rapley info voor de creche gezocht

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

rapley info voor de creche gezocht

Bericht door LauramvAnneenLisa »

we beginnen binnenkort met vast voedsel a la rapley voor iris, maar ik merkte al dat de creche er nog nooit van gehoord had.
Ik zie wel veel info op internet, maar niet iets dat het lekker beknopt in makkelijke termen uitlegt wat ik aan de creche kan geven.
Iemand tips?
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Leuk ik ga over een kleine drie weken ook beginnen.
volgens mij zag ik een link naar zo'n kvd handleiding vanochtend, zal nog even kijken.

hmm dit gaat meer over broodbeleg
http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... tml#crèche

en dit zijn meer tips over de communicatie
http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... faq-5.html

die link was dus toch wat anders, sorry
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Als je in het boekje van het CB kijkt, staat daar ook een heel stuk in over rapley. Bijons durfde de leidsters het niet. Prima. Liv kreeg geen fruit. Toen ze 7 maanden was en op een andere dag kwam en ik het de leidster vertelde dat ze wel stukjes eet maar geen prutjes toen zei ze direct: nou als jij dat wil, dan proberen we dat. Het ging (natuurlijk) goed en sindsdien geen problemen meer gehad en namen de andere leidsters het ook over. Ze zijn zelfs vaker ook de andere kleintjes het gaan aanbieden. Ze vonden het wel gemakkelijk dat Liv zelf at, hadden ze weer wat handen vrij ;)
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Hier op kiind.nl staat een beknopt artikel over rapley.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Ik weet niet meer precies welke info ik geprint heb, maar gewoon ergens info over Rapley, wat het is en hoe het in zijn werk gaat. Dat heb ik bij ons KDV gegeven en ze vonden het erg leuk om er over te leren en om er aan mee te werken.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb gewoon gezegt dat het in stukjes kon het fruit en dat ze brood zelf at.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ja dat zou wel goed zijn.. hier willen ze er nog niet aan... :( Maar goed madam is eigenwijs genoeg om niet anders te eten hahahahahah.. Maar goed ze vonden en vinden het te eng en veelste veel troep geven.

Tja Raplay is niet alleen stukken geven he? Maar ook het kind zelf te laten kiezen hoe hij/zij willen eten. Gehoor gegeven aan de behoefde van de kind om dit uit te zoeken.. IIg ik heb een fantastische raplayer hahahahah...
@ri

Bericht door @ri »

Wij doen thuis wel Rapley, maar vind het voor op het kdv niet echt nodig. Zeker nu ze nog zo jong is. Ze hebben gewoon niet de mankracht om er alle aandacht voor te hebben, en dat vind ik wel nodig voor zo'n jong kindje. En ik vind het ook goed dat ze leert goed van een lepeltje te eten, dus die 3 dagen krijgt ze haar fruit gepureerd of geprakt.
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Ik heb het ook vaak benoemd als "fruit in stukjes" of "uit het vuistje".
Bij mij luisterden de leidsters naar wat ik wil maar ze vonden het geloof ik ook wel gemakkelijk dat ze met het fruit-bord-systeem mee kon doen.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Plaats reactie