recept zoetstoffen vrij?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Suzanne

recept zoetstoffen vrij?

Bericht door Suzanne »

heeft iemand voor mij een recept van een zoetstoffen en melk vrij cakeprodukt?

ik ben voor zondag natuurlijk bezig met een cake tafel en alles wat daarbij hoort. Nou krijg ik 1 kindje met een dieet waarin ze helemaal geen zoetstoffen mag (suiker, fructose enz.) alleen druivesuiker zou mogen. en ze mag geen melk en alleen die plantaardige boter.

waaarmee zou ik dit kind toch een beetje kunnen verrassen?

ik heb cakepops, cupcakes en een stapeltaart en ze mag er helemaal niets van, vind ik zo sneu. Ik denk ik vraag het m'n vriendinnetjes van jj taarten :D
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Recept zoeken; suiker vervangen voor druivensuiker en plantaardige boter gebruiken. Misschien kun je cupcakejes maken.
Suzanne

Re: recept zoetstoffen vrij?

Bericht door Suzanne »

artcoco schreef:
Suzanne schreef:ze helemaal geen zoetstoffen mag (suiker, fructose enz.) alleen druivesuiker zou mogen.
Mag ze dan wel fructose als het in de vorm van banaan, appel, rozijn zit?!
ja dat vraag ik me ook af, ik check het even bij de moeder.
Suzanne

Re: recept zoetstoffen vrij?

Bericht door Suzanne »

artcoco schreef:Ken je het forum van De Leukste Taarten? Daar was iemand onlangs met een zoektocht bezig, en geslaagd. Staan veel goede tips en recepten in dat draadje ook.

Lijkt me overigens vrij lastig, dat soort beperkingen. Zeker als mensen geen kunstmatige zoetstoffen willen. Zoetstof zoals suiker geeft ook bulk, stevigheid, structuur...

Doet me denken aan vegetariers die het liefst een op vlees lijkend alternatief willen. Terwijl de écht vegetarische keuken gewoon het hele concept vlees gewoon niet eens mist (denk aan de Indiase keuken). Maar voor een kindje kan ik het me wel weer voorstellen hoor.
het is medisch, ze kan er wrs helemaal niet tegen, groeit slecht.
Plaats reactie