nog even een zeelandia vraagje

Moderator: Chantal

Plaats reactie
muppet
J&J HAWAII

nog even een zeelandia vraagje

Bericht door muppet »

Is de marsepein van Zeelandia makkelijk te kleuren? Want wit in een grote hoeveelheid kan ik zo niet vinden. En ik heb ook rood, roze, groen en oranje nodig. Funcakes kost me toch altijd wel behoorlijk moeite en hij wordt vaak zo zacht. Of zou dat aan mijn kleurstof liggen: Wilton Icing Colors.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Mieke

Bericht door Mieke »

Zeelandia is erg goed te kleuren, beter als funcakes.
Ik heb ook de wilton kleuren en dat gaat echt prima.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Veel beter te kleuren dan funcakes, maar het klinkt of je misschien te veel kleurstof gebruikt.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

het wordt zo zacht door het kneden. het beste kun je een dag of een paar uur van tevoren kleuren en dan weer ingepakt natuurlijk laten liggen zodat het weer de normale temperatuur heeft.
als ik het nodig heb kneed ik het ook niet meer, maar begin ik gelijk met rollen!
succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Hier trouwens een link naar wit Zeelandia marsepein;
http://www.taartenfantasie.nl/a-1632068 ... t-250-gram
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

dank je voor de link, ik ga nog even zoeken naar waar ze een grote verpakking hebben, ik heb ca 4 kilo nodig denk ik zo.
Hoe is de rood qua kleur? Of is dat wel te kleuren, lijkt me dat het dan nooit zo mooi rood wordt.

Het kan dat ik af en toe iets teveel heb gebruikt, het wordt idd wel beter als ik het een dag van te voren kneed, maar soms is het dan nog te zacht.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Sinder

Bericht door Sinder »

de kleuren rood en zwart hebben altijd veel kleurstof nodig én tijd om in te trekken. Die kun je dus beter een paar dagen ervoor kleuren en dan kijken een dag van tevoren of de kleur goed is.
Bij de leukste taarten hebben ze per 6 kg.
Plaats reactie