taart voor Robin - update: gewinkeld!

Moderator: Chantal

Plaats reactie
SuzanneV
J&J SANTORINI

taart voor Robin - update: gewinkeld!

Bericht door SuzanneV »

Lieve taartenbaksters,
Zou iemand van jullie voor, of nog liever mét mij een taart willen maken voor de verjaardag van Robin (21 april)? Ik wil ontzettend graag een mooie Pingu taart voor hem hebben, maar heb nog nooit zo'n versierde taart gemaakt.
Laatst gewijzigd door SuzanneV op vr apr 01, 2011 7:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

je bent van harte welkom om bij mij een taart te komen maken, maar ik woon een beetje ver bij je vandaan. Waarschijnlijk zijn er dames die dichter bij je in de buurt wonen.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik wil wel, maar woon niet in de buurt

http://www.google.nl/images?hl=nl&biw=1 ... 1&aql=&oq=

mag het op afstand??

je hebt tijd je zou al kunnen beginnen met de pingu te boetseren, misschien kun je een taart namaken??

wat kun je zelf wel en waar heb je hulp nodig

vaak kun je ook google op een how to.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Met bekleden en vullen kan ik je makkelijk helpen ( Kan jij trouwens ook makkelijk zelf hoor denk ik!)). Ik heb ook wat spulletjes daarvoor. Je zou bij Chantal dan een pingu plaatje kunnen bestellen. Of wil je m als staand poppetje? En ik weet in Hellevoet nog iemand die taarten maakt. Die had voor de verjaardag van de dochter van mijn vriendin ( Robin's kvd maatje;-)) een heel leuke Bumba taart gemaakt, heel leuk, met de tent erop en alles. Was ook niet duur. Dat zou ik ook nog voor je kunnen navragen.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

je mag natuurlijk bij mij een plaatje bestellen. maar pingu is makkelijk zelf te maken hoor!
kleurplaat zoeken, paar keer uitknippen en namaken met marsepein.
met die filmpjes kom je trouwens ook ver!
stap voor stap: http://www.maakjetaart.nl/home.php?PID=OverOns
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Je mag ook best hier komen, is ca 45 min. rijden. Maar volgens mij zit Jikke dichter bij jou, ik dacht in Spijkernisse. Daar heb ik het van geleerd.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

met liefde en plezier maar woon net zo ver als saskia.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

http://www.imaginativeicing.co.uk/models/

kwam ik tegen en dacht even aan jou
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Ik ga me er zelf aan wagen, met hulp van Mariska die een workshop gevolgd heeft. Spannend, ben benieuwd hoe we het ervan af zullen brengen. Resultaat zal uiteindelijk natuurlijk hier getoond worden :) :) . Jeanet, bedankt voor de links, duidelijker kan haast niet.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

hahaha goed kijken en voorbereiden..als je binnenkort al eens met zon pingu begint kan het volgens mij niet mislukken

veel succes!!!!

we zien het graag!!!
Jeanet

Bericht door Jeanet »

oh zwart fondant zou ik gewoon kopen. is lastig zelf goed zwart te krijgen bij mij kleeft het dan ook erg en is erg zacht...
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Boetseert fondant beter dan marsepein dan?
Jeanet

Bericht door Jeanet »

eeehhh ik doe meeste met fondant, marsepein heb ik ook wel maar dat gebruik ik meestal als ik een intense kleur wil...
ik vind het een niet beter dan het andere ook niet qua boetseren/in gebruik. maar goed ik maak ook nog maar net taartjes. hahaha
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

SuzanneV schreef:Ik ga me er zelf aan wagen, met hulp van Mariska die een workshop gevolgd heeft. Spannend, ben benieuwd hoe we het ervan af zullen brengen. Resultaat zal uiteindelijk natuurlijk hier getoond worden :) :) . Jeanet, bedankt voor de links, duidelijker kan haast niet.
Ik voel helemaal geen druk op mijn schouders hoor :D !
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Zo, nu kan ik niet meer terug. Ik heb gisteren voor 104 euro aan spulletjes gekocht! Biscuitmix, botercrememix, Crisco, gekleurde marsepein in zwart, wit en oranje, ongekleurde marsepein, blauwe kleurstof, een smoother, setje paletmesjes, grote roller en kleine roller en sneeuwvlok uitdrukkers. Dat was het geloof ik, maar misschien vergeet ik nog wat. Het meeste gaat gelukkig meer dan één keer mee, dus de start voor een nieuwe hobby is gemaakt. Nu nog hopen dat ik het leuk vind...
Jeanet

Bericht door Jeanet »

hahaha ja je moet nu gewoon dit leuk vinden of een aantal malen per jaar je ertoe zetten....
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat is wel echt een dure taart. Is het echt je doel een nieuwe hobby te hebben?
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Ik weet bijna zeker dat ik het leuk ga vinden, dus ja dat is wel mijn doel. Ik was 'vroeger' (lees: voor de komst van Robin) ook aardig creatief. Heb een handwerkperiode gehad, veel geschilderd en kan best leuke dingen maken met klei. Koken en bakken vind ik al jaren leuk. Combineer beide en tadaaaaaaaa: taarten maken!

Mocht het me toch tegenvallen de verkoop ik de boel weer. (Van Patrick geleerd, die probeert de ene na de andere hobby uit. Vindt ie het niet leuk meer dan zet hij de boel op marktplaats.)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

met kleurstof zou je ook op je marsepein kunnen schilderen.....
misschien een vernieuwend idee..
Plaats reactie