Meiden, doe mij voetbalinspiratie :D

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Mariska
J&J SANTORINI

Meiden, doe mij voetbalinspiratie :D

Bericht door Mariska »

Ik ga met SuzanneV de zoon van weer een andere vriendin verblijden met een voetbaltaart. Kunnen jullie me met de volgende vragen helpen?

- Hij wil chocolade vulling. Wat is dan lekker? Gewoon chocolademouse? Van een toetje of is daar een lekker recept voor? Is dat niet erg zoet, chocola en marsepein?

- Ik wil iets met de kleuren van de club waar hij bij gaat, maar ook iets met voetbalgroen o.i.d. Kortom, ideetjes? Niet te 3d :D . Het is voor 40 mensen, dus dat wordt stapelen toch?

- Hij krijgt er nog cupcakes bij. Die kan ik makkelijk van te voren bakken en invriezen toch? Hij gaat die namelijk trakteren als ik op vakantie ben. Ik dacht, dan maak ik alle schildjes en kan zijn moeder even alles op elkaar leggen met een likje chocopasta o.i.d. Hoe kan ik de schildjes mooi bewaren? Het zijn er 30.

Sowieso ga ik met elke voorbereiding wachten tot het mooie weer een heel stuk minder is :lol: Kijk, dat heb ik vast van jullie geleerd!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Martine-mv-Lucas schreef:1) pure chocolademousse, gaat prima.

2) als je niet wilt stapelen dan bak je in een grote rechthoekige bakvorm, en een kleine cakevorm. Van die cakevorm snij je mouwen, de grote is het shirt, dan aan elkaar plakken en bekleden.
Voetbalgroen kun je dan gebruiken voor de afwerking aan de onderranden.

3) cc's kun je prima invriezen, ook bekleed en al.

Foto inspiratie krijg je vrijdag van me ;) *workinprogress*
Oeh, jij bent goed! Shirt is echt heel leuk!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Op de site van de leukste taarten staan heel veel lekkere vullingen ook met chocolade;
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/
Zoete vruchten, zoals aardbei, zorgen voor een erg zoet geheel. Chocolade valt mee, zeker een liefhebber zal er geen moeite mee hebben. Kant en klaar mousse kan ook.

In plaats van stapelen kun je ook twee taarten maken. Je zou bijvoorbeeld een groene taart kunnen maken met langs de onderrand grassprietjes en bloementjes, zoiets alleen dan donkerder groen (heb je gelijk een sier/afwerkrandje;
Afbeelding
en dan bovenop het logo van de club met een sjaal waarop de naam en de leeftijd staat.

Je idee voor de CC's lijkt me prima.

O ja de schildjes bewaren, 30 he? Ik bewaar ze altijd op een plank (bijvoorbeeld een snijplank) stukje bakpapier er over en afdekken met plasticfolie, kan gewoon in de kast.

Verder een ambitieus plan van jullie, succes ermee!
Sinder

Bericht door Sinder »

Voor zoveel mensen zou ik een mooi groot voetbalveld maken met de bekende witte lijnen en dan het logo van zijn club in het midden. Helemaal leuke opdracht!
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Ik heb pas geleden een taartje met chocolademousse van Mona gevuld. Vond t niet zo lekker geworden. Ik denk dat we beter los kunnen gaan en zelf vulling kunnen maken.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Ik heb gisteren trouwens eindelijk een workshop gevolgd, dus ken weer wat nieuwe trucjes :)
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Volgens mij ligt het meer aan de marsepein Marina, daar is niet iedereen even gek op.

En Martine zegt puur, maar ik vind melkchocolade weer lekkerder.
Plaats reactie