tips gevraagd voor tiramisu-taart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Hanne

tips gevraagd voor tiramisu-taart

Bericht door Hanne »

ik wil voor espen's eerste verjaardag (over een klein maandje) een tiramisu taart bakken. nu herinner ik me nog van gabi dat ze cc's had gemaakt met die smaak.
ik wil een ronde taart van 26 cm doorsnee bakken en gebruik de biscuitdeegmix. ik moest er dan oploskoffie en cacao doordoen? maar hoeveel zal ik in dit geval erdoor gooien?
voor de vulling: is mascarpone loskloppen met slagroom en suiker lekker? ik wilde de zijkanten afsmeren met chocoladebotercreme en dan met grote chocovlokken bedekken, de bovenkant marsepein met dikkie dik decoratie. wat zal ik dan als tweede vullinglaag doen: iets met koffiebavarois of zou amarettomousse lekkerder zijn?
wat denken jullie?
Sinder

Bericht door Sinder »

even kort want ik zit aan het eten. Je kunt ook laagje wisselen met tiramisu en cake. Heb je vragen nog niet gelezen maar zo maakt een nichtje van mij hem altijd en die is ook mjum. Of... een stevige hardere krokante bodem met veel crème.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Klinkt lekker Hanne. Geen tips van deze bak-nitwit, maar jeetje, Espen al een jaar!!! Dat is ook om gevlogen he!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Sinder

Bericht door Sinder »

als je een echte tiramisutaart wilt maken, zou ik er geen marsepeintaart van maken persoonlijk. De marsepein overheerst dan zo.
Op zich wat je omschrijft is hartstikke lekker natuurlijk, dat wel hoor!

In de cake zou ik dan 2-3 eetlepels koffie gooien (even proeven helpt) en hetzelfde aan cacao.

Mascarpone met slagroom en suiker is natuurlijk sowieso lekker als vulling. En ik denk dat voor de 2e laag beide dingen wel kunnen hoor! Ik zou kiezen voor de amaretto omdat je tiramisu altijd ook een alcohollaagje heeft (marsala of amaretto)
Plaats reactie