Ineens steeds vieze broek

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wilmama
J&J HAWAII

Ineens steeds vieze broek

Bericht door wilmama »

Ik zou graag van jullie willen weten wat je in mijn situatie zou doen.

A nne is sinds begin april van de ene op de andere dag zindelijk. Het ging steeds heel goed met uiteraard af en toe een ongelukje.

De laatste weken gaat het echt steeds mis. Twee keer per dag in haar broek plassen of poepen. Ze zegt het dan ook niet.

Ik heb steeds gedacht dat het even zou zijn en steeds uitgelegd dat het kan gebeuren en sneller naar de wc moet gaan. Schone broek en weer spelen.
Het blijft gewoon doorgaan en ik moet bekennen dat ik af en toe wel boos ben geworden vooral ook omdat ze het niet zegt en gewoon met poep in haar onderbroek gaat spelen waardoor alles vies wordt.

Gister heeft papa haar onderbroek in de container gegooid omdat hij zo vies was. Dat heeft zwaar indruk gemaakt en ze was helemaal overstuur.
Ik heb gister met haar afgesproken dat we samen ons best gaan doen en dat ik niet meer boos ga worden.
Ik ga haar echt geen luier meer omdoen want dat gaat ze veel te makkelijk vinden.

Iemand tips/herkenning?
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Herkenning bij Carmens. Zj plast ook met grote regelmaat in haar broek. Boos worden helpt niet, niet reageren ook niet. Om moedeloos van te worden.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Zou het helpen een beloningssysteem te gebruiken?
Bijv. met een bepaalde hoeveelheid stickers koppelen aan een plas/poep op potje/wc of vertellen dat ze iets heeft gedaan... en dan een verassings als doel?
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Mariken

Bericht door Mariken »

Ik hoor ook vaker dat ze een flinke terugval kunnen krijgen. En dat het best lang kan (hoeft natuurlijk niet) duren eer ze weer volledig zindelijk zijn. Volgens mij letten ze er gewoon niet meer zo op en vergeten gewoon naar de wc te gaan. Maar deze kennis heb ik vooral van vriendinnen want onze M!rthe is nog - steeds - niet zindelijk...
Marjo

Bericht door Marjo »

Een terugval komt natuurlijk vaak voor. I ris heeft dat nu ook. Eerder plaste ze denk ik 1 keer per 2 weken in haar broek, nu wel dagelijks. Het maakt het wel lastig dat A nne het niet vervelend vindt en gewoon doorspeeld. Zou ik denk ik ook wel boos om worden. Is er iets waardoor ze wat terug is gevallen?
Ik denk ook aan belonen de keren dat het wel is goed gegaan.
Bij I ris komt het vast doordat alles thuis anders is. Ook zie ik dat ze het vaak veel te druk heeft om te gaan plassen en daardoor veel te lang wacht. Als ik dan vraag of ze moet plassen reageert ze heel boos 'NEE', om 20 seceonden later naar de wc te rennen en net te laat te zijn. :roll: Misschien helpt het ook om A nne op vaste momenten naar de wc te sturen bedenk ik me ineens?
Mariken

Bericht door Mariken »

Weet je wat het cb laatst adviseerde aan een moeder?? Koude douche op de billen. Zo dat het een vervelende associatie krijgt om nat te worden. Maar dat was ook echt een uiterste middel bij een meisje van 4 die het simpelweg vertikte op een gegeven moment.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Hier hebben ook beide kinderen wel een terugval gehd (wel al sneller na het zindelijk worden). Bij Wytse zijn we gaan belonen, dus elke dag zonder ongelukjes een sticker, en bij een vol vel een cadeautje. Daarna was de knop om, en ging het goed. Bij Marrit ben ik wat boos geworden, heel duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling is, en daarmee was het ook opgelost.
Lastig hoor, als niets werkt!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Emma had ook nog lange tijd regelmatig ongelukjes, alleen plas gelukkig. Dit was over toen we stopten met 's nachts een luier om te doen. Dat is nogal een gok natuurlijk, maar ik denk dat het voor haar toch een soort verwarrend was dat ze het dan weer wel en dan weer niet kon laten lopen
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Willem deed het ook heel lang, ik had het idee dat hij het wel makkelijk vond. Ik stuurde hem zelf naar zijn kamer om iets schoons aan te doen met de hoop dat hij doorkreeg dat dat veel meer 'moeite' kost. Nu is het over dus misschien was, is het wel spanning van school.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Bedankt voor jullie reacties en herkenning.

Vandaag weer een vieze onderbroek. Plassen ging vandaag goed.

Belonen met stickers heb ik ook al gedaan. Ze wou heel graag ook bodyglitter hebben die ze voor haar vriendinnetje had gekocht dus stickers verdienen.
Toen ze de eerste vieze broek had zei ze doodleuk: "ik wil geen glitters"

Ook heb ik even nagedacht over de oorzaak. Ik denk dat het best wel eens met aandacht te maken kan hebben. M arijn is op het moment iets te ondernemend en ik moet continu opletten wat hij doet. Vaak als ik met A nne bezig ben dan moet ik toch M arijn ergens vandaan plukken.

Vanavond waren we aan het dansen. M arijn zit continu aan de knopjes, op de tafel, op een stoeltje, op de subwoofer, aan mijn haakspullen of aan de lampen.
Vaak moet ik hem echt in de stoel zetten om even iets "normaal" te kunnen doen.
Mijn haakblog
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

De score van vandaag: 3x poep en 1x plas.

Daar wordt ik echt niet vrolijk van. Had ik nu dat artikel van Betje maar eerder gelezen :-P
Mijn haakblog
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

A nne heeft nu een luierbroekje om. Vanmorgen was ze aan het puzzelen op de keukenstoel (stof) alles er onder gepoept en gewoon door blijven spelen.

Ik heb haar onder de douche gezet en een luierbroekje aan gedaan. We gaan vandaag de hele dag op pad.
Mijn haakblog
Plaats reactie