aug, sept, okt 2009 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Gefeliciteerd met Sasha! Fijne dag!
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie en nu is het nog even chaos in huis, maar als het iets rustiger is, lees ik even bij en kom ik met verhalen.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Ves

Bericht door Ves »

Gefeliciteerd met Sacha, Wendy!!!
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Zo bijgelezen!

Gefeliciteerd met Sasha!

Hier gaat alles goed. De vakantie (een week Cornwall, een week Zuid Wales en een week Noord Wales) was heerlijk. We zaten drie keer vijf kilometer voorbij The middle of Nowhere, dus Jelle en Femke waren helemaal op elkaar aangewezen, maar dat ging prima. Heerlijk om te zien. Van te voren heb ik me wel wat zorgen gemaakt over het leeftijdsverschil. Door een aantal miskramen tussen Jelle en Femke zit er nu bijna drie jaar tussen, en dat leek me nogal veel, maar het gaat zo leuk samen. Ze zijn echt maatjes.

Verder doet Femke het prima. Ze ontwikkelt maar door en maar door. Ik verwacht steeds een 'afvlakperiode', maar die is er nog niet. Inmiddels gebruik ze ook voorzetsels en bijwoorden en ze is zo heerlijk bijdehand. Mijn man zei vorige week: 'Wat ben je toch een lief poppetje.'
Femke: Ik ben niet poppie, ik ben meisje :D (Femke zegt dus ook regelmatig ik, hoewel ze ook nog vaak Tette zegt.

Ik word geroepen.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Bedankt voor de felicitaties.. en inderdaad het eerste peutertje in het draadje(wat al lijkt op een kleutertje)...

@annemarie, nee hoor, ga hem niet zelf maken. Een collega van me (die uit het "zou je naast een collega willen wonen? draadje") is sinds een jaar ofzo helemaal into taarten maken. Die heeft er al een aantal voor me gemaakt en is dus nu voor het eerst aan het boetseren geslagen... ben benieuwd wat het word. Heb haar drie voorbeeld taarten laten zien die ik leuk vond en haar gezegd dat ze maar moest kijken wat er lukt... ben dus erg benieuwd, foto's volgen zeker!
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Ves

Bericht door Ves »

V incent gaat de laatste weken echt met sprongen vooruit. Ik vind dat hij echt verandert. Goed, het zijn misschien dingen die andere kindjes al veel eerder doen, maar toch ben ik er trots op.

Ik hoor elke dag wel nieuwe woordjes of oude woordjes die beter gaan lijken op het origineel. Hij plakt steeds vaker meerdere woordjes achter elkaar tot een zinnetje (vanavond bij het naar bed gaan zei hij nog "mama liggu, laa (=slapen), ok dich (=ogen dicht)". Hij gaat nu echt klauteren en klimmen. Hij pakt een boek, klimt op de bank en gaat zelf zitten lezen. Hij gaat eindelijk op zijn loopfietsje (dat hij vorig jaar voor zijn verjaardag kreeg) en loopmotor zitten en crost de hele kamer door, alsof hij nooit anders heeft gedaan. En nog meer...

Hij gaat nu op het kdv over naar de grote dreumessen (dat gebeurt bij ons tussen 1,5 en 2, afhankelijk van ontwikkeling en plaatsen die vrij komen) en dat gaat heel erg goed. Ik heb het idee dat die overgang hem ook echt stimuleert. Met 1,5 kon hij net lopen en was hij er nog niet aan toe, maar nu is het echt goed dat hij eindelijk over kan. Hij heeft me vandaag trots op zijn nieuwe groep rondgeleid (ik vroeg hem, laat maar eens zien). Na onze vakantie gaat hij definitief over.
Oja, ik wil de leidsters van zijn oude groep een leuk kadootje geven, maar ik weet nog niet wat. Heeft iemand een goed idee? Hij heeft 1,5 jaar op die groep gezeten en ik ben heel tevreden over hoe ze met hem om zijn gegaan.

O en zaterdag gaan we een weekje weg. Ik denk dat ik mijn laptop niet mee kan nemen (we gaan naar Schier en ik moet vanaf de veerboot alles zelf kunnen dragen...), dus ik ben er waarschijnlijk even niet... 8)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Geniet van je vakantie Vesna en voor de leidster zou ik koekjespotten maken die zijn zooooooooo leuk.
Ves

Bericht door Ves »

Annemarie schreef:Geniet van je vakantie Vesna en voor de leidster zou ik koekjespotten maken die zijn zooooooooo leuk.
Wat voor koekjespotten? Ik vind het wel een leuk idee!
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Jaaaaa de koekjespotten, heb ik net ook gedaan voor de leidsters van Sasha haar oude groep en ze vonden het zo ontzettend leuk en origineel. Hadden ze nog nooit meegemaakt zoiets....
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ves schreef:
Annemarie schreef:Geniet van je vakantie Vesna en voor de leidster zou ik koekjespotten maken die zijn zooooooooo leuk.
http://car.messageboard.nl/42334/viewtopic.php?t=18068

In dit draadje zit een link (bij Mieke´s bericht) daar staat in hoe je ze kunt maken. Er was ook een heel uitgebreid draadje maar die is verdwenen door de reorganisatie.
Ves

Bericht door Ves »

Annemarie schreef:
Ves schreef:
http://car.messageboard.nl/42334/viewtopic.php?t=18068

In dit draadje zit een link (bij Mieke´s bericht) daar staat in hoe je ze kunt maken. Er was ook een heel uitgebreid draadje maar die is verdwenen door de reorganisatie.
Oh, dat ziet er leuk uit! (als ik het goed begrijp moeten ze er zelf koekjes van bakken, toch?)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja ze moeten zelf de koekjes bakken. Jij doet de ingredienten laagje voor laagje in een leuke pot, leuk etiket erop met Juf ..... koekjes en een label eraan met het recept. Succes gegarandeerd.
Ves

Bericht door Ves »

He Annemarie, ik zie nu pas in je onderschrift dat je jarig bent geweest! Da's nog niet zo lang geleden, toch? Nog gefeliciteerd!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ves schreef:He Annemarie, ik zie nu pas in je onderschrift dat je jarig bent geweest! Da's nog niet zo lang geleden, toch? Nog gefeliciteerd!
Haha nee 29 mei was ik jarig, maar ik zag van de week dat ik het niet in mijn onderschrift had aangepast :lol: .
Ves

Bericht door Ves »

Annemarie schreef:
Ves schreef:He Annemarie, ik zie nu pas in je onderschrift dat je jarig bent geweest! Da's nog niet zo lang geleden, toch? Nog gefeliciteerd!
Haha nee 29 mei was ik jarig, maar ik zag van de week dat ik het niet in mijn onderschrift had aangepast :lol: .
Ha, ha, maar dan was ik toch wel alert hè?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ves schreef:
Annemarie schreef:
Ha, ha, maar dan was ik toch wel alert hè?
Zeker :D !
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Dat is leuk, zo'n koekjespot. Ik had het nog nooit gezien, maar het is echt iets om te onthouden!

Ik zag dat ik vorige keer midden in een berichtje zat dat ik niet heb afgemaakt. Daarom maar even opnieuw/verder.

De vakantie was heerlijk en met Femke gaat het prima. Ze kletst, zingt en speelt heerlijk met Jelle en andere kindjes. Ze is nog steeds niet groot, maar ze groeit wel. Van de week heb ik alle broekjes (op één na) maat 74 naar boven gedaan en de meeste broekjes 80 passen nu. Truitjes zit ze nu ook in 86. Rompers precies tussen 74/80 en 86. 74/80 zit te strak, maar 86/92 is vaak een haremromper.

Slapen gaat eigenlijk ook altijd prima. Op vakantie moest ze in de nieuwe huisjes steeds even wennen en was ze vaak een kwartier aan het keten of zelfs huilen, maar daarna was het prima.

Ze krijgt nog twee keer per dag borstvoeding, 's morgens en 's avonds. Op vakantie vroeg ze wel heel vaak om een voeding, maar die heb ik niet gegeven. Ik wil stoppen als ze twee is, maar dat zal nog best lastig worden.

Wat dat aangaat vind ik het soms best lastig dat ze zo goed praat, want ze vraagt in gezelschap ook vaak om borstvoeding (en zeurt er soms ook om. F: ik lekkej mama dinken I: nee F: Eventjes, pienie jokje maaj (minislokje maar) I: nee F: staks dan jokje dinken, ik lekkej vinden?)

Sowieso herkende ik erg wat Sasha schreef. Ik voel me soms ook wat ongemakkelijk omdat Femke zo ver voorloopt, ook hier. Van de week ook weer. Er was een vriendin op bezoek met een zoontje dat twee maanden jonger is. Femke kwam met een heel verhaal.
'Kissel, op kansie, ik fototoetel vasthouden toen mama passen. Toen terjug heven, niet jaten vallen (Krist*l, op vakantie, heb ik het fototoestel vastgehouden toen mama ging plassen, toen teruggegeven, niet laten vallen) Het is maar wat indruk maakt op zo'n kleintje natuurlijk :wink: , na 3 1/2 week vakantie, vertelt Femke zoiets.'
Krist*l, mijn vriendin, zei heel droog: 'Ja, L**k zegt nu ook 'bal' en 'eten'. Maar dat voelt toch wat lastig.

Met zindelijkheid zijn we nog niet echt bezig. Femke geeft wel af en toe aan als ze moet plassen of poepen. En soms zit ze dus op het potje, maar er gebeurt vaker niets dan wel. In de vakantie hadden we pampers gekocht (thuis hebben we altijd Kruidvat), maar dat vond ze waardeloos. Na ieder plasje wilde ze een nieuwe.

Het is weer een heel verhaal geworden :oops: .

Volgens mij had Eveline het ook al gevraagd, maar wat gaan jullie je kindje geven voor de tweede verjaardag? En wat komt er op het verlanglijstje? Ik denk dat wij iets van Little people geven en verder alleen maar duplo vragen. We hebben al zo veel :oops:
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik heb hier net even bijgelezen na 2 weken vakantie maar ik reageer later even. het waren pittige weken (ziekzijn van Danique: zie mijn draadje in OT) maar wel leuk!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Bericht door Ves »

Ineke schreef:Sowieso herkende ik erg wat Sasha schreef. Ik voel me soms ook wat ongemakkelijk omdat Femke zo ver voorloopt, ook hier. Van de week ook weer. Er was een vriendin op bezoek met een zoontje dat twee maanden jonger is. Femke kwam met een heel verhaal.
'Kissel, op kansie, ik fototoetel vasthouden toen mama passen. Toen terjug heven, niet jaten vallen (Krist*l, op vakantie, heb ik het fototoestel vastgehouden toen mama ging plassen, toen teruggegeven, niet laten vallen) Het is maar wat indruk maakt op zo'n kleintje natuurlijk :wink: , na 3 1/2 week vakantie, vertelt Femke zoiets.'
Krist*l, mijn vriendin, zei heel droog: 'Ja, L**k zegt nu ook 'bal' en 'eten'. Maar dat voelt toch wat lastig.
Ik zou me er niet al te druk om maken. Ik kan het me wel enigszins voorstellen hoor, maar als mama van een "langzamer kindje" moet ik zeggen dat ik me niet aan jullie verhalen stoor. Ik weet natuurlijk niet of dat voor iedereen geldt, maar voor mij iig wel. Ik verwonder me er wel over dat er zo'n groot verschil ik kan zitten. Ieder op zijn eigen tempo... ik ben altijd erg blij om vooruitgang bij v incent te merken, zo leuk om te zien, dat ik er nauwelijks bij stilsta dat er kindjes van zijn leeftijd zijn die al bijna in volzinnen spreken. Broer van ex liep en praatte niet voor z'n tweede verjaardag en is nu allerminst een slome.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ik moet steeds erg lachen om wat F3mke er allemaal uitgooit. En dan die droge opmerking van je vriendin :lol:
Benthe loopt de hele dag met haar Baby (jaaa, ze kan baby zeggen! :D ) dus voor haar verjaardag zal het denk ik wat poppenspul worden. Meike heeft dat natuurlijk ook allemaal al, maar bewaakt sommige spullen ongeveer met haar leven. Haar kamer wordt zo langzamerhand ook verboden terrein voor Benthe. Verder kopen we een driewieler voor haar, ik denk dat ze dat erg leuk gaat vinden.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Wat leuk! Nog een moeder van 4 in het draadje!

Wij zijn 4 weken op vakantie geweest, heerlijk. E nea ontwikkelt ook lekker. Opeens begint hij te kletsen! Alles zegt hij na. Hij is ook een echt boeffie. Onderweg, als hij het zitten zat was, zei hij 'mama, chone lul-u' (= mama, schone luier) Mama, poep! Slimmerd, ij had helemaal niets gedaan! Daar ben ik twee keer ingetrapt en daarna niet meer!

Verder heeft E nea op vakantie een ongelukje gehad. ij ging een hele grote hoge glijbaan af, bij papa op schoot en toen heeft hij zijn voetje verrekt. Een week heeft hij niet gelopen en nu lijkt ij wel een piraat met een houten been. De tijd moet het helen, zei de huisarts. Eigenlijk hebben we nog geluk gehad. Hier in de wijk heeft een jongetje zijn voet eens gebroken op het glijbaantje in ´ons´ speeltuintje.

Wij hebben natuurlijk ook al bergen speelgoed, dus het is lastig om een cadeau te vinden. Juist al die grote dingen hebben we al. Ik zat te denken om zo´n tractor met aanhangertje te kopen. Of een garage oid. We hebben veel speelgoed, maar nog niet hel veel echt jongenspeelgoed.

Leuk om jullie ontwikkelingen te lezen! Ieder kind zijn eigen tempo. Al mijn kinderen zijn anders, ontwikkelen anders, uiten zich anders. Ik weet nog dat ik zo verbaasd was toen M aria een heel ander kind dan S erena bleek te zijn! Zo gek dat twee mensen 4 zulke verschillende kinderen kunnen voortbrengen... (en dat was meteen de overweging van de dag ;))
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

@ Diane,

Waar ben je geweest?

Wij zijn even een paar dagen in Zeeland, logeren nu in het huis van mijn zus. Ik heb vanmorgen weer zo gelachen. Ik was in de keuken bezig, mijn man verschoonde Femke op de grond in de woonkamer (wel op een matje, hoor). Komt opeens Femke met vieze billen en loshangend rompertje aangerend, manlief erachter aan. Manlief vangt haar, kleedt haar aan. Komt Femke naar me toe.

Ik had poept. Papa mij jone juier heven. Ik hajd wegjopen. Mag niet, nee, Fekke heel tout.

En dat alles met een stralende glimlach en glinsteroogjes. Maar verder is ze nooit ondeugend.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ineke schreef:@ Diane,

Waar ben je geweest?
Italie. Mijn man is Italiaan, dus vaste prik. We gaan altijd naar dezelfde streek, mijn schoonmoeder heeft daar een appartement. Zijn neef is huisarts, dat is wel fijn. Zeker nu E nea met dat voetje zat!

Wat een ondeugdje, die Fem ke! Ik merk dat E nea ook steeds meer ondeugende dingen doet, al dan niet gestimuleerd door zijn zussen. De twee oudsten moeten echt vaak om hem lachen en C hiara is zijn partner in crime, zo lief!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Nog heel even een update over Danique: Inmiddels begint ze wel meer te praten, maar nog lang zoveel niet als Marit destijds! Ach, soms zou het wel makkelijk zijn, maar op deze manier is ze nog echt mijn kleine meisje!
Zindelijkheid ben ik helemaal niet mee bezig. Af en toe wil Danique op de wc zitten (als Marit ook moet) maar verder gebeurt er niets.

Danique is en blijft erg ondernemend, zelfs nu met gips om haar been! We hebben echt oren en ogen voor en achter nodig met haar.
Ze is wel heel erg op Marit gericht, ben benieuwd hoe het zal zijn als Marit over 3 weken naar school gaat en Danique de hele dag alleen bij mij thuis is.

Wb verjaardag: Danique is dol op alles wat met poppen te maken heeft. We hebben hier wel een buggy staan, maar meer niet. Danique krijgt waarschijnlijk een kinderwagen + maxicosy voor haar pop. Verder weten we het nog niet. We hebben ook al zoveel van Marit....

Ik was van plan om na de vakantie met de bv te stoppen, maar doordat Danique zo ziek is geweest heb ik haar weer vaker gevoed dan anders. Voor de vakantie kreeg ze alleen nog maar 's avonds voor het slapen gaan. Ik zit nu al weer op 3-4 keer per dag.
Ik heb vandaag een poging gedaan tot een voeding minder geven, maar je had Danique moeten horen.... Ze ging flink tekeer toen ik zei dat ze niet mocht! :oops:
De komende weken ga ik proberen om op 1 voeding per dag uit te komen en dan rond haar verjaardag te stoppen. Maar of Danique daar ook zo over denkt???

En verder: momenteeel zit ze met haar linkeronderbeentje in het gips vanwege een breuk bij haar enkel. Opgelopen tijdens de vakantie.....
Even op het springkussen spelen had dit als resultaat.
Afbeelding

Voor komende week moet ik nog wat zien te regelen, de gastouder ziet het niet zitten om zo'n hulpbehoevend meisje erbij te hebben....
Ik baal flink, want wat als dit de komende weken zo blijft? Voor dinsdag neem ik zorgverlof op, woensdag heb ik oppas thuis en donderdag heb ik maar 2 uurtjes oppas nodig, volgens mij breng ik ze gewoon naar de gastouder.
Oké, Danique moet meer getild worden, ze kan niet alles zelf nu, maar om daarom te zeggen dat ze dan niet mag komen vind ik toch wat ver gaan.
Vrijdag moeten we weer een foto laten maken, hopelijk is de breuk dan al wat beter!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Wel een leuke foto Miranda.

Linde miste Thijs enorm toen hij net naar school ging. Vroeg vaak Thijs? Thijs? en moest dan ook wel eens huilen. Later is ze de voordelen van zijn afwezigheid in gaan zien. Tot de oudste naar school gaat zijn ze vaak ook altijd samen geweest. Tonny en ik gingen werken maar zelfs dan blijven de kinderen bij elkaar.

Als ik er aan denk zal ik eens vragen wat het beleid is op het KDV met een gips arm of been. Ik vind dat de GO het iig kan proberen, misschien valt het wel mee met de extra drukte.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Ik heb wel eens de fout gemaakt om Benthe uit de buggy te halen als we Meike naar school gingen brengen. Ze had het meteen helemaal naar haar zin in de klas, ging op een stoeltje zitten en keek erbij ´nou, laat de les maar beginnen´ :lol: En toen moest ik haar natuurlijk weer meenemen (en in de buggy zien te krijgen).
Miranda, op ons kdv kunnen kinderen die iets gebroken hebben gewoon terecht. Hoeveel hulpbehoevender is Danique nu, ik bedoel, als ze geen gebroken enkel had, kon ze toch ook niet "alles" zelf? Ik zou het ook niet voorelkaar krijgen om voor (bijvoorbeeld) 6 weken alternatieve opvang te regelen. Ik vind het erg onredelijk van je gastouder en zou zelfs overwegen een klacht in te dienen bij de centrale organisatie! Of heeft een gastouder zo veel vrijheid om zelf te bepalen?
Hier begint school morgen weer. Ik ben er best blij om want dan kan ik wat gerichter met Benthe bezig zijn. Wanneer Meike zich verveeld, is zusje haar mikpunt, heb ik gemerkt.

Ves

Bericht door Ves »

Nou, Danique kan er gelukkig weer bij lachen; grappige foto.
Ik heb verder geen ervaring met kindjes die iets gebroken hebben en opvang. Ik hoop dat ze binnenkort gewoon bij de GO terecht kan, want het is knap onhandig om steeds alternatieve opvang te moeten regelen.
Wij zijn lekker op vakantie. Laptop is toch mee :wink: . Het was even gedoe om hier te komen, maar nu ben ik blij dat we er zijn. Heerlijk die natuur, lekker naar buiten en naar het strand. Ik hoop dat het zonnetje zich wat meer gaat laten zien, maar het ziet er vanochtend niet slecht uit. Gisterochtend begon het te miezeren toen we (vroeg :? ) aan de wandel waren en het strand was drijfnat. Het gaat best goed al is V incent erg eigenwijs...
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Danique zit er vrolijk bij, maar ik kan me voorstellen dat je het vreselijk vindt als je kindje iets breekt, dat je 100 x liever zelf iets zou willen breken.

In de vakantie heeft Femke behoorlijk om de borst gezeurd, maar achteraf denk ik dat ze een sprongetje heeft gehad. Zo raar, ze kwam vanmorgen uit bed en leek meteen ouder en wijzer. Kan natuurlijk nooit in één nacht, maar zo leek het. Ze leek ook groter en flinker. Ik heb haar op de weegschaal gezet en ze woog 11,3 kg!!! Ze kan ook plotseling erg goed alleen spelen, hoewel ze Jelle (die aan het logeren is) erg mist. Vanmorgen liep ze naar de deur, ging op de mat zitten en zei met een sneu snoetje: 'Jejje nou nog niet tejug?' Hij is pas gisteren weggegaan. Ook qua praten heeft ze weer een stap gemaakt. Dagelijks komen er zinnen voorbij van acht, negen of tien woorden. 'mama, eerst sjil appel afhalen, dan in mijn hand heven', zei ze bijvoorbeeld net tijdens de lunch. Begrippen als 'eerst' en 'straks' gebruikt ze ook goed. Vormenstoof en eenvoudige houten inlegpuzzels worden opeens veel te makkelijk Verder is ze bezig met tellen (1,2,3,6,7,8,9,10), maar van de kleuren maakt ze nog niet veel. Als ik een geel blokje aangeef en zeg wat voor kleur is dat? Roept ze vrolijk 'gjoen!' of 'bjauw'.

Zo raar hoe zo'n ontwikkeling gaat, alsof het van de ene op de andere dag is. Maar ja, ze is over drie weken ook al weer twee. Wat gaat het hard!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Erg herkenbaar allemaal Ineke. Linde verteld echt hele verhalen en dat met die kleuren doet ze ook :lol: .

Inderdaad ze worden al echt hele meiden, maar toch ook nog wel weer echt klein.
Shirley

Bericht door Shirley »

Gefeliciteerd Sasha! Er zullen ondertussen nog wel meer peuters jarig zijn geweest! Gefeliciteerd!
Wat gaat de tijd idd toch snel. Nog even en Amelie is ook 2. Ze gaat nu zo snel, eerst kon ze nog niet veel zeggen, maar nu heeft ze de smaak te pakken. Ze doet haar best om alles zo goed mogelijk na te zeggen en zingt zowat elk liedje van K3 (vooral fonetisch) mee! Ze houdt echt van zingen en dansen. Een favoriete uitspraak op dit moment is 'open doen' Ze wil dan ook vanalles open doen, het klinkt zo schattig als ze het zegt. Verder kan ze haar naam al zeggen, maar die van haar zus nog niet, daar zegt ze 'zusje' tegen.
Net als bij Thijs van Annemarie kon Hannelore op deze leeftijd ook al veel beter spreken en idd ook duidelijker. En ik vind dat ze nu nog steeds beter spreekt dan de meeste klasgenootjes uit haar klas. Maar zo zie je maar dat ieder kind anders is.
Verder zit ze nu in de fase van knijpen, bijten en soms zelfs een kopstoot geven als ze boos is of gewoon omdat het leuk is om mensen pijn te doen. Best lastig want heel vaak begrijpt ze gewoon niet dat we het niet leuk vinden en dat het gewoon niet mag. Tegenwoordig geef ik haar een flinke tik op haar handen als ze zoiets doet, maar vaak lacht ze dan gewoon en gaat gewoon door. En vooral zus is een geliefd slachtoffer, want die huilt heel erg snel en dat is leuk!! :evil: Erg lastig dus.
Een kado voor haar verjaardag vind ik zo lastig, want ze heeft eigenlijk alles al door haar zus.....Ik hoop dat me nog iets leuks invalt.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Even een update: Ik heb dindsdag het gastouderbureau gebeld en de situatie uitgelegd. Zij gaven aan dat Danique gewoon naar de gastouder moet kunnen, tenzij ze er echt niet lekker van is. Dinsdag was ze er echt nog niet lekker van, toen heb ik zorgverlof gekregen. Gisteren heb ik wat anders geregeld en vanmiddag heb ik beide kids gewoon gebracht. Wel met de oppas over gehad. Ze zag het nog net echt zitten, maar ik heb aangegeven dat ik geen weken vrij kan regelen of wat anders kan regelen. Daarbij, Danique is en blijft een dreumes die je hoe dan ook in de gaten moet houden en nog af en toe moet tillen. Dat dat nu iets meer is, is dan jammer. Danique is er verder niet meer vervelend van, ze doet er alles mee. Gelukkig ging het nu goed. Volgende week heeft ze geluk: ik had al geregeld dat mijn zusje 1 dag zou komen oppassen, dus de oppas hoeft alleen maar maandagochtend een paar uurtjes.
Toch jammer dat zo'n situatie dan ontstaat want ze is verder hartstikke lief voor de meiden. Marit en Danique zijn allebei dol op haar!

de gipsperiode gaat helaas nog wel even duren: nog zeker 2 weken zitten we er aan vast....
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Cay begint ook te babbelen. Heerlijk vind ik dat. Omdat hij hele dagen op het kdv is, praat hij voornamelijk Duits. Ik blijf hardnekkig Nederlands met hem praten, maar hij vertikt het om Nederlands te praten. Zeg ik stofzuiger, zegt hij nein, staubsauger. Hij begint nu ook zinnetjes te maken. Nein, nie deine affe, meine! Maandag wordt hij alweer 2, zucht... waar blijft de tijd. Hij is gek op papa en auto's. Als hij opstaat, wijst hij naar buiten en zegt: Papa da, papa auto. Zodra hij zijn schoenen aankrijgt is het: Cay auto? De meiden waren in ieder geval een stuk vlotter met praten dan Cay. Elise sprak op haar tweede alleen maar volzinnen. Gelukkig is elk kind weer anders. Daar kan ik echt van genieten, 3 totaal andere kinderen.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Even zuchten hoor.

Linde zit echt zo te knoeien met haar middagslaap. Gisteren sliep ze van 12:30 tot 15:00 en vandaag zat ze alleen maar te zingen, in de gloria, in de gloria, hieperdepiep hoewa :? :D . Echt goed zonder slaap gaat het niet (huilen vanaf 17:00 en de volgende dag wallen en chaggie), maar rond de middag lijkt ze regelmatig nog niet moe genoeg. Ik kan niet zo goed tegen dat half, half gedoe. Nog meer bijna/net peuters aan het knoeien met slapen overdag?
Ves

Bericht door Ves »

Daar ben ik weer! Terug van vakantie. Ik was zo blij met de internet verbinding, maar om de een of andere reden kon ik de laatste dagen geen verbinding meer met het netwerk maken... (ook geen moeite gedaan om het te fixen, want vakantie was veel te leuk :D ).
Rommelen met middagslaapjes doen we hier al een hele tijd... afgelopen week heb ik het 2-3 dagen geprobeerd, maar toen hij daarna een keer tijdens het wandelen aan het eind van de ochtend in slaap viel (in de wagen dus :wink: ), heb ik het de rest van de vakantie maar zo gedaan. Scheelt een hoop frustratie.
Het praten gaat hier echt van dag tot dag beter. Nog steeds geen volzinnen :wink: , maar zijn uitspraak wordt beter en duidelijker, woordenschat groter en ik merk aan hem dat hij zijn best doet om de dingen voor mij duidelijker te maken (zelf snapte hij zijn eigen gebrabbel natuurlijk al lang). Hij heeft nog veel moeite met het uitspreken van de letters v, w, f, s, z, c. Kleuren benoemen gaat nog niet perfect, want alles is voor hem 'blaaauw'. Tellen doet hij tot dertien (ik heb de rare gewoonte om de treden van de trap te tellen als we naar boven of naar beneden gaan, dat zijn er dertien :roll: ). Vaak slaat hij eea over (een tee tertien!). En auto's blijven favoriet (ik was blij met de rust op het eiland, hij werd enthousiast als we eindelijk weer een auto tegenkwamen: auto, lamp uit! auto blaaauw, auto moooi); o en bommers (brommers) natuurlijk ook.
En ik herken wel wat Ineke schrijft: dat je kind de volgende ochtend plotseling zo gegroeid en wijzer is geworden.

Vakantie was verder heerlijk, maar daar doe ik later uitgebreider verslag van. Echt genoten, niet echt uitgerust (had ik ook niet verwacht), V incent was erg gezellig, maar ook ondeugend (en af en toe enorme driftbui), spelen op het strand heerlijk...
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Gelukkig dat de situatie met je GO is opgelost, Miranda. Wel balen dat Danique nog niet uit het gips mocht.
Ik vind jullie verhaaltjes van de dingen die de kinderen erg leuk om te lezen. Ik kan me haast niet voorstellen dat Benthe dat binnenkort ook zal doen, zo kletsen. Ik denk dat ze nog geen 20 woorden gebruikt (zo snel gedacht kom ik met moeite aan 10) laat staan dat ze kleuren benoemt of meer-woord-zinnen maakt. Wat vinden jullie daar nou van? Zou ik daar nou wat mee moeten? Ik lees elke avond een boekje met haar, wijs de plaatjes aan en praat normaal met haar. Ik zou het verder niet weten. Haar zus praatte inderdaad ook wel eerder.
Middagslaapje is Benthe altijd al erg flexibel in geweest, wat ik heerlijk vind! Het is maar een enkele keer voorgekomen dat ik haar in bed deed, en ze niet ging slapen. Meestal slaapt ze van 1 tot 3 ongeveer, maar het komt ook voor dat ze van 3 tot half 5 slaapt of als we weg zijn een dutje doet in de buggy en daar prima tevree mee is. Ik hoef dus niet echt rekening te houden met slaaptijden, ideaal.

Annemarie

Bericht door Annemarie »

Eve71ne schreef:Ik kan me haast niet voorstellen dat Benthe dat binnenkort ook zal doen, zo kletsen. Ik denk dat ze nog geen 20 woorden gebruikt (zo snel gedacht kom ik met moeite aan 10) laat staan dat ze kleuren benoemt of meer-woord-zinnen maakt. Wat vinden jullie daar nou van?
Ik denk dat geschreven dingen vaak nog beter klinken dan ze in werkelijkheid zijn, dus houdt daar ook rekening mee. Verder is het ook belangrijk dat B. dingen kan verstaan en gesproken opdrachten kan uitvoeren, bijvoorbeeld pak je jas, waar zijn je schoenen. Volgens mij wordt op het CB gevraagt bij de controle van 2 jaar om de onderdelen van het gezicht aan te wijzen en volgens mij of ze twee woord zinnen spreken, 90% van de kinderen kan dat dan op die leeftijd.

Wat zegt je moedergevoel er van, want dat zegt vaak erg veel. Grote kans dat het allemaal prima is met B. en dat ze binnenkort de hele dag door praat, maar misschien is er iets met haar oren of iets anders?

Ik vind het niet raar of zorgelijk klinken, maar als jij twijfeld.

Als ze eenmaal beginnen kan het ook snel gaan.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Even over wat Eveline schrijft en de reactie van Annemarie daarop: daar kan ik me helemaal in vinden. Zo lang ze je maar snapt en (makkelijke) opdrachten uitvoert zit het volgens mij wel goed. Ik ken ook een kindje dat nog net geen 4 was, bijna niets zei (echt maar een paar woorden) maar alles voor elkaar kreeg met gebaren en aanwijzen. Opeens, echt opeens, ging ze volledige zinnen praten....
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Eveline, Danique zegt ook bijna niks hoor. Datgene wat ze zegt is meestal niet verstaanbaar. Ik begrijp veel dingen wel, maar anderen echt niet. Ze begrijpt echter wel heel veel. Ik hoef het maar over haar bed of jas te hebben en ze staat al bij de deur. Heel veel dingen snapt ze prima, maar zelf praten zit er nog even niet in.
Voor mij ook erg wennen omdat Marit met haar 2e verjaardag al hele zinnen maakte.
Nu met Danique maak ik me er niet zoveel zorgen om. Heb ik wel gedaan hoor, maar ik kan het nu wel beter loslaten. Danique gaat met alles wat langzamer heb ik het idee.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Miranda Danique is natuurlijk ook nog twee/drie maanden jonger dan de andere kinderen waarover wordt geschreven hier en een paar maanden geleden zei Linde ook nog niet veel, een paar maanden kan een wereld van verschil uitmaken.
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Even een hele korte bij-lees-reactie!

Proficiat alle kindjes die al jarig zijn geweest!! Hiep hiep HOERA!! Jeetje wat gaat de tijd toch snel... ik wil er nog niet aan hoor dat P uck over 2 mnd 2 wordt!! haha... ;)

Ik lees t weekend even goed bij, het gaat hier allemaal wel oke. Begint wat meer rust en vorm te krijgen en met mij gaat t velen malen beter... erg fijn.
En het fijnste is dat het met P uck ook allemaal z'n gangetje gaat... genieten en soms aanrommelen idd maar goed...
Fijn weekend allemaal!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Annemarie schreef:Miranda Danique is natuurlijk ook nog twee/drie maanden jonger dan de andere kinderen waarover wordt geschreven hier en een paar maanden geleden zei Linde ook nog niet veel, een paar maanden kan een wereld van verschil uitmaken.
Ik weet het Annemarie, maar met Benthe scheelt ze maar een maandje.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Zo alhoewel ik niet veel te melden heb zal ik dit draadje toch eens naar boven halen :D .

Hoe is het met iedereen?

Maandag is Linde jarig, twee jaar al weer. We vieren het zaterdag en ik heb er echt zin in. Ze krijgt nieuwe kleren, een winterjas, schoenen, pop, poppenbed, buggy, poppenstoel (niet allemaal van ons hoor) en vast nog veel meer. Verder ga ik een hapjestafel maken inclusief taart en cupcakes en ik heb balonnen met helium besteld. Ik hoop dat we het buiten kunnen vieren.
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Ik heb een heleboel updates gemist, zie ik nu, dus ik ben blij dat je het draadje naar boven haalt, Annemarie!

Linde maandag al weer twee, Femke woensdag. Wat gaat het hard! Twee jaar geleden was ik 25 kilo zwaarder, liep ik met een stok vanwege de bekkeninstabiliteit en was ik dood- en doodmoe van acht maanden overgeven en wekenlange voorweeën. Wat ben ik blij dat dat voorbij is. Maar als ik dan naar mijn kleine, eigenwijze prulleke (ik ben niet pjujjeke, ik ben meisje) kijk, dan is het het allemaal dubbel en dwars waard geweest.

Wij vieren het pas volgend weekend. Ze krijgt van ons (waarschijnlijk) een houten loopfiets (en er staat al een jaar een camper van Little pe*ple boven, die ik graag wil geven, maar manlief niet, omdat we al veel (echt veel :oops: ) little people hebben. Verder heb ik wat van Duplo gevraagd (altijd goed) en een hello-kitty-nachtlampje, omdat madameke opeens niet meer met dichte gordijnen wilde slapen.

Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen, ze krijgt nu alleen nog maar 's morgens en eigenlijk gaat dat best goed. De avondvoeding stelde niet veel meer voor ( 1 of 2 minuten per borst en snel afgeleid). Toen ik vorige week tot 19.30 weg was, bracht mijn man de kinderen naar bed en heeft ze gewoon niet gekregen en sindsdien krijgt ze alleen 's morgens. Ze vraagt er nog wel om, maar als ik dan zeg dat ze de volgende morgen krijgt is het goed. 'Ik eejst wapen, als ik wakkej word, dan lekkej mama dinken.'

Komend weekend gaan we naar een vakantiepark. Mijn ouders zijn 45 jaar getrouwd, dus zitten we met zijn tienen (mijn ouders, zus en aanhang en wij) in een villa. Ik heb er veel zin in. Femke en Jelle hebben het vooral over het zwembad. Ik zit met Femke zowel op zwemmen als op gym en ze vindt het allebei leuk, maar zwemmen vindt ze echt het aller- allerleukste. Ze geniet zo ontzettend van het water en vooral van de glijbaan in het water. Dus ik hoop dat ze een beetje leuk zwembad in de Katjeskelder hebben.
Ves

Bericht door Ves »

Ja en V incent wordt zaterdag ook alweer twee... brengt idd weer herinneringen naar boven. Over 6 uur begonnen 2 jaar geleden de weeen (heeft daarna nog een hele tijd geduurd voordat V incent er was). Onvoorstelbaar, 2 jaar geleden alweer.
Ik heb een Puky loopfiets voor Vincent gekocht. Wat hij van de anderen krijgt (familie) weet ik nog niet. We vieren het zondag.

Verder wordt hij een spraakwaterval. Leuk!
We hebben een eerste onderzoek/intake gehad (door klinisch psycholoog), binnenkort vervolgonderzoek. Het gaat de laatste weken allemaal een stuk beter met hem, waardoor ik nu soms denk "is dit allemaal wel nodig?". Maar goed, even afwachten maar.
Shirley

Bericht door Shirley »

Amelie is gisteren 2 jaar geworden! Wat gaat de tijd snel idd. Wel grappig want toen ik gisteren wakker werd dacht ik ook meteen aan 2 jaar terug, dat ik al weeen had vanaf 6 uur 's ochtends, dat het toen ook een mooie zonnige dag was en dat m'n moeder buiten vlierbessen aan het schoonmaken was terwijl ik naast haar zat en m'n weeen aan het opvangen was :D
Ze heeft voor haar verjaardag van ons een bed gekregen, jawel ze slaapt in een heus peuter bed...wat wordt ze toch groot...'zucht'.... En verder een schoolbus van Little People en ook Duplo blokken. Het is zo lastig om iets te kopen voor de 2e!
Maar slapen jullie kindjes ook al in een gewoon bedje?
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Nee hoor, Femke ligt nog gewoon in haar ledikantje. Op vakantie heeft ze één nacht in een groot bed geslapen. Wat een gedoe, erin, eruit, erin, eruit, rondjes hollen. Nee, mijn meisje blijft nog gewoon in haar ledikantje. Ze slaapt ook nog in een trappelzak. En de andere kindjes?
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Oh Shirley, vergeet ik je nog helemaal te feliciteren met Amélie. Bij deze, van harte!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Shirley, gefeliciteerd met Amelie!

Danique ligt ook nog in een ledikantje, in een slaapzak. Ik heb het nog niet geprobeerd in een ander bed, ze is me veel te ondernemend!

Leuk Ineke dat jullie naar de Katjeskelder gaan! Wij zijn er ook eens geweest. We vonden het zelf niet zo geweldig, maar voor kids is het wel leuk hoor!
Ik ben ook de borstvoeding aan het afbouwen. Ze kreeg nog elke dag 1 keer (meestal 's avonds) en ik doe het nu om de dag. Tot nu toe gaat het redelijk. 's Nachts wrordt ze momenteel wel vaak wakker en dan wil ze maar 1 ding... Hebben al water geprobeerd maar ze krijst alles aan elkaar. Het gekke is als ze maar een paar tellen heeft gedronken dat ze dan binnen een paar minuten weer verder slaapt....

Maandag moet Danique weer naar de chirurg en gipsmeester. Hopelijk mag het gips er dan af!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Het peuterbed staat al op Linde's kamer en ze zou er graag in willen slapen, maar ze is zo'n dondersteen dat ze nog mooi even in haar ledikant mag blijven.

Ze ligt onder een dekbedje, ze ging de slaapzak uit doen en daar weet ik wel weer allemaal trucjes op maar omdat Thijs een groot bed heeft gekregen was het peuterdekbed toch beschikbaar.

Spannend Vesna die onderzoeken.

Shirley gefeliciteerd, nog een halfjaar en dan mag ze al naar school. Linde gaat woensdag naar de peutergroep op het KDV en over 1,5 week start ze ook op de PSZ.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Het is weer verjaardagenmaand in ons draadje, Shirley gefeliciteerd met je grote meid!
Benthe ligt voorlopig echt nog wel in haar ledikantje, die hou ik het liefste zo lang mogelijk hoor. Ze heeft er ook nog geen problemen mee dat ze er niet zelf uit kan. Benthe slaapt ook nog in een slaapzak, ik doe hem achterstevoren bij haar aan. ´s Middags slaapt ze altijd zonder, dus ik denk niet dat ze er veel moeite mee zou hebben als ik hem uit zou laten.
Benthe gaat per 1 oktober pas over naar de peutergroep, ik vind het wel prettig dat er wat tijd tussen zit.
Ves, goed nieuws dat je in wat rustiger vaarwater zit met V en @Miranda ik help hopen dat het gips van Danique er af mag!

Plaats reactie