nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

wat is ze snel joh, en ze groeit goed!
mooie naam heleen, ik wilde eigenlijk lisanne.. maar dat wilde jeroen niet. toen werd het lisa, nou ja, mark dus :lol:

en hij slaapt nu al het derde overdagslaapje in een winterslaapzak met mouwen!
volgens mij zijn de mouwen zo lang zodat hij zich niet kan krabben.. maar toch. het is geen bakerzak. vanavond gaat ie ook in de slaapzak als ie de komende 2 slaapjes ook goed slaapt.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Goed zeg Chantal, van dat slapen! En nu kun je net als ik voor de rest van je leven zwijmelen over een naam die er nooit gaat komen :lol:

Ik ben bezig mijn bakerzakken te verkopen op mp. Ze ligt nu 's nachts in een gewoon slaapzakje. En overdag gewoon onder een lakentje en dekentje.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja idd, al zijn chris en femke er toch wel van overtuigd dat er nog een meisje komt hoor!
anders klopt het patroon niet. ze zijn namelijk allebei erg van de patronen.
jongen, meisje, jongen, ... niks meer ;)

doen jullie trouwens pyama's aan bij de beebjes? ik nog niet.. weet niet meer wanneer ik dat bij de anderen deed! wel zorg ik er altijd voor dat mark lekker zittende kleding heeft. dus zonder knopen, ritsen, capuchon. en de broeken zijn eigenlijk altijd joggingbroekjes.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Nee, ze ligt nog steeds in haar gewone kleertjes. Het meeste wat ze aan heeft is nog steeds net zo zacht als een pyjama. Soms heeft ze een jurkje aan, daar slaapt ze overdag ook gewoon in, maar 's avonds doe ik het uit.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Mooi Heleen! Lijkt wel wat op Rosalie :D

Justine, Roos lijkt wel wat op Leonore. Ze lag vandaag bij een vriendin op een kleed en toen draaide ze ook rondjes. Tot ze op een gegeven moment met haar koppie tegen de rand van de tafelpoot zakte. Dat vond ze niet zo leuk! Ze gaat ook uit de co-sleeper omdat ze steeds mijn kant op schuift en dan klem komt te zitten met haar arm, tussen de matrassen. Maar ze slaapt prima door dus het kan onderhand ook wel (al vind ik het wel erg ongezellig hoor, als ze niet meer naast me ligt!).
Wij beginnen over 3 weken met hapjes, deze week wordt ze 5 maanden (echt? GLOEP!) en ik hoop dat ze tegen die tijd ook bijna zelf kan zitten. Ik begin juist met Rapley, dan krijgt ze alleen iets binnen als ze er echt aan toe is.
Verder is ze echt grappig, ze maakt heel verschillende geluidjes dus soms lijkt het net alsof ze al mee wil praten. Ze is net als haar zussen heel erg communicatief ingesteld :mrgreen: Leuk!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Chantal schreef:doen jullie trouwens pyama's aan bij de beebjes? ik nog niet.. weet niet meer wanneer ik dat bij de anderen deed! wel zorg ik er altijd voor dat mark lekker zittende kleding heeft. dus zonder knopen, ritsen, capuchon. en de broeken zijn eigenlijk altijd joggingbroekjes.
Sinds een week ofzo doe ik nu standaard bij het verschonen na het avondeten ook de slaapzak aan. En als ze dan onhandige kleertjes aanheeft doe ik haar ene pyjama aan, anders slaapt ze in haar zachte kleertjes.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Goed bezig zeg, die Roos!
Het gaat hier ineens zo snel, het is gewoon niet bij te houden!

En alweer 5 maanden hè, wat gaat het belachelijk snel. Ik wil haar zo graag nog even klein houden (ml wil juist het omgekeerde) maar ik denk dat me dat niet gaat lukken. En qua ontwikkeling doet ze het hetzelfde zo niet sneller dan haar grote broers, dus ik vermoed dat ik er binnenkort een derde aapje bij heb. Help!!!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:En alweer 5 maanden hè, wat gaat het belachelijk snel. Ik wil haar zo graag nog even klein houden (ml wil juist het omgekeerde) maar ik denk dat me dat niet gaat lukken. En qua ontwikkeling doet ze het hetzelfde zo niet sneller dan haar grote broers, dus ik vermoed dat ik er binnenkort een derde aapje bij heb. Help!!!
:lol:
Kan me voorstellen dat je de jongste graag nog iets langer klein houdt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ze wordt trouwens wel erg moe van haar eigen gesport. Ik merk dat de wakkere periodes de afgelopen dagen steeds korter worden.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oh hier juist langer! meestal red hij het om 2 uur wakker te blijven.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

chantal, is mark ook zo'n lekkere luilak? gewoon nog lekker op de rug liggen?
Daan kan al heel lang wel op z'n zijtje draaien maar hij ligt nog zo lekke rop zijn rug!
Ik sprak de moeder van meisje wat op dezelfde dag als Daan geboren is, ook zij draait al fanatiek op haar buik. Vind in de wagenbak liggen niet leuk meer enz. Daan vind alles wel best, haha... zo'n lekkere sul zeg maar.

Hoe is het met slapen gegaan in de slaapzak met Mark? Hier gewoon lekker met de handjes onder het laken, al zou ik wel willen dat hij gewoon 'los'' ook lekker zou slapen. Dit lukt alleen 's avonds. En rond 22u stop ik zijn handen er weer onder. Ik wil de nacht er nog niet aan wagen dat hij eerder wakker word :wink:

Daan drinkt echt heel weinig, 3 voedingen per dag is te weinig he? (of als ik zeg dat hij soms in 2 etappes drinkt zou het dan wel goed zijn?) In ieder geval vandaag even geen fruit geven, want anders kom ik weer aan 3 voedingen.

Esther, heet jou Roos, eigenlijk Rosalie dan? omdat je zegt dat het op rosalie lijkt?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja 3 voedingen is wel weinig ja! je weet natuurlijk niet hoeveel hij per keer binnenkrijgt.. maar ik zou toch wel zeker 4 voedingen geven. weet alleen nooit hoe je dat dan moet doen. dan zou je hem toch wakker moeten maken.
vandaag heeft mark echt honger.
vanochtend om 4 uur 160 cc gedronken, om 6.30 180 cc en om 9.30 190 cc en nog een stukje banaan daarvoor.
hij was echt boos dat de banaan op was! maar wil ook niet teveel geven.

maar hij draait ook nog niet hoor, vind het allemaal wel prima :) het is dat hij echt te klein werd voor de wagenbak, anders had hij daar gewoon nog in gelegen.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

3 voedingen is inderdaad weinig zeg! En als je fruit geeft wil hij nog minder?

Ik zit nog steeds aan de 6 (en af en toe ook 7). Maar dat vind ik weer een beetje veel. Om 22.00 wordt ze ook nog steeds vanzelf wakker voor een voeding. V zat op 5 rond deze tijd.
Ze zal wel honger krijgen van al dat sporten. Ze is inmiddels bezig haar billen omhoog te werken :mrgreen: en raakt totaal gefrustreerd als ze in de box niet verder naar achter kan.
Waar is mijn kleine baby gebleven!!!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

En Heleen, heb je al nog een keer gewerkt?
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Heleen, als er een uur tussen de 2 etappes zit geldt het als 2 voedingen. Kom je dan aan meer? Drie lijkt me inderdaad wel erg weinig.

En Roos heet inderdaad Rosalie Willemijn. Vind het nog steeds een prachtige naam :verliefd: (ook omdat ze naar mijn oma vernoemd is, die 3 weken voor Roos' geboorte overleed. Apetrots was ze toen ik haar vertelde dat ze vernoemd zou gaan worden.)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

soms zit er inderdaad wel meer dan 1 uur tussen (alleen zijn het geen hele voedingen, ik tel ze maar als 1,5 :-))
Fruit geef ik niet elke dag, want anders is het wel heel weinig ja.
4 maximaal 5 voedingen komen hier dus veel voor. Net heeft hij ruim 4 uur geslapen en vandaag dus pas weer 2 voedingen (misschien 2,5) gehad. Ik ga daar wel 4 van proberen te maken hoor! Ik zie de bui al hangen op het cb als hij niet goed gegroeit is. Toch is hij sterk, ontwikkelt, alert enz. dus ik maak me niet echt druk. Wie weet komt er een moment dat hij weer 6 keer wil drinken.

Ik ben gister weer bij de arbo geweest en wat daar gebeurd is... het is zo ongeloofwaardig.... Ik ging er in ieder geval in tranen weg.

Ik kwam en hij vroeg hoe het ging. Ik zeg: nog altijd een beetje hetzelfde. Ik vind dat het best goed gaat. Ben wel n.a.v. de vorige keer arbo gesprek bij de huisarts geweest en deze heeft gezegd dat ik wel last heb van angsten en dwangmatig handelen, op gebied van geluid. Hij vroeg wat het advies van de ha was. Waarop ik het hele verhaal uitgelegd heb. Ondertussen zat hij te typen...
Toen zei hij: je werkgever vind dat je niet goed functioneert, je manipuleert je huisarts, de behandeling die je krijgt is niet adequaat.
Ik: huh? mijn werkgever vind dat ik niet goed funtioneer??? Ik heb pas 1 dag gewerkt. Heeft u hen dan na afgelopen donderdag gesproken? Nee dat had hij niet... Ik; huh???
Ik; de huisarts manipuleer. Ja de ha gaf aan dat je medicatie moest gaan slikken. Ik: nee, ik moest nadenken over medicatie en psycholoog en we hebben de keus gemaakt naar een psycholoog te gaan.
Dat laat dus zien dat je manipuleert.... huh????? huh????

Ik mag een second opinion bij het uwv gaan vragen, ik moet mijn huisarts informeren dat de behandeling niet adequaat is (zij zal me dan wel doorsturen naar de psychiater, ik: huh???) En je mag nu niet meer werken. ik: huh????

nouwja, ik weet het allemaal echt niet meer.
Ik ga morgen de huisarts bellen (die is ma di en wo op bijscholing) en het hele verhaal maar uitleggen en vragen of zij de arbo kan bellen. Ik heb gelijk mijn werkgever gebeld en die was op z'n zachtst uitgedrukt: hoogst verbaasd....
Ik wil best een second opinion bij het uwv maar dan wil ik wel dat er iemand met me meegaat die meeluistert. (iemand van het werk ofzo)

Echt, die man maakt me kapot! Vorige keer moest ik ineens accuut aan het werk. Ben ik net zover dat ik werk mag ik niet meer. En waarom??? ik snap het gewoon echt niet.

Ik word door hem voor gek verklaard lijkt het wel en ik snap gewoon niet waarom. Dat maakt me zo verdrietig. Ik ben zo hard bezig, ik doe zo mijn best, mijn werkgever was blij dat ik er weer was. Ik heb leuke klussen van hem gekregen om te doen en nu dit??

sorry mijn hoofd zit vol met mezelf....
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Heleen ik sta perplex, wat een hork van een bedrijfsarts. Dit kun je zoooo niet gebruiken. Ik vind het iets voor het medisch tuchtcollege ( of is dat overdreven, maar het is echt zo stom). Jij doet het super en gelukkig heb je een fijne werkgever.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nou ja zeg, wat een rare vent! hij weet ook niet wat hij wil... volgende keer dus echt iemand mee laten gaan.
ben wel blij om te lezen dat je werkgever ook verbaasd was. stel je voor dat hij wel iets negatiefs had gezegd.
fijn dat dat niet zo is, al kan dat natuurlijk ook helemaal niet na 1 dag werken op therapeutische basis.
succes met bellen...
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Vandaag contact gehad met onze personeelsfunctionaris. Zij was not amused! Ze gaat gelijk contact opnemen met Perspectief, waar deze arboarts werkzaam voor is. Ze zegt: hij helpt ons personeel dieper de ziektewet in dan dat hij ze eruit helpt! Ik krijg alle steun van haar!!!
En ik sta open voor een second opinion, ik sta open voor alles, maar niet voor dit!

Mijn vader sprak ik gisteravond nog een tijdje en die zei: ik weet dat als je stopt met de borstvoeding je hormoonhuishouding zich stabiliseert en dat je dan ook weer opknapt! (dat weet hij nog van de vorige keren) En weet je wat hij zei: VERTEL DIT MAAR NIET AAN DE ARBO! Want dan zegt die man nog dat je moet stoppen met borstvoeding geven! Lief he, die vader van mij!!

Maar ik voel me sterk, ik ben niet uit het veld geslagen! Ik mag dinsdag naar de huisarts voor een gesprek en als het nodig is wil zij de arbo arts ook bellen! Dus ik krijg steun aan alle kanten! En ik ga door!! En ik kom er, hoe dan ook! Bedankt voor jullie reacties trouwens!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Nou jaaaaaaa zeg! Wat belachelijk! Fijn dat je genoeg mensen hebt om je te helpen, dit slaat werkelijk nergens op.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik heb gisteravond en vanochtend alsmaar lopen denken aan jou verhaal Heleen, ik vond het zo absurd dat ik in eerste instantie geen idee had wat ik erop moest zeggen. Je hoort altijd dat artsen die er echt helemaal niks van kunnen maar bedrijfsarts worden en in jouw geval is dat inderaad juist. (Gelukkig is die van mij wel sympathiek!).

Gelukkig heb je een positieve update geschreven. Fijn dat je personeelsfunctionaris en huisarts achter je staan. Hopelijk kan zij wat betekenen. Anders is een deskundigenoordeel inderdaad de enige optie. Mocht het zover komen, neem je dan iemand mee om je te steunen? Je kunt je verhaal goed doen. Een redelijk denkend mens moet dat toch gewoon oppakken.

En hou dat vast, die postieve houding. Laat je inderdaad niet uit het veld slaan door zo'n oen!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Slaapt Leonoortje eindelijk weer een keer door tot 7.00 uur (zelfs zonder haar gebruikelijke huilminuutjes rond 2.00 uur 's nachts) gaat haar grote broer spoken :evil: .
Hij was bang, of zoiets.
En ml hoort natuurlijk niks, dus wie is er weer 1,5 uur wakker? Grrrrr.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Slaapt Leonoortje eindelijk weer een keer door tot 7.00 uur (zelfs zonder haar gebruikelijke huilminuutjes rond 2.00 uur 's nachts) gaat haar grote broer spoken :evil: .
Hij was bang, of zoiets.
En ml hoort natuurlijk niks, dus wie is er weer 1,5 uur wakker? Grrrrr.
alsof ze het aanvoelen... grrr :? :wink:

En je kan je slaap wel zo goed gebruiken he! Lekker trouwens dat L weer doorsliep! Heeft ze een langere periode weer 's nachts een voeding nodig gehad? Wat raak je soms gewend aan wat je hebt he!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

doorslapen? wasda?
hier dus al lang niet meer... gisteravond om 22 uur of zo een fles van 180 gedronken bij de oppas. en om 3 uur weer een volle fles om om half 7 weer wakker te worden..
hij houdt netjes de 4 uur aan zeg maar. hij mag er alleen wel eentje of 2 overslaan ;)

weet niet of jullie bij de anderen wel eens kv hebben gebruikt, maar hij heeft eerder honger van de kv als van bv! en dat is een beetje jammer. had gehoopt/verwacht dat dat andersom zou zijn.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Gelukkig gaat het doorslapen hier nog altijd wel heel goed.
Hij slaapt echt het klokje rond zonder voeding. Dit kende ik van de andere jongens echt niet.
Wel word Daan rond 6:45u wakker en gaat dan liggen kletsen.

Hij is echt een lekkere trage! Ligt nog altijd heerlijk op z'n rug. Draait wel de box door, maar dan op z'n rug.

Hij is helemaal gek met zijn broers. Dat is echt zo lief en vertederend. Hij geeft ze altijd een hele gulle lach of gaat schaterlachen als ze ook aan het lachen zijn. Heerlijk! echt, hoe vaak ik wel niet zeg: tis zo'n lieverd!! :verliefd:

Hoe is het met jullie? Genieten jullie ook van de vakantie?
Koninginnedag was gezellig, vandaga wezen zwemmen met de oudste twee, morgen naar m'n schoonouders en joas gaat logeren bij een nichtje. Donderdag verjaardag van een neefje. Donderdag avond ga ik naar mijn opa... Ik ben zo bang dat dit de laatste keer zal zijn! Ik ga er in ieder geval nog heel erg van genieten!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat een luxe, Heleen, dat slapen van Daan.
Bij de jongens had ik dat ook. Overdag is L zo regelmatig als een klok, maar 'snachts wisselt het. Alles tussen 3.30 en 7.00 uur is mogelijk. Maar echt veel drinkt ze dan ook weer niet. Overigens ligt ze nu weer heerlijk te sporten in de box, af en toe zit ze echt in de kruiphouding. De jongens staan erbij te joelen, zo leuk vinden ze het.

Ik kan er nu wel van genieten van de vakantie. Moet zeggen dat ik me wel wat beter voel. Dat hypere gevoel is ervan af, dus de schildklier zal nu wel aan het omslaan zijn van te snel naar te langzaam. Straks even bloedprikken, dan weten we binnenkort weer meer. De jongens zijn ook beter te handelen, maar of dat door hen komt of door mezelf.... ?
Gisteren ben ik met F naar de bioscoop geweest. Voor hem de eerste keer. Hij vond het helemaal geweldig. Verder hebben we wat afspraken met vriendjes voor hem gemaakt en heeft hij sinds vorige week een nieuw buurjongetje, waarmee hij de hele dag kan spelen, dus van vervelen is geen sprake.

Zometeen ga ik met ze naar het kdv, dan gaan ze met z'n drietjes op de foto. Leuk!!
Hopelijk kijken ze alledrie tegelijk de goeie kant uit :D .
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

echt lekker hoor, klokje rond slapen.. geniet er maar van! hopelijk blijft het gewoon voor altijd (nouja, heel lang) zo!

mark is net zo'n trage als daan :lol:
op zijn buik liggen vind hij ook niet leuk, maar doe ik nu af en toe wel als hij uit zijn bed komt. voor de voeding dus anders komt het eruit ben ik bang.

ik ga op het moment echt met tegenzin naar mijn werk.. en dat merken ze daar. had zaterdag een gesprekje en daar kreeg ik het allemaal te horen wat er niet goed ging op de maandagavond. ik was te laconiek en moest sneller werken en stond vaak met mijn handen in mijn zakken niks te doen.
ik weet zelf van niks! zo voel ik dat in ieder geval niet!

het is ook zo'n trut dat grietje wat hoofdcassiere is.. ipv dat ze zegt tussendoor 'wil je voortaan even dit of dat doen, want ik zag dat je het vergeten wat'
spaart ze alles op en zet ze het officieel op papier om alles in 1 x te zeggen.
sommige dingen wist ik niet eens dat ze moesten gebeuren. sinds ik terug ben van verlof werk ik natuurlijk een avond, maar er zijn gewoon dingen veranderd de afgelopen jaren, dat moeten ze wel aan mij vertellen!

ik denk erover om helemaal geen hoofdcassiere meer te zijn, maar gewoon domweg achter de kassa te gaan zitten.. heb ik dit gezeik ook niet meer.
wel een stapje terug, maar betaald krijg ik er toch niet voor hoor! hoef ik niet eens meer na te denken op mijn werk... maar het geeft me wel meer rust.
als ik kon kiezen zou ik accuut stoppen met werken, maar die 700 euro hebben we gewoon veel te hard nodig per maand helaas.

ook kolf ik alleen nog maar 's ochtends en 's avonds (oh, moet het nog doen!) dus de bv tijd is ook bijna voorbij hier..
het gaat allemaal niet zoals ik wil en zoals ik gewend ben. misschien ben ik de afgelopen jaren wel te veel verwend. alles ging altijd zijn gangetje, gewoon geld op de rekening, kinderen gingen goed en nu loopt het allemaal mis en heb ik vaak tranen in mijn ogen staan.
nouja, kinderen zijn lekker met water aan het spelen buiten, mark ligt te slapen en ik ga zo een aflevering van gtst kijken want ik loop al ruim een week op achter. ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

he chantal, nu wil ik toch even wat meer weten hoor.
Waarom heb jij regelmatig tranen in je ogen? lieverd, dat klinkt niet goed!!!
Wil je er iets meer over zeggen?
Gaat het om de bv?
Gaat het om het geld?
of alles bij elkaar?

Over die bv! Echt ik heb veel bewondering voor je hoelang jij het kolven al volhoudt!!! Ik kolf ook zeer regelmatig, omdat Daan aan de borst ook slecht drinkt en me tegenwoordig erg veel en hard bijt. En ik heb zo'n afweer tegen het kolven. Ik voel me dan zo vies en totaal niet aantrekkelijk met zo'n plastic ding aan m'n borst. En jij doet het al veel langer. Echt veel bewondering hoor!!

(en ik had even niets moeten zeggen over het klokje rond, ik dacht na ruim 2 weken dat hij het klokje rond sliep dat ik het eindelijk wel kon melden, maar hij werd om 6 u wakker. Hem toen om 6:15u wat gegeven en weer terug in bed gelegd en toen sliep hij weer verder, dus blijkbaar toch honger!)
Daan begint wel kuren te krijgen hoor, huilen als hij mij ziet en ik wegloop enz. Hij word wel echt bewerkelijker! Al las ik bij oei ik groei dat er ook een sprong aankomt, of dat we er al inzitten.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat klinkt inderdaad niet zo goed Chantal! Misschien tijd om eens een keertje met de ha te gaan praten?
Ik herken het wel hoor, als de dingen niet gaan zoals je gewend bent dat ze gaan, of zoals je wilt dat ze gaan, dan lijkt het wel alsof je er helemaal geen grip op hebt.

Het lijkt me in elk geval geen moment om beslissingen te nemen over je werk, daar krijg je later misschien spijt van, als je weer wat beter in je vel zit.

Wij zijn terug van het fotomaken en bloedprikken. Dat laatste is gelukt. Het fotomaken wat minder. Het was bijzonder lastig, want Victor had besloten dat hij niet mee wilde werken. Uiteindelijk staan ze er wel samen op, maar erg geslaagd is de foto niet. :( . We zijn ook nog even bij de babygroep binnengelopen waar L straks naartoe gaat. Nog een paar weken en dan is het echt zover.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

het is gewoon alles bij elkaar hoor.. net per se 1 ding.
gedoe om het werk, een auto die ik niet wilde omdat hij gewoon teveel geld kostte wat ik van tevoren al had verwacht maar toch gekocht is :? (ben er ook wel blij mee hoor, heerlijke auto. maar een ouder model had ik niet erg gevonden).
stom dat ik bij elk kind minder lang bv heb gegeven terwijl ik had bedacht dat het andersom zou gaan.
het is hier een gigantische puinhoop in huis. ik denk dat we zo'n bouwcontainer wel kunnen vullen. maar we kunnen allebei moeilijk weggooien..
chris met z'n moeilijke buien, femke die alleen maar kan piepen ipv praten. gelukkig is mark een schatje :)
jeroen wil ook niet echt meewerken, we botsen vaak op het moment. en eigenlijk altijd omdat hij te hard is voor de kinderen, hij geeft ze te weinig tijd om iets te doen en wordt dan kwaad. kinderen janken en hij nog kwaaier. dan kom ik er maar weer tussen.. gelukkig krijgen we over een maandje of 2 homtraining. niet alleen voor de kinderen maar ook voor onszelf en vooral voor jeroen. hij mag ook zijn gedrag gaan veranderen want ik wordt er knettergek van en merk dat ik me dan nog meer tegen hem afkeer ipv dat we weer eens wat intiemer worden.

gelukkig is er nu niemand thuis, want ik kijk de herhaling van 'welcome home' en daar zit ik al bij te janken :lol:
zondag heb ik een high tea en vanaf maandag ga ik weer echt streng aan de lijn. sta nu al zo'n 4 maanden stil met het gewicht en die dikke buik wil maar niet weg (lukt ook niet stil zittend achter de laptop ;) ). dus daar ga ik ook aan werken want gewone truitjes durf ik niet aan, er moet altijd zo'n los tuniekje overheen.

zo weer een heel verhaal. nog steeds niet gekolfd vanochtend sinds gisteravond en niks geen stuwing.. nog steeds slappe (veelste grote) theezakken.
zit gewoon even in een dipje denk ik
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat klinkt alsof je heel veel op je bordje hebt op dit moment, Chantal!
Het lijkt wel alsof alles tegelijkertijd komt. En jij bent natuurlijk nog aan het ontzangeren.
Pas je wel goed op jezelf? Trek je op tijd aan de bel? Want aan een ingestorte mama hebben ze natuurlijk allemaal ook niks.

Veel meer zinnigs weet ik momenteel ook niet te zeggen, sorry.

Ik wil je wel nog een dikke KNUFFEL geven!!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Wat goed dat jullie hometraining krijgen, en niet alleen voor C maar ook voor jullie zelf!
Volgens mij is het ook best moeilijk om als ouders echt op 1 lijn te zitten. Of als dat niet zo is er goed mee om te gaan.
Hou jezelf wel goed in de gaten hoor! En eventueel richting je huisarts gaan als het je echt teveel word hoor!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

vandaag wel een rustig dagje gehad. vanochtend bij mijn moeder op verjaardag en vanmiddag heeft chris de hele middag achter de computer gezeten boven 8) (lekker verantwoord...)

wel heb ik sinds gister een beetje stijve nek en hoofdpijn. net 2 paracetamol genomen. nog even kolven en dan naar bed! morgen werken en ik ga zeggen dat ik geen hoofdcassiere meer wil zijn.
hoef ik daar niet meer over na te denken.. wel heel stom dat dan ik na al die jaren naar iemand anders moet luisteren wat ik moet doen. maar wie weet hoe het er over een (half) jaar uitziet allemaal.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Even een juichmomentje:
Ons dametje heeft vannacht de hele nacht doorgeslapen. Van 20.00 uur tot 7.00! Zonder voeding!

Het was vast weer eenmalig, maar deze nacht hebben we vast binnen!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

En Chantal, hoe is het gegaan vandaag?

En Heleen, hoe gaat het met jouw werkperikelen?

Ik heb woensdag weer bloed laten prikken, maar nog geen uitslag gehoord.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat lekker zeg zo'n nacht!!! dat kan je wel gebruiken!
mark heeft gister voor het eerst van rug naar buik gedraaid :D dus volgende week zal daan wel aan de beurt zijn heleen :)

mijn collega zegt dat ik spanningshoofdpijn heb.. had haar amper verteld hoe het ging met mij maar ze ziet het dus wel aan me :?
leiding vroeg of ik even wilde babbelen en ik heb het zonder tranen kunnen doen. zij zagen dus ook dat het niet zo lekker gingen en hij vroeg of ik weer op de vrijdagmiddag terug wilde komen.
sjongejonge zeg.. als ze niks hadden veranderd na mijn verlof had ik deze werkstress niet eens gehad! ik ben juist van de vrijdagmiddag af gegooid omdat ze mensen teveel hebben!
maar mijn collega had geen oppas meer dus komt niet meer en een ander hebben ze het contract niet van verlengd omdat ze zwanger is. en nu hebben ze dus weer te kort.
ze zijn zo stom bezig daar... en je kunt er gewoon niks aan doen.

ik ga niet terug naar de vrijdagmiddag, ze zoeken het maar uit. bso is opgezegd en ga ik niet weer aannemen. ik blijf gewoon mijn tijden werken, alleen moet ik even kijken hoe ik dat dan ga invullen. de broodafdeling trekt mijn rug niet, maar ik moet wel om 6 uur beginnen op zaterdag om aan mijn uren te komen. dus ik denk dat ik dan van 6-8 brood ga vullen en dan om 8 uur naar de kassa verdwijn. zo wil ik het graag, nu maar hopen dat ze het daar mee eens zijn..

justine, ben benieuwd hoe je bloed er nu uit ziet!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:wat lekker zeg zo'n nacht!!! dat kan je wel gebruiken!
mark heeft gister voor het eerst van rug naar buik gedraaid :D dus volgende week zal daan wel aan de beurt zijn heleen :)

justine, ben benieuwd hoe je bloed er nu uit ziet!
nou ik dat dat het bloed rood is :) sorry beetje flauw! Ben wel benieuwd naar de uitslag! In ieder geval lijkt het me fijner dat je je minder hyper voelt.

Wat goed van Mark!!! Heeft hij het nog een keer gedaan? Ik geloof echt dat Daan heerlijk voor altijd op zijn buik blijft liggen! Hij is wel druk met andere dingen. Vreselijk aandacht trekken van ons, of keihard meegiebelen als zijn broers lol hebben. Ook steekt hij zijn handen uit als hij ergens heen wil om het aan te raken. Hij is echt met aanraken van allerlei materiaal bezig. Zo grappig!

Owja en hij gaat huilen als je iets van hem afpakt... (tenminste, als de jongens iets van hem afpakken) Echt hij heeft een pittig karaktertje denk ik! Eerder merkte hij het niet eens als je wat wegpakte, maar nu gaat hij echt tegengas geven. Maar goed ook! :)

Drinken de dames nog volop moedermelk? Inmiddels met D zo'n 3 of 4 weken bezig met fruit en groente. Hij vind het heerlijk! Die borst is voor hem meer een speelobject! Hij is ook zo snel afgeleid. Ik kolf elke avond rond 22u wel om de productie op gang te houden. Want overdag kom ik echt vaak maar op 4 voedingen. Gisteravond had ik wat vertroosting nodig en toen heb ik D heerlijk gevoed om 22u. Hij slaapt er alleen niet langer door 's morgens :)

Ik vind het wel wat meer bewerkelijk worden hoor. Eerder lag hij in de box en vond hij alles prima. Nu laat hij toch wel eerder wat van zich horen. Of hij doet zichzelf zeer met een speeltje, of trapt zo hard tegen de spijlen dat hij pijn heeft. Of gewoon aandacht willen hebben, geen zin in de box. Maar het is wel ontzettend leuk deze leeftijd.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja je merkt gewoon dat ze echt ouder worden! alles en iedereen wordt gevolgd, echt lachen als hij gekieteld wordt, alles pakken, rollen ;)
maar hij hoeft nog niet te huilen als ik iets afpak, dat maakt hem niet uit.
vind het ook erg leuk dat hij ons herkent, bij vreemden duurt het eventjes voordat de grote glimlach komt, bij ons echt gelijk!
oke, rollen is nog steeds maar 1 keertje :lol: maar hij vind op zijn buik liggen ook helemaal niet leuk. echt maar een minuut of 3 denk ik, dan gaat hij piepen!
hij slaapt wel nu ook in een gewone slaapzak, zonder mouwen! was gister bij het eerste slaapje even piepen hoor, beetje huilerig en het duurde een kwartiertje. maar zolang hij niet keihard moest brullen heb ik hem laten liggen.. en hij sliep! nu slaapt hij al zijn slaapjes in de zak. zelfs vannacht! en als ik stiekem kijk liggen zijn handjes naar beneden, niet zo schattig omhoog :)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

whow ik en jaloers chantal! :)
Ik heb een week lang geprobeerd die bakerzak af te bouwen, en eigenlijk zonder succes. En die mark die slaapt nu gewoon zoals ik het ook zo graag zie!
Maar het is je van harte gegunt hoor!!! Knap van hem!!

Inderdaad ook dat zien van 'vreemden'. Hij geeft zich daarna altijd wel snel over. Zo ook bij mijn schoonouders woensdag. Heel even de kat uit de boom gekeken en toen was het gelijk helemaal goed! Maar je voelt je wel extra blij als jij gewoon gelijk zo'n lach krijgt!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

vandaag op kraamvisite geweest bij een collega. jochie was nu bijna 7 weken oud en 4150 gram. zo klein zaten ze nog in mijn buik! ik mocht hem even vasthouden, weegt ook niks!
wel heel schattig, dikke bos met zwart haar.
jammer was dat moeders 2 dagen borstvoeding had geprobeerd, maar dat ging echt niet want er kwam nog bijna niks :?
maar goed.. daar oordeel ik niet over.

mark had vanochtend wel ijskoude handjes, dat is wel zielig! was ook erg koud op zijn kamer. ene keer is het bloedheet omdat de verwarming een klein slagje open staat. doe ik hem helemaal uit is het weer te koud. lastig.. net wel 2 mooie winterslaapzakken gekregen van schoonzus, met afritsbare mouwen!

oja, waarom is omrollen ook alweer leuk? moet nou steeds naar de box om hem weer om te draaien :lol:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Klein zijn ze weer hè, die pasgeboren babytjes. Zo zijn die van ons allang niet meer....

Hier weer een goede nacht gehad, van 20.30 tot 7:15 uur. Zonder voeding. Gisteren was ze wel weer wakker maar deze nacht ging het weer goed. Het begin van een nieuw ritme???

En van de bloeduitslagen heb ik nog niks gehoord. Irritant hoor, ik ging altijd naar de internist, maar deze keer bloedprikken was via de huisarts. Volgens de huisarts kon ik wel bij haar blijven, maar nu weet ik totaal niet wat de bedoeling is. En het is nog vakantie ook, dus wie weet is ze er wel helemaal niet. Als ik vandaag niks hoor ga ik maar eens aan de bel trekken.

Gisteren voor het eerst in een half jaar weer een keer erop uit geweest. Met z'n allen naar het Muiderslot. Dat was erg leuk! Ik heb L zitten voeden op het binnenplein van het slot met een hoop mensen om me heen en het maakte me allemaal niks uit :D . En ik had een doek mee om haar het slot door te dragen, dat ging prima en ze heeft zich gedragen als een modelbaby!
Ben nu wel moe, maar zeer tevreden.

Wat een sukkels bij jou op je werk Chantal! En je dan ook durven vragen om je dagen weer om te draaien nadat ze je eerst aan de kant hebben gezet! Ongelofelijk. Alsof je zomaar alles weer kunt omgooien. Goed dat je voet bij stuk hebt gehouden. Hoe gaat het nu met je?

En Heleen, hoe gaat het met jou? En met de werk/bedrijfsarts toestanden?

En Esther, hoe is het met jou? Alles goed gegaan op je uitje met 4 kinderen?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mooie nacht hoor!
hier kwam meneertje om 12 uur en om 6 uur.
leuk dat je lekker weg bent geweest en dat L zich goed heeft gedragen!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Hier gaat het best goed! Ik heb het vooral moeilijk met mijn lieve opa!
Ik hoop heel erg dat ik er nog een keer heen kan!!! Al heb ik laatst wel echt afscheid genomen. Ik zit al te bedenken dat ik er gewoon met de jongens heen ga, en de jongens in de auto laat zitten en hem dan gewoon nog even ga knuffelen. Donderdag zo fijn geknuffeld samen! Het liefst hou ik hem voor altijd vast.

Het werk is helemaal naar de achtergrond geschoven, tenminste mijn nare gevoelens over hoe het toen liep. En nu dan ook nog Ilja en wat er gebeurd is.
(ooit zelf ook voor zo'n poging gestaan maar gelukkig al eerder tegengehouden, dus dit raakt me ook best heel erg!)

Al met al best even genoeg wat er speelt maar het gaat wel goed vind ik met mezelf.

En Daan heeft vanmiddag 1,5 uur geslapen met losse handen!!!! Ja ook hij gaat het leren!!!!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Fijn om te lezen dat het ondanks alle dingen die er spelen toch best goed gaat, Heleen. Het zijn allemaal geen makkelijke dingen.

Gisteren heeft L voor het eerst in haar ledikant geslapen. De wieg werd echt een beetje te krap. Weer het einde van een fase... snif... Gelukkig vond ze het allemaal prima en heeft ze als een roosje geslapen. Overigens vannacht weer een lange nacht. De 3e al. Joehoe!

En vandaag de assistente van de ha gebeld, de bloeduitslagen waren helemaal "normaal". Ja, daar heb ik dus niks aan. Dat betekent dat ik nu precies op het punt zit van de omslag van te snel naar te langzaam. Ik heb dus maar een afspraak gemaakt voor morgen, want ik weet niet wat ik nu moet doen. Nog een paar weken wachten en weer bloedprikken wellicht? Echt, ik ga gewoon weer terug naar de internist, want dit schiet niet op.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nou dat schiet zeker niks op justine. eigenlijk fijn dat er niks aan de hand lijkt te zijn, maar jijzelf weet natuurlijk wel beter... Wat schattig dat ze nog in de wieg lag! Mark ligt voor mijn gevoel al eeuwen in zijn ledikant. Die hij trouwens vanmiddag heeft natgepiest. Luier was nog bijna droog, maar zijn rug was zelfs door zijn winterslaapzak nat tot op het hoeslaken..
even daarvoor al een te volle poepluier. was lekker bezig vandaag!

heleen, ik snap het hoor, ik was vandaag blij met die poepluier :lol: sinds hij meer poedermelk krijgt, moet hij meer poepen natuurlijk. en dat lukt nog niet helemaal.
ik ga waarschijnlijk deze week voor de laatste keer kolven... ik kolf nog maar 1 x per dag. echt een fase die dus afgesloten wordt.
mark heeft vandaag een groenteprutje gehad (potje ;) ) en hij vond het best lekker! echt weinig nog hoor. ik denk dat ik dit potje maar in 5 delen ga invriezen of zo. zonde om het morgen te moeten weggooien. als het zo uitkomt prak ik een banaantje of een wortel, en soms doe ik een potje.

gaat alle borstvoeding goed bij jullie?
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat vervelend voor je Chantal, dat het qua bv niet loopt zoals je verwacht had. Maar meid, nogmaals, je hebt je best gedaan! De bv gaat hier super. Echt, zo goed als het bij L gaat is het bij de jongens nooit gegaan. Nog 2 weekjes en dan beginnen we ook aan de hapjes.

Hier nog steeds een overvloed aan poepluiers. Zelfs met 5 voedingen op een dag (jawel, ik durf het bijna niet op te schrijven, maar het is nu al een paar dagen zo) weet ze er nog behoorlijk wat uit te werken. De voedingen duren ineens ook een stuk langer, moet ik erbij zeggen.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

lekker joh dat het zo goed gaat!
5 of 6 voedingen zitten wij ook al een hele tijd op hoor.
was mijn eerste vraag op het borstvoedingsforum ruim 6 jaar geleden...

'mijn zoontje chris is nu 8 weken oud en wil nog maar 5 voedingen, mag dat?'

:lol: ja, dat mocht dus als hij goed plaste, poepte en groeide.

wij (jeroen ;) ) maakt mark elke avond wakker rond middernacht voor een voeding. vanavond gaan we dat niet doen.. kijken hoe laat hij komt...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik maakte L inderdaad ook nog wakker zo rond 22.15 uur. Maar ze leek steeds dieper te slapen dus ik dacht, ik probeer het eens een keer en laat haar slapen. En dat ging goed!

Gisteravond werd zo om 23.00 uur huilend wakker en ml bracht haar bij me (ik lag al lekker in bed) maar wilde ze niks van me weten. Totaal geen honger dus.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark had gister om 16 uur een fles gedronken. bijna op, om 17 uur een beetje groenteprutje (echt bij elkaar een flinke theelepel denk ik) en daarna nog het restje van de fles.
in bed gedaan rond 17.30 en vanochtend was het 6.30 :shock:
normaal zitten daar nog 2 flessen tussen!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:mark had gister om 16 uur een fles gedronken. bijna op, om 17 uur een beetje groenteprutje (echt bij elkaar een flinke theelepel denk ik) en daarna nog het restje van de fles.
in bed gedaan rond 17.30 en vanochtend was het 6.30 :shock:
normaal zitten daar nog 2 flessen tussen!
whow!! dat is SUPER!!! heb je lekker geslapen?? haha...
hopelijk vannacht weer en dan zal jij moe worden zeg van het lange slapen!!

(Daan eet gewoon zo'n klein potje groente helemaal leeg..... (en zelfs op brood zat hij te kauwen en slikte het zo weg (1 hapje gegeven)
Echt zo'n freetmonstertje heb ik nog nooit gehad!
Plaats reactie