Push cakes

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

Push cakes

Bericht door Annemarie »

Heeft iemand zich daar al aan gewaagt?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=145779
Jeanet

Bericht door Jeanet »

leuk
ik zag het bij oprah in een glas, champagne mini cc, champagne BC, aarbeien 10 min in champagne erbij, en dat meerdere keren op elkaar, vorkje erbij, leuk idee!!!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Ik zocht het even op in Google en toen kwam ik deze tegen, maar die hoort er vast niet bij:

Afbeelding

En ik zag ook nog een ander soort 'push' cake, maar die zal ik maar niet plakken hier... Maffe Amerikanen.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

O, en de originele push cakes vind ik grappig! Ze doen me denken aan die ijsjes van vroeger. Maar het lijkt me lastig eten, je hebt nooit alles tegelijk zoals Wanda zegt, dat is wel jammer.
Het ziet er wel superleuk uit.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Esther schreef:Ik zocht het even op in Google en toen kwam ik deze tegen, maar die hoort er vast niet bij:

Afbeelding

En ik zag ook nog een ander soort 'push' cake, maar die zal ik maar niet plakken hier... Maffe Amerikanen.
die andere push cakes en baartaarten kan ik niet echt de lol van inzien,...zal wel aan mij liggen..
die push cc lijken wel erg mooi..
kan ook in een glas dus.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

mamawanda schreef:
Jeanet schreef: kan ook in een glas dus.
Ja, maar dan is het helemaal geen (vr)eten gelijk meer.
Ik ben van mening dat behalve dat het oog ook wat wil het ook lekker moet weg eten en geen smeerpartij moet zijn.

Ik vind best vaak bij hele mooie taart-dingen teveel gelet op het oog en het monddeel wordt soms een beetje vergeten.
ja dat klopt.
als ik een echt lekkere taart maak dan maak ik een kale kwarktaart, lekkere bodem evt wat aardbeien boven op en klaar...heerlijk...

maar goed het is ook zo leuk om een fondanttaart te maken.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

mamawanda schreef:
Jeanet schreef: kan ook in een glas dus.
Ja, maar dan is het helemaal geen (vr)eten gelijk meer.
Ik ben van mening dat behalve dat het oog ook wat wil het ook lekker moet weg eten en geen smeerpartij moet zijn.

Ik vind best vaak bij hele mooie taart-dingen teveel gelet op het oog en het monddeel wordt soms een beetje vergeten.
Daarom staat boetseren en 3d puzzelen me ook wat tegen, de hoeveelheid marsepein/fondant wordt dan te groot voor "het lekker". Ben het trouwens wel aan het proberen 3D puzzelen.

Ben wel benieuwd of de push cakes echt zo vies zijn als jullie denken, mij lijken ze lekker genoeg om te proberen. De cakepops ben ik zelf nog niet aan begonnen doordat ik hier te veel verhalen lees over te boterig ed.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

als je de cakepop met lekkere creme maakt of een smaak die je zelf lekker vind en dat mengt met je cake hoeft hij niet boterig te zijn hoor..

ik houd zelf niet zo van witte chocolade, dus vond de mijne niet erg lekker, maar ook daarvoor geldt denk ik dat wanneer ik puur had gebruikt ik het wel lekker had gevonden.

gewoon eens proberen en doen,, gewoon voor de fun en om het te maken.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

mamawanda schreef: Ik ga straks weer aan het puzzelen en echt 3D puzzel ik niet, maar probeer wel een beetje diepte erin te krijgen altijd en vooral de marsepein zo dun mogelijk uit te rollen voor een puzzelplaatje, omdat eronder ook nog marsepein zit.
Ik denk er over om te stoppen met puzzelen en een foodprinter aan te schaffen. Het puzzelen kost zooooooooo veel tijd en met die geprinte plaatjes kun je ook heel mooie taarten maken en lekker freubelen met het afmaken van de taart buiten het plaatje om (maar dat eetbare papier is ook weer niet zo lekker). Zucht, 't is best een moeilijke hobby :wink: .
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Annemarie schreef:
mamawanda schreef: Ik ga straks weer aan het puzzelen en echt 3D puzzel ik niet, maar probeer wel een beetje diepte erin te krijgen altijd en vooral de marsepein zo dun mogelijk uit te rollen voor een puzzelplaatje, omdat eronder ook nog marsepein zit.
Ik denk er over om te stoppen met puzzelen en een foodprinter aan te schaffen. Het puzzelen kost zooooooooo veel tijd en met die geprinte plaatjes kun je ook heel mooie taarten maken en lekker freubelen met het afmaken van de taart buiten het plaatje om (maar dat eetbare papier is ook weer niet zo lekker). Zucht, 't is best een moeilijke hobby :wink: .
als plaatje erop plakken vind ik een beetje, nu jaaa, hema achtig....
als figuurrandje vind ik het wel heel erg mooi.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Als jij dit Hema-achtig vindt;
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=145471

Ik vind dat niet in ieder geval.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

mamawanda schreef:Ja, het puzzelen kost veel tijd en op de een of andere manier vind ik dat dan weer wel heel erg leuk om te doen.
Stom hè :D
Helemaal niet, ik vind het ook heel leuk, maar zoals mijn leven nu is komt het erop neer dat ik soms slaap inlever om te puzzelen en niet aan alle verzoeken om taart (en dat zijn er echt niet heel veel) kan voldoen.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik timmer ook niet aan de weg hoor, maar samen met mijn zussen heb ik 7 kinderen en dan nog vriendinnen met kinderen en dan nog de attenttaartjes (kadootjes).

Wat meer nee zeggen zou ook een oplossing zijn :lol: .
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Annemarie schreef:Als jij dit Hema-achtig vindt;
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=145471

Ik vind dat niet in ieder geval.
dit vind ik erg leuk!
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Annemarie schreef:
mamawanda schreef:Ja, het puzzelen kost veel tijd en op de een of andere manier vind ik dat dan weer wel heel erg leuk om te doen.
Stom hè :D
Helemaal niet, ik vind het ook heel leuk, maar zoals mijn leven nu is komt het erop neer dat ik soms slaap inlever om te puzzelen en niet aan alle verzoeken om taart (en dat zijn er echt niet heel veel) kan voldoen.
idd dan is hetgeen wat je liet zien een heel leuk alternatief!!!
Sinder

Bericht door Sinder »

ja lastig hè, ik loop ter ook tegenaan hoor. Ik heb gemiddeld 2-3 taarten in de week. Het is zo'n geplan altijd wat ik wanneer maak. Nu nog de Wilton cursus erbij waar je ook voor bakt.
Plaats reactie