Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Oh lekker Dorien! Ik slaap de laatste paar nachten met oordoppen na de 1e nachtvoeding/late avondvoeding. Dan lost Peter het op. Moet echt even bijslapen...

Met Vic zjin verjaardag ben ik nog helemaal niet bezig. Komt misschien ook doordat Emma eerst nog jarig is. En dan sinterklaas... Pfff wat een gedoe allemaal he? Ben wel benieuwd wat voor cadeautjes jullie kopen, misschien doe ik nog een goed idee op!
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Liv krijgt sowieso die blokkenkar die hier te koop stond. Die ga ik zondag ophalen. Verder voor 5-12 denk ik dat vtech spul dat ik van Niekje overgenomen heb. En tja, dan haar verjaardag nog... moeilijk moeilijk moeilijk.
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ik heb dus werkelijk geeeeeen flauw idee wat we haar moeten gaan geven. Pfff eerst sint en dan 3 dagen later haar verjaardag.
En dat met al 2 kinderen er net boven, die alles voor mijn gevoel al hebben waar ze mee kan spelen. Dus dat word nog moeilijk.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Lien

Bericht door Lien »

Wij geven gewoon iets kleins hoor!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ik had aan Ton voorgesteld om wat speelgoed wat we nog op zolder hebben staan, in te pakken. De meiden weten het toch niet. Maar hij vind dat dus niet kunnen. Iedereen krijgt gelijke cadeaus vind hij. Tja...maar, maar...wat dan he!
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
EskilE

Bericht door EskilE »

Toevallig hebben we gisteren nagedacht over sint en verjaardag. Ik vind de dierentuin duplo zoooooo leuk, dus dat komt er in ieder geval. Verder een loopauto oid waar hij op kan zitten, hij speelt daar bij de buren altijd mee. Aan opa en oma vraag ik gewoon kleertjes denk ik
Sinder

Bericht door Sinder »

ja lastig hè! Oma wil beslist een poppenwagentje geven. Dus ik kan ook nog een pop geven/vragen. Verder ga ik aan miijn ooms en tantes kledingbonnen vragen of geld. Meisjesduplo vind ik nog wel leuk en ik wil nog wel graag een fauteuil in het roze voor haar (hebben we nu in 2xblauw). Dus ach, we komen een heel eind.

Haar verjaardag valt precies in het midden van de week. Ik denk dat ik het die zaterdag ervoor vier. VInd het toch een speciale verjaardag en vind het wel leuk als mensen ook kunnen.
Mijn vader gaat nasi kuning maken, dat is gele rijst en traditioneel bij 1e verjaardagen en feestelijke gelegenheden. We zullen uitgebreid Indonesisch eten in elk geval, ik kan wel vast gaan sparen want dat zal zeker zo'n 200 euro boodschappen worden.
EskilE

Bericht door EskilE »

Wat zijn we stil meiden, in ons draadje.
Is er niet zoveel meer te melden?

Pjotr is de laatste week erg, erg onrustig in de nachten. We haddden besloten hem niet meer te voeden 'snachts, en dat ging eigenlijk best goed. Maar de afgelopen twee nachten ben ik toch weer overstag gegaan. nadat hij drie nachten achter elkaar zo'n 3 uur wakker was geweest, zaten we er allebei een beetje doorheen.
Afgelopen nacht ging het op zich niet echt slecht, ware het niet dat hij zo lag te draaien in bed, dat ik helemaal op het uiterste randje terecht kwam, en daardoor amper kon slapen.

Overdag gaat het prima met het ventje. Hij staat steeds vaker een tijdje los, en heeft zelfs al 1x drie stapjes geprobeerd. Daarover was hij zo verbaasd, dat hij spontaan ter aarde stortte!

Op de fiets vindt hij nog steeds geweldig. Hij schatert het uit, en zelfs in de regen heeft hij nog een glimlach op zijn gezicht.
Nog even, en dan komen de eerste 1-jarigen hier in dit draadje. Toch wel heel speciaal hoor.
Ik ga, ondanks dat het qua datum heel slecht uitkomt, een klein feestje organiseren voor onze kleine man!!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

haha ik wil best wel iedere keer wat melden hoor maarja, dat is ook zo tegen je zelf praten he? ;)

Hier gaat het op en af. Liv is overdag echt een schatje! De nachten gaan heel goed (dwz 1x wakker en voeden rond 1 uur en dan doorslapen) tot heel beroerd (dwz 3 of 4 keer wakker worden en alleen verder slapen als ik voed) Ach, iedere nacht weer een verrassing ;)

Verder draaaaaaaaaaaaaaaaaait Liv eindelijk (maargoed, dat is natuurlijk peanuts vergeleken met jullie kids ;) ) en ben ik gewoon onwijs verliefd op haar.

Hier vieren we ook gewoon een feestje hoor. Het wordt waarschijnlijk 2 januari dat we het vieren want ik wil het niet van te voren vieren (dan is ze eigenlijk nog niet jarig he ;) )

Eten gaat hier ook goed. Avondeten gaat een beetje geprakt een stuk beter dan alleen maar rapley dus we beginnen met wat geprakt of gehusseld ligt eraan wat we eten en daarna gaat ze zelf verder. Vooral met couscous wel zo gemakkelijk ;)
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

O sorry dat ik hier niet zoveel schrijf. Ik lees dan vol verwondering over kinderen die al staan en lopen en tja.
En ik vind Lara al zo snel in vergelijking met Emma (die liep pas 1 week voor haar 2e verjaardag los en tijgerde en kroop pas na haar 1e verjaardag). Het voelt op een of andere manier zo stom om hier dan te noemen dat ze nu eindelijk los kan zitten, sinds een week ongeveer (ik weet wel dat ik dat wel gewoon moet doen hoor, maar ja). Verder probeert ze nu ook zelf te gaan zitten, ze trekt steeds haar knietjes onder haar buik. Kruipen lukt nog niet, ze blijft in de starthouding zitten zeg maar. En dan gaat ze headbangen (jaknikken, maar dan heeeeel hard) en ligt ze in een deuk.
Tijgeren kan ze echt razendsnel en ze is daardoor ook erg sterk in haar armen.

Groei is niet super, ik ben niet wezen wegen tussendoor (had CB wel om gevraagd), kwam niet goed uit, vanwege waterpokken en slaapjes. En van extra wegen wordt ze ook niet zwaarder ;). Volgende week weer een gewone afspraak (met prikje geloof ik). Ik heb zelf al even met haar op de weegschaal gestaan en het is niet veel. Maar het gaat naar mijn idee wel hartstikke goed met haar. Ze is erg vrolijk, beslist niet mager (ze is erg klein, gewicht is goed in verhouding met de lengte) en ze heeft dan wel niet vreselijk veel plasluiers, ze stinken niet. En ze ontwikkelt zich ook goed. Niet zo snel als sommigen hier, maar ja, daar moet ik maar niet mee vergelijken dan.

Nachten gaan naar mijn idee aardig. Ze komt redelijk vaak (2 a 3 keer), maar slaapt na voeding gelijk weer verder. Kolven gaat slechter en slechter, maar durf niet goed alternatief aan te bieden. Laatst yoghurt geprobeerd, kreeg ze groene poep. Kan virusje zijn (ze kreeg vlak daarna ook de waterpokken), maar kan ook van de yoghurt komen. Wou t vandaag weer gaan proberen. Ze reageert er iig niet zo op als Emma destijds (die werd er kortademig van). Ze krijgt nu warme hap 's middags op kdv, zodat ze iig geen honger heeft. Brood eten wil ze niet jammer genoeg.

Hier wordt de verjaardag helaas wat grootser gevierd dan ik eigenlijk zou willen voor een 1jarige. Maar ik denk dat ze er wel tegen kan, ze is niet zo prikkelgevoelig. We vieren het namelijk tegelijk met Emma's verjaardag en onze housewarming. Over 2 dagen verspreid, en nu maar hopen dat mensen ook echt over die 2 dagen verspreid komen...
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Marijn je moet niet gaan vergelijken hoor. Ieder kind is uniek, en ontwikkeld zich op eigen tempo. En het gewicht, jou kind is misschien wat kleiner, mijn kind is weer erg zwaar.
(en het scheelt heel veel met tillen, ik til me een breuk)

Rosalyn is een vrolijk meisje, erg open en toegankelijk. Is niet eenkennig, lacht veel en zoekt nu al duidelijk haar grenzen. Ze weet bijvoorbeeld heel goed dat ze niet aan de radio mag zitten, dan kijkt ze naar me, geeft een grote lach en kruipt weer naar die radio. En ik maar nee roepen. Lekker ding.

De nachten gaan goed, ze komt meestal tussen 4 en 6 voor de ochtendvoeding.

Ik geef nog wel met plezier borstvoeding, maar eigenlijk wil ik de borstvoedingsperiode afsluiten rond de verjaardag. Aan de andere kant die borst is ook een troostmanier, als ze gevallen is, is ze binnen een tel stil met de borst. Vind ik ook wel erg fijn.
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Hier gaat het ook goed met de mannen! Ik had gehoopt dat ze net zo "langzaam" als Willem zouden zijn maar ze kruipen (Maarten) en tijgeren (Bastiaan) de hele kamer rond. Stappen langs kastjes en hebben de grootste lol samen. Niets is meer veilig en het is regelmatig blauwe-plekken-bal. Ze hebben nog geen maand tandjes maar Bastiaan heeft al 2 keer een tand door zijn lip gevallen, heel bijzonder vind ik zelf.

BV gaat goed maar op het KDV drinkt vooral Maarten niet zo heel goed, de nachten zijn nog steeds zwaar (allebei 2 keer) maar we hebben nu wel al 2 keer een avond doorgebracht zonder kids en dat is voor ons heel bijzonder!

Verder heb ik een nieuwe baan per 1-12 dus dan gaan M&B naar een gast ouder ipv KDV en elke ochtend ipv 3 hele dagen dus dat gaat voor ons allemaal wel heel erg wennen worden.

De verjaardag vieren we de zondag voor de 24ste met alleen naaste familie en dan wil ik ergens bij een kindvriendelijk restaurant gaan eten. Niet teveel rompslomp dus...
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Oh wat lijkt het me toch bijzonder om een tweeling te hebben, Liesbeth. Dubbel genieten, dubbel opletten. Ik weet het eigenlijk niet meer, waren ze nou een een-eiige tweeling? Volgens mij heb ik al een hele tijd geen foto meer van ze gezien?

Rosalyn krijgt trouwens steeds meer een ritme. In de ochtend slaapt ze meestal vanaf half 10 tot half 12. In de middag heeft ze dan genoeg energie om het uit te houden tot het avondeten.
Het gekke vind ik dat Rosalyn bij opa en oma slaapt van 7 tot 6 ongeveer en als ze thuis is word ze standaard wakker voor een voeding in de nacht, varieert van een voeding rond twaalven tot een voeding tegen vieren. Raar he, alsof ze weet dat mama er niet is als ze bij opa en oma slaapt.
Wat ik ook vreemd vind, is dat als ze bij oma is, en dan weg is vanaf de ochtend kan ik zonder kolven tot de avond, zonder dat het pijnlijk is. Als ze thuis is, heb ik gewoon genoeg voeding. Vind het zo bijzonder dat mijn voeding zich zo makkelijk aanpast.
Ze heeft gisteren 2 losse stapjes gezet, ze maakte wel een flinke smakkerd daarna.
Ik verwacht eigenlijk dat ze rond de 13 a 14 maanden los zal lopen, net als beide zussen.
De tijd zal het leren.
Morgen krijgt ze haar laatste inenting voorlopig. Ben benieuwd hoe zwaar ze is, al is ze zwaar, ik denk niet dat ze heel veel zwaarder geworden is de laatste 2 maanden.
Sinder

Bericht door Sinder »

leuk om te lezen hoe het overal gaat. Hier gaat het ook goed. Ook Zoya is een ontzettend vrolijk meisje en we hebben het nooit lastig met haar eigenlijk. Ze drinkt 's nachts nog 2 keer meestal dus de nachten gaan prima. Op haar eigen kamer doet ze het beter dan bij ons :( dus daar ligt ze nu ook eigenlijk altijd. De cosleeper staat er nog wel maar áls ik haar bij me wil houden, gaat ze keten ipv slapen.
Overdag hebben we geen ritme en het wisselt ook enorm met slaap. Soms 2 uur, soms 4 uur op een dag. Soms 1 keer soms 2 keer, er is weinig pijl op te trekken. Maar goed, elke dag wisselt dan ook zo, soms moet ze uit bed gehaald en dan kan ze weer blijven liggen. Dat vind ik zelf nog het allervervelendst.
Ze staat graag los nu en glundert dan aan alle kanten dat het lukt. Laatst deed ze wat stappen achter iets rollends en daar schrok ze van. Ze valt ook best wel vaak of ze glijdt uit.
Kinderen vindt ze fantastisch en is ze best voorzichtig mee ook. Ook haar interactie met de jongens is zo leuk om te zien! Laatst is ze een dag bij een vriendin geweest en toen we naar huis reden op de fiets, was ze me echt een heel verhaal aan het vertellen. Het leek wel alsof ze wilde vertellen wat ze had meegemaakt, zo grappig!
Zo rap als ze was met de eerste 8 tanden, nu komt er al maanden niks meer. Er schijnt wel van alles door dus dat zal ook wel ineens komen.
Ondertussen eet ze sinds een week of 2 aardig met de pot mee. Ik pas wat aan en zij eet dus nu wat meer gekruid. Sindsdien eet ze ook beter!
Ik moet eens opzoeken wanneer we weer naar het CB moeten, ik heb geen flauw idee ondertussen....
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha weet je wat dat gekke meisje hier deed??? Ze pakte haar borstel en ze ging gewoon proberen haren te kammen! Zo grappig!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Wat een rust hier.

Ik ben me vanmorgen rot geschrokken. Ik was even aan het opruimen, en opeens klonken er allemaal geluiden vanuit de gang. Ren ik naar de gang, zit Roos 6 hoog op de trap.
we hebben nog geen traphekje beneden, was nog niet nodig. Maar nu dus wel.

en ze is zo snipverkouden, net als de rest van het gezin. Er word heel wat afghoest en gesnotterd. het irritante is dat ze dan ook zo slecht slaapt. Ik smeer hele potjes luuf op, heb al een ui naast d'r bed (bah). maar het moet gewoon weer uitzieken...
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ooooooh die ui, inderdaad. Hier al een week een in stukken gesneden ui naast haar bed maar gelukkig ben ik zelf ook verkouden dus ruik ik het niet ;) Beterschap voor jouw meisje.

Verder gebeurt er hier niets bijzonders ;) Liv wil ineens minder eten enzo maar verder is ze net zo als normaal.
Oja niet zo spectaculair als de anderen maar gister had ik Liv op haar rug neergelegd. 1 keer knipperen met mijn ogen en ze lag op haar buik (ik blijf mij daarover verwonderen grappig gezicht) en ineens zat ze rechtop. Ik liep even naar de keuken en toen ik terug kwam was ze op een of andere manier een meter of 3 opgeschoven en was ze bezig de net gestreken was door de kamer te slingeren. Aiiiii dat gaat dus ook niet meer, kon ik weer opnieuw beginnen ;)
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Oh wat leuk om te lezen zeg! Wat een leuke leeftijd is dit he?
Victor is de laatste twee dagen heel druk met zijn racebaan: http://www.prenatal.nl/shop/product.asp ... ctid=81834
Zo leuk, hij snapt nu wat de bedoeling is en probeert het autootje er goed op te leggen. Vaak wel ergens halverwege, wat volgens mij alleen maar lastiger is. En dan komt het autootje vaak dwars waardoor 'ie klem zit en zit 'ie met die hele racebaan te schudden om het er weer uit te krijgen. En soms ineens gaat het goed en schiet het autootje er onder uit en zit 'ie verwonderd te kijken. Echt leuk om te zien.
Hij rijdt ook graag iets op wielen door de kamer. Echt een jongetje, Emma heeft dat nooit gedaan.

Oh en hij is al sinds dinsdag ziek. Spugen, diarree... zaterdag naar de HAP geweest omdat hij niet plaste en zo lang al aan het spugen is. Hij heeft wat Domperidon gekregen en lijkt nu eindelijk wat op te knappen.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hier ook nog eens een berichtje van mij

hier gaat alles ok
sd komt nu opeens snachts(sliep eigenlijk bijna klokkie rond maar komt nu dus 1 keer snachts)
maar vlgs mij heeft hij ook nachtmerries ofzo,want begint zomaar uit t niets te krijsen,,

verder gaat tie als een speer.kruipt nu en tijgert niet echt meer,,gaat overal staan,en zat stapjes van tafel naar bank,naar stoel enz enz,dus komt zo het hele huis wel door!
ook zat tie vd week opeens op de 3e tree van de trap.dus indd traphekjes dicht nu!

krijgt nog zo 4-5 bv voedingen per etmaal,,en ik geniet(behalve dat ik bij elke zuig al zn tanden in me tepel voel snijden..auwwww

ik zal ff nog wat fotos plaatsen

dikke kus miesje

http://fotopocket.nl/view_album.php?album=sd4
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Leuke foto´s Mies!
Die in sepia en zwart/wit zijn echt gaaf.
je moet is in het fotodraadje kijken, daar hebben een aantal van ons hun kinderen geshowd van 0 tot bijna 1. Echt heel erg leuk.

En die treinbaan van Victor vind ik nou eens een leuk cadeautje om te vragen voor haar verjaardag. Het is nl een leuk prijsje en kinderen vinden zoiets prachtig.

Die Liv ook opeens zo snel, ze gaat opeens een sprong vooruit zeg.
Sinder

Bericht door Sinder »

grappig is dat hè Betje, van die auto's? Dat zit er toch gewoon in volgens mij want ik heb ze dat nooit voorgedaan of laten zien en ineens deden ze dat! Die Victor van jou is een vlotte meneer hoor!!

Miesje, wat een plaatje is SD toch (jij ook trouwens). Fijn dat het goed gaat.

Herkenbaar, zowel dat gesnotter, we zijn allemaal aan de beurt hier, als die traphekjes. Ik heb geen traphek beneden, de deur is eigenlijk altijd dicht ook ivm de hond. Maar áls de deur even open is, zet ze hem op een kruipen en wil ze naar boven. Nog maar effe niet hoor!

Zijn jullie al verjaardagen aan het voorbereiden? :shock:
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

AnnemiekD schreef:Die Liv ook opeens zo snel, ze gaat opeens een sprong vooruit zeg.
~

Ja leuk he? Vanmiddag toen we thuiskwamen van het kdv zagen we ineens iets en we schrokken er zelf van ;) Liv komt vooruit! Ze gaat in een soort kruiphouding en vervolgens schuift/kruipt ze een klein beetje vooruit. Zooo leuk om te zien en trots dat ze is (en wij ook ;) )
Sinder

Bericht door Sinder »

Supergirl!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Tuurlijk zijn jullie trots, camera in de aanslag en filmen maar, want dit zijn onvergetelijke momenten.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Sinder schreef:
Zijn jullie al verjaardagen aan het voorbereiden? :shock:
Ja, hier wel! Ik moet nog de taart en andere lekkere dingen bakken,
haar jurk maken, het eten verzinnen en de boodschappen doen.
Manlief heeft al twee menu's afgewezen, maar komt zelf niet met ideeën :roll: Achja, ik heb nog 5 dagen.

Het gaat heel goed verder, nog steeds niet echt snel qua grove motoriek, maar dat zat ook niet in de verwachting. Ze doet nu verwoede pogingen om zelf te gaan zitten, dat lukt nog net niet. Ze is dol op de waterbak van de katten, die kiept ze het liefst om en gaat dan het water van de grond likken 8) of erdoorheen kruipen.
Maar dit is echt zo'n heerlijke leeftijd, ik geniet nog steeds heel veel van haar.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Knettergek word ik hier. Ik ben continu bezig de één of de ander weg te halen bij een kastje, de vensterbank, de dvdspeler, één of ander snoer etc etc. Al heel veel spullen hebben we weggehaald of staan hoog maar op dit moment kunnen we het beste in een bunker gaan wonen :lol: .

Verder zijn het schatjes hoor!

wij gaan het weekend voor de 1ste verjaardag met de naaste familie pannenkoeken eten en ik denk dat ik voor de verjaardag zelf wel taart heb maar het verder rustig houd. Rustige afsluiting na een druk eerste jaar! Bij jou schiet het echt al op Marian!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Heb je ook geen box meer staan Liesbeth?

Hier zit ik enorm in dubio over haar eerste verjaardag.
Het is natuurlijk net na 5 dec.
Mijn ouders wonen op 2 uur rijden bij ons vandaan, en de rest van mijn vriendinnen en familie dus ook.

5 dec komen mijn ouders hier sint vieren. Natuurlijk hebben we ook nog kerst nadien.

Dit alles maakt dat ik enorm twijfel om roos d'r eerst verjaardag rustig met schoonfamilie hier te vieren op de dag zelf.
en het grote feest met de andere 2 meiden die op 3 en 4 januari zijn. Het is zo jammer, ik vind het gewoon bezwaarlijk om mijn familie steeds naar hier te laten rijden.
Maar goed, de dag zelf vieren we natuurlijk met taart, ik denk dat ik zelf een lekkere taart bak, al ben ik daar geen held in.
Verder geven we een loopkar, zo eentje waar ze op kan zitten, de oude van de meiden ziet er echt niet meer uit.
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

AnnemiekD schreef:Heb je ook geen box meer staan Liesbeth?
Jawel maar daar willen ze alleen al niet meer in laat staan met zijn tweetjes. Ik ga zo eens kijken naar een krabbelpark en hoop dat dat wat is...
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh meiden wat is het toch genieten he?

Liv is zooooooo lief :)

Als ze ligt te drinken en de TSR komt niet gelijk dan ligt ze zo lekker met haar handjes mijn borst te kneden en laat ze los om weer aan te happen en te kreunen. Heeeeeerlijk.

Donderdag op vrijdag nacht had ze doorgeslapen (en hoe! van 19.00 tot 06.45) en toen zat ze zo te jammeren rond 9 uur. Ik zat op de grond en nam haar even bij mij en toen begon ze maar te happen in mijn trui. Ik denk: eens kijken of ze wil drinken. En voila... dat wilde ze wel. Maar eigenlijk niet liggend dus ik zet haar op haar billen, borst bloot en toen heeft ze zittend gedronken. Zoooo schattig. Af en toe liet ze los (wachtend op de tSr) en dan weer zo lekker knedend in de borst. Echt superzoet!

En hoe ze nu dan vooruit komt. zucht, TE schattig gewoon. Het is net een kikkertje dat vooruit schuift ipv kruipen. Ze is zo trots! En wij natuurlijk ook!

Had ik al gezucht? Ze is helemaal dol op rozijntjes! Ook al zo schattig. als ze die ziet dan begint ze helemaal te springen. Net als ze zo lekker meedeint op de muziek (leuke dirk scheele sinterklaas cd gekocht) Ohja en ze speelt kiekeboe. Echt je kunt mij opvegen zo lief vind ik het!

Nou tot zo ver mijn roze wolk berichtje! ;)
Genieten jullie ook zo?
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

hihi :)

Ja, ik geniet ook. Behalve vandaag. Ze was zo moe en wou maar niet slapen. Maar verder... heerlijk meisje. Ze is zo bezig met van alles, zit geen moment stil. Kan ook erg genieten van Emma en Lara samen.

Morgen naar de 1e verjaardag van mijn nichtje Simone. Heb ik wel zin in. Ook alweer een tijdje niet gezien (eind augustus voor t laatst). Volgens mijn moeder gaan ze aardig gelijk op (behalve dan qua groei, Lara is een minimensje).
Sinder

Bericht door Sinder »

Lang zal ze leven, lang zal ze leven!!! Gefeliciteerd Marit met je allereerste verjaardag!!!!!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa ze is 1 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar! Ik vermoed dat Marian niet online zal zijn en een heerlijk feestje aan het vieren is! Van harte Marian!
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Gefeliciteerd Marian met je grote kleine meid! :D
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Gefeliciteerd Marian met je niet babytje, maar officieel nu dreumesje! Hoe was haar verjaardag?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Dank jullie wel!
Het was een leuke dag, lekker veel visite gehad en Marit is ook ontzettend verwend.
Wij hebben een ballenbaan met zo'n olifant gekocht van v-tech, is echt een succes. Ze ligt helemaal dubbel van het lachen als die ballen omhoog springen.

Kijk, dit is m'n dreumesje :8: nu
Afbeelding

Het is zo'n lekker ding, wat Dorien schrijft herken ik heel goed, ik zit ook nog steeds op zo'n hele grote roze wolk wat Marit betreft, ik vind het echt iedere dag genieten.
En gisterochtend lag ze te drinken, ik keek op de klok en het was 8.50 uur. Dat was precies de tijd dat ze vorig jaar geboren is, was zo'n fijn geluksbesefmomentje, heerlijk.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oooooooh wat heeeeeeeerlijk Marian. Een dreumesje thuis! Op naar een peuter ;)

Who's next? Rivka toch? De verjaardagen golf gaat nu beginnen! Leuk leuk leuk!!!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Oh wat een ontzettend schattig jurkje heeft ze aan!
En wat is dat afgelopen jaar toch weer snel gegaan!
Fijn dat het zo leuk was.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

ahh wat een sgatje,,met dr mooie jurkje aan,en wat heeft ze mooie haartjes,,echt een meisje meisje hoor!

hier alles ok,,was ff 1 week bal,met snachts opeens vaak drinken(vind dat niet zo heel erg)maar vd week bleef ie ook 3 uurtjes wakker snachts met krijsen,gillen,zeuren,roepen enz,heb m gewoon laten janken,want ben er 2 keer heen geweest en een lol dat tie erin had,dat ik bij de 3e keer dacht,jochie je kan me wat,ik speel het spel niet meer mee,heeft bijna een uur lopen roepen en gillen,en daarna gaf ie op,,vancht weer gewoon 11 uurtjes achter elkaar door geslapen,,en vandaag overdag ook weer goed!mama is en blijft tioch de winnaar he,,hahah :D

ook vd week op cb geweest,weeg 11,5 kg en is 78 cm,,helemaal top dus!lekker groot zwaar kind,,hihi

dikke kus en sweet dreams allemaal
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Wat een scheetje die Marit zeg!

Hier zijn we vanochtend bij het CB geweest en ik kreeg een compliment dat ik ze nog steeds BV geef, en dan nog wel allebei!!! Ze zijn allebei ongeveer 8 kg, 71 cm en ze gaan nog steeds gelijk op. Verder vond ze ze erg beweeglijk maar dat wisten we natuurlijk al. Prikjes bij Maarten gingen goed maar bij Bastiaan was het echt brullen, die had natuurlijk Maarten al horen huilen dus wist wat er aan kwam :wink:

Morgen ga ik naar Florence met mijn moeder en zusje en ben dan 3 nachtjes weg. Ik zal mijn knullen wel missen maar even heerlijk even mezelf zonder 2 baby's en een kleuter die continu aan me hangen. Ik ken Florence al goed dus wat ga ik er doen? Slapen, lekker eten en wijn drinken en shoppen :D . Papa gaat het zwaar krijgen want ze komen elk elke nacht nog zo'n 2 keer maar hij denkt dat hij ze aan het doorslapen krijgen (bij Willem werkte dat destijds toen ik wegging). Ik help het hem hopen!
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Wat een leuk meisje zeg en inderdaad een mooie verjaardagsoutfit. :)
Sinder

Bericht door Sinder »

wat apart Marian, dat je zo op de klok keek tijdens haar geboortetijd!
En heerlijk ding is het!

Hier gisteren naar het CB geweest. Zoya is nu 74 cm en weegt 9,1 kg. Ze volgt mooi de gemiddelde lijn en doet het verder prima. We gaan eind febr. weer terug, ze is dan 14 mnd maar de BMR geven we later. Ze moet dan nog wel haar dtp en hib hebben.

Ze heeft echt het praten ontdekt. Als we de naam Sinder zeggen of ze ziet ergens een hond, doet ze gewoon woef woef. (klinkt meer als hoef hoef) Vanavond zei ik, je wordt al 1 jaaaaar en toen deed ze ook neeeeeeeeeennnjaaaaaaaaaa en dat vingertje erbij omhoog, zo leuk!
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

O Gabi, bij jullie ook al zo'n lekker gebabbel?! Marit zegt steeds "aai poes"" zodra ze een kat ziet en als we ergens weggaan dan zwaait ze en zegt ze dagdag. Zó heerlijk om te horen!
Ben je al druk met de voorbereidingen? Je viert Zoya's verjaardag toch dit weekend?

En Liesbeth in Florence, geniet er maar lekker van. Ik ben benieuwd of je knullen straks doorslapen.
Sinder

Bericht door Sinder »

jajajaja! Dat aaaaaaaaai doet Zoya ook, ook bij ons, zo lief! En dat zwaaien en dag ook, zoooo gaaf hè!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Was vandaag de kleine van Suus niet jarig?

Nog 1,5 week dan is ons meisje ook al 1. Als ik haar dan zie lopen achter het loopkarretje dan is het zoooo snel gegaan he.
Ze is momenteel ook erg vermoeiend toch wel, ik heb geen box meer staan. Maar ze komt overal aan, ik roep de hele dag: NEE NEE, dat mag niet! en dan kijkt ze me zo ondeugend aan. Ze snapt het woordje nee volgens mij al al te goed. Op d'r verjaardag krijgt ze een nieuwe loopauto van ons, zo'n hele mooie roze, zo'n ontzettend gaaf ding.

Gisteren is ze van de commode gevallen, ik ben me rotgeschrokken. Ik draaide om omdat Elize aan mijn been zat te trekken, en ik had haar een seconde of 2 los. Maar het was maar een paar seconden flink brullen. Ik ben meer geschrokken dan zij.
Pfoe zeg, dat is al de 3e keer in haar eerste levensjaar dat ze zo'n flinke klap gemaakt heeft.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nee volgens mij is Rivka 30 november jarig toch?

Maar goed, arme rosalyn toch. Sneu hoor maar inderdaad het is echt zo gebeurd. Kan je niets aan doen hoor.

Liv is zoooo lekker aan het kruipen. Ze komt nu ook echt bewust naar mij toe gekropen. Komt ze even *kijken* wat ik aan het doen ben. heel schattig.

Vandaag ook naar sinterklaasviering op HEdzer's werk geweest. Ze was ook als klein pietje geschminkt (klein beetje maar hoor) met pietenmuts op. Needless to say dat ze de show natuurlijk stal! Ze vond het allemaal geweldig. Geen gehuil of niets. Lekker op de grond gescharreld en toen de pepernoten gestrooid werden lekker op schoot bij een van ons.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Hoera voor Rivka!
Suus gefeliciteerd met je dreumes, met je 1 jaar borstvoeding geven met ups en downs.....hebben jullie er een leuke dag van gemaakt.

En dan morgen....Zoya ook al 1!

Dames wat is het jaar voorbijgevlogen....
Nog 1 weekje dan is mijn meisje ook al 1.

Roos die staat steeds vaker los, klapt dan ook in haar handjes.
En het dierenboekje is hier favoriet. Als de poesjes voorbij komen, zegt ze aa aa (aai aai).
Mama zegt ze af en toe, ook da da (dag dag).

Ze slaapt de laatste tijd zo onrustig, als ik haar in de nacht bv geef en haar weer wil terugleggen, dan begint ze te brullen. Oh en daar heb ik dus in de nacht geen zin in, zeker nu de nachten zo koud zijn.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Jaaaaaaaa rivka is 1 jaar. Had je al gefeliciteerd maar doe het hier gewoon lekker nog een keer! Hopelijk zet de bo niet door want men zeg, dat doet pijhijnn. En een jaar live borstvoeden. Wauw! Wat een ervaring he? Super goed!

Oh en Zoya ook al bijna jarig. Hopelijk is ze morgen wat opgeknapt! De golf is nu onstopbaar he? Ik vind het wel erg leuk!

Liv is ziekjes. Dikke ontstoken prutogen en ik heb de HA gebeld voor een zalfje. Ze hoest zich telkens wakker en komt daarna niet meer in slaap en ze is snotverkouden. Dan nog eens die ogen erbij. Heb tegen de assistente gezegd dat ze al een week last van had (is pas 3 dagen) Dus zalfje gekregen zonder dat we langs hoefden te komen. Hopelijk krijgt ze morgenochtend haar oogjes wel gewoon zelf open.
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Jaaah, vandaag is mijn kleine baby 1 jaar! Ik moest gewoon werken dus ze is vandaag naar het kdv geweest. Maar net wel even uitgebreid met haar geknuffeld en gekust. Ik schrijf niet veel in dit draadje. Misschien ook omdat er zo weinig te melden is. Rivka is een blije baby die heel ruim de tijd neemt om zich te ontwikkelen ;). Ze kan zich nu optrekken tot op haar knietjes maar verder komt ze niet. Buikschuiven gaat in een redelijk tempo. Ze komt vooral achter mij aan. En dan pakt ze mijn enkels en gaat mopperen, net zo lang tot ik haar optil. Ik heb een echt mama's kindje, hahaha. Kletsen doet ze wel, maar nog echt zonder betekenis.

En het is zo'n scheetje. Ze lacht en knuffelt en giebelt en is lekker nog steeds op en top baby. Ik hoop dat het nog lang duurt ;)
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Sinder

Bericht door Sinder »

Ik heb de hele dag aan je gedacht Suus. En aan vorig jaar. Kijk wat ik vond, een quote van jou:
Vind het heel erg leuk dat onze meisjes zo dicht op elkaar geboren zijn. Kunnen we volgend jaar herinneringen ophalen over het lange wachten en het natuurgeweld wat erna losbarstte. Zou het toch door de op hand zijnde volle maan komen?

snik.. heb het bevallingsdraadje en onze melddraadjes gelezen. Zelfs Jarek weet nog hoe hard ik moest huilen de dag voor Zoya geboren werd en dat hij zei, dat de baby nu echt snel zou komen. "en ik had gelijk hè mama!!", de schat. *zucht* en zo zijn we een jaar verder.
En wat heb ik genoten dit jaar, van dit ENORME geschenk, dit kleine meisje dat bij ons wil zijn. Ik hou ZO van haar, dat zeg ik haar ook elke avond. Ik ben ZO dankbaar! Ik ben nog niet van die roze wolk af merk ik :oops:
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Gabi, ook hier nog even: gefeliciteerd met je meisje!

En ik zit naast je hoor, op die roze wolk. Lekker blijven genieten!
Plaats reactie