Wie kan me helpen? Update: GELUKT!
Moderator: Chantal
Wie kan me helpen? Update: GELUKT!
Ik wil graag een taartje maken voor mijn oma. Die wordt binnenkort 80 jaar.
Als wij taart eten zit zij altijd aan de digestive koekjes, want dat is het enige "gebak" wat ze eet.
Taart is te zoet, vet of wat dan ook, maar misschien kan ik iets maken wat wel geschikt is voor haar. Wie helpt me even mee denken?
Een bodem van digestive koekjes moet lukken denk ik.
Is alleen verkruimelen al voldoende of zal er toch een beetje boter bij moeten?
Dan zat ik te denken aan yoghurt, maar misschien is iets van kwark beter. Maar hoe krijg ik dat stijf genoeg zodat het geheel ook echt een taartje blijft?
Het geheel kan ik natuurlijk afmaken met vers fruit. Met als resultaat een taartje waar Jesse ook lekker van mee kan smullen.
Ik kijk uit naar jullie ideeen.
Groetjes van Petra
Als wij taart eten zit zij altijd aan de digestive koekjes, want dat is het enige "gebak" wat ze eet.
Taart is te zoet, vet of wat dan ook, maar misschien kan ik iets maken wat wel geschikt is voor haar. Wie helpt me even mee denken?
Een bodem van digestive koekjes moet lukken denk ik.
Is alleen verkruimelen al voldoende of zal er toch een beetje boter bij moeten?
Dan zat ik te denken aan yoghurt, maar misschien is iets van kwark beter. Maar hoe krijg ik dat stijf genoeg zodat het geheel ook echt een taartje blijft?
Het geheel kan ik natuurlijk afmaken met vers fruit. Met als resultaat een taartje waar Jesse ook lekker van mee kan smullen.
Ik kijk uit naar jullie ideeen.
Groetjes van Petra
Laatst gewijzigd door Petra op zo feb 06, 2011 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
-
- J&J SANTORINI
Voor Lucas' eerste verjaardag had ik ook een taart speciaal voor hem gemaakt die niet te vet of te zoet was, dat vond ik nog niet nodig aangezien hij dat ook nog nooit gehad had (mooi dat hij uiteindelijk alleen het fruit op heeft gegeten, maar goed...
)
Het is een yoghurttaart:
Ingrediënten
• 90 gram volkorenbiscuitjes
• 50 gram margarine
• 3 dl volle yoghurt
• 3 blaadjes gelatine
• 1 a 2 el basterdsuiker
• seizoensfruit
• slagroom
Materialen
• Springvorm Ø 16 cm (voor een taart van Ø 24 cm hoeveelheden verdubbelen). Bakpapier.
Bereiden
Klem het bakpapier op de bodem van de springvorm en vet de rand in met wat margarine. Verkruimel de biscuitjes. Smelt de boter in een pan en meng de koekkruimels erdoor. Verdeel dit over de bodem van de springvorm en druk het aan met de achterkant van een lepel. Zet de vorm in de koelkast. Week de gelatine een paar minuten in koud water. Doe de yoghurt in een kom en voeg basterdsuiker naar smaak toe. Kook 3 eetlepels water en los de gelatine erin op. Meng de gelatine door de yoghurt en doe het in de springvorm. Dek de taart af met plasticfolie en zet hem in de koelkast tot hij stijf is (1 uur). Versier de taart met fruit en slagroom.

Het is een yoghurttaart:
Ingrediënten
• 90 gram volkorenbiscuitjes
• 50 gram margarine
• 3 dl volle yoghurt
• 3 blaadjes gelatine
• 1 a 2 el basterdsuiker
• seizoensfruit
• slagroom
Materialen
• Springvorm Ø 16 cm (voor een taart van Ø 24 cm hoeveelheden verdubbelen). Bakpapier.
Bereiden
Klem het bakpapier op de bodem van de springvorm en vet de rand in met wat margarine. Verkruimel de biscuitjes. Smelt de boter in een pan en meng de koekkruimels erdoor. Verdeel dit over de bodem van de springvorm en druk het aan met de achterkant van een lepel. Zet de vorm in de koelkast. Week de gelatine een paar minuten in koud water. Doe de yoghurt in een kom en voeg basterdsuiker naar smaak toe. Kook 3 eetlepels water en los de gelatine erin op. Meng de gelatine door de yoghurt en doe het in de springvorm. Dek de taart af met plasticfolie en zet hem in de koelkast tot hij stijf is (1 uur). Versier de taart met fruit en slagroom.
Ik denk dat dit hem gaat worden en dan laat ik zelfs de suiker er maar uit. Versieren met slagroom zal hem ook wel niet worden en nu maar hopen dat ie in de smaak valtMamarielle schreef: Het is een yoghurttaart:

Nou ja, we gaan eerst maar eens een testronde doen.
-
- J&J SANTORINI
6 februari is ze jarig, daarna laat ik nog wel horen of ie is bevallen.Mamarielle schreef:Succes! Ik ben benieuwd wat ze ervan vindt!
Zou wel leuk zijn, dan maak ik vaker een taartje voor haar, is toch wel gezellig als ze ook wat mee kan eten.
Dit is het resultaat:

De yoghurt zonder suiker, maar wel met wat mandarijn erdoor, gedecoreerd met druiven.
En hij viel in de smaak. Oma heeft de helft van het taartje vandaag al opgegeten. Met als opmerking: "Zo vind ik een taartje wél lekker"
Dat gaan we dus vaker doen. Oh ja, je kan het misschien al zien aan de druiven, maar het gaat om een taartje met een doorsnee van 16 cm.
De yoghurt zonder suiker, maar wel met wat mandarijn erdoor, gedecoreerd met druiven.
En hij viel in de smaak. Oma heeft de helft van het taartje vandaag al opgegeten. Met als opmerking: "Zo vind ik een taartje wél lekker"
Dat gaan we dus vaker doen. Oh ja, je kan het misschien al zien aan de druiven, maar het gaat om een taartje met een doorsnee van 16 cm.
Nee, het gaat om het idee, en ze vond het leuk om ook eens taart te kunnen eten, dus we houden het erin.Chantal schreef:haha, ja, het blijft natuurlijk een yoghurttaart!
je kunt oma volgend jaar ook gewoon een bakje yoghurt met wat fruit en een koekje erbij geven. makkelijker als er een taart van maken
Over 4 weken weer (Jesse weigerde het trouwens te eten

-
- J&J SANTORINI
- channiemam
- J&J HAWAII
zo heb ik voor nynke dr eerste verjaardag ook een taart gemaakt. Bodem van volkoren biscuitjes, Heel veel verse aarbeien met joghurt gepureerd, gelatine voor het opstijven en garneren met nog meer verse aardbeien. En hij was idd erg lekker. En gezond!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)