Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Sinder

Nov-Dec'09 baby's!

Bericht door Sinder »

We gaan hier gewoon weer door! Ik heb net Zoya's 6e tandje gespot! En een superleuk filmpje gemaakt dat ze helemaal in een deuk ligt om haar broertjes, ze komt er amper uit, zo grappig. Zal hem later eens uppen.
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Nov-Dec'09 baby's!

Bericht door Nancy »

Sinder schreef:We gaan hier gewoon weer door! Ik heb net Zoya's 6e tandje gespot! En een superleuk filmpje gemaakt dat ze helemaal in een deuk ligt om haar broertjes, ze komt er amper uit, zo grappig. Zal hem later eens uppen.
Heb je wel genoeg berichten gepost om een filmpje te plaatsen?
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha, we hebben liever dat je 100 berichten hebt geplaatst, alvorens een filmpje te plaatsen... duuhhh... wel een beetje jammer van mijn top10 plaats. Die ga ik niet meer halen denk ik.
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door Nancy »

Waarom niet? Gewoon vanavond heel hard je best doen. En dan gauw een printscreen maken :wink:
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha nou ik gok zo dat jij wint vanavond. Ik moet nog cc's maken!
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Bericht door Kristel »

Net terug van vakantie, is er een nieuw forum! Ik heb dus nog niet alles kunnen bijlezen. Wie praat me even bij? :wink:

Even een korte update vanuit het Nieuwegeinse. Met T0sca gaat het nog steeds super, op het inslapen na. Ze is een ontzettend vrolijke meid, continu op ontdekkingstocht. Helemaal niets is veilig voor d'r. Op vakantie om de vijf minuten "Nee T0sca, blaadjes zijn niet om te eten...". Maar ik geniet ook wel van haar ondernemingen. Ze staat sinds de vakantie ook helemaal los. Ze gaat zelf staan en staat ook al super stevig. Voordat we op vakantie gingen, hadden we voorspeld dat ze na de vakantie wel zou kunnen lopen, maar zover is het nog niet! Ze wil wel al heel vaak Eef achterna, maar ze durft nog niet. Komt vanzelf wel...

Eef heeft het nu wel vaak moeilijk met d'r zusje. Ze komt nu heel dichtbij en Eef's eerste reactie is om T0sca te slaan of te duwen of heel hard in d'r gezicht te schreeuwen. Ze doet het meestal als T0sca te dicht bij haar spel komt, maar ze gaat ook steeds meer uitdagen.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Nou, ik had na de vakantie al jullie berichtjes nog niet gelezen, maar dat gaat nu dus ook niet meer lukken.

Zoya al 6 tandjes! Hemeltje lief, Marit heeft nog steeds helemaal niks. Dat wordt meteen een kunstgebit denk ik. :D

Marit is het op het moment allemaal flink aan het uitproberen; overdag gaat het drinken minimaal, heeft ze alleen maar oog voor alle bijvoeding. 's Nachts haalt ze dan lekker de schade in, doet ze rustig een half uur over een voeding en het liefst 3 voedingen per nacht. En daar ben ik niet zo blij mee.Ik hoop dat het komt door de vakantie, gewoon een beetje ontregeld.
Verder gaat het zitten steeds beter, al laat ze zich nog wel eens omkukelen. Ze kan ook zo herlijk brabbelen, van de week kwam er ook al per ongeluk "mama" uit. Zó schattig!
Ik kan nog steeds vreselijk van haar genieten, maar het gaat ook zo hard, ze is al weer 8(!) maanden......
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

Kunnen we niet alle twaalf draadjes kopieren en hier neerzetten :P ? Hier is het vermoeiend maar uitgebreid schrijven doe ik later,. Ik moet eigenlijk werken. Kristel, welkom terug!
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Bericht door Suus »

die optie snel antwoord is wel grappig. Even testen
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Ik had gisterochtend hier al geschreven dat Rosalyn dus flink ziek was, zondag de hele dag rond de 40 graden koorts en hoesten, ze had het flink benauwd. Gisteren anti-biotica kuur gekregen en de hele dag pcm gegeven, vannacht heeft ze goed geslapen. (ze heeft trouwens een luchtweginfectie)
Ze is nu al een heel eind opgeknapt.
Ze is weer levendiger....gelukkig.


Nu ben ik zelf helaas ook ziek geworden, hoesten en proesten. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder de meiden mee, kan ik straks weer mijn bed in.

En die Tosca zeg, ze is echt een vlugge tante. Lijkt me ook wel weer heel erg leuk om dat allemaal te zien. Fijn dat de vakantie heerlijk was.

En Marian ik vind het ook heel snel gaan hoor.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Kristel
J&J SANTORINI
Berichten: 1439
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:18 pm

Bericht door Kristel »

Oh Annemiek, beterschap! Lekker rustig in je bed blijven liggen dan. Het weer is hier iig niet geweldig, dus je mist niets!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

liv was gister ook niet in haar hum. wat er nu weer is mag joost weten... vannacht drie keer wakker en maar gevoed want ze was helemaal van de kaart arm ding. gister om half 2 al wakker van de 2e keer slapen, namiddag lukte niet dus in draagdoek gepropt en mutsje over haar ogen en toen sliep ze toch.
vandaag is liv op t kdv en zit ik met een knoop in mijn maag. allebei haar leidsters waren ziek dus vreemde leidsters terwijl ze niet in haar hum is...
Loslaten heet dat het geloof ik he? zucht. Moeilijk hoor.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Annemiek; Wat fijn dat Rosalyn al weer wat opknapt, maar vervelend dat jij nu ziek bent.

Marit heeft denk ik ook iets onder de leden, ze is verkouden en ligt veel te jammeren.....
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Ik denk dat het in de lucht zit, als ook Liv al niet lekker is. Maar lastig lijkt me dat, om je meisje bij "vreemden" achter te laten, en dan al helemaal als ze niet lekker is.

Ik was even foto's aan het uitzoeken en kwam deze tegen, die wilde ik jullie niet onthouden :D

Aardbeien zijn zo lekker

Afbeelding
Afbeelding

Ze wilde eerst helemaal niks weten van de hele stukken, alles moest fijn geprakt zijn, maar sinds twee weken gaat het opeens heel goed.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Nu is Liv ziek :( Arm meisje heeft koorts. Ze hangt wat en wil eigenlijk alleen maar op schoot. Beetje vervelend nu Finn vannacht 2 keer een pseudokroep aanval had.... Nu maar hopen dat ze iets langer slaapt dan 50 minuten. Ze is eigenlijk moe moe moeee...
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Grrrrrrrrr na een half uur wakker gehoest. bah bahbah dat wordt een lange middag :(
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Arme Liv (en arme jij, dat ze alweer zo snel wakker is)
Je zult je rust ook wel kunnen gebruiken na zo'n nacht.
Hoe is het met Finn nu, heeft hij er de dag er na nog veel last van?
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Oh die Liv toch, is ze alweer een beetje opgeknapt? Rosalyn is weer bijna de oude, behalve dat ze blijft hoesten, dat is minder.

He, ik dacht dat aardbeien pas mochten vanaf 1 jaar???? mag dit??? laat iemand mij dit weten, ik eet veel aardbeien en Roos kijkt ze echt uit mijn hand, dus wil het graag proberen....

Wat een haar heeft Marit zeg! heerlijk koppie
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Ja Annemiek, het mag volgens het introductieschema pas vanaf één jaar.
Maar het is het eerste waardoor ze hele stukken fruit ging eten, dus ik geef ze heel af en toe.

Maar volgens mij is dat omdat sommige kindjes er allergisch op reageren en bij Marit gaat het gewoon goed (en ze is er heel erg gek op)

*edit* Ik heb even gegoogled en het is inderdaad omdat aardbeien wat sneller een allergische reactie kunnen geven.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Oef... Twee zieke kinderen hier. Finn zit met een pan op de bank want hij hoest zo erg dat hij er van moet overgeven en Liv was vannacht vanaf half 3 heel veel wakker. Uiteindelijk wakker tot kwart voor 5 en toen iedere drie kwartier. Ze heeft nog steeds koorts en zondag vieren we Finn zijn verjaardag... Als iedereen maar beter is. Finn is trouwens wel gewoon vrolijk alleen dat gehoest is heel erg.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6808
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Oh neeeeee Dorien wat een timing :( Ik hoop dat het gauw beter gaat.

Hier alles goed. Victor eet nog niet echt. Behalve rijstcracker vindt 'ie heerlijk en aardappelen en een paar soorten groenten (sperziebonen en broccoli). Maar dan echt alleen als ik hele stukken geef. Als ik met een lepeltje aan kom dan trekt 'ie een vies gezicht en wil niet eens proeven.
Soms probeer ik toch een hapje naar binnen te schuiven omdat ik denk dat 'ie gepureerde broccoli toch ook moet lusten, maar nee hoor, ik mag gewoon niets in zijn mondje stoppen.

Verder heb ik echt geen kind aan hem. Hij kan rustig een uur door de kamer tijgeren en vermaakt zich prima. Het enige wat ik moet doen is er op toezien dat hij geen gevaarlijke dingen in zijn mond stopt en voorkomen dat Emma op zijn hoofd gaat zitten.

Hij heeft nu ook redelijk het ritme van 2 dutjes te pakken, ook op redelijk vaste tijden. Hoe gaat dat bij jullie?
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Hier blijft het slapen overdag zo zo. De ene keer slaapt ze drie kwartier, de volgende keer weer 1,5 en zelfs heel soms2 uur. Er is geen touw aan vast te knopen. De ene keer slaapt ze drie keer. De andere keer 2 keer. Ik vind het heel vervelend maar het zij zo.

Ik heb trouwens net de HA gebeld. Ik mag even langskomen.Ze heeft nog steeds koorts en ik vermoed dat er iets met haar oortjes is. De assistente zei dat ik toch geen AB zou krijgen maar ik wil gewoon dat er naar haar gekeken wordt. Ik heb met Finn altijd zo aangemodderd en ben altijd zo afgepoeierd en hij heeftzo vaak onnodig pijn gehad dat ik wil dat er naar haar gekeken wordt. Dat heb ik ook verteld, ze begreep mij wel. 9 uur kunnen even langskomen.

Ik wil ook, mocht ze oorontsteking hebben,gewoon vast de AB in huis hebben zodat we na die drie dagen koorts ook direct kunnen starten en niet weer naar de HA moeten en weer een dag verliezen. Finn heeft trouwens nog nooit een oorontsteking op zichzelf kunnen overwinnen. Nog steeds niet. Ik weet wel dat Liv geen Finn is maar goed....

Gelukkig hoest Liv wel. Dat deed Finn nooit waardoor hij zo snel ineens benauwd werd. Ik heb niet het idee dat Liv benauwd is trouwens.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6808
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Oh, kun je op zaterdag gewoon bij je eigen huisarts terecht? Dat is wel fijn iig.
Ik krijg eigenlijk altijd gelijk een kuur bij een oorontsteking trouwens. Als je ervoor naar de huisarts gaat, heeft je kind er toch duidelijk last van? Vind ik genoeg reden om een kuur te geven eigenlijk.

Ik heb een fotodraadje voor nov/dec baby's gestart. Op één van de foto's zijn ook duidelijk Victor zijn tandjes te zien. Ik vraag me nogsteeds af of het nou de hoektanden zijn of toch die naast de middelste voortanden.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

oh nee niet onze eigen HA hoor. HA of HAP is voor mij hetzelfde ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Roos had van de week pas 1 dag hele hoge koorts, de volgende dag kreeg ik gewoon een kuur hoor. Niks geen 3 dagen koorts, ze had een ontsteking dus AB gekregen.
Ik hoop dat zij ook een kuurtje krijgt, knappen ze altijd zo van op....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Haar oortjes waren schoon, longen schoon, keeltje schoon. Alleen koorts en snotverkouden. Gister liep de koorts op tot 38.8 maar vandaag werd het 39.9. Ze was zooo zielig. Toen een paracetamol gegeven en toen zakte het naar 38.9 en na haar tweede slaapje was het zelfs 37.8 (ong 4 uur na de paracetamol) Maar rond half 6 was het weer torenhoog.
Hopelijk gaat de nacht iets beter vannacht. Duimen jullie mee want we zijn moe moe moe en morgen vieren we Finn zijn verjaardag.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Ah nee he, ik hoop dat ze de nacht redelijk gaat doen. Ik weet hoe je je voelt. Ik hoop dat ze morgen weer een beetje opgeknapt is...echt het kan soms zo beroerd uitkomen he...

Vanmiddag hadden we een verjaardag van de oma van Ton, 1,5 uur rijden, ze huilde de hele boel bij elkaar op de heenreis.
Daar aangekomen begon ze nog harder te krijsen toen we de kamer al inliepen, het was behoorlijk druk en iedereen praat altijd zo hard, tegen het einde van de verjaardag was ze echt doodop. Op de terugweg een half uur geslapen en een uur nog gehuild. Ik dacht dat ze doodop moest zijn, maar niks is minder waar, ze ligt nu lachend en rollend op de grond...(HET IS 21UUR :-x )
Dus wederom niet zo veel aan mijn avond...ik baal een beetje.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
EskilE

Bericht door EskilE »

Zo we gaan hier gewoon weer verder met kletsen over onze kanjers!!

Betje; hier is het ritme een beetje zoek, maar dat had ik ook niet anders verwacht met de vakantie. Tijdens het zeilen zat Pjotr altijd in de maxi cosi, en dan slaapt hij al snel. Die tijden kwamen al niet overeen met zijn slaaptijden. Dan nog een paar flinke autoritten, veel uit eten. Maar ik hoop hem weer terug te krijgen in een ritme van 2 slaapjes op een dag.
Het eten gaat bij Pjotr juist erg goed. Hij eet alles, en er komt ook behoorlijk wat binnen. Brood, crackers, pasta, alle soorten fruit (banaan is veruit favoriet), groenten, zelfs een frietje in het restaurant!

Pjotr heeft inmiddels 1 tandje en het tweede staat op doorkomen. Hij tijgert dat het een lieve lust is, en in de afgelopen drie weken is hij uit zichzelf van liggen naar zitten gegaan, en kan hij zelfstandig opstaan (uiteraard met een steuntje van de boxrand o.i.d.). Het gaat ineens zooooo waanzinnig snel.

Dorien en Annemiek sterkte met jullie meiden!
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Bahbahbah, ik baal van de borstvoeding. Ik zit in een cirkeltje en kom er niet meer uit. Marit drinkt weinig, productie schiet naar beneden, Marit wordt ontevreden, gaat clusteren, productie schiet omhoog, wilt dan de volgende dagen niet vaak drinken omdat ze veel krijgt, productie schiet weer omlaag en ze plast dan ook weinig.
Ik denk er heel hard over om de bv af te gaan bouwen, ik vind het op deze manier helemaal niet leuk, ik ben met niks anders bezig dan met de vraag of ze wel voldoende drinkt.

M'n borsten doen zeer, w.s. is ze toch ook met tanden bezig en ook wel door het vele drinken op sommige dagen.
Ik baal er op het moment in ieder geval wel van.....
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

he bah marian, klinkt niet lekker zeg. Geen tips, misschien eens bellen met een lk? Hoeveel bijvoeding eet ze al?

Fijn dat je weer *thuis* bent Eskil. Eens even kijken waar je draadje over de vakantie ook al weer was. Wel gezien maar geent ijd nog gehad om te lezen.

Hier is het nog steeds prut metperen. Gistermiddag sliep ze ineens 2,5 uur dus ik dacht eigenlijk dat ze er overheen was maar niets was minder waar. Vannacht weer gespookt en vanochtend alweer wakker geworden met 39 koorts. Vanochtend bij de HA geweest en toch een ABkuur gekregen. Hopelijk knapt ze dan een beetje op. Ze moet ook telkens spugen van het hoesten, arm ding. Longen waren wel schoon.

Wat ik mij nog afvroeg Eskil: hoe gaan de nachten nu? je was toch begonnen met een soort afkickprogramma.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

He Eskile fijn dat je er ook weer bent. En ritme was da????

Marian, ik weet een klein beetje hoe je je voelt, ik baal momenteel ook erg van de borstvoeding.
Ik heb het echt een beetje gehad ermee.
Roos bijt me echt zooooo hard, sinds vanmorgen zag ik eindelijk tand nr 5, dus daarom bijt ze ws, maar het doet zo'n pijn, ik voed echt met pijn momenteel.
Ik twijfel of ik moet stoppen, aan de ene kant vind ik het nog heerlijk, dat kleine meisje aan de borst, aan de andere kant ben ik er echt klaar mee, ik wil gewoon ook weer is wegkunnen en m'n eigen ding doen.

Oh vanmiddag naar het cb geweest, vertel ik vanavond even over, want eten is klaar en Roos zit weer te jammeren...
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Nog even terugkomend op het bezoek aan het cb.

Ik had mijn verslagje van Stefan Kleintjes meegenomen, want ik had weer flink commentaar verwacht op haar gewicht.
Rosalyn weegt nu 10120 gram. Ze was maar 300 gram aangekomen en het lijntje boog weer netjes af tot onder de bovenste lijn.
Ik had een vervangend wijkverpleegkundige, een ontzettend aardig mens. De arts (die we altijd hadden behalve de vorige keer) kwam er ook nog bij. Ik vertelde over mijn consult met Stefan Kleintjes (zij: wie is dat =??????? :shock: :shock: ). Ik zei alleen maar dat ik de borstvoeding gewoon op verzoek bleef geven, en niet, zoals de vorige arts zei, terug naar 4 x op een dag. Ik kreeg een compliment van hen beide, dat ik zo volhardend was met de borstvoeding.
Daarna was het ijs gebroken en ik heb werkelijk waar 25 min daar bij ze gezeten. We hadden een hele discussie over al die vrouwen die al niet beginnen met bv, of al snel overgingen op de fles....we hebben echt gelachen. Het was een erg gezellig bezoekje
Er was niemand meer na mij, dus ze hadden ook de tijd....

Ik was erg blij...en ging gelukkig naar huis....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
EskilE

Bericht door EskilE »

Ow ritme en borstvoeding en doorslapen.
Dat zijn zo'n beetje de thema's de laatste paar dagen.

Voor de vakantie was ik idd begonnen met een soort afkickproces voor Pjotr. Hij dronk echt te veel en vooral te vaak. Zowel overdag als 's nachts toch minstens om de twee uur.
Dus begonnen met de nachten. Simpelweg cold turkey geen voeding meer. Best zwaar, want veel huilen, maar het lukte toch vrij aardig. Na een nacht of drie werd hij nog wel om de 2 a 3 uur wakker, maar was met strelen en lief praten binnen ongeveer 10 minuten weer in slaap.

Maar toen kwam de vakantie en was het weer prut. Door de veranderende omgeving, en veelal andere mensen in de buurt, ben ik toch weer s'nachts gaan voeden.

Nu we weer thuis zijn, proberen we het afkicken weer. De eerste nacht was echt slopend! De tweede nacht nog steeds, maar ging het al wat beter.
En nu, vanavond is het weer helemaal pet. Hij heeft na de voeding van 7 uur een klein uurtje geslapen. Net om 10 uur weer gevoed, en R is hem in bed aan het leggen. Huilen, huilen, huilen. Pfff, wat heeft hij toch???? (tandje? ja dat kan; nog bezig met de verandering van omgeving?, ja dat kan; sprongetje?, ja dat kan... enz, enz.). Ik hoop dat hij snel wat groter wordt!!

Het is even heel erg zwaar, maar we zullen maar zeggen: tissunfase!!!!
Sinder

Bericht door Sinder »

halloooo wij zijn ook weer terug na een weekje weg. Nog niks gelezen maar dat komt nog. Een grooooote mijlpaal gebeurde eigenlijk net precies: Zoya lag te slapen in haar eigen bed. Ze werd wakker toen wij buiten stonden te praten met de buurman. Ik ging te laat naar haar toe en daar ZAT ze dus..... jajaja, zelf van lig naar zit...... :shock: Dat deden de jongens met 9-10 mnd!
Gebruikersavatar
Marian
J&J TEXEL
Berichten: 594
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:20 pm

Bericht door Marian »

Sinder schreef:halloooo wij zijn ook weer terug na een weekje weg. Nog niks gelezen maar dat komt nog. Een grooooote mijlpaal gebeurde eigenlijk net precies: Zoya lag te slapen in haar eigen bed. Ze werd wakker toen wij buiten stonden te praten met de buurman. Ik ging te laat naar haar toe en daar ZAT ze dus..... jajaja, zelf van lig naar zit...... :shock: Dat deden de jongens met 9-10 mnd!
He, welkom terug! Leuke week gehad?
Wat een knappe actie van Zoya!
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

He Gabi, welkom terug, ik had helemaal gemist dat jullie even weggingen.
En die Zoya, snel hoor....

Hier vanmiddag de box naar beneden gezet, we hadden vanmorgen een vriend op bezoek en we zaten gezellig te kletsen, zegt hij opeens: he, kan ze er niet uitvallen???? staat ze opeens aan de rand, ze had zo voorover kunnen vallen. Ik heb dat ding direct naar beneden gezet.

En dan nog iets: ik had gisteren bij kruidvat een tommy tippie flesje gekocht, ze waren in de aanbieding dus ik dacht: nou ja...nog 1 x een andere variant proberen.
En wat denken jullie?????? ZE DRONK ERUIT!!!!! NOU JA! weliswaar een maand of 7 te laat, want vanaf deze leeftijd raden ze het flesje weer af, maar toch. Ik had een heel klein beetje roosvicee met heel veel water...en ze dronk er direct 30cc uit.
Snappen jullie dit nou???? Maar goed, wie weet wil ze morgen ook wel gekolfde melk eruit...direct proberen. Volgende week hebben we een bruiloft en het zou zo fijn zijn als ze uit een flesje kan drinken, al is het alleen maar voor de zuigbehoefte
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Sinder

Bericht door Sinder »

hahahaha Annemiek!! oooh wat een ding hè! Hadden we dat geweten, heb hier nog allerhande flesjes staan waar we niets mee doen.... Hier blijven het toevalstreffers, net zo hoe madame het blieft hoor! De zachte tuitbeker gaat nog het best, of de gewone oefenbeker. Nou fijn joh als het goed zal gaan.

Leuk EsKiLe dat jullie weer terug zijn. ja dat zal best lang leve de lol geweest zijn met dat ritme. Ik was net ook de hond ophalen en om 22.00 zat mevrouw Zoya ook bij papa op de bank omdat er niets meer mee te beginnen viel. En maar lachen lachen lachen want wat er ook gebeurt, hoe moe ze ook is, ze blijft maar lachen dat ding. Echt ik heb nog nooit zo'n vrolijk vriendelijk kind meegemaakt. Even voeden en ze kon er weer in, heb ik nog lekker effe een biertje genuttigd!

Zoals jullie lezen hier dus ook geen doorgeslapen nachten maar ik heb er zelf niet zo'n last van. Scheelt misschien dat wij met Jarek ook nog geen nacht door hadden geslapen en minimaal 2 keer per nacht naast zijn bed stonden. Even voeden en Zoya slaapt weer dus dat is voor mij peanuts vergeleken bij wat Jarek altijd deed. Gelukkig slaapt hij sinds een paar maanden nu wel door want dat vond ik echt lastiger. Hij droomt wel veel, valt vaak uit bed, schreeuwt etc. maar is nu in staat zelf weer door te slapen. Dat scheelt!
Het eten gaat hier net zoals bij de anderen volgens mij, ze eet nog heel weinig maar krijgt wel meer behoefte. Nu we weer thuis zijn, wil ik er ook iets meer mee aan de bak. Wat me overigens wel opvalt, je kunt weinig zonder suiker of zout krijgen zeg! eerder lagen er van die kleine rijstewafeltjes zonder zout in de supermarkten maar hier niet meer! ook die danoontje eerste start van opvolgmelk en zonder suiker bestaat niet meer. Nou ja, ik moet er ook wat losser mee omgaan misschien. Ik heb eigenlijk alles nog volgens Rapley gegeven en alleen een beetje kwark om met het lepeltje te oefenen. Dat gaat sinds 2 weken nu goed, ze snapt dat ze haar mond open moet doen!~
Nou ja, ik kan blijven kletsen. Leuk om weer van jullie te lezen!
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Ik heb nog niet alles van julie gelezen maar volgens mij gaat het met iedereen goed! Fijn om te lezen.

Hier is ook alles super. Maarten en Bastiaan zijn echt super vrolijke ventjes, echt hele tevreden babys. Het is dat het er twee zijn maar anders was het allemaal superrelaxed. Ze rollen al een tijdje en beginnen nu ook wat te tijgeren: nu vooral nog achteruit maar ze doen écht hun best. Ze beginnen ook lekker te babbelen en te schateren en dat is zo gezellig.

Eten gaat redelijk maar ze moeten wel want ik heb echt alle moeite om genoeg melk te hebben, vooral in de avonden. Vooral na een paar drukke dagen. En druk is het sowieso wel.

Ze beginnen af en toe een beetje op elkaar te reageren. Maar het meest wordt gereageerd op de grote broer. Er wordt al gelachen als ze hem zien aankomen. Eigenlijk is het meest bijzondere dat als je het kamertje binnenkomt dat dan 4 van die heldere oogjes naar je stralen. En ze liggen bijna altijd in dezelfde houding te slapen of in spiegelbeeld. Ze lijken nog steeds erg op elkaar maar we zien toch wel duidelijk de verschillen.
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Oh Liesbeth, wat klink je overgelukkig en blij! Ik kan het me zó voorstellen!!

Ik hoop binnenkort een keer bij je langs te komen! Na de vakantie zal dat worden iig.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

mAmArianne schreef:Oh Liesbeth, wat klink je overgelukkig en blij! Ik kan het me zó voorstellen!!

Ik hoop binnenkort een keer bij je langs te komen! Na de vakantie zal dat worden iig.

Gezellig, ik heb vaak aan je gedacht!
EskilE

Bericht door EskilE »

Leuk he Gabi, dat zelfstandig gaan zitten. Ik vind het zo'n vooruitgang ineens. Ook wij hebben bij thuiskomst de box omlaag moeten zetten (hij kan ook zelfstandig gaan staan!), en de zijkant van het bedje er weer in moeten zetten. Dat laatste vind ik wel jammer hoor. Ml verwoordde het zo: he bah wat ongezellig, het lijkt wel een kleine gevangenis zo.
Maar goed, veiligheid voor alles.

Sinds zaterdag zijn we weer cold turkey gegaan met het afbouwen van de nachtvoedingen.
DAt gaat nachtje bij nachtje steeds beter. De eerste nacht was een drama, uren en uren huilen. En afgelopen nacht lag hij er om 10 uur in, werd om 5 uur wakker en sliep na 3 kreten weer. Toen om 6 uur gevoed. Eingelijk heeft hij het dus 8 uur volgehouden met drie keer een kick. Na de voeding van 6 uur sliep hij direct nog twee uur door.
Me = happy met deze vooruitgang. Ik hoop dat dat doorzet.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Oh Eskil, ik moest vannacht weer aan je denken... Hier was het raak om half 10, 11.15, half 2, half 4, half 5, half 7. Hoe trek jij dat laten huilen dan? Hoe doe je dat? Laat je hem in zijn bedje liggen? Ga je dus echt niet voeden? Valt hij dan weer in slaap? Liv raakt zo over haar toeren. Ik ben oprecht benieuwd. (ik twijfel heel erg maar weet wel dat het zo niet langer gaat, IK trek het niet meer)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Ik vind dat zo knap van julllie, dat je even door de zure appel heen moet, maar hem geen voeding aan te bieden. Ik kies voor de simpele weg, en dat is ook direct de luie weg, ik voed haar gewoon. Dat kost me dan hooguit10 min en dan slaap ik weer verder.....Ik vind mijn nachtrust meer waard.....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
EskilE

Bericht door EskilE »

Aaaaach, Dorien, ik begrijp je helemaal, dit is niet te trekken, voor niemand. Ook overdag word je hierdoor een lijk, en daar wordt niemand beter van.

Op het cb werd mij verteld dat een kind van ruim 6 maanden (dat was Pjotr toen) toch echt geen nachtvoeding meer nodig heeft, zeker niet als hij overdag goed eet. Oei, wat voelde ik mij stom, tuurlijk hebben ze gelijk. Maar ik ging maar door met voeden, zo was ik dat gewend van Sven (maar ja, die dronk nauwelijks op het kdv).

Dat heeft mij mentaal gesterkt in de overtuiging dat Pjotr echt geen voeding nodig heeft in de nacht.
Ik laat hem dus inderdaad huilen. Maar niet alleen, hij ligt altijd bij een van ons, wij aaien hem dan in een vast ritme over zijn buik of rug, en soms doen we er een slaapliedje van de babyfoon bij aan. De eerlijkheid gebiedt, dat het meer bij Ronald ligt dan bij mij. Hij wordt bij mij helemaal gek en draaierig (tis toch een soort kat-op-het-spek-binden).
Dit duurt dus een aantal nachten, en dan wordt het langzamerhand minder. Afgelopen nacht ging ronduit goed. Ik hoop dat we het nu doorbroken hebben.
Het kost veel doorzettingsvermogen, maar het is me het wel waard.

Oh en Annmarie; als het me standaard 2x per nacht een minutt of 10 zou kosten, prima, dan had ik er ook geen moeite mee. Maar bij Pjotr gaat dat van kwaad tot erger, hij wilde op het laatst bijna ieder uur drinken, zo lekker en gezellig vindt hij het. Op vakantie kroop hij bij Ronald weg, om zelf een slokje te komen halen bij mij. :oops:
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

AnnemiekD schreef:Ik vind dat zo knap van julllie, dat je even door de zure appel heen moet, maar hem geen voeding aan te bieden. Ik kies voor de simpele weg, en dat is ook direct de luie weg, ik voed haar gewoon. Dat kost me dan hooguit10 min en dan slaap ik weer verder.....Ik vind mijn nachtrust meer waard.....
weetje als het om 2 keer per nacht ging vind ik hetook prima te doen maar het wordt steeds gekker. De nachten dat ze 1 voeding nodig had zijn op 1 hand te tellen. Bij Finn heb ik mij telkens weggecijferd alleen had die geen nachtvoedingen nodig. Ik heb altijd gezegd dat ik bij Liv het niet ging doen. Dat doe ik overdag dus niet maar eigenlijk s;nachts well.

en dat gedoe over fysiologische en pedagogische gedoe...ik trek t niet. dan maar slechte moeder. 9of ik het ook daadwerkelijk kan vraag ik mij af...maar dat er iets moet gebeuren dat is wel duidelijk.

liv heeft ook geen echte honger hoor,ja zre drinkt wel als een bezetene maar ze heeft de borst nodig om in slaap te komen. ik ga eerst lekker slapen zonder huilen lezen en dat nog een keer proberen anders ga ik denk ik toch ook voor t laten huilen :oops: :cry:
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Bericht door AnnemiekD »

Maar ik begrijp dat wel hoor.
Hier gaat het tegenwoordig om 2 voedingen. Meestal om een uur of 2 en eentje tegen de ochtend.

Ik zit ook met mijn handen in het haar betreft het slapen, Roos is werkelijk nog nooit zelf in slaap gevallen, altijd aan de borst. Dit is zo gegroeid in de periode dat ze zoveel huilde, ik kreeg haar toen alleen stil met de borst, daarna is het gewenning geworden.

Van de week zei de wv van het cb nog dat het toch het beste is om haar zelf in slaap te leren vallen. Tuurlijk dat is ook het beste, maar dan moeten we dus laten huilen. En Rosalyn kennende geeft ze echt niet snel op, ze zal blijven huilen, hoe lang kan dat duren....1 uur, 2 uur? ik vind dat echt tegen mijn moedergevoel ingaan.
Bovendien heb ik het al is geprobeerd, en om de 5 min kijken werkt niet, zodra ze me ziet gaat ze harder krijsen....
Wat dat betreft is ze geen makkelijke tante....(en dat nu al....)
Ze is nu bij oma, ik weet ook dat ze daar niet in slaap zal vallen, en ook oma zal haar niet laten huilen (gelukkig genoeg hoor), dus dat word wandelen, wandelen en nog meer wandelen....
Maar we willen even uiteten, even Ton en Annemiek-tijd....ook erg belangrijk.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11001
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

AnnemiekD schreef:Wat dat betreft is ze geen makkelijke tante....(en dat nu al....)
.
Liv idem dito hoor. Het laten huilen druist ook helemaal tegen mijn moedergevoel in maar las het niet meer gaat, dan gaat het niet meer he?
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Lien

Bericht door Lien »

Hier hebben we Daniel ook cold-turkey afgekickt van de nachtvoedingen na 6 maanden.
Het is even investeren (vooral voor Rene, ik doe oordopjes in en mag me er van mezelf niet mee bemoeien). Maar na 3 nachten is hij echt soort van afgekickt geraakt. Dom genoeg heb ik een keer per ongeluk gevoed (tja, reflex he) en toen ging het meteen de volgende nacht weer met veel gehuil.

Fysiologisch denk ik ook andersom Dorien: ze zitten fysiek zo in elkaar dat ze gewend en gehecht zijn aan die nachtvoeding, daarom is het echt afkicken voor de baby en investeren voor de ouders. Daarna past hun fysiologie zich aan de nieuwe situatie. Dit is mijn eigen interpretatie hoor.

Tegenwoordig slaapt Daniel meestal door (ik type dit en besef nauwelijks meer wat een wonder het eigenlijk is.... good grieve wat was dat af en toe bikkelen). En overdag drinkt en eet hij weer goed, in tegenstelling tot eerst.
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Wil alleen even hoi zeggen. Ik ga langzaam proberen weer wat mee te lezen en te reageren. Het gaat goed hier hoor, heb alleen erg weinig tijd/energie/zin om heel veel achter de computer te gaan zitten en als ik dat wel doe wil ik bezig met foto's enzo. Net een nieuwe computer en t is een rommel. Dat was het sowieso al, dus ik pak het nu vanaf het begin (lees vanaf Emma's geboorte) opnieuw aan.

Maar goed. Ik heb wel even vluchtig gelezen en zag iets over nachtvoedingen... tja daar kan ik over meepraten, helaas. Lara drinkt nu denk ik zo'n 4 a 5 keer per nacht? Ik heb geen idee, ik heb de puf niet om te tellen. Op zich kan ik er wel mee leven, maar waar ik wel moeite mee heb is dat ze steeds minder goed in haar eigen bedje wil slapen, ze blijft liever naast mij (of papa, gelukkig maakt dat weinig uit geloof ik, tenzij ze wil drinken natuurlijk) liggen. Emma had dat ook heel erg rond deze leeftijd en dat werd alleen maar erger. Ze wordt daardoor nog vaker wakker, als wij ons omdraaien of als ik moet niezen ofzo. Ook het naar bed breng ritueel duurt langer en langer. Dat laatste stoort mij meer dan de vele nachtvoedingen. Ik wil gewoon de avond voor mezelf hebben. Laten huilen beginnen wij voorlopig nog niet aan. Laten jengelen wel, daar heb ik geen problemen mee. Echt laten huilen doe ik pas als ze 1 jaar is geweest, mocht het dan nog nodig zijn, of eerder, als 1 van ons het niet meer trekt, die gebroken nachten, maar op dat punt zijn wij gelukkig nog niet.

Morgen moet ik weer aan t werk, dus ik ga zo maar gauw naar bed. Had wat foto's willen uploaden, maar geloof dat dat niet meer gaat lukken. Hm. Ik ga iig even kiezen welke ik ga uploaden, dat is dan iig alweer wat :)

O Lara wordt wakker. Dan eerst daar maar s heen. Foto's komen gauw... beloofd!
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Sinder

Bericht door Sinder »

afgelopen nacht zijn wij (Zoya en ik dan...) van 3.00 tot 6.00 wakker geweest. Het blijft voorspelbaar hier. Ze had vorige week verhoging, dan een paar nachten bikkelen en er komt ongetwijfeld dus weer een tand. Ik zie de vierde boven al doorschijnen. Nr 7 wordt dat dan. Vier boven en 3 beneden. Het blijft gewoon sneu.

Zoya is sinds vandaag niet meer de kleinste, want ik ben tante geworden van een neefje, Viggo. Mijn zusje is vandaag te vroeg bevallen na een aantal zorgelijke weken en de laatste 2 zelfs in het ZH. Gelukkig maakt hij het goed. Zijn groeiachterstand gaat hij dan ook vast wat inhalen. Wat lijkt Zoya dan alweer groot en wat gaat het toch hard!

Wij moeten idd die box ook naar beneden gaan zetten want zij was vanmiddag ook aan het trekken toen ze zat. En we moeten kijken hoe we dat met de co-sleeper oplossen. Tot nu toe deed ik steeds het hek (los) ertussen en dat ging prima. Maar als zij gaat zitten en straks optrekken, wordt dat wat lastiger denk ik.... Mmmmm moet ik nog over nadenken.

wat ook superleuk is, ze begint te papegaaien! Ik zei laatst "nee nee nee" en zij zei: na na na... ik dacht eerst aan toeval maar ze doet het bij heel veel dingen, zoals "bah" zegt ze na. Ook papa zegt ze inmiddels, echt grappig.
Plaats reactie