Zonneallergie?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Jeanne
J&J SANTORINI

Zonneallergie?

Bericht door Jeanne »

Y eno is echt wel de pechvogel momenteel, dus gisteren stond hij opeens vol uitslag. Het was enkel op de plaatsen waar hij bloot was, dus ik ben vrij zeker dat het zonneallergie is. Alleen: kan dat zomaar opeens beginnen? Hij heeft er namelijk nooit last van gehad. Nu heeft hij eigenlijk ook geen last.
Ik dacht dat ik hier wel eens over ervaringen gelezen had, en aangezien ik al googlend allerlei tegengestelde adviezen vind, toch even ervaringsdeskundigen zoeken. Kan/moet ik er iets aan doen? En is het nu iets voor de rest van zijn leven, of kan het ook eenmalig zijn?
Mama van Yinth3 (21.11.2004), Li3ne (17.09.2006) en Y3no (06.01.2009)
C1ndy
J&J SANTORINI

Bericht door C1ndy »

ik heb er sinds gister ook ineens last van. Tenminste, van allemaal rode vlekjes op lichaamsdelen die in de zon zijn geweest, dus onder de kleding niet.Mijn buuf zei dat het een zonneallergie was
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ja kan zo ineens komen maar hoeft niet te betekenen dat hij het nu altijd heeft. Ik heb het heel soms ook wel. Op vakantie bijvoorbeeld allemaal bubbels en drie dagen later was het weer weg. Ik heb er geen last van. Heeft hij er last van? Zou he took nog kunnen zijn dat hij juist een reactie heeft gekregen op de zonnebrand?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Ves

Bericht door Ves »

Even uit eigen ervaring (ik ben verder geen deskundige, dus...): Volgens mij kan het zomaar opeens beginnen. Ik heb er ook een tijdje last van gehad toen ik tiener was, terwijl ik het eerder nooit had. Hoewel, zomaar... ik moet er wel bij zeggen dat ik daarvoor een keer flink verbrand was geweest (zwemtoernooi in openlucht zwembad). Het kan zijn dat dat de trigger was voor de overgevoeligheid voor de zon (en ook voor geurstoffen in huidproducten) die ik toen een aantal jaren heb gehad. Het is na een paar jaar weer over gegaan. Het steekt nu nog maar heel soms de kop op (onder 'extreme' omstandigheden, bv. woestijnklimaat...).
Jeanne
J&J SANTORINI

Bericht door Jeanne »

Dorien schreef:Zou he took nog kunnen zijn dat hij juist een reactie heeft gekregen op de zonnebrand?
Even Vlaams-Nederlandse spraakverwarring, geloof ik :wink: Bedoel je met zonnebrand het spul dat je smeert? Of bedoel je dat hij verbrand was? Beide lijken me overigens weinig waarschijnlijk, want hij was echt niet zo veel in de zon, dat hij kon verbranden, en ik gebruikte hetzelfde spul als 'altijd'.
Maar ik heb dus wel weer een beetje hoop dat het niet betekent dat hij volgende keer weer vol vlekken staat. En voor nu: hij heeft er zelf geen last van, krabt niet ofzo. En dat vind ik dan wel vreemd, dacht altijd dat zonneallergie enorm jeukte.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh ja, zonnebrand is het spul dat je smeert inderdaad ;)

Bij mij jeukt het ook niet als ik er last van heb! Er is inderdaad nog hoop!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

zijn het vlekjes of blaasjes?
als ik het krijg heb ik blaasjes (op mijn armene meestal) en die jeuken vreselijk. Ik moet dan ook echt iets met lange mouwen gaan dragen.

bij mij maakt het merk zonnebrandcreme wel uit, waarschijnlijk de parfum.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Jeanne
J&J SANTORINI

Bericht door Jeanne »

LauramvAnneenLisa schreef:zijn het vlekjes of blaasjes?
als ik het krijg heb ik blaasjes (op mijn armene meestal) en die jeuken vreselijk. Ik moet dan ook echt iets met lange mouwen gaan dragen.

bij mij maakt het merk zonnebrandcreme wel uit, waarschijnlijk de parfum.
Het zijn vlekjes met op sommige plaatsen blaasjes. Net nog even gekeken, en het lijkt behoorlijk weg te trekken. De zon is hier vandaag dan ook helemaal weggeregend :roll:
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Als het jeukt werkt C.alendula emulsie van V.S.M. erg goed, ook tegen de blaasjes.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik had opeens een allergie voor zonnebrandcreme icm zon, dat kan het ook nog zijn. Dus dan reageren ook alleen die delen die in de zon zijn geweest. Heb dat sinds een jaar of 15, daarvoor nooit. Bij mij werkt cardiflor creme goed tegen de jeuk.

Ik krijg geen reacties bij ultrasun. Joris smeer ik ook in met ultrasun.
Suuz

Bericht door Suuz »

je kan idd het ene jaar wel een allergie voor de zon hebben en een ander jaar niet. Volgens mijn HA had het te maken in hoe fel de zon is in de voorjaar. Hoe feller hoe meer kans.

Ik heb er zelf dit jaar geen last van gehad gelukkig (behalve toen ff met bepaalde meds) maar zo vervelend en pijnlijk.. en die jeuk.. Ik hoop voor haar dat ze volgend jaar er geen last meer van heeft.
wennetje

Bericht door wennetje »

Dat laatste geldt overigens ook voor de allergie voor de zonnebrandcreme icm zon. Rond de evenaar kon mijn allergische reactie zo erg zijn dat ik er beroerd van werd maar in NL was het vnl jeuk. Zonnesterkte heeft er alles mee te maken.
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Jep, heb hier laatst ook over geplaatst bij Anna.
Vlekken, her en der blaasjes. Of soms alleen blaasjes, later uitlopend in vlekken.

Van de huisarts heb ik een anti-hystamine drankje gekregen voor de echt stralende dagen (gelukkig niet meer gehad sindsdien ;-)) en voor het insmeren gebruik ik Ultrasun (fact. 50, hypoallergeen).
Eén keer insmeren en zelfs een dag in het zwembad gaf geen reactie (en ook geen bruinkleuring, zo sterk is de creme!)

Groet,
Joke
Plaats reactie