Afbouwen borstvoeding
Afbouwen borstvoeding
Femke is nu bijna twee en ik ben de borstvoeding aan het afbouwen. Ze kreeg nog twee keer per dag, maar de laatste weken dronk ze 's avonds nauwelijks meer (1 of 2 minuten per borst, snel afgeleid). 's Morgens 'tankt' ze nog wel echt.
Eergisteren dus de laatste avondvoeding gegeven. Gisteren was ik weg tot 19.30. Manlief was de kinderen naar bed aan het brengen toen ik thuis kwam. Femke heeft dus geen voeding gehad en ging eigenlijk zonder een woord van protest slapen.
Ze krijgt nog wel de ochtendvoeding en het is goed zo. Ze had duidelijk minder interesse de laatste weken, manlief vindt de hele borstvoeding wel mooi geweest en ik vind het fijn dat ik nu ook Jelle uitgebreid kan voorlezen.
En toch, toch ben ik stiekem een klein beetje verdrietig. Herkenbaar?
Eergisteren dus de laatste avondvoeding gegeven. Gisteren was ik weg tot 19.30. Manlief was de kinderen naar bed aan het brengen toen ik thuis kwam. Femke heeft dus geen voeding gehad en ging eigenlijk zonder een woord van protest slapen.
Ze krijgt nog wel de ochtendvoeding en het is goed zo. Ze had duidelijk minder interesse de laatste weken, manlief vindt de hele borstvoeding wel mooi geweest en ik vind het fijn dat ik nu ook Jelle uitgebreid kan voorlezen.
En toch, toch ben ik stiekem een klein beetje verdrietig. Herkenbaar?
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
- AstridJordi
- J&J SANTORINI
Ja logisch dat je toch een beetje verdrietig bent. Het is toch het afsluiten van de bv periode. Ook al ben je er wel aan toe. Je hebt toch maar mooi bijna 2 jaar bv gegeven, en wie weet hoelang je s'ochtends nog bv geeft.
ps wat een leuke avatar foto heb je, zo aandoenlijk.
ps wat een leuke avatar foto heb je, zo aandoenlijk.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Natuurlijk herkennen wij dat. Bij een afscheid komen er wat mindere gevoelens aan te pas. Maar die mooie momenten die jij tijdens het voeden met je kindje hebt gehad, daarvan neem je geen afscheid. Die bewaar je op een kostbaar plekje! Die twee jaar ga je nog wel halen hoor, een ochtendvoeding is ook voeden, toch!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Heel herkenbaar. Ik vond het echt een emotioneel moment, het niet meer voeden. Al was hij er aan toe en vond ik het ook prima, toch was het gek.
Heb je nog laatste foto's? Nog even doen hoor! Is zo leuk om terug te kijken.
Heb je nog laatste foto's? Nog even doen hoor! Is zo leuk om terug te kijken.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Twitter; @mariskavangilst
Wow, hartstikke mooi joh, om op deze manier de bv langzaamaan te kunnen afsluiten. Je dubbele gevoel is herkenbaar hoor. Ik had het bij Yanick ook, hoewel die zelfs al 3 was en ik de bv bij hem echt wel zat was. Dus ja, heel herkenbaar. Maar je kan er straks met een goed gevoel op terug kijken!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Het valt mij (tot nu toe) mee hoe makkelijk het gaat, waarschijnlijk ook omdat ze 's avonds bijna niet meer dronk. Het was vanavond:
F: 'Ik lekkej mama dinken.'
I: 'Nee lieverd, morgenochtend weer.'
F: 'Ik eerst wapen, dan wakkej word, ik lekkej mama dinken.'
En toen was het goed.
Overigens heeft ze vanmorgen wel enorm veel en lang gedronken (ik geloof bijna twintig minuten). Maar goed, ik heb Jelle vanavond twee verhaaltjes voorgelezen en dat was ook heel fijn.
F: 'Ik lekkej mama dinken.'
I: 'Nee lieverd, morgenochtend weer.'
F: 'Ik eerst wapen, dan wakkej word, ik lekkej mama dinken.'
En toen was het goed.
Overigens heeft ze vanmorgen wel enorm veel en lang gedronken (ik geloof bijna twintig minuten). Maar goed, ik heb Jelle vanavond twee verhaaltjes voorgelezen en dat was ook heel fijn.
Ik voed al heel lang niet meer 's nachts. Ik heb het geluk dat ze zelden wakker wordt, maar als ze wel eens een keer wakker wordt, krijgt ze een knuffel en een kus en leg ik haar terug. Als ze echt wil drinken, krijgt ze een slokje water.Miranda schreef:Heel herkenbaar, ik ben nl ook aan het afbouwen. Het gaat alleen niet zo makkelijk helaas. Danique wordt nu ineens weer 's nachts wakker en dan ga ik toch maar weer overstag.....
Danique wordt, sinds ze haar enkel gebroken heeft, weer 's nachts wakker. Als ze 's avonds wakker wordt accepteert ze wel een kus en een knuffel, maar 's nachts dus niet. Ze gaat dan echt flink tekeer. Misschien toch maar eens een slokje water proberen.Ineke schreef:Ik voed al heel lang niet meer 's nachts. Ik heb het geluk dat ze zelden wakker wordt, maar als ze wel eens een keer wakker wordt, krijgt ze een knuffel en een kus en leg ik haar terug. Als ze echt wil drinken, krijgt ze een slokje water.Miranda schreef:Heel herkenbaar, ik ben nl ook aan het afbouwen. Het gaat alleen niet zo makkelijk helaas. Danique wordt nu ineens weer 's nachts wakker en dan ga ik toch maar weer overstag.....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Femke krijgt nu een paar avonden 's avonds geen voeding meer en het gaat zó soepel. Ze komt 's avonds nog even extra knuffelen, vraagt om de borst en als ik dan 'nee' zeg en zeg dat ze de volgende morgen krijgt is het helemaal goed.
Ik denk dat ik dat met de ochtendvoeding ook zo ga doen. Als ik merk dat ze minder drinkt en sneller is afgeleid, ga ik stoppen.
Ik denk dat ik dat met de ochtendvoeding ook zo ga doen. Als ik merk dat ze minder drinkt en sneller is afgeleid, ga ik stoppen.