oh nu pas rinkelt er een belletje

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Suuz

oh nu pas rinkelt er een belletje

Bericht door Suuz »

Mijn dochter wil maar niet slapen, huilen enz.. Wel stil als ze bij mij is.. aan de borst hangen.. Niet dat er dan nog veel uit komt enz...

Maar ik had smorgens bij haar pindakaas gegeven. (1 hapje) kijken voor een reactie.. Niet echt een reactie gezien.. Maar het slapen ging vandaag echt niet..

Terwijl ze normaal best wel veel slaapt. En nu pas rinkelt het belletje..stom zeg..

Maar goed de reactie is niet meer zoals eerst en opzich valt het nog mee. Zie aan haar geen pijn, misschien heeft ze wel maar laat ze het niet echt blijken.

maar voorlopig de pindakaas weer de kast in ;)
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

ach jee, over een tijdje maar weer proberen?
wennetje

Bericht door wennetje »

Reactie op pindakaas? Wat is dat dan? Het is geen noot, maar mogelijk is het een andere stof? Ben even benieuwd.
wennetje

Bericht door wennetje »

Oh wacht, jouw kindje heeft eiwitten allergie toch?
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

wennetje schreef:Reactie op pindakaas? Wat is dat dan? Het is geen noot, maar mogelijk is het een andere stof? Ben even benieuwd.
Eh... pinda's geen noten??

Edit: inderdaad, pinda's zijn geen noten.
Maar wel degelijk bekend als allergeen.
Laatst gewijzigd door Jo Jo op di aug 23, 2011 9:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik reageer ook op pinda's ;) dus dat is niet zo raar..

Zelfs de helf van de fam heeft het. Geen allergische reactie, meer een overgevoeligheid. We krijgen buikkrampen.. (wee achtige, zweet op voorhoofd denken dat je dood gaat krampen) en ik leeg mijn complete darmen. Dus wc moet in de buurt zijn, en leeg blijven.. enz.. ;)

P heeft ook altijd last van krampen als ik het at.. Huilen huilen huilen niet willen slapen.. Met paracetamol hielp het wel een beetje.. En ze heeft verder nooit krampen gehad! zelfs niet in de eerste periode.

Noten kunnen we ook niet tegen. Nouja noten cashewnoten, amandelen, pistach
Suuz

Bericht door Suuz »

wennetje schreef:Oh wacht, jouw kindje heeft eiwitten allergie toch?
ik heb 2 kids ;) een die kma heeft gehad, en de andere heeft pinda's/noten
Suuz

Bericht door Suuz »

gaat trouwens weer goed ;) was dus echt een reactie.

Noten moesten we van Stefan kleintjes in Oktober beginnen te proberen. Nu eet ik die zelf ook nog niet.

Pindakaas als ik die eet heeft ze geen last meer van. Wel als ze het zelf eet dus.

Maar goed ik had wel een reactie ;) Maar om veilig te proberen moest ik het toch echt zelf gaan eten.

Een pinda allergie is trouwens de ergste allergie die er is. Samen met een bij/ wespen
wennetje

Bericht door wennetje »

Eh... pinda's geen noten??
Nee, peulvruchten

Ik kende pinda allergie niet (wel notenallergie maarja, pinda dus geen noot), meteen gegoogled. Heb kind dat gek was op pindakaas, echt verslaafd, maar sinds een paar maanden af en toe onverklaarbare galbult aanvallen heeft en tegelijkertijd minder pindakaas wil. Ik ga eens op zoek of daar een verband is.
Plaats reactie