Terug bij af.
Terug bij af.
Ik was een 2 weken zo blij dat Liam al een week sliep tot half 8 en daardoor nog maar 1 slaapje op een dag had. Heerlijk kon ik tenminste 's ochtends wat doen en hoef ik niet meer alles om de slaapjes heen te plannen. Maar dit heeft hij in totaal 2 weken ofzo gedaan want sinds het weekend is hij weer terug naar tussen half 6 en 6 wakker worden en dan heeft hij toch echt 2 slaapjes nodig.
Ik geef hem vaak een voeding als hij dan wakker word om half 6 en dan leg ik hem eigenwijs weer terug maar slapen doet hij niet meer meestal ligt hij dan nog even te kletsen en na een tijdje begint hij te mopperen meestal probeer ik het te reken tot half 7 maar ja ik slaap dan niet meer.
Iemand ideeen hoe ik hem weer langer te slapen krijg en naar 1 slaapje?
Ik geef hem vaak een voeding als hij dan wakker word om half 6 en dan leg ik hem eigenwijs weer terug maar slapen doet hij niet meer meestal ligt hij dan nog even te kletsen en na een tijdje begint hij te mopperen meestal probeer ik het te reken tot half 7 maar ja ik slaap dan niet meer.
Iemand ideeen hoe ik hem weer langer te slapen krijg en naar 1 slaapje?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
papa inzetten
Hier is papa van de week begonnen om S!mon door te laten slapen en tot nu toe gaat het goed! hij heeft een heel stappenplan bedacht:
Eerst eeen week samen met S op de logeerkamer (s wel in eigen bed). Daar zitten we nu dus in.
Dan gaat hij een week bij S en A op de kamer slapen op een matje.
Dan gaat hij weer naast mij slapen en gaat hij naar S toe als die wakker mocht worden totdat ie doorslaapt.....
De eerste 3 dagen slaapt hij al tot 6.45 uur

Hier is papa van de week begonnen om S!mon door te laten slapen en tot nu toe gaat het goed! hij heeft een heel stappenplan bedacht:
Eerst eeen week samen met S op de logeerkamer (s wel in eigen bed). Daar zitten we nu dus in.
Dan gaat hij een week bij S en A op de kamer slapen op een matje.
Dan gaat hij weer naast mij slapen en gaat hij naar S toe als die wakker mocht worden totdat ie doorslaapt.....
De eerste 3 dagen slaapt hij al tot 6.45 uur

moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Wij hebben bij Marrit altijd de weg van de minste weerstand gekozen. In ons bed nemen dus, bv, en dan sliep (en slaapt, ze is nu af en toe nog wel eens vroeg wakker) ze vrijwel altijd wel verder in ons bed, soms zelfs nog wel nadat wij waren opgestaan. Terugleggen in haar eigen bed heeft nooit gewerkt, ze ligt ook gewoon graag lekker dicht tegen ons aan.
Toen ze echt klein was werkte het lang niet altijd, dan bleef ze onrustig bij ons in bed, maar na haar 1e verjaardag ging het steeds beter.
Toen ze echt klein was werkte het lang niet altijd, dan bleef ze onrustig bij ons in bed, maar na haar 1e verjaardag ging het steeds beter.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
In bed nemen werkt hier jammer genoeg ook niet. Op zich doe ik dat ook wel hoer met hem mee gaan maar ik zou het met de schooltijden enzo ook veel handiger vinden 1 slaapje kan dan mooi in de middag en nu laat ik hem soms slapen terwijl ik mirte ophaal en dat voelt toch niet altijd even goed. er blijft zo weinig tijd over met de 2 slaapjes en de schooltijden van Mirte.wennetje schreef:Hier in bed nemen betekende altijd al keten en rommelen dus ik heb gewoon een periode me aangepast aan Joris. Ofwel vroeg opstaan en 2 slaapjes ofwel wat later opstaan en 1 slaapje. Het ging snel genoeg blijvend over in het laatste. Voor mij was dat de weg van de minste weerstand.
Regina, moeder van
Erg herkenbaar alleen ben ik nog niet lekker gemaakt met uitslapen en 1 slaapje.
Hoe laat gaat hij er 's avonds in? Ik hoop dat hij zich gaat bedenken en toch weer naar het ritme van 2 weken geleden gaat.
Hoe laat gaat hij er 's avonds in? Ik hoop dat hij zich gaat bedenken en toch weer naar het ritme van 2 weken geleden gaat.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Mijn haakblog
Hij gaat er rond 7 uur in. Af en toe ook wel eens later maar de resulteert niet in later wakker worden. Ik zou denken dat ik er wel een keer gewend aan raak maar ik kan er echt niet aan wennen.wilmama schreef:Erg herkenbaar alleen ben ik nog niet lekker gemaakt met uitslapen en 1 slaapje.
Regina, moeder van
Slaapt Liam wel de hele nacht door?
Want dan mag je niet klagen hoor!!!!
Lucas sliep meer dan dat hij wakker was, van jongs af aan gedaan.
Dat betekende dat hij ook heel wat uurtjes in de kinderwagen/buggy heeft geslapen, anders kwam ik de deur niet meer uit.
En ja, hij was standaard tussen half 6 en 6 uur wakker.
Dat namen we dan maar voor lief.
De ene dag ging de één dan uit bed met hem en de andere dag de ander.
Hoe ouder hij werd, hoe later hij wakker werd.
Later naar bed was bij hem ook geen garantie voor later wakker worden, helaas.
Over mn dochters praat ik maar niet......Rebecca heeft de 1e 2 jaar nauwelijks geslapen 's nachts en Leah gaat sinds januari ook die kant op.
Zucht, ach....nog 1 jaar te gaan hopelijk.
Want dan mag je niet klagen hoor!!!!

Lucas sliep meer dan dat hij wakker was, van jongs af aan gedaan.
Dat betekende dat hij ook heel wat uurtjes in de kinderwagen/buggy heeft geslapen, anders kwam ik de deur niet meer uit.
En ja, hij was standaard tussen half 6 en 6 uur wakker.
Dat namen we dan maar voor lief.
De ene dag ging de één dan uit bed met hem en de andere dag de ander.
Hoe ouder hij werd, hoe later hij wakker werd.
Later naar bed was bij hem ook geen garantie voor later wakker worden, helaas.
Over mn dochters praat ik maar niet......Rebecca heeft de 1e 2 jaar nauwelijks geslapen 's nachts en Leah gaat sinds januari ook die kant op.
Zucht, ach....nog 1 jaar te gaan hopelijk.

Van Levi weet ik dat hij dit ook heel lang gehad heeft. Alleen bleef ik hem stug toch elke keer terugleggen. Dus even troosten, dan toch weer in bed.
Want voor mijn idee weten ze anders snel genoeg dat als ze wakker worden ze eruit mogen.
Ik wilde het in ieder geval tot 7:00 uur rustig hebben, dus dat betekende tot 7:00 uur er tig keer uit om Levi weer tot rust te manen en te gaan liggen. Het heeft echt wel een aantal maanden geduurt, maar na die tijd heeft hij door dat 'vroeg' wakker worden toch geen zin heeft.
Ik weet aan de andere kant ook heel goed, dat elk kind verschillend is.
Het is gewoon fijner als ze tot ongeveer 7:00 uur slapen. Het vraagt veel van jezelf en van je kind als ze zo vroeg wakker zijn.
(tegen de tijd dat ze 18 zijn moet je ze uit bed schoppen, dus ergens zal die omslag komen hoor
)
Want voor mijn idee weten ze anders snel genoeg dat als ze wakker worden ze eruit mogen.
Ik wilde het in ieder geval tot 7:00 uur rustig hebben, dus dat betekende tot 7:00 uur er tig keer uit om Levi weer tot rust te manen en te gaan liggen. Het heeft echt wel een aantal maanden geduurt, maar na die tijd heeft hij door dat 'vroeg' wakker worden toch geen zin heeft.
Ik weet aan de andere kant ook heel goed, dat elk kind verschillend is.
Het is gewoon fijner als ze tot ongeveer 7:00 uur slapen. Het vraagt veel van jezelf en van je kind als ze zo vroeg wakker zijn.
(tegen de tijd dat ze 18 zijn moet je ze uit bed schoppen, dus ergens zal die omslag komen hoor

Regina, ik vond het ook balen. Kon weinig kanten op als bleek dat het weer zo'n dag met 2 slaapjes werd.
Daarna was ik een periode verwend met om 8 uur wakker en nu is het weer vroeger maar het is ook zomer natuurlijk (vroeg licht).
Later naar bed lijkt hier wel vroeger wakker en dan niet te genieten om vervolgens in de middag opeens minimaal 3 uur lang te slapen. Slecht plan dus.
Daarna was ik een periode verwend met om 8 uur wakker en nu is het weer vroeger maar het is ook zomer natuurlijk (vroeg licht).
Later naar bed lijkt hier wel vroeger wakker en dan niet te genieten om vervolgens in de middag opeens minimaal 3 uur lang te slapen. Slecht plan dus.
Voor het later wakker worden 's ochtends heb ik niet echt een tip. Consequent terug leggen tot een bepaalde tijd.
Maar voor naar 1 slaapje gaan heb ik wel een tip. Toen Thijs zo oud was als Liam ging ik 's ochtends wel de deur uit. Hij sliep dan in de auto, wandelwagen, op de fiets. Nooit lang (half uurtje ofzo), maar dat was genoeg om de ochtend door te komen, na de lunch sliep hij dan in bed
Maar voor naar 1 slaapje gaan heb ik wel een tip. Toen Thijs zo oud was als Liam ging ik 's ochtends wel de deur uit. Hij sliep dan in de auto, wandelwagen, op de fiets. Nooit lang (half uurtje ofzo), maar dat was genoeg om de ochtend door te komen, na de lunch sliep hij dan in bed
Ik word er echt ape gefrustreerd van om 's ochtends de strijd aan te gaan. Als hij vóór 6 uur wakker wordt leg ik hem wel weer terug maar werkt dat niet dan gaat één van ons er uit. 6 uur vind ik trouwens ook wel een normale tijd voor een klein kind hoor. Liever wat later natuurlijk, maar ik vind niet dat je van zo'n klein kind kan eisen om pas later dan dat wakker te worden.
Over een jaartje hoop ik met Victor wel met een lampje te kunnen werken en dan wil ik dat hij zichzelf vermaakt tot half 7 of zo denk ik.
Maar ik moet zeggen dat hij steeds vaker pas tussen half 7 en 7 wakker wordt. Enerzijds fijn, anderzijds, als je er al een beetje op gaat rekenen is 5.30 uur (zoals vanochtend) wel érg vroeg.
Het gaat echt vanzelf over, en het feit dat één slaapje resulteert in langer uitslapen stemt wel hoopvol toch?
Over een jaartje hoop ik met Victor wel met een lampje te kunnen werken en dan wil ik dat hij zichzelf vermaakt tot half 7 of zo denk ik.
Maar ik moet zeggen dat hij steeds vaker pas tussen half 7 en 7 wakker wordt. Enerzijds fijn, anderzijds, als je er al een beetje op gaat rekenen is 5.30 uur (zoals vanochtend) wel érg vroeg.
Het gaat echt vanzelf over, en het feit dat één slaapje resulteert in langer uitslapen stemt wel hoopvol toch?
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15