dilemma...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

dilemma...

Bericht door diane76 »

Ik heb voor van het weekend een prinsessentaart staan. Het moeten twee lagen worden met de prinsessen erop (ik heb poppetjes gekregen) Nu was ik ervan overtuigd dat de taart voor zaterdag was, maar dat blijkt voor zondag te zijn! Ik heb gisteren twee taarten gemaakt, maar nu vind ik er teveel tijd tussen zitten, donderdag gemaakt, zondag eten.

Wat zal ik doen? Invriezen? Ze komen 'm zaterdag halen. Eigenlijk vind ik het wel een beetje lullig om een bevroren taart mee te geven. Nieuwe maken? De bovenste is een beetje groot uitgevallen, dus daar wil ik sowieso nog een kleinere voor maken. Echt wel een beetje jammer...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Ik denk.... dat ik de 25 cm invries voor de verjaardag van M aria, en dat ik morgen twee nieuwe maak. Anders zou ik me zoooo druk maken over of alles nog wel goed is... Het is geen heel ingewikkelde taart dankzij de kant en klare prinsessen! Morgen nog maar een keer aan de bak dan!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Jeanet

Bericht door Jeanet »

eeeh ja ik kan er echt niks over zeggen zo......heb echt geen idee.....
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

diane76 schreef:Ik denk.... dat ik de 25 cm invries voor de verjaardag van M aria, en dat ik morgen twee nieuwe maak. Anders zou ik me zoooo druk maken over of alles nog wel goed is... Het is geen heel ingewikkelde taart dankzij de kant en klare prinsessen! Morgen nog maar een keer aan de bak dan!
Lijkt me een goede oplossing. Dan hoef je hem niet weg te gooien. Maar wel balen dat je planning niet klopte!
Succes met de prinses!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8245
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Ik heb wel eens gehoord dat sommige makers bewust een taart invriezen als deze niet wordt opgegeten op de zelfde dag van het transport, om hem goed koud en vers te kunnen houden en dan vervolgens rustig te laten ontdooien.

Als je het uitlegt aan de mensen is het vast geen probleem ws?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie