aug, sept, okt 2009 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Annemarie

aug, sept, okt 2009 kindjes

Bericht door Annemarie »

Zullen we weer opnieuw beginnen dames? Ons draadje is weg.

Met Linde gaat het supergoed, het praten gaat nu echt heel snel vooruit, zo grappig om te zien (horen :wink: ).

Ze zit heerlijk in haar vel, is zo vrolijk, krijgt intresse in prinssesengedoe :lol: .

De 2e verjaardag komt met rasse schreden dichterbij :shock: , nu maak ik zoveel taarten, maar voor haar taart heb ik nog geen inspiratie.
Ves

Bericht door Ves »

Ja leuk! Ik was al bang dat er geen interesse meer voor zou zijn nu ze al bijna 2 zijn...
Praten van Vincent gaat snel vooruit. Zo leuk. Hij maakt nu zinnetjes met 2 woorden (mama mooi, mama moe, auto boem, etc) en ik merk dat hij steeds meer begrijpt. Verder gaat hij interesse krijgen in nieuwe dingen. Hij vindt tekenen leuk (noemt hij 'blauw' :roll: ).
Slapen en hoofdbonken gaat nog niet goed :( . En drijft me soms tot wanhoop.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Goed idee Annemarie!
Danique groeit de laatste tijd erg hard, bijna elke week heeft ze wel kleren aan die ineens te klein blijken te zijn....
Ze is nog steeds een pittig meisje wat flink kan krijsen en gillen als ze haar zin niet krijgt (en dat gebeurt meerdere keren per dag). Een paar weken geleden ging het erg lekker met haar: ze ontwikkelde zichzelf steeds meer, begon meer te praten (wat erg leuk is!) maar nu gaat het al een week of 2 niet zo lekker. Het slapen is weer een drama. Ze wordt een paar keer per avond/nacht helemaal overstuur wakker en het duurt gemiddeld een half uur voordat ze weer rustig is. Voordat ik haar weer in bed heb ben ik nog een half uur verder. Overdag is ze ook niet gezellig, ze is bijna alleen maar aan het huilen. Ik was er vrijdag zo zat van dat ik de HA heb gebeld. Het weekend moesten we het aankijken met paracetamol en neusspray maar het hielp niks. Net heb ik weer gebeld en nu mogen we zo langskomen. Ze heeft ergens last van, daar ben ik van overtuigd, maar waarvan? Met een zetpil is ze nl wel rustiger.....
Nou ja, ik hoop maar dat het snel wat beter gaat want vrijdag gaan we op vakantie en om dan in een caravan steeds een overstuur meisje te hebben.....
Ze gaat wel als een speer met alles, ze kan inmiddels Marit roepen, dat klinkt zo lief! En ze is helemaal fan van mijn vader, op haar eigen manier is ze de hele dag met 'opa vogel' aan het bellen (mijn vader heeft een voliere met veel vogels).
Ook Nijntje is haar grote favoriet. We hadden hier nog een oud intertoys boek liggen. Die wordt goed gebruikt, Danique bladert er de hele dag in, op zoek naar Nijntje. (en als ze Dora ziet roept ze Marit :lol: )

Afgelopen week (met het afscheid van Marit op de psz) realiseerde ik mij ineens dat Danique ook al bijna 2 is.... De leidster van de psz vroeg nl wanneer Danique kwam. Ik heb gezegd dat ik oktober erg vroeg vind, ik denk dat ik haar vanaf januari/februari laat gaan. Maar tsjonge, wat is het afgelopen jaar snel gegaan.
Eerst maar eens gaan genieten van een vakantie (en hopelijk ook flink bij kunnen slapen!)
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Het was me nog niet opgevallen dat ons draadje weg is :oops: .
Benthe is zowaar wat gegroeid :lol: Ik heb wat kleding voor haar gekocht in maat 80. Ik zit er nog op te wachten dat ze écht met praten begint, daar is tot nog toe weinig verandering in gekomen. Ik ga er maar van uit dat ze wel woordjes opslaat in haar geheugen. Ja/nee lijkt ze wel bewust te gebruiken, en ze zegt "poe" als dat aan de orde is (in haar luier, dus).
Gisteren heeft ze het gepresteerd om tot 19.00 uur wakker te zijn, geen middagslaap gedaan! Ik deed haar 'smiddags wel in bed, maar dat wou ze echt niet! Ik weet wel hoe dat kwam, zaterdag heeft ze alleen een dutje gedaan in de buggy vanwege een uitstapje. Dus wou ze zondag niet in haar bed slapen. Nou ja, dan niet. Ik was zeer verbaasd dat ze het zo lang vol kon houden. Verder geen gekke berichten hier. Ik heb deze zin nog niet afgetypt, of er klinkt een ijselijke gil door de kamer. Heeft Benthe Meike in haar arm gebeten :roll: Dat heeft ze dus nog niet afgeleerd..
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Cay gaat ook lekker. Hij is de laatste tijd flink gegroeid. Hij eet ook als een bootwerker. Heerlijk om hem te zien smullen van zijn eten. Hij begint ook steeds meer te praten. Ik vind dat super want nu kan hij ook duidelijk maken wat hij wil. Al lukt dat natuurlijk lang niet altijd. Zo komt hij me vertellen dat zijn beker leer is en dan kan ik hem gaan vullen. Hij praat meer Duits dan Nederlands. Vandaar leer en niet leeg. Ik blijf hardnekkig Nederlands met hem spreken en hoop dat ie het alsnog oppikt.

Het is wel een kleine dondersteen. Zo had ik hem gisteren gedoucht en aangekleed. Elise kwam later uit bed en ging dus ook later onder de douche. Toen ik Elise hoorde roepen, had ik meteen in de gaten dat meneertje Cay bij haar onder de douche was gaan staan. Mét al zijn kleren aan :roll: Tja, had ik maar beter op moeten letten.

Nog een weekje of 4, dan is hij alweer 2. De tijd vliegt...
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Met David gaat het erg wisselend. Zo heeft hij net weer een allergische reactie gehad en is daar erg van slag door. Hij heeft ook ergisteren in grote golven alles eruit gespuugd waardoor ik er helemaal onder zat en het bed en alles. Dat waren wij niet meer gewend ;)
Het praten gaat steeds beter en dat vind ik erg leuk. Hij kent denk ik net iets meer Duitse woorden, maar eigenlijk gaan beide talen wel goed.
Het slapen gaat eigenlijk gewoon slecht, zeker de afgelopen week dus. Maar aan de andere kant is hij laatst voor het eerst alleen in slaap gevallen. Ik was zo trots op hem. Nu hopen dat hij het voor herhaling vatbaar vond ;)
Verder is het een enorme boef, zo ondeugend, maar ook zo grappig en leuk.
Ik ben moe maar geniet van mijn ventje!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Hey leuk, toch weer een 'eigen' draadje... al heb ik de laatste tijd niet heel veel gemeld.

Met P uck gaat t eigenlijk overwegend goed. Een super actief/allert/sociaal/communicatief/gevoelig klein groot meisje is het :) haha...ze wordt zo groot!! *slik* Bizar toch dat onze kindjes alweer bijna 2 worden??!!
Der willetje is sterk aanwezig maar doordat ze zo goed kan aangeven wat ze wil/niet wil en we echt kunnen 'overleggen' is dat steeds minder een issue... nouja... relatief gezien.
Hele rollespellen worden er uitgespeelt, heel lief en mooi te zien hoe goed ze dat doet!
Bijv. pop valt op de grond 'pop vallu...boem... huilen... pop auw... kom maar pop...'en geeft der al troosten ene dikke kus... dan smelt ik hoor!
Ze is ook erg ondeugend, echt een schoffie af en toe met der streken en met der kale bolleke is t net een jochie af en toe.
Wel drijft ze me soms tot wanhoop, ze slaat/botst/schopt momenteel erg veel (vooral op de commode bij verschonen) of zo ineens een bijt in m'n nek/pets in m'n gezicht ???
Zal ook wel te maken hebben met frustratie/ontdekken van grenzen ed... ze weet t maar ja.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Hoi,

Mag ik ook meedoen? Ik had mij nog niet eerder in dat draadje voorgesteld, wel in een aantal andere draadjes!

Esther wordt ook al bijna 2 en dat merk je! Ze is heel bijdehand en praat graag. Vooral erg grappig als ze onze laatste woorden "papagaait"? Zeggen wij: wat is dat? zegt ze "dat!". maar ze heeft ook namen voor alle andere kinderen, Madelon is "Boma", bijvoorbeeld. En de kinderen van de oppasmoeder kent ze ook allemaal bij naam ("A-gom" is Aron, bijvoorbeeld). Nat, luier, eten, d(r)inken, ze benoemt van alles!

Slapen gaat prima, ze is wel makkelijk. Zo moest ze vandaag even mee om Madelon naar snelzwemcursus te brengen, even naar de Praxis voor kleurstaaltjes omdat Suzanne haar kamer wil schilderen, toen viel ze in de auto in slaap terwijl wij boodschappen deden (althans, Nico bleef bij haar in de auto, ik ben nou ook weer niet zo ontaard dat ik haar alleen zou laten... logisch!) en toen ik haar net in haar bedje legde, sliep ze vrolijk verder....

Nou ja ik vind het leuk om zo eens te lezen over andere kindjes van dezelfde leeftijd en ik hoop dat we elkaar kunnen helpen bij "probleempjes"!

@Kimmie: dat slaan/meppen herken ik wel! We leren haar "Niet doen" of "aai" als ze dat doet, maar nu denkt ze dat ze eerst "moet" slaan voordat ze aait, geeft ze een mep, en daarna gelijk "aai" :lol: :lol:
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Ik heb heel weinig in het andere draadje geschreven... dat kwam/komt eigenlijk omdat ik het idee heb "op te scheppen" als ik over Sasha schrijf.. heb het idee dat het zo over komt.. Zo bedoel ik het helemaal niet... maar dat is eigenlijk de grootste reden waarom ik zo weinig meeschreef in het verdwenen draadje... Sasha kan en doet al zoveel, en als ik de dan de ontzettend leuke en lieve verhalen van jullie kinderen lees, "durf" ik eigenlijk niet te schrijven of reageren, omdat ik dan denk dat ik dus "op schep"... Nou ja, snappen jullie me nog... dus ik zou het heel leuk vinden om hier weer mee te schrijven maar moet mezelf even over dat punt heen tillen...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Ves

Bericht door Ves »

Eghosa01 schreef:Ik heb heel weinig in het andere draadje geschreven... dat kwam/komt eigenlijk omdat ik het idee heb "op te scheppen" als ik over Sasha schrijf.. heb het idee dat het zo over komt.. Zo bedoel ik het helemaal niet... maar dat is eigenlijk de grootste reden waarom ik zo weinig meeschreef in het verdwenen draadje... Sasha kan en doet al zoveel, en als ik de dan de ontzettend leuke en lieve verhalen van jullie kinderen lees, "durf" ik eigenlijk niet te schrijven of reageren, omdat ik dan denk dat ik dus "op schep"... Nou ja, snappen jullie me nog... dus ik zou het heel leuk vinden om hier weer mee te schrijven maar moet mezelf even over dat punt heen tillen...
Ik kan me je gevoel voorstellen hoor, maar wat mij betreft ben je gewoon welkom! Misschien blijkt er op een bepaald moment toch iets te zijn waarmee Sacha meer "gelijkloopt" met een van de anderen. En zo niet: toch gezellig als je gewoon meeschrijft! Alle kinderen zijn nou eenmaal niet hetzelfde... (gelukkig maar, toch?).
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

@Vesna, bedankt voor je lieve bericht
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Gewoon lekker meeschrijven! Misschien kunnen wij leren van jouw verhalen over sasha en anders genieten wij er sowieso van!
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Nee joh W endy, je schrijft toch gewoon mee? Ik heb wel het idee dat Benthetje een beetje van de trage is, en dat komt mede door ons draadje, maar ik maak me daar echt geen zorgen om hoor. Ieder kind ontwikkelt zich. De één sneller dan de ander, maar dat geeft toch niks. Het gaat er niet om dat je zo nodig moet vermelden wat je kind allemaal kan, maar dat je deelt wat goed en niet zo goed gaat.

Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Eghosa01 schreef:Ik heb heel weinig in het andere draadje geschreven... dat kwam/komt eigenlijk omdat ik het idee heb "op te scheppen" als ik over Sasha schrijf.. heb het idee dat het zo over komt.. Zo bedoel ik het helemaal niet... maar dat is eigenlijk de grootste reden waarom ik zo weinig meeschreef in het verdwenen draadje... Sasha kan en doet al zoveel, en als ik de dan de ontzettend leuke en lieve verhalen van jullie kinderen lees, "durf" ik eigenlijk niet te schrijven of reageren, omdat ik dan denk dat ik dus "op schep"... Nou ja, snappen jullie me nog... dus ik zou het heel leuk vinden om hier weer mee te schrijven maar moet mezelf even over dat punt heen tillen...
Hé, gewoon lekker meeschrijven hoor! Danique is ook niet de snelste volgens mij en ik moet daar erg aan wennen. Marit was zo vlot met alles, ik moet gewoon afkicken.... :wink:

Overigens blijkt Danique een beginnende oorontsteking te hebben! Vandaar het slechte eten en slapen. Nu maar hopen dat het snel beter wordt, anders zit ik dit jaar wéér met een ziek kind op de camping....
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Is Sasha nog sneller dan Femke van Ineke, of Puck van Kim. Dat zijn ook snelle tantes hoor. Anyway snel, langzaam, gewoon, gewoon lekker meeschrijven.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Dan schrijf ik toch nog maar even een berichtje over mijn bijna peuter...

Sasha word morgen over 2 weken alweer 2.... Waar is de tijd toch gebleven, hoe cliche!! De laatste week gaat het niet zo heel goed... veel hoesten en vorige week verhoging. In de nacht van donderdag op vrijdag ook koorts, je kon een eitje op haar bakken. Maar na een paracetemol en wat slaap ging dat ook weer goed. Toch blijft ze vol zitten met slijm, veel hoesten en snel huilerig. Dus ik heb maar besloten om morgenochtend naar het inloopspreekuur van een waarnemend huisarts te gaan... hoop niet dat het een longontsteking oid is...

Voor de rest gaat het heel goed.. ze spreekt (denk ik) rond de 300 woorden en begrijpt er, denk ik, wel 500 ofzo. Ze spreekt en begrijpt Engels en Nederlands, maakt 4 en soms 5 woord zinnen en maakt ook echt bewust grapjes.. zegt ze opeens als je iets doet: mama, doe je nou? Of als ik zeg ik iets vergeten ben, hoor ik achter me: ohhh, mama dom! Zo grappig!!
Ze rent, springt, danst, klimkt, vliegt en zingt de hele dag liedjes (favoriet nu: Olifantje in het bos...).
Ze vind boekjes lezen heerlijk en kan echt genieten van lekker op schoot zitten en knuffelen en gek doen.
Qua rompers en bovenkleding zit ze in 98 - 104... broeken nog wel 92, maar rokjes vaak ook 98 - 104. Ze heeft een paar weken geleden een paar keer op het potje gepoept... het zit er dus wel aan te komen.. we kijken wel hoe het gaat, ga haar niet dwingen, maar vraag wel elke keer of ze wil.

Ze krijgt nog 1 keer per dag, voor dat ze gaat slapen, borstvoeding, de rest van het eten gaat redelijk, veel koolhydraten, wil weinig groente en fruit, echt heel wisselend.

En zo kan ik nog wel even doorgaan :-D, maar heb is al heel laat voor me, dus ik ga snel naar bed.. nog even lezen in een heel spannend boek waarin ik bezig ben (Body Double van Tess Gerritssen).
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Annemarie schreef:Is Sasha nog sneller dan Femke van Ineke, of Puck van Kim. Dat zijn ook snelle tantes hoor.
Geen idee of ze sneller is... ik ga weer meelezen en schrijven... dan kom ik daar vanzelf wel achter, denk ik :D
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Met Danique gaat het weer wat beter! Ze slaapt weer beter en is overdag ook weer een stuk gezelliger (en het lijkt alsof ze ook wat meer praat). Morgen gaan we op vakantie, ik hoop dat het zo blijft en dat we 2 heerlijke weken gaan krijgen. De weersvoorspellingen zijn aardig goed, als het zo blijft doe ik het er voor!
We hebben wel internet op de camping, maar ik ga proberen (of 't lukt weet ik niet) om niet zoveel te jippen.
Tot over 2 weken!
Ves

Bericht door Ves »

@Miranda, fijn dat het slapen van Danique weer beter gaat. Misschien dat het met een grote sprong in haar taalontwikkeling te maken had... Veel plezier op vakantie!
Ves

Bericht door Ves »

Saskia4 schreef:Hoi,

Mag ik ook meedoen? Ik had mij nog niet eerder in dat draadje voorgesteld, wel in een aantal andere draadjes!
Volgens mij had niemand hier nog echt op gereageerd, maar natuurlijk mag je ook meeschrijven Saskia!
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Miranda fijn vakantie! Hoop dat het slapen doorzet, fijn hoor.
Saskia4, welkom!
Eghosa01, snel, langzaam of juist gewoon. Maakt toch niet, bedoel ieder kind doet het op z'n eigen ritme en als moeder mag je toch heus meer dan trots zijn en wil denk ik niet meteen betekenen dat je opschept of wil afsteen tov de rest... tenminste denk ik niet. Schrijf gewoon mee... leuk!

Met P uck in een weer wat rustiger vaarwater geloof ik. Ze slaapt weer dor (erg gevaarlijk t zo te noemen maar ze gaat vanacht toch logeren!!). Ze gaat dus voor t EERST bij m'n ouders slapen zonder mij... aaahh.... lekker maar tegelijk draai ik het liefst terug! Hoop dat ze t naar der zin heeft en toch schappelijk slaapt.
Der ontwikkeling gaat zo snel, iedere dag wee reen verassing: 'mama die?'.. wijzend naar een vrachtwagen... 'oh vracht-wa-gen' of 'oh vieg-e-tuig' en af en toe ook zulke grappige woordjes:
- lopele, walele, kuffele ... soms samen enorm lachen om een mini grapje.

Sturen jullie al met iets op t potje doen? Ik tnt niet, ze heeft al wel 2x een mini poepje op t potje gedaan en gister plas op de wc. maar ik denk dat de thuissituatie nu nog zo wisselend is (geen vastigheid id omgang) dat als dat redelijk stabiel is ik erin ga sturen, tenzij ze het zelf aangeeft/doet natuurlijk :)
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Potje proberen we wel bij Linde, maar ze vindt het eng, Thijs kon het al met 1,5, maar Linde lijkt er niet aan toe.

Verder geniet ik van de taalontwikkeling, ze papagaait echt alles na. Begrijpt veel, vandaag waren we op bezoek en in de gang zeg ik tegen Thijs ga maar even dag zeggen, Linde reageerde gelijk en liep terug naar de kamer om dag te zeggen. Vind het zo knap, ook omdat ik niet rechtstreeks tegen haar praatte. Het eerste liedje wat ze kan zingen is het regent, het regent, lekker toepasselijk deze zomer. In een boekje wees ik een poppenhuis aan, ze keek er goed naar en zegt; nee pop, er zatten inderdaad geen poppen in het huis :lol: . En zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen, 't is gewoon zo grappig en verwonderlijk.

En Saskia schrijf lekker mee, leuk hoor!
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Bedankt voor de "welkom" berichtjes!

Toevallig heb ik gisteren een potje gekocht bij de Ikea (eigenlijk 2, ze waren heel goedkoop) en onze wc-bril was stuk dus we hebben er nu zo een met een minibril erbij! Esther vindt het reuze spannend, roept de hele tijd "p-wassen" of "wee-see" maar er is nog niets op het potje of toilet geproduceerd. Als het wat mooier weer zou zijn, zou ik haar lekker bloot laten rondlopen. Nu doe ik 's-ochtends even de luier af en dan ieder kwartier ofzo proberen op potje of toilet. Maar meer omdat ik het idee heb dat zij dat wel leuk vindt, niet omdat ik nu vind dat ze er al echt aan toe is!

Verder hebben we een van de Tripp trapps nu op haar hoogte gemaakt i.p.v. de Ikea stoel, vindt ze ook reuze leuk!
Ves

Bericht door Ves »

Op het potje wil hij nog niet gaan zitten, laat staan dat hij er iets op doet. De laatste dagen zegt hij af en toe plah (=plas). Duurde even voor ik door had wat hij bedoelde, maar toen hij voor het douchen bloot rond liep, z'n piemeltje vast pakte terwijl hij moeilijk stond te kijken en er vervolgens een plas op de grond lag, snapte ik het :lol: .
Iets anders: hoe verloopt bij jullie de nee-fase? V begon er een tijdje terug mee, maar het is inmiddels nog een stuk heftiger. Als je hem iets vraagt is het bijna standaard "nee", als hij niet wil slapen staat hij nee te schreeuwen, als we weg gaan op de fiets dan wil hij niet meer in het zitje zitten ("nee, loop!") en zo kan ik wel meer voorbeelden opnoemen. Hij is ook erg eigenwijs (ik moet er soms stilletjes om lachen, maar soms word ik er doodmoe van...).
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Saskia04: Welkom, natuurlijk!
Eerlijk gezegd ben ik erg verbaasd dat jullie al zo met potjes in de weer zijn? Ik merk nog echt totaal niks aan Benthe dat ze een plasprikkel zou herkennen (laat staan zeggen dat ze moet plassen, eerst maar eens leren praten :lol: ).
De nee-fase is hier wel duidelijk aanwezig. Ik sta er best laconiek tegenover. Alles wat Moet, doen we, en dan zo vlug mogelijk en bij de rest denk ik "ach, dan niet". Ik heb ook wel een krijsende Benthe in het fietsstoeltje staan proppen :lol: Het doet haar echt niks als ik dreig: "anders gaat mama zonder jou weg hoor" Benthe gaat gewoon lekker door met wat ze aan het doen was. Totaal verschillend van haar zus!

Annemarie

Bericht door Annemarie »

Linde heeft niet echt veel last van de nee fase, of ik heb er niet veel last van :wink: , wat niet hoeft, hoeft niet en anders geef ik haar een keuze. Mama Linde gelijk in bed leggen of eerst een liedje zingen? Zeker bij dingen die vaak voorkomen werkt dit goed.

Op de fiets wil ze ook vaak niet, dan zeg ik mama en Thijs gaan wel, dag, dag en dan komt ze er snel aan.

Bij haar gaat dat allemaal erg makkelijk, ze is ook makkelijk af te leiden, haar broer was veel pitteger, die had (heeft) naast twee keuzes ook heel veel regelmaat en structuur nodig. Hij vindt ook zijn "strengste" juf het liefst.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

De nee fase is hier ook wel redelijk aan de gang, al is ze wel snel af te leiden. Ook hier geef ik haar vaak twee keuzes tussen iets of zeg ik dat ze iets niet mag doen wat ze wel heel erg leuk vind. Dat werkt vaak heel goed, niet altijd natuurlijk..

Hier is, geloof ik, nu heel langzaam de "is dat??" fase aan het aanbreken. Dat heeft ze nu al een paar keer gezegd van de week.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Oja de is dat fase, helemaal vergeten dat die bestaat, vond de waarom fase vermoeiender, maar tussendoor krijg je ook nog; ben je aan het doeoen??

Thijs zijn leukste is dat was tijdens de intake op het KDV toen hij een maandverbandje uit mijn tas trok :lol: .
Ves

Bericht door Ves »

Leuk al die fases... :)

Hé, ik mis Ineke... lang niet meer gezien hier, of zou ze gewoon op vakantie zijn?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik MSN af en toe eens met Ineke, ze is wel regelmatig online, misschien een Jippauze ik zal het eens vragen. Maar er missen er nog wel meer.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Annemarie schreef: Thijs zijn leukste is dat was tijdens de intake op het KDV toen hij een maandverbandje uit mijn tas trok :lol: .
Geniaal!! Ik heb er even heel hard om moeten lachen!
Ves

Bericht door Ves »

Annemarie schreef:Ik MSN af en toe eens met Ineke, ze is wel regelmatig online, misschien een Jippauze ik zal het eens vragen. Maar er missen er nog wel meer.

Klopt, maar aan haar moest ik als eerste denken, omdat F3mke hierboven werd genoemd...
Ves

Bericht door Ves »

Omdat ik mijn mannetje op dit moment erg mis (weekend bij papa) even een update.
Ik geniet de laatste tijd toch wel erg van hem... hoe lastig hij soms ook kan zijn. Hij is ook enorm grappig nu (stond bv. vanmiddag ineens te klappen en dansen in de schoenenwinkel, toen er een cabrio met caraibische muziek aan voor het nabijgelegen stoplicht stilstond :lol: ), praten gaat vooruit (hij zei "kokkoli eten" toen ik een stronk broccoli in het winkelwagentje legde), hij begint zichzelf steeds beter te vermaken (ik heb van de week een hele tijd in de tuin kunnen werken, terwijl hij ook rondscharrelde met emmertjes, een schep en de bezem). Hij wordt zo groot, snapt steeds meer, echt leuk!
Slapen lijkt ietsje beter te gaan sinds deze week.

Ik ben de bv overdag aan het afbouwen. Ik ben het geclaim zo zat (hij wilde tussendoor vaak aan de borst, voor de gezelligheid, als troost, na een driftbui, als ik ergens nee tegen gezegd had etc; en als ik hem de borst dan niet gaf, was dat weer een nieuwe reden om door het lint te gaan :x ). Nu wil ik hem alleen nog bij zijn middagslaapje de borst geven (en 's ochtends en 's avonds); tussendoor probeer ik hem af te leiden met iets anders. Meestal gaat dat redelijk, soms mondt dat uit in een driftbui die ik dan samen met hem uitzit (op schoot om hoofdbonken te voorkomen).
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Leuk, zo'n positief bericht van je, Ves, ondanks dat je toch in een moeilijke situatie zit. Fijn dat je van je jongen kan genieten, de begeleiding werpt zijn vruchten dus wel af?
Benthe kent weer een woordje! Zoals ik al veel :roll: genoemd heb, gaat het bij haar erg langzaam, maar nu gebruikt ze "heppe" als ze iets wilt wat haar niet lukt: helpen.

Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

hoi hoi,

even een berichtje van mij. wij zijn op vakantieen dat gaat niet helemaal lekker. de eerste dag heeft david iets met tarwe gegeten waardoor hij niet te genieten was. na drie dagen ging het beter en nou is het weer raak. alleen weten wij nu niet waarvan. hij is alsmaar aan het huilen en zo onrustig, begin het heel erg irritant te vinden. gisteren hadden wij eindelijk een dag zonder david en gingen naar een high-rope parcours. bij het allerlaatste stuk ging ik door mijn voet en kan nu amper lopen. uitrusten zit er tijdens deze vakantie dus niet in :(

praten gaat hier trouwens ook steeds beter. hij kent al meer dan 90 duitse woorden. best knap vind ik. twee woorden zinnen komen nog niet zo vaak langs.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

even van me afschrijven hoor: ik vind Sasha een schat hoor, echt heel lief/leuk/schattig etc etc... maar soms word ik zoooooooooooo gek van haar. Dan wil ze niet luisteren, gaat maar door en door. Afleiden helpt soms gelukkig wel, of zeggen dat ze iets niet mag doen wat ze heel leuk vind... maar goed, soms kan ik haar wel even achter het behang plakken....

Nog iets anders: vandaag vond ze het nodig om niet te willen slapen.. echt niets, niet 1 minuut... hopelijk niet nu al het begin van het einde met het middagslaapje. Ik heb het net zo hard nodig om dat even zelf bij te tanken (niet zozeer slapen als wel even tijd voor mezelf) als dat zij het nodig heeft om niet te worden zoals ik hierboven net beschreef.

@mare, wat is een high rope parcours??? Rot dat je door je voet bent gegaan en dat het met David niet zo lekker loopt. Hopelijk kan je toch nog van de vakantie genieten.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Update: mevrouw is tijdens Bumba kijken in slaap gevallen op de bank....... was te verwachten
Ves

Bericht door Ves »

@Mare: wat jammer dat het zo tegen zit op je vakantie. Blijven jullie nog lang weg? Hopelijk krijg je toch nog een rustig dagje...

@Egosha: ik ken het probleem van een dreumes/peuter die geen middagslaapje wil doen; niet goed voor mama en kind... gelukkig is ze toch nog in slaap gevallen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Linde is ook aan het rommelen met haar middagslaap, Thijs had het ook op deze leeftijd. Beruchte fase. Ben hem gewoon naar bed blijven brengen en dat ga ik met Linde ook doen. Meestal slaapt ze wel, soms niet en dan is het 's middags niet gezellig.

Weet je wat ik knap van Linde vind, ze weet dat zij ik is. Thijs zei op deze leeftijd, jij wil een boterham en dan bedoelde hij zichzelf :lol: . Wij zeggen immers altijd jij tegen ze.

Linde's mentaliteit is ook; ikki, ikki en de rest kan stikke :?.
Ves

Bericht door Ves »

Annemarie schreef:Weet je wat ik knap van Linde vind, ze weet dat zij ik is. Thijs zei op deze leeftijd, jij wil een boterham en dan bedoelde hij zichzelf :lol: . Wij zeggen immers altijd jij tegen ze.

Linde's mentaliteit is ook; ikki, ikki en de rest kan stikke :?.
Wat knap van Linde! Zo ver is V nog niet. Ze is echt hard gegaan wat praten betreft, want ik kan me nog herinneren dat je je er toch een klein beetje zorgen over maakte... De ikke-ikke mentaliteit zit er bij V trouwens ook wel in hoor. :wink:
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou ik maakte me er geen zorgen om, maar lang heeft ze weinig gezegt, maar ze gaat nu echt met grote stappen vooruit. De lat ligt voor haar ook heel hoog. De 1e dag op de PSZ, op Thijs zijn 2e verjaardag zei hij tegen de juf, juf wat heeft u daar, een kopje koffie, is het lekker? Dus dat is onze standaard een broertje van 4 met het taalniveau van een 8 jarige (volgens zijn juf).
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

@eghosa: een high rope parcours is zoän klimparcours bovenin de bomen. waar je gezekerd bent en dan via staalkabels, houten balken etc moet klimmen. om af te dalen hebben ze overal kabelbanen en aan het einde van een heel klein baantje ging het mis.

@ves: we blijven sowieso tot donderdag omdat wij huis- en katsitten. eigenlijk wilden wij ook nog naar denemarken, maar ik denk dat het met mijn voet niet zal gaan.
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

@mare: sterkte met je voet, ik hoop dat je nog wat kan genieten! En laat je maar lekker verwennen!

@annemarie: Esther begint ook over "IK" en dan op nogal dwingende toon, nl. dat ze iets wil hebben of zelf wil doen! Vandaag had ze in de auto een hele "zin": Bomma (dat is dus Madelon, haar zus) boekje gee-fuh, m.a.w. ze wilde het boekje dat ze eerder aan het "lezen" was en dat haar zus had gepakt omdat ze het had weggelegd, weer terug hebben... Wat een kat af en toe!
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

@annemarie... en ik maakte me zorgen dat ik zou "opscheppen" over Sasha als ik schreef dat ze soms 5 woord zinnen praat.. Die Thijs.. mijn hemel, echt?! Zo'n hele zin op de dag dat hij twee word... Dat zou betekenen dat Sasha dat over drie dagen zegt, zie het haar nog niet doen :-D

Sasha heeft het nog niet over ik, maar wel over "mijn"... als ze iets heeft wat ik even nodig heb is het vasthouden, half wegdraaien en zeggen "nee! mijn".
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Toen "durfde" ik het ook niet te zeggen hoor. Zal er nog 1 vertellen. Wij hebben een boekje en cd met dierenliedjes, er staan er een stuk of 25 in/op. Toen hij 2 jaar en 3 maanden was pakte hij het boekje en zong liedje voor liedje, zonder dat de muziek aan stond, dus aan de hand van de plaatjes. Hij heeft ook altijd een perfecte uitspraak gehad, Linde zegt bijvoorbeeld dat ze lokken op haar brood wil, maar Thijs zei vlokken.

We kwamen pas de PSZ juf tegen en toen begon ze zelf weer over die 1e dag, dat hadden ze nog nooit mee gemaakt (juf van 50).

't Is wel leuk zo'n slim ventje en ik ben trots op hem, maar het zorgt ook weer voor allerlei, laat ik het uitdagingen noemen.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Meiden we moeten gaan bedenken wat we onze peuters voor hun tweede verjaardag gaan geven! Met het kado-ideeën draadje kom ik niet zo ver, bij een tweede kindje heb je alles al :? Weten jullie het al??

Annemarie

Bericht door Annemarie »

Linde krijgt van mijn moeder een winterjas (en ik zoek er nog 1 voor reserve :wink: ). Van mijn zussen een leuk setje; trui, rokje, legging. Van mijn vader nieuwe schoenen (maar dat weet hij nog niet 8).

Verder een nieuwe poppenbuggy, ze heeft nu een goedkope, maar daar is een wiel van kapot, ze speelt er veel mee dus nu mag ze een duurdere. Ze kan ook nog beddengoed voor het peuterbed gebruiken. Ik dacht verder nog aan (houten)kralen en een puzzel die tussen insteek en echte puzzel in zit.

Ik houd het redelijk nuttig.

Wat Linde niet krijgt maar mij wel leuk lijkt is zo'n Puky loopfiets en de hit van Thijs zijn 2e verjaardag was Play Doh met assecoires.
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Sasha is morgen al jarig :shock: :shock: :shock:

We vieren het aanstaande zaterdag. Maar ik ga zo wel de kamer vast versieren, want ze weet heel goed dat ze morgen tewee (en dan twee vingertjes) omhoog word. Ze krijgt morgen van ons een (nep) fototoestel... want met alles wat ze in haar handen krijgt, al lijkt het in de verste verte niet op een fototoestel, daar maakt ze foto's mee "foto maken.... kik" hoor je dan de hele tijd. Dus ze krijgt een "echte".
Zaterdag krijgt ze een houten werkbank met schroevendraaier, hamer, schroeven etc... Zag ik toevallig staan op Koninginnedag en dat vond ik een erg leuk cadeau! Van mijn ouders heeft ze toen met die actie bij de AH, een jaar abonnement op het PipaPanda blad van het WNF gekregen. Voor de rest heb ik een lijstje gemaakt met dingen die ik wel graag voor haar zou willen hebben, maar dat weet ik dus zaterdag pas wat ze krijgt..

En natuurlijk... een echte Bumba taart.. ben benieuwd wat ze daar van gaat vinden :D
Annemarie

Bericht door Annemarie »

En ga jij de Bumba taart maken? Ben natuurlijk zeer benieuwd. Linde's taart is al klaar en als ik tijd heb ga ik een complete dessert table voor haar maken.
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Gefeliciteerd met S asha, W endy! Onze eerste peuter in dit draadje, hieperdepiep hoera!

Plaats reactie