N.a.v taart voor vrijdag ;) FOTO"S

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Suuz

N.a.v taart voor vrijdag ;) FOTO"S

Bericht door Suuz »

Ben ik nu ook een taartje aan het maken. Hij is nu bijna af. En ik heb foto's van enkele stappen gemaakt..

Grappig dat ik nu pas snap waarom het afSMEREN heet hihi.. Kapsel staat op te stijfen in koelkast en dan de uitgerolde fondant erover heen.. Verder komt er vlinders en bloemen op. Restant kleur enz..

Ben benieuwd hoe het resultaa(r)t word ;) en of hij lekker smaakt. Oh en weer had ik te veel beslag voor het bescuit over ? Nu kon ik zelfs nog een hartevorm geheel vullen.. Die zit nu ook in de diepvries :D handig voor de volgende keer.
Laatst gewijzigd door Suuz op wo jun 08, 2011 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

hahahah ZIEN hahahahaha
Suuz

Bericht door Suuz »

Afbeelding
Kapsel
Afbeelding
botercream spullen klaargezet.
Afbeelding
fondant uitgerold en vlinders mooi rechtop laten uitharden
Afbeelding
Afsmeren.. hahahah wat een leuk werkje..
Afbeelding
euh het zit erom, maar echt netjes nog niet.. Moet echt de zijkanten techniek nog leren ;)
Afbeelding
resultaa(r)t hopelijk smaakt hij lekker.. beetje wazige foto zie ik nu.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

leuk hoor, die vlinder ga ik volgende keer ook doen, had ik bedacht toen ik vorige week een ijblokjes bakje kocht..en die was mooi rond voor mijn vlindertjes
komen deze uit de vlinder mold??
welke heb jij daarvoor.
ik heb 6 verschillende vlinders..
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik heb vlinder pluggers.. van PME geloof ik. Geen mold dus, meer een uitsteker. Alleen had ik iets te dun uitgerolde fondant en is de structuur wat minder op de vlinder gekomen. Maar goed les voor de volgende keer.
Suuz

Bericht door Suuz »

mamawanda schreef:afsmeren heb je met zo'n flexibel siliconen ding gedaan?
Een paletmes is dan echt een aanrader, dan wordt het echt minder "smeren" :wink:

Leuk hoor, die eerste taartjes. Voor je het weet produceer je ook voor anderen :D
Bedankt!. Ja idd zo'n flexibel ding heb ik alleen. Ik heb mijn eerste opdracht al binnen ;) 24 CC met een speciale logo en roomkaas frosting. De CC zitten al in de vriezer en logo is ook al klaar. Alleen als laatste nog de roomkaas frosting maken en dan "maken". Is voor de 21ste.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik smeer af met het broodmes, de grote versie dan he waar je brood mee snijdt
Jolanda
J&J SANTORINI

Bericht door Jolanda »

ik met een pannenkoekenmes :)
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005

https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Hanne

Bericht door Hanne »

een afsmeervraag. ik heb op zo'n taartworkshop geleerd dat je heel dun moet afsmeren. maar ik zie cake boss zijn instructie en die doet het dus heel dik, maar dat wordt o zo glad.
wat zeggen jullie dik of dun?
Plaats reactie