitgerekende datum geboren en daar moet je dus vanuit gaan bij die sprongen.

Justine, hoe is het met jou? Hoelang nog AB? Kan best zijn dat L daarvan diarree heeft, ik krijg dat ook van AB en zij krijgt het via je bloed mogelijk wat mee.
Ik hoop zo dat je zelf weer snel opknapt!

Ik ga zo maar weer met Evy hardlopen :) O nee, met Evy wordt de eerste keer. Maar ik ben al wel 2 keer wezen hardlopen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik vind het knap hoor, dat hardlopen! heb net even een paar rondjes hard gefietst, zie mijn draadje in ot :?
hier gaat het eigenlijk heel goed, niks te klagen. alleen als hij slaapt laat hij af en toe een harde scheet die waarschijnlijk pijn doet of zo en daar moet hij dan even hard van huilen. maar daarna slaapt hij weer door.
ben ook verliefd hoor :D
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat zijn julllie toch goed bezig, dames! Ik ben er echt jaloers op. Ik wou dat ik het al kon, maar nee, mijn enige uitjes zijn naar de huisarts en de SEH.

Gisteren voor controle geweest en de ha hoorde nog wat in mijn longen, dus stuurde me door naar het ziekenhuis voor een longfoto. Nou, uiteindelijk ben ik er 4 uur geweest en heb een volledige check-up gehad. Longfoto, bloedprikken, hartfilmpje (omdat mijn hartslag hoog was, maar ja, dat is hij altijd, ik heb echt niks aan mijn hart) en nog een check of ik geen longembolie had, dat schijnt voor te komen na een bevalling. Ik ben helemaal lek geprikt door de verpleegkundige, want die kon er niks van, mijn arm is nog steeds helemaal beurs.
Afijn, de conclusie was dat er wel nog ontstekingswaarden in mijn bloed zaten, maar verder zag alles er goed uit. Naar huis en uitzieken dus. Nou, gelukkig is het vandaag bso/kdv dag, dus is het rustig en huis en morgen gaan de jongens naar de buren (dat hebben ze aangeboden, zo lief, ging er spontaan van huilen). Dan is het weer weekend en pas op woensdag sta ik er weer alleen voor. En o ja, de buren halen ook Floris nog wat langer op van school.

Leonore is erg onrustig geweest de afgelopen dagen. Gisteravond heb ik de laatste ab-pil genomen, dus ik hoop dat ze nu weer wat rustiger wordt. De nachten zijn wisselend. De ene nacht is het drama, de andere nacht slaap ik zowaar een paar uurtjes achter elkaar en slaapt zij ook wat sneller in.

O enne, Chantal. Ik had gisteren pas de tegenwoordigheid van geest om te kijken waar het jip-pakket vandaan kwam en als ik het goed gezien heb was jij dat! Lief van je, je bent echt een schat!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

graag gedaan :)

lief hè, van die buren! ik heb ook aan de telefoon gehuild hoor toen buurvrouw het aanbood om ze van school te halen en weer te brengen. zo simpel, maar zo lekker! nu hoeft het gelukkig voor mij niet meer, maar een paar weken terug nog wel hoor!

hopelijk wordt je snel weer beter en heeft L geen last meer van jouw ab. stom dat je zo bent lekgeprikt trouwens :roll:
in ieder geval nog maar een keertje beterschap, het wordt echt alleen maar beter hoor hoe ouder ze wordt!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Justine, je moet ook niet gaan vergelijken met ons he? Onze kindjes zijn sowieso wat eerder geboren. Ik heb vreselijke mazzel met Daan die hele goede nachten maakt, vanaf het begin eigenlijk al! Daan slaapt al weken 's avonds, dus heb ik mijn handen vrij. En jij heb een longontsteking!! Wie weet dat jij over een week of 4 a 5 ook wat meer ruimte krijgt voor andere dingen (en dan niet gelijk hardlopen/sporten hoor!)

Gister eind van de middag zijn wij weggeweest met Daan. In de auto sliep hij, tweer keer 45 minuten (heen en terug) daar is hij wakker geweest. Hij was gisteravond om 22:00 uur zo diep weg dat ik hem geen voeding kon geven, hij hapte niet eens. Dus na de voeding van 19:30 uur hem niets meer kunnen geven. Werd hij vanmorgen om 4:15 uur pas wakker.... :woow:
Hij blijft wel ontzetten volle neuzen hebben en dat vind ik met voeden heel vervelend. Vanmorgen geprobeerd er bv in te doen, maar dat krijg ik niet voor elkaar.... Heb wel die zoutoplossing maar weet niet of je dat echt veel mag gebruiken.

Ik lig trouwens nog altijd in bed.... walter is met de jongens naar de hema. Owja en spullen kopen voor visjes. Gister bij de visite kregen we visjes.... hihi
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hee, om 4.15 was ik aan het kolven :lol:
ik was naar bed gegaan en had een flesje voor jeroen achtergelaten die hij mark kon geven.. kon ik lekker doorslapen. maar ja, dan moet ik dus wel kolven.
was ook echt nodig, want ik heb nu 2 flesjes erbij in de vriezer van 120 ml :o
uit 1 borst, want de ander had mark daarvoor leegedronken!
toen kwam hij weer om 6.50 en begon de dag voor mij, want de groters waren wakker. jeroen heeft nog even in bed gelegen tot half 8 met mark :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:Justine, je moet ook niet gaan vergelijken met ons he? Onze kindjes zijn sowieso wat eerder geboren. Ik heb vreselijke mazzel met Daan die hele goede nachten maakt, vanaf het begin eigenlijk al! Daan slaapt al weken 's avonds, dus heb ik mijn handen vrij. En jij heb een longontsteking!! Wie weet dat jij over een week of 4 a 5 ook wat meer ruimte krijgt voor andere dingen (en dan niet gelijk hardlopen/sporten hoor!)
Doe ik ook niet hoor, maar ik had me zo ingesteld op die 6 weken, dan zou ik "alles" weer kunnen. En nu kan ik nog steeds mijn eigen kinderen niet aan.... Daar baal ik echt enorm van.
Maar goed, blik op oneindig en gewoon doorgaan. Straks wordt alles beter.

Vandaag is trouwens echt een betere dag voor Leonore, de beste sinds de hele week. Haar poep is ook niet meer groen (was het de hele week) en ze ligt af en toe zowaar 5 minuten in de box zonder te huilen. (die zijn nu voorbij, dus ik pak haar maar weer op...)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dat klinkt net als mark joh! ook van die groene poep, niet in de box willen en erg onrustig. en nu is hij alweer 8 weken. als hij wakker wordt drinkt hij 2 borsten, krijgt hij een schone luier, en 3 kwartier nadat hij wakker is geworden gaat hij de box in. na een kwartiertje wordt hij moe en gaat hij weer slapen! tussendoor wordt hij nog wel eens wakker hoor, voor een speen, scheet of knuffel en som een extra slokje.

maar dit had ik 3 weken geleden ook niet kunnen bedenken hoor! die groene poep kwam volgens mij omdat ik hem teveel bv gaf in combi met darmkramp druppels.
nu geef ik bijna nooit meer binnen de 3 uur bv en is hij veel rustiger en de poep is ook weer netjes mosterd.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Het wordt weer tijd voor een update, de achterliggende twee weken was walter thuis en heb ik elke ochtend heerlijk uit kunnen slapen. Hij ging er elke ochtend om 8:15 uur voor de jongens uit. Hij liet mij dan lekker liggen tot Daan zich meldde. Ik kreeg elke keer koffie en brood op bed. Een soort van tweede kraamweek alleen dan veel relaxter door geen visite en minder dingen die gedaan moesten worden.
Ik heb dus echt meer energie dan voor de vakantie, dan zat ik vaak heel vermoeid op de bank.

Daan is een heerlijk ventje als hij wakker is, hij is echt heel tevreden, lacht veel en is ook echt bezig geluidjes te oefenen, dat is zo leuk!
Drinken blijft echt een beetje naar. Ik kolf vaak de eerste 40 cc (vanmorgen de eerste 100 cc) af en daarna drinkt hij vaak wel rustiger, maar ook dan laat hij vaak los om weer aan te happen en zo kan hij rustig 30 keer tijdens het voeden dit herhalen. Ik weet niet waarom, de ene keer door verslikken maar na het kolven is dat vaak niet het geval. Hij lijkt geen pijn te hebben, maar meer gewoon slordig te drinken. Ik wordt dan ook behoorlijk onzeker over hoeveel hij binnenkrijgt en als hij dan gaat huilen in zijn bedje als hij er net inligt weet ik niet of het huilen is voordat hij gaat slapen (omdat hij dat nodig heeft) of omdat hij toch te weinig gedronken heeft.

Bovenstaande vind ik helemaal lastig als er visite is, dan wordt ik heel onrustig als Daan moet drinken of als hij naar bed moet.

En dan hebben we nog dat we weer alleen zijn volgende week... mijn redelijk goede gevoel daalde zaterdag al behoorlijk en nu voel ik die spanning/sombere gevoel weer heel sterk. Maar goed, we zijn al 8 weken verder!! Echt hij is al weer 8 weken oud! En hij is zo lief!! En ik
verwacht dat als ik eenmaal weer een paar dagen alleen thuis ben het gevoel ook weer went en ik mogelijk ook weer wat meer ontspannen wordt.

Ik heb trouwens ook het idee dat Daan zijn handje af en toe voorbij ziet komen! Dan kijkt hij heel scheel... hihi zo schattig!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

lastig hoor, dat slordige drinken! je zou bijna gaan kolven en flessen!
en wat heerlijk zeg, gewoon 2 weken extra kraamtijd zo! ik ga er altijd vroeg uit. maar doe dan wel een middagdut wat ik ook erg lekker vind.
vandaag ook weer van half 12 tot half 3 :)
mark is trouwens een hele lichte slaper. niet handig met nog 2 kinderen thuis. hij wordt overal wakker van! zal wat worden straks op het kdv. ben heel blij dat hij maar 1 dag heen gaat... eigenlijk wil ik hem helemaal niet wegbrengen :( maar we zullen wel moeten helaas. de opvangkosten zijn toch echt nog wel te weinig om te zeggen dat ik moet stoppen met werken.
vanmiddag tijdens mijn middagdut lag hij naast me in alle stilte natuurlijk (zolder) en heeft hij wel 2,5 uur achter elkaar geslapen.

zometeen een flesje geven, kijken of ik dat ook kan haha!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

jou middagdutje klinkt heerlijk!!! Ik vind het op schooldagen gewoon niet te doen, ik sta rond 13;30 uur weer in huis, moet levi dan in bed leggen. Met geluk is Daan niet toe aan een voeding en heb ik even m'n handen vrij. Rond 15:15 uur moeten we weer op de fiets zitten om naar school te gaan.

Ik heb gister even heerlijk gehuild, flink met walter geknuffeld en mezelf een schop onder m'n kont gegeven. Ik kan heel moeilijk gaan doen, maar hij blijft er niet voor thuis en ik zal toch door de dagen heen moeten. De klok blijft lopen en ook aan deze dag komt weer een eind... Zo heb ik mezelf toegesproken.
Scheelt ook wel dat Daan gister een onrustige dag had, hij sliep elke keer maar 45 minuten. Dan wordt ik sowieso al wat onrustig en onzeker.

En ja Chantal, ik zit er heel hard aan te denken om 1 keer per dag een flesje te gaan geven. Ik ga het zo maar eens proberen, stel dat hij lekker drinkt dan is dat best een oplossing. Ik kom meestal op 6 voedingen per 24 uur uit, gister waren het er 7. Van deze voedingen gaan er in ieder geval 2 altijd lekker, de late avondvoeding en de (vroege) ochtendvoeding. Vaak gaat de voeding rond 19:00 uur ook lekker, dan zit ik op zijn kamertje en is hij vrij moe na wassen/badje. Dus eigenlijk gaat het om 3 a 4 voedingen per dag die vaak moeizaam gaan. Als er dan 1 vervangen kan worden door de fles (met bv) dan is dat wel een optie.

Hoe is het flesje geven gegaan?? Ik heb het ook nog nooit gedaan, ga het vandaag denk ik maar eens proberen!
En hoe ist met spruw? Daan heeft ook altijd een witte waas op z'n tong, maar dat is al vanaf geboorte en is gewoon echt melk.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Het lijkt erop dat Leonore 2 nieuwe hobbies heeft:
1. slapen
2. groeien.
:D :D

Sinds ik klaar ben met de ab-kuur heb ik weer een andere baby. Heerlijk! Ik kan er zowaar ook weer van genieten. Daarbij heb ik een puckababy bakerzak aangeschaft (dankzij wat ik van jullie heb gelezen :D ) en ook daardoor lijkt ze beter te slapen. Ze heeft in elk geval de afgelopen 2 nachten geheel in haar eigen wiegje geslapen ipv bij mij in bed. Ik hoop zo dat dit zo doorgaat!

Met mij gaat het ook weer beter. Ik ben niet meer benauwd en het hoesten is ook een stuk minder. Ben wel nog heel erg snel moe. Erg frusterend om te merken dat ik na een paar dagen en nachten goed slapen toch 's middags weer zo moe ben dat ik WEER in bed moet. Maar dat zal nog wel een tijd zo blijven helaas.

Heleen, wat ben jij heerlijk verwend! Ik hoop voor je dat het de komende week, nu het normale leven weer begonnen is, ook goed met je gaat!!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Het lijkt erop dat Leonore 2 nieuwe hobbies heeft:
1. slapen
2. groeien.
:D :D

Sinds ik klaar ben met de ab-kuur heb ik weer een andere baby. Heerlijk! Ik kan er zowaar ook weer van genieten. Daarbij heb ik een puckababy bakerzak aangeschaft (dankzij wat ik van jullie heb gelezen :D ) en ook daardoor lijkt ze beter te slapen. Ze heeft in elk geval de afgelopen 2 nachten geheel in haar eigen wiegje geslapen ipv bij mij in bed. Ik hoop zo dat dit zo doorgaat!

Met mij gaat het ook weer beter. Ik ben niet meer benauwd en het hoesten is ook een stuk minder. Ben wel nog heel erg snel moe. Erg frusterend om te merken dat ik na een paar dagen en nachten goed slapen toch 's middags weer zo moe ben dat ik WEER in bed moet. Maar dat zal nog wel een tijd zo blijven helaas.

Heleen, wat ben jij heerlijk verwend! Ik hoop voor je dat het de komende week, nu het normale leven weer begonnen is, ook goed met je gaat!!
Wat heerlijk dat het beter gaat met jullie allebei!!! Echt ben blij voor je! En dat je moe bent, tis niet gek lijkt me, bevalling achter de rug, slapeloze nachten, longontsteking... Neem je tijd! Al snap ik dat je het niet leuk vind, maar geniet maar van wat je nu gegeven wordt!

ow die puckababy!!! echt dat is zo'n ding die zijn geld meer dan waard is!!! heb je een nieuwe gekocht? Ik heb een hele goedkope via markplaats kunnen kopen (had hier ook aanbiedingen van lenen maar toch lekkerder om een eigen exemplaar te hebben voor het geval het kapot gaat) Alle kinderen van ons hebben al in zo'n ding gelegen. Het afbouwen is wel even lastig vind ik, dan gaan ze spelen met de handjes en kunnen dan niet slapen... maar dat is voor latere zorg. Daan slaapt trouwens 's avonds en 's nachts in een gewone slaapzak.

En dan ik verwend ben... dat zeker! Echt!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nee, ik heb er eentje via Marktplaats gekocht. Ik gebruik 'm juist 's nachts, want de rest van de dag slaapt ze best aardig. Het is voor het eerst dat ik er eentje gebruik en tot nu toe bevalt het dus goed (maar ik blijf nog even op mijn hoede, stel dat het toeval is... )
Heb jij er eentje of twee? Want wat doe je als ze er een onder spugen/poepen?

Net trouwens even weg geweest om bloed te prikken. Moet vrijdag nl naar de internist voor controle van mijn schildklier. Nou, dan merk ik pas echt hoe ver ik achteruit gegaan ben deze 2 weken. Thuis gaat het best, maar tijdens zo'n uitje voel ik me alsof ik voor het eerst buiten kom na de bevalling... slap dus...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Wat is er met je schildklier dan?
Ik heb vanmorgen net gebeld voor de uitslag van m'n bloedtest op schildklierfunctie. Dit nav de verloskundige die zei dat bij herhaalde PPD er kans is op schildklierafwijkingen. Gelukkig waren de waardes goed! En ik heb nu trouwens geen PPD hoor!

De lente komt eraan he? Hopelijk brengt dat jou ook meer energie!!! En vergeet niet dat je een gezin hebt draaiende te houden. Daar wees mijn moeder me nog op. Ik zei: ik doe eigenlijk helemaal niets, toen zei ze: pardon... je hebt een gezin met 3 kinderen!

Ik heb bij Joas de bakerzak gekocht (toen heette dat nog zo) Die gebruik ik nu bij Daan ook nog. Bij Levi ook een puckababy gekocht, maar uitgeleend en nu spoorloos, dus laatst een nieuwe gekocht via marktplaats.
Spugen doet Daan eigenlijk zelden, maar ik heb er dus 2. Snel wassen, op de verwarming drogen en dan is het weer klaar voor gebruik!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

justine, ik heb nog wel een puckababy voor je voor heel weinig. heb hem ook van hier overgekocht maar mark heeft er 2 weken in kunnen slapen en toen was de zak te klein :)

fijn joh, dat ze lekker slaapt. dat is toch wel erg belangrijk!

vandaag ben ik trouwens aan het kolven geslagen. bij elke kolfbeurt (zo om de 3-4 uur) kolf ik tussen de 130-170 ml. en mark drinkt heerlijk uit de fles. kolven + fles geven kost me gewoon minder tijd als gewoon bv geven. en minder pijn!
ben er nog niet achter of het spruw is. het is maar zo'n dun wit laagje die er idd al langere tijd zit. ik wacht nog eventjes af.. want ik las al dat daktarin niet meer gegeven wordt. maar ik weet nog wel dat chris echt gigantisch ging spugen van dat ander spul (nystastine of zo).

morgenochtend lekker naar ballorig met de kinders. van 9-12 hebben ze peuteruurtje, maar omdat onze school vrij is is het natuurlijk heerlijk rustig! laptoppie mee, fles mee ;) en gaan!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:Wat is er met je schildklier dan?
Ik heb vanmorgen net gebeld voor de uitslag van m'n bloedtest op schildklierfunctie. Dit nav de verloskundige die zei dat bij herhaalde PPD er kans is op schildklierafwijkingen. Gelukkig waren de waardes goed! En ik heb nu trouwens geen PPD hoor!

De lente komt eraan he? Hopelijk brengt dat jou ook meer energie!!! En vergeet niet dat je een gezin hebt draaiende te houden. Daar wees mijn moeder me nog op. Ik zei: ik doe eigenlijk helemaal niets, toen zei ze: pardon... je hebt een gezin met 3 kinderen!
Ik heb aan mijn vorige zwangerschap een trage schildklier overgehouden. Ben erg benieuwd hoe hij deze zwangerschap overleefd heeft.
Ik doe echt helemaal niks overigens. Op wat wasjes, koken en kinderen in bed leggen na... En zelfs dat is me soms teveel....

Wat waren nou trouwens de geheimen van het goed baby's fotograferen, Heleen. Daar had jij toch een pb over gekregen? Ik ben nog steeds erg benieuwd!
Chantal schreef:justine, ik heb nog wel een puckababy voor je voor heel weinig. heb hem ook van hier overgekocht maar mark heeft er 2 weken in kunnen slapen en toen was de zak te klein :)

fijn joh, dat ze lekker slaapt. dat is toch wel erg belangrijk!

vandaag ben ik trouwens aan het kolven geslagen. bij elke kolfbeurt (zo om de 3-4 uur) kolf ik tussen de 130-170 ml. en mark drinkt heerlijk uit de fles. kolven + fles geven kost me gewoon minder tijd als gewoon bv geven. en minder pijn!
ben er nog niet achter of het spruw is. het is maar zo'n dun wit laagje die er idd al langere tijd zit. ik wacht nog eventjes af.. want ik las al dat daktarin niet meer gegeven wordt. maar ik weet nog wel dat chris echt gigantisch ging spugen van dat ander spul (nystastine of zo).

morgenochtend lekker naar ballorig met de kinders. van 9-12 hebben ze peuteruurtje, maar omdat onze school vrij is is het natuurlijk heerlijk rustig! laptoppie mee, fles mee ;) en gaan!
Ik wil 'm wel hebben, Chantal. Hoeveel wil je ervoor hebben? Voorlopig is ze nog steeds een poppetje, gisteren 4400 gram, dus past ze er nog wel een aantal weken in.

En vervelend dat je zo'n pijn hebt, maar fijn dat het kolven en fles drinken zo goed gaat.

Ik heb dit weekend voor het eerst wat gekolfd, maar het is er niet van gekomen het te geven, dus nu ligt de opbrengst in de diepvries. Eigenlijk heb ik er ook helemaal geen zin in dat kolven. En aangezien ik nog lang niet hoeft te werken hoeft het ook eigenlijk niet. Alleen om het flesdrinken te oefenen. Maar als ik altijd thuis ben is dat ook niet zo nodig. Kortom, ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Jammer genoeg drinkt Daan niet zo goed uit de fles. Gister eens geprobeerd, maar na 70 cc hield hij het voor gezien. Op zich natuurlijk best prima, beter dan helemaal weigeren. Dus we houden het erin om hem regelmatig een flesje te geven maar kolven en flessen is hier dus geen optie.
Blij dat het bij jou wel zo lekker gaat Chantal! Helemaal als je straks weer gaat werken! Ik denk dat ik me richt op volledig bv tot 5 maanden en dan vast rustig fruit ga introduceren. Heb ik bij Levi ook gedaan. Die bv is toch niet helemaal mijn ding omdat het zo vaak zo lastig gaat. EN dan is 5 maanden beter te overzien, gek he? Dat geeft gewoon rust. Stel dat het nog heel soepel gaat verlopen kan ik altijd nog wat langer volledig voeden.

Die Daan.. het is me er een...
Vorige week was hij regelmatig dat hij moest huilen voor hij ging slapen. Zondag spande de kroon en toen kwam hij elke 2 uur en sliep hij maar zo'n 45 minuten... Gister had hij alweer een goede dag. Hij sliep van 22:00 uur tot ik hem om 7:00 u wakker maakte en sliep daarna weer tot 11 uur. En vandaag :woow: Hij heeft gisteravond om 22;00 uur gehad, sliep toen tot 6:40 u en toen hij daarna weer om 8:00u erin lag (ja hij had de boel ondergepoept en ook nog eens gespuugd zodat ik met een fohn de net gewassen bakerzak stond te drogen... :) ) werd hij pas om 12:15 uur wakker... :woow: :woow: En hij gaat ook gewoon niet huilen voor hij in slaap valt. Hij zat dus vorige week gewoon niet zo lekker in z'n velletje.

Echt ik snap mijn eigen kind helemaal NIET. Maar lekker is het wel hoor!
Ik denk dat ik ook maar moet proberen te stoppen om hem te gaan willen begrijpen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

jeetje wat een slaapkop zeg!!
maken jullie je beebje wakker als er te lang tijd tussen zit overdag?
mark heeft vannacht om 2 uur gedronken (vanaf 19 uur!) en toen pas weer iets voor 7 uur. ook een goede nacht gehad dus want ik ging al op tijd slapen (tot ik wakker werd van zijn rare gewoel!)
toen pas weer om 11 uur en nu slaapt hij nog steeds.. zit er dus 4 uur tussen. ik ga hem zo maar weer wakker maken. moest ik ook om 11 uur, toen was ik in ballorig en hij heeft overal doorheen geslapen :)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

nou dat slaapkopje is dus heel wisselend. Daarom maak ik hem ook niet wakker. Hij is sterk genoeg om zich te melden, daarom ook zo'n lang gat vanmorgen tussen de voedingen. Als hij slapen nodig heeft, dan zal dat wel belangrijker zijn dan eten. En hij had niet eens zo'n enorme honger om 12:30u...
Volgens mij moet je doen waar je je goed bij voelt. Ik denk wel dat als Daan 's nachts vaak voor een voeding zou komen ik hem overdag meer aan zou bieden, maar gezien hij hele nachten slaapt zal het wel goed zo zijn.

Mark kan er zo te lezen ook aardig wat van!! Het gaat lekker he?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nou, hij had om kwart over 3 dus een fles van 150 gehad, daarna lekker gewandeld en om half 5 wilde hij weer! toen maar een borst gegeven waar hij de tsr van weggedronken heeft. daarna stopte hij er weer mee. daarna ben ik een tijdje bezig geweest om hem weer slapend te krijgen..
hij heeft een paar minuutjes, echt 4 of zo, keihard gekrijst en viel toen in slaap. had het daarvoor al steeds met speen en aaien en zo geprobeerd, maar dat lukte niet.
nu slaapt hij weer lekker en heb ik weer een flesje gekolfd voor vanavond als hij wakker wordt :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Heleen, Chantal, Esther, hoe gaat het met jullie? Ik lees zo nu en dan wat in andere draadjes, maar volgens mij is het weer tijd voor een update :D !

Hier gaat het een stuk beter moet ik zeggen. Ik hoest helemaal niet meer, dus dat hoofdstuk is afgerond. Van het weekend nog wel even een buikgriepje van de jongens gekregen, maar dat is ook weer voorbij. Kortom, het lijkt nu tijd om weer wat op te gaan bouwen. Ik moet zeggen dat ik me wel een oud omaatje voelde toen ik afgelopen weekend weer eens buiten ging wandelen. Zo ongeveer als toen ik de eerste keer buiten kwam na de bevalling :( .
Morgen ga ik voor het eerst weer F van school ophalen, dus ook op dat punt begint het gewone leven weer.

Met Leonore gaat het goed. Vorige week zijn we op het cb geweest en hoewel ik me zorgen maakte over haar groei (ze is nu net zo zwaar als Victor was toen hij 4 weken was, 4500 g) blijkt dat ze gewoon lekker groeit op haar eigen lijntje! Ik zit zo met de getallen van de jongens in mijn hoofd, dat ik moet wennen aan dat kleine poppetje dat gewoon kleine beetjes groeit. Van de week heeft ze voor het eerst gelachen, zo lief!
De nachten gaan ook een stuk beter. Ze valt na de voeding over het algemeen snel weer in slaap. Wel wordt ze de afgelopen dagen 2 uur later weer wakker, en dan heeft ze geen honger. Hopelijk gaat dat weer over, want als ze het niet doet, heb ik eigenlijk best een lange nacht slaap. En wie weet ga ik dan een beetje uitrusten.

Victor lijkt ook iets rustiger te worden. Hij speelt ietsje meer en ik krijg weer af en toe knuffels en kusjes van hem. Aangezien ik me weer wat beter voel, kan ik het ook wat beter aan als hij weer eens boevenstreekjes uithaalt.

De jongens zijn nog steeds helemaal verliefd op L. Ze knuffelen haar de hele dag, geven de hele dag kusjes, zingen voor haar en geven haar knuffelbeesten als ze huilt. Het is echt zo lief :verliefd: . Tegelijkertijd eindigt dit nog wel eens in een ruzie tussen de broertjes, want er is er altijd wel eentje die haar niet goed genoeg kan zien....
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Fijn Justine, dat je nu weer kunt gaan opbouwen! Wat duurt het lang hè, na zo'n keizersnee. En helemaal als je er én longontsteking én buikgriep achteraan krijgt... Hoe ga je naar school? Want als je elke dag een stukje fietst of loopt is je conditie zo weer op peil natuurlijk.

Heleen, hoe is het met Arbo-perikelen? En doet Daan het nog steeds zo voorbeeldig?

Chantal, wanneer moet je eigenlijk weer beginnen? En ben je al een beetje gewend aan het idee van op maandag werken?

Hier gaat het goed! Roos is aan het rommelen met de avondvoeding, ik heb het idee dat die wat naar voren schuift. Zou ik niet erg vinden, als ze niet meer om half 12 de laatste voeding krijgt! Gisteren lag ik er ook om kwart voor 11 in, dan ben ik toch echt veel uitgeruster. Ze wordt om 6 uur dan weer wakker voor een voeding, het zou fijn zijn als dat nog een uurtje opschoof naar 7 uur. Maar verder mogen we echt niet klagen, want overdag slaapt ze ook als een roos ::D
Maartje was ziek vandaag, spugen en koorts. Hopelijk morgen beter!

Verder heb ik donderdag weer voor het eerst een vergadering 's avonds en Wilbert is (uiteraard) aan het werk. Ik neem Roos maar mee, als Wilbert thuis was zou ik haar wel thuislaten maar nu durf ik het nog niet zo goed aan. Uit de fles drinken gaat trouwens ook briljant, dat is ook wel fijn na onze flesweigeraar Maartje.

Ik heb wel last van postnatale nesteldrang, elke keer als mijn moeder komt helpen (zo eens in de twee weken, echt zo fijn!) doe ik een grote klus als de zolder opruimen of al het speelgoed uitmesten. Heerlijk!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Fijn om te lezen dat het goed gaat Esther! En Roosjes horen natuurlijk als een roosje te slapen :wink: !

Ik ga de komende dagen nog maar even met de auto naar school, om te wennen. Als Leonore 2 maanden is (en ik het aandurf, want ik heb nog helemaal niet gefietst) dan ga ik met de bakfiets. Dus inderdaad, dat is weer even wat beweging!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Zo ik zit op de bank!

Ik ben wel echt blij dat het met jullie allemaal beter/goed gaat!!! Want niets zo naar als er eentje aan het tobben is. Je gunt elkaar dat het goed gaat!

Na weer een lekkere nacht, waarbij daan om 6:00 uur kwam voor een voeding, stond ik om 7:45 uur naast mijn bed. De jongens aangekleed en na het eten onderweg naar school. Daan sliep nog lekker dus die thuis gelaten.
Rond 9:00 uur was ik weer thuis, even met m'n vriendin gebeld want die had net wat strijd gehad met haar dochters..
Om 9:30 uur Daan uit bed gehaald, ligt hij heerlijk te kijken en te kletsen in z'n bedje. Levi jas en schoenen aan en toen onderweg naar het CB. Daar allebei de kinderen uit de kleren want ook Levi moest voor controle. Daan nog altijd met de voeding van 6 uur, helemaal tevreden.
Allebei gewogen en gemeten. Allebei positief bevonden! :)
Op 14 december woog Daan 4925 en vandaag woog hij 5745 gram. In de lengte ook behoorlijk gegroeit!! inmiddels 60 cm lang!
Toen Levi voor de oogtest, blokjes stapeltest en streeptrek test: helemaal geslaagd.

Toen even over Daan gesproken, ja en dan kan ik alleen maar trots zijn als hij daar zo lekker tevreden ligt en naar de wvk lacht! Toen nog even over mezelf gesproken. De conclusie luidt dat ik aan het overleven ben, dat ik gelukkig weet dat het weer beter gaat worden, maar dat het gewoon niet echt leuk is maar dat ik het wel goed doe! :)

Daarna de prikken.. en wat heb ik een stoer mannetje! Hij ging even heel hard huilen, daarna nog twee snikken en toen was het alweer klaar. In de maxicosi viel hij al in slaap. Hem thuis nog maar even laten slapen. Hem om 11:30 uur gevoed en daarna ging hij weer lekker slapen.

Dus alweer gaat het met Daan super goed! Die Daan, echt dat is zo'n tevreden kereltje. Hij heeft z'n handjes ontdekt, kan er heerlijk scheel naar kijken. Sinds gister zo'n babygym in de box gezet met 1 speeltje eraan. Hij probeerd echt ertegen te slaan, zo lief. Hij heeft er gister 1 uur onder liggen spelen, zo leuk vond hij het! Je ziet zijn hoofdje glimmen als je met een speeltje boven zijn hoofd bezig bent.

En ik, ik overleef.. ik wordt heel vaak in de nacht wakker met een enorme schok in mijn lijf, soort van stroomstoot... daarna ga ik liggen piekeren en malen. Gelukkig vannacht goed geslapen. Maar ik weet ook echt dat het beter wordt.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat is het toch een lieverdje, Heleen! En goed gegroeid, dat is fijn.
En wat betreft dat overleven, dat herken ik wel, al is het op een andere manier dan jij. Maar ik moet zeggen dat ik van de eerste maanden niet anders weet dan dat het overleven is. En daar stel ik me dan maar op in, wetende dat het op termijn beter wordt (het IS ook al beter, gelukkig).

Ik ga straks nog even langs het cb voor de prikjes. Die had ik vorige week uitgesteld, omdat Leonore aan het hoesten was. Benieuwd hoe dat zal gaan.

Zojuist voor het eerst weer op het schoolplein gestaan. Dat is wel even wennen hoor. V aankleden, L aankleden en in de maxicosi, zelf aankleden, alles in de auto, uit de auto, in de auto, weer uit de auto... Pfff. Nou ja, straks op de fiets gaat het eens stuk makkelijker, dan sta ik gewoon voor de deur en kan iedereen in de bakfiets blijven zitten. Maar ik ben wel blij dat ik weer zo gezond ben dat ik mijn eigen kind uit school kan halen (al was het brengen door de buren wel errug handig!).
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik vind het zo jammer dat we allemaal zo ver weg uit elkaar wonen! volgens mij hadden we het best gezellig gehad met thee-ochtendjes als de groters op school zitten :D

toen ik zwanger was hoorde ik van iedereen dat de derde er zo bij kon. makkie, gaat gewoon overal mee naar toe.
en nu heb ik de derde en hoor ik van iedereen dat het heel zwaar is! en dat vind ik ook.
dus esther, ik vind het knap hoor want jij hebt er nog eentje extra rondlopen!

justine, wat een popje joh, binnenkort weer wat foto's? makkelijk een bakfiets, zou ik ook wel willen maar ik kan hem nergens kwijt.. ik moet nu alles lopend doen. handig als chris te spelen gaat bij een vriendinnetje aan de andere kant van het dorp.

heleen, fijn dat alles goed was bij het cb. hopelijk heeft hij voor de rest geen last van de prikken. mark heb ik 's middags een half zetpilletje gegeven omdat hij echt niet lekker was. huilerig en zo. vandaag niks meer aan de hand gelukkig.

mark heb ik om 16 uur een fles gegeven en hij slaapt nu nog steeds. hij begint steeds vroeger aan zijn nacht, en is dus ook vroeger wakker.
als hij tussen 23 en 0.00 uur wakker wordt geef ik een fles en hij slaapt daarna weer door tot half 6 ongeveer. maar daarna is hij onrustig. 10 minuutjes slapen en weer wakker. en dat gaat zo door tot we uit bed gaan. hij blijft maar zijn hoofd naar links en rechts rollen. zo zonde van die mooie zachte haartjes! hij heeft al zo'n lelijke kale plek op zijn achterhoofd.
met daaronder een echt duits matje in zijn nek haha!

ik ga morgenochtend echt de huisarts bellen om even met haar te praten. want ik wil gewoon nog niet werken. het voelt nog niet goed.. het is niet dat ik echt doodmoe ben of zo, maar het is nog te vroeg vind ik. ik word een beetje paniekerig als ik me bedenk dat ik 3 x per week een paar uur van huis ben zonder mark. de groters maakt me niet zoveel uit, die redden zich wel..
dat ik op maandag ga werken moet ik idd even aan wennen.
ach, als het vervelend op mijn werk begint te worden ga ik alweer naar huis ;)

het liefst zou ik samen met mark ergens een paar maanden heen gaan. alleen wij tweetjes...
(krijg nu weer traanoogjes als ik aan het werk denk)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Je, bent er duidelijk nog niet aan toe Chantal! Heb je de huisarts al gebeld?

Mijn verlof eindigt op 12 februari. Ik zie er nu al tegenop, dat hele circus. Want ik weet nu al dat ik in 4 weken tijd niet zodanig ben opgeknapt dat ik in staat zou zijn om aan het werk te gaan.

Inderdaad jammer Chantal, dat we niet allemaal bij elkaar in de buurt wonen!

Gisteren nog even voor de prikjes naar het cb geweest. Mijn kleine dametje heeft zich kranig gedragen. Ze heeft 20 seconden heel hard gehuild en daarna geen kik meer gegeven. Ze heeft daarna even wat aan de borst gedronken in de wachtkamer om vervolgens pardoes weer in slaap te vallen in de maxicosi, zodat ik rustig Floris kon ophalen bij een vriendje.

De laatste nachten zijn trouwens echt heel goed gegaan! Ze wordt rond 4.30 uur wakker, om vervolgens aan de borst weer in slaap te vallen. Ik kan haar zo terugleggen in de wieg en zelf lekker verder slapen tot een uur of 7.30! Heerlijk!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

kijk, dat gaat goed justin!
ik heb de huisarts gebeld, maar die hoefde mij niet te zien. ik moet naar de bedrijfsarts. goed dat ik dit even lees, want ik moet mijn werk bellen voor dat nummer ;)
kan jij ook niet een paar weekjes extra thuis blijven?
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Vanmorgen cb geweest: Roos is in 5 weken tijd ruim 1700 gram gegroeid :shock:
Vaccinaties gingen goed, maar nu voelt ze zich niet lekker :? En ik heb vanavond een vergadering waar ze mee naartoe gaat want Wilbert moet werken en ik laat haar liever niet thuis bij de (erg jonge) oppas.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wow, dat is nog meer als mark groeit!! slagroom of zo haha! :D
en een half paracetamolletje (is dan 60 mg)? misschien slaapt ze lekker door de vergadering heen.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat is indrukwekkend, Esther! Hoeveel weegt ze nu?
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Dat is indrukwekkend, Esther! Hoeveel weegt ze nu?
Bijna 6 kilo.
En ze was ook opeens 58 centimeter, dus ze groeit echt heel hard. Maar dat vonden wij al: iedereen die in de wagen / draagdoek / maxicosi kijkt roept: Oh, dat is nog een kleintje! Maar dat vind ik dus allang niet meer, haha!

De vergadering ging super, alleen belde de oppas op een gegeven moment dat Maartje wakker was geworden en niet meer kon slapen. Maar dat vond ik niet heel erg, de vergadering was toch al zo goed als klaar en dan kon ik lekker naar huis. Voorlopig niet 's avonds weg, het is toch niet handig vind ik met bv en zo'n kleintje!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

tjonge esther, dan is ze nog zwaarder dan Daan?? Lekker hoor als ze zo goed groeien! (al maakt mij de groei niet zoveel uit als ze gewoon goed ontwikkelen en tevreden zijn)

Gister is Daan gedoopt!! Ik heb er heel erg tegenop gezien maar het is allemaal heel goed gegaan en het was een hele mooie dienst. Ik vind het wel jammer dat het zo snel voorbij is en dat je het niet op je netvlies kan vastleggen...
Wij zijn van een vrij zware gemeente, en daar is nooit heel veel ruimte voor al oudere broers en zussen maar deze dominee was echt heel lief en goed en fijn!!! De eerste 2 kindjes waren gedoopt en toen mochten wij komen met Daan. Mijn moeder zat helemaal voorin met Joas en Levi en de dominee wees ons een andere plek dan de vorige doopouders en zo konden joas en levi het heel goed zien. Hij heeft dit gedaan voor hen! Hij noemde later dat hij zelf ook kinderen had.... Dus gewoon heel menselijk maar dat is bij ons niet altijd vanzelfsprekend.

Dus nu een gedoopte Daan, voor ons een heel mooie gebeurtenis maar ook een 'zware' taak omdat we belooft hebben aan God om hem voor zover wij kunnen op te voeden zoals God het vraagt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Gefeliciteerd Heleen en fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt.

Wat een verrassing vandaag hè! Het is droog met een klein zonnetje (althans hier in het midden des lands dan...). Dus ik ben zowaar vandaag maar weer eens een wandelingetje gaan maken. Even een frisse neus.

Maar wel weer leuk met de neus op de feiten gedrukt. Ik voelde me 4 weken na de bevalling al wandelend beter dan nu :( (en vandaag is L precies 9 weken...).
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Gefeliciteerd Heleen! Fijn dat de dominee wat meer meedacht dan gebruikelijk in jullie kerk. Al moet ik er echt niet aan denken om terug te gaan naar zo'n kerk, hier mogen alle kindertjes lekker met hun neus vooraan staan bij zulke gelegenheden. Zou jij dat niet liever hebben ook, of vind je het wel prima zo?

Justine, neem de tijd hè! Ik herinner me zo goed hoe lang het voor mijn gevoel duurde voor ik weer een beetje meedeed aan het leven, en hoe ik baalde dat het weer tijd wat om aan het werk te gaan. Maar doe rustig aan, want als je te snel gaat krijg je dat later weer op je bordje. Neem de ruimte en de tijd om goed te herstellen, want op nog een longontsteking of iets dergelijks zit je niet te wachten lijkt me.
Hoe gaat het slapen nu trouwens?

Hier sliep Roos vannacht van 23 tot 7 (na een heeeeeele lange dag van alleen op mijn arm slapen en onafgebroken willen drinken), maar lag ik wakker van 4 tot 6! Zucht.
Vanmorgen was ze ook weer onrustig, maar nu ligt ze lekker te slapen (in haar bed, normaal ligt ze overdag beneden in de wagen maar kennelijk vond ze dat vandaag te druk ofzo). Hopelijk houdt ze dat even vol, kan ik even wat leuks met Lotte gaan doen!

Chantal, heb je de bedrijfsarts al gebeld?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat heb ik nou ook af en toe Esther, slaapt ze eindelijk, ben ik wakker. Zo irritant.

Het slapen gaat best goed moet ik zeggen. Ze wordt meestal 1x per nacht wakker en valt na de voeding meteen weer in slaap!

Hij staat al op FB, maar ook hier maar even: ons kleine poppetje vandaag!

Afbeelding
HeleenW

Bericht door HeleenW »

ow wat een schatje!!! :verliefd:
Kan ik haar vast reserveren voor Daan? :wink:
En ook al weer zo wijs om te zien he?

Bedankt voor jullie felicitaties!

Onze kerkelijke gemeente... ja ik sta daar altijd wel een beetje dubbel in.
Ik ben opgegroeit in de gereformeerde gemeente (zelfs ook in de gemeente waar we naar toe gaan). Dus je weet van veel dingen niet beter dan dat ze zo zijn zoals ze zijn. Toen ik een jaar of 12/13 was begon mijn wereld open tegaan en ging ik ook bij vriendinnen naar andere gemeenten. Hier zag ik soms dingen die mij meer trokken dan hoe het bij ons eraan toe gaat. En toch, de leer, los van alles regeltjes en wetjes, is wel de leer waar ik echt achter sta. En dat is dus heel dubbel, want sommigen zien bij ons de leer dus ook dat je bv geen broeken mag dragen, geen tv mag hebben enz. En dat voel ik dus zo niet. Ik ben binnen onze gemeente wel een buitenbeentje maar wordt wel geaccepteerd.
Ik vind het jammer dat rondom een doop niet meer voor kinderen mogelijk is. Veel leeftijdsgenoten van mij hebben ook zoiets van: kunnen we het niet veranderen? Gewoon alle kinderen naar voren? Maar zo werkt het niet. En om voor zulke zaken nu van kerk te veranderen gaat me te ver. Al zou ik het wel graag willen hoor, dat er iets meer vrijheid komt!

En het is soms ook maar net hoe je luistert! Gister was de prediking weer zo nodigend, maar daarbij ook echt wel heel duidelijk dat buiten de bekering om er geen leven is na de dood.. Dan kan je alleen bij het laatste blijven hangen, maar als je oren open staan voor de nodiging, voor de weg die open staat en wat ook zichtbaar was door de Doop: dan kan ik alleen maar blij worden van binnen! En ik zie dus ook geen reden om weg te gaan! :wink:
Plaats reactie