kraamvisitie en verjaardag combineren?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

kraamvisitie en verjaardag combineren?

Bericht door nance74 »

M icah is 31 aug jarig, S enn is natuurlijk net geboren dus er komt nog een hoop kraamvisite. Nou is het zo dat een vriendengroep altijd gezamelijk op kraamvisite komt en ook vieren we de verjaardagen van de kinderen ook met elkaar.

nou zijn zij nog niet op kraamvisite geweest. Nou had ik bedacht dat we het wel konden combineren. Weekend voor of na de verjaardag van M icah. En dan alleen die groep dus geen andere verjaardagsvisite. Is dit raar?

Ze mogen van mij ook op 2 afzonderlijke dagen komen maar dat is dan vaak kort op elkaar. Of de kraamvisite komt pas heel laat dat kan ook. Maar ik vind het persoonlijk wel zo makkelijk om het te combineren.

Alleen de reacties waren een beetje lauw. Met de geboorte van M icah zijn ze niet op kraamvisite geweest omdat we 6 weken na de geboorte een weekend weggingen en we het daar gedaan hebben, op verzoek van een aantal. Vond ik persoonlijk een beetje vervelend, alsof ze niet de moeite wilden nemen om bij ons thuis te komen.
Om nu te voorkomen dat we zo'n zelfde voorstel krijgen, stel ik het zelf voor om teleurstelling te voorkomen zeg maar.

Moet ik dan toch 2 data prikken of kan het wel. Ben nog een beetje onzeker over ons voorstel zeg maar.

Ik hoor graag of jullie het vreemd vinden of het ook zo zouden doen als het zo dicht bij elkaar zit.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

Ik zou het precies zo doen als jij het wilt doen. Goed idee. Ik zou het alleen niet overleggen, maar een uitnodiging sturen: "op ... zijn jullie van harte uitgenodigd om de verjaardag van M te komen vieren. Het is gelijk een goede gelegenheid om S te leren kennen." Iets in die trant. Dat is toch juist hartstikke leuk? Krijgen ze allebei wat aandacht.

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Mijn persoonlijke ervaring: de dag na de geboorte van Yara werd mijn opa 80. Dat werd groots gevierd toen Yara een week was. Ik ben geweest, met Yara. Geen cadeau's gekregen (we hadden de geboortekaartjes nog niet eens verstuurd), maar de mensen die daar waren zijn ook niet meer op kraamvisite geweest. Achteraf vond ik dat eigenlijk helemaal niet leuk. Zo van, we hebben de baby gezien, nu is het de moeite niet meer om langs te gaan.

Mede door deze ervaring denk ik dat je kans hebt dat als je nu Micah's verjaardag viert, men daarna toch niet meer op kraamvisite komt. En gelijktijdig voor beide gelegenheden kan zo, hoe moet ik dat zeggen, zo verplicht aanvoelen, verplicht om voor beiden een cadeautje mee te nemen.

Blijft lastig dus. Ik zou doen wat voor jou het beste voelt, maar wel in je achterhoofd houden dat er weleens minder echt kraambezoek zou kunnen komen. Zodat het geen teleurstelling is dat men daarna niet nog eens voor de baby komt.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Heel erg slim.

Ze krijgen allebei een kadootje. De oudste is dan niet jaloers.

Ik zou het niet overleggen maar wel duidelijk communiceren dat het dubbel is. En kraamviste en verjaardag.

Je heb maar 1x de drukte.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Nancy schreef:Mijn persoonlijke ervaring: de dag na de geboorte van Yara werd mijn opa 80. Dat werd groots gevierd toen Yara een week was. Ik ben geweest, met Yara. Geen cadeau's gekregen (we hadden de geboortekaartjes nog niet eens verstuurd), maar de mensen die daar waren zijn ook niet meer op kraamvisite geweest. Achteraf vond ik dat eigenlijk helemaal niet leuk. Zo van, we hebben de baby gezien, nu is het de moeite niet meer om langs te gaan.

Mede door deze ervaring denk ik dat je kans hebt dat als je nu Micah's verjaardag viert, men daarna toch niet meer op kraamvisite komt. En gelijktijdig voor beide gelegenheden kan zo, hoe moet ik dat zeggen, zo verplicht aanvoelen, verplicht om voor beiden een cadeautje mee te nemen.

Blijft lastig dus. Ik zou doen wat voor jou het beste voelt, maar wel in je achterhoofd houden dat er weleens minder echt kraambezoek zou kunnen komen. Zodat het geen teleurstelling is dat men daarna niet nog eens voor de baby komt.
Dat had ik dus de vorige keer. Doe maar tijdens het weekendje want dat is iedereen er toch. Wel cadeautjes gehad maar het voelde zo ongeïnteresseerd dat ze niet echt op bezoek zijn geweest zeg maar.

Nu doe ik dit alleen voor 1 groep die toch gezamelijk op kraamvisite zouden komen en die ook altijd gezamelijk een cadeau voor het jarige kind doet. Voor de rest vieren we de verjaardag van M icah niet echt. Wel voor familie maar niet voor vrienden die we anders zouden uitnodigen mede omdat het dan als verplichting gezien zou kunnen worden.

En om te voorkomen dat ze deze week op kraamvisite komen en dan bij de verjaardag niet meer komen omdat ze pas geweest zijn. En andersom natuurlijk ook, als mensen al op verjaardag zijn geweest en S enn al gezien hebben dan komen ze niet meer.

Ik ga dan wel een uitnodiging sturen met een foto van hen beide met daarin duidelijk dat het zowel kraamvisite als verjaardag is.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
wennetje

Bericht door wennetje »

Tja, dat is toch helemaal aan jou? Lauwe reacties of niet, jij bepaalt toch hoe je het wilt? Ook al is dat anders dan anderen misschien zouden doen.

Ik vind niets vreemds hieraan.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Ik vind vooral het eerste raar eigenlijk. Na 6 weken kraambezoek doen op vakantie? Hmm kan me voorstellen dat je dat niet leuk vond. Ik vind 6 weken erg laat voor vrienden om naar de kleine te komen kijken, bij mij hebben ze dat geloof ik toch wel allemaal binnen 2 weken gedaan.

Maar als het de vorige keer zo gelopen is dan vind ik dat je het nu best zo kan doen zoals jij voorstelt
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

tja kraamvisite..... bij anne kwamen er heel wat mensen, ook vrienden van verder weg. Bij lisa kwamen er al veel minder. En bij iris kwamen eigenlijk alleen mensen die in de buurt woonden, vooral buren en ouders van vriendinnetjes van mijn grote meiden. Vrienden van verder weg kreeg ik alleen kaartjes van.
En dat hoor ik van meer mensen, bij elk kind minder kraamvisite. vrienden hebben vaak ook gezinnen en op de een of andere manier is een volgende niet meer zo bijzonder.......

het zal er dus ook vanaf hangen van hoe ver jouw vrienden moeten komen. Als dat van verder weg is snap ik wel als ze geen 2 keer komen.

Ik zou het zelf in jouw geval overigens wel combineren. dat deed ik hier al met de familie, maar mijn kinderen zitten heel dicht bij elkaar (lisa is 6 dagen na iris jarig, en anne weer 9 dagen later).
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Appendix schreef:Ik zou het precies zo doen als jij het wilt doen. Goed idee. Ik zou het alleen niet overleggen, maar een uitnodiging sturen: "op ... zijn jullie van harte uitgenodigd om de verjaardag van M te komen vieren. Het is gelijk een goede gelegenheid om S te leren kennen." Iets in die trant. Dat is toch juist hartstikke leuk? Krijgen ze allebei wat aandacht.

@
Wzz, en ik zou zeker doen wat jij wil. Het is jou kind en idee, de rest komt vanzelf goed, zolang je er zelf een goed gevoel bij hebt. Geniet vooral van die twee kleintjes.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Plaats reactie