Loopfiets vanaf wanneer?
Loopfiets vanaf wanneer?
Het leek me wel leuk voor Victor, alleen voor zijn verjaardag is misschien een beetje sneu omdat er dan misschien wel sneeuw ligt en hij het ding de eerste tijd niet kan gebruiken.
Victor is motorisch erg handig alleen niet al te lang (ongeveer 80 cm).
Dus ik zat er aan te denken één op marktplaats te kopen of ben ik dan echt veel te vroeg?
Het is zo sneu als de kinderen in de poort allemaal fietsen en hij kan niet meedoen. De driewieler is hij nog te klein voor, hij kan niet met zijn voetjes bij de trappers. De houten loopfiets is hij nooit vriendjes mee geweest, Emma trouwens ook niet. Die wielen zitten in de weg.
Victor is motorisch erg handig alleen niet al te lang (ongeveer 80 cm).
Dus ik zat er aan te denken één op marktplaats te kopen of ben ik dan echt veel te vroeg?
Het is zo sneu als de kinderen in de poort allemaal fietsen en hij kan niet meedoen. De driewieler is hij nog te klein voor, hij kan niet met zijn voetjes bij de trappers. De houten loopfiets is hij nooit vriendjes mee geweest, Emma trouwens ook niet. Die wielen zitten in de weg.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Ik denk dat T0sca wel op een tweewieler uit de voeten zou kunnen. T0sca crosst nu altijd achter Eef aan of voor d'r uit op de wishbonebike. Die staat nog in de driewielerstand. Ze gaat echt als een speer, als een kip zonder kop... Doodeng vind ik het, zij geniet!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Kijk zo eentje kan hij nu wel op:
http://www.ikenik.nl/houten-loopfietsje ... 1314356058
Deze ging Finn pas op sinds hij 2,5 is. Vooral omdat hij te klein was.
http://www.kinderenkoning.be/index.php? ... 1314356108
http://www.ikenik.nl/houten-loopfietsje ... 1314356058
Deze ging Finn pas op sinds hij 2,5 is. Vooral omdat hij te klein was.
http://www.kinderenkoning.be/index.php? ... 1314356108
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Wij hebben een klein plastic loopfietsje waar Emma heel goed op uit de voeten kan.
We hebben ook een wat grotere loopfiets, maar daar is zij echt nog te klein voor. Ze kan nog lang niet met haar voeten bij de grond (tot grote opluchting van Rick
)
Op de driewieler fietst ze al van voor haar 2e verjaardag (ook een plastic dingetje)
We hebben ook een wat grotere loopfiets, maar daar is zij echt nog te klein voor. Ze kan nog lang niet met haar voeten bij de grond (tot grote opluchting van Rick

Op de driewieler fietst ze al van voor haar 2e verjaardag (ook een plastic dingetje)
Zo'n vierwieler heeft hij dus nu, alleen dat werkt voor geen meter hier. Deze: 
Het zal vast aan mijn kinderen liggen, maar als ze proberen te 'lopen' zitten die wielen zowel voor als achter in de weg. En dus gaan ze maar staan met die fiets tussen de benen... het werkt gewoon niet.
Deze had ik gezien: http://www.puky.nl/homepage/produkte/la ... r/4056.htm
Vanaf 85 cm staat er, dat is hij dus wel bijna. Laatste keer op het CB precies 80 cm en dat is alweer even geleden. Niemand toevallig ervaring met dit ding?
En misschien is de beweging en evenwicht houden ook gewoon nog lastig op deze leeftijd?
Die wishbonebike ziet er ook gaaf uit zeg!

Het zal vast aan mijn kinderen liggen, maar als ze proberen te 'lopen' zitten die wielen zowel voor als achter in de weg. En dus gaan ze maar staan met die fiets tussen de benen... het werkt gewoon niet.
Deze had ik gezien: http://www.puky.nl/homepage/produkte/la ... r/4056.htm
Vanaf 85 cm staat er, dat is hij dus wel bijna. Laatste keer op het CB precies 80 cm en dat is alweer even geleden. Niemand toevallig ervaring met dit ding?
En misschien is de beweging en evenwicht houden ook gewoon nog lastig op deze leeftijd?
Die wishbonebike ziet er ook gaaf uit zeg!
Oh grappig dat is dus precies degene die ik bedoel. Emma heeft nu een grote versie te leen. Ik vind het zo leuk dat ze de voeten op dat plankje kunnen doen.J0p1e schreef:Walt zit op de kleinste van Puky (LRM) en hij is nu zo'n 89 cm. Die staat niet meer op zijn laagst. Hij crossed er nu in ieder geval al lange tijd op rond. Super ding!
De dochter van mijn vriendin was ook heel klein en heeft zo'n pucky (toch) gekregen. Ik weet niet hoe groot ze toen precies was eerlijk gezegd, maar ik denk niet heel veel groter dan 80 cm.
Ze zijn echt leuk die loopfietsen! Bas vermaakt zich er echt uren mee.
Ze zijn echt leuk die loopfietsen! Bas vermaakt zich er echt uren mee.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Twitter; @mariskavangilst
- mamaSterre&Sep
- J&J TEXEL
Wij hadden http://www.firstbike.nl/
S ep pastte er voor zijn 2de verjaardag op maar was nog erg voorzichtig.
Pas na zijn verjaardag kreeg hij de slag goed te pakken.
S ep pastte er voor zijn 2de verjaardag op maar was nog erg voorzichtig.
Pas na zijn verjaardag kreeg hij de slag goed te pakken.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Wij hebben ook de firstbike met verkleiner, super ding (echt beste stuk speelgoed in huize Hendriksen ooit), alleen Thijs paste er pas op met 2,5. Volgens mij bestaat er van Puky een kleinere die ook goed is. Verder vraag ik me ook altijd af waar het KDV en de PSZ hun fietsjes vandaan heeft, want dat zijn ook fijne dingen.
Linde heeft net zo'n fietjes als Victor nu heeft, voor buiten heeft ze zo'n driewieler met duwstang, daar legt ze keihard hele afstanden op af, dus dat is misschien ook nog wat.
Linde heeft net zo'n fietjes als Victor nu heeft, voor buiten heeft ze zo'n driewieler met duwstang, daar legt ze keihard hele afstanden op af, dus dat is misschien ook nog wat.
Wij hebben in mei of juni een loopfiets voor Jasper gekocht maar hij kan er nu nog steeds mee bij de grond, ja hij net met zijn tenen de grond kunnen raken en dan voelt hij zich niet zeker genoeg om af te zetten...
Hier raced Floor dus op de loopfiets door het huis en Jasper blijft op zijn vertrouwde hondjes 4 wieler zitten, daar kan hij echt mee door de bochten scheuren.....
Dus ff goed kijken denk ik naar de hoogte van het zitje op de fiets...
Groetjes Nicole
Hier raced Floor dus op de loopfiets door het huis en Jasper blijft op zijn vertrouwde hondjes 4 wieler zitten, daar kan hij echt mee door de bochten scheuren.....
Dus ff goed kijken denk ik naar de hoogte van het zitje op de fiets...
Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Die kleine plastic loopfietsjes (bij de blokker hebben ze die en bij de intertoys, kosten maar een paar eurie) zijn ideaal voor deze leeftijd. B. kon er prima mee uit de voeten toen hij 2 was en was ook maar amper 80 cm! Zijn gewone loopfiets kreeg hij 9 maanden later met sinterklaas en toen was hij er net groot genoeg voor, motorisch kon hij het al wel eerder
Wij hebben die kleine, mag je zo komen proberen of het past.
Maar ik ben toen met Benthe gewoon een fietsenzaak ingestapt en heb het ding uitgeprobeerd. Benthe ging er toen meteen op vandoor en dat was ook een paar maanden voor haar tweede verjaardag. Ze kreeg hem wel pas toen ze 2 was, maar omdat ze in mei jarig is vond ik dat ze prima even kon wachten.
Maar ik ben toen met Benthe gewoon een fietsenzaak ingestapt en heb het ding uitgeprobeerd. Benthe ging er toen meteen op vandoor en dat was ook een paar maanden voor haar tweede verjaardag. Ze kreeg hem wel pas toen ze 2 was, maar omdat ze in mei jarig is vond ik dat ze prima even kon wachten.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Mirjam is motorisch sterk, fietst nu ook vanaf dat ze zo 2,5 is los, maar die 'fietste' met zo'n beetje 1,5 jaar redelijk op de loopfiets, zo'n puky die je ook op de foto laat zien. De fiets lag gewoon bij ons in de tuin. Dit is een filmpje van 1 van de 1ste keren in mei 2010 dus toen was ze 1 jaar en 2 a 3 maanden.
http://www.youtube.com/watch?v=axSqD08XDtA
dus vanaf 2 kan het zeker, maar neem dan inderdaad een kleine, want een vriendin van mij heeft een te grote gekocht en haar dochter is nu 2,5 en kan er nog niet op, terwijl ze lang is voor haar leeftijd.
http://www.youtube.com/watch?v=axSqD08XDtA
dus vanaf 2 kan het zeker, maar neem dan inderdaad een kleine, want een vriendin van mij heeft een te grote gekocht en haar dochter is nu 2,5 en kan er nog niet op, terwijl ze lang is voor haar leeftijd.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
M icah heeft vorig jaar, 2e verjaardag, een puky loopfiets van ons gekregen. Wel de 12 inch versie, want m icah is dus wat groter. En hij kan er goed mee uit de voeten. Niet meteen hoor dat heeft wel even geduurd.
In het voorjaar zijn we met hem gaan oefenen. Dus ik denk dat wanneer hem voor zijn 2e verjaardag koopt en de kleine versie hij er in het voorjaar zeker wel mee vooruit kan.
In het voorjaar zijn we met hem gaan oefenen. Dus ik denk dat wanneer hem voor zijn 2e verjaardag koopt en de kleine versie hij er in het voorjaar zeker wel mee vooruit kan.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Wat toevallig, ik was me vandaag ook aan het verdiepen in (loop)fietsjes (bijna jarig!); handig topic dus.
Ik had ook die kleine van Puky gezien. V incent is qua lengte denk ik wel groot genoeg (was 2 maanden geleden 87cm, maar hij heeft wel relatief korte beentjes...). Ik weet niet zeker of hij qua motoriek al zo ver is. Hij heeft zo'n houten vierwielertje voor zijn 1ste verjaardag gekregen, maar daar gaat hij pas sinds een paar weken op zitten/lopen. Ook hebben we een plastic loopmotor (met hele brede banden) te leen van de spelotheek. Daar is hij helemaal gek mee, maar daar zal hij snel genoeg te groot voor worden.
Wat ik me nog afvroeg: hij heeft nog geen driewieler. Wat is nou handiger om te kopen voor zijn tweede verjaardag, driewieler of zo'n Puky loopfietsje? Waar zijn ze eerder aan toe? En hebben jullie beide typen fietsjes (loop en driewieler) of een van beide?
Loopfietsje helpt bij de ontwikkeling van balans/evenwicht, maar een driewieler lijkt me ook wel nuttig als voorbereiding op het fietsen op een 'echte' fiets. Toch?
Ik had ook die kleine van Puky gezien. V incent is qua lengte denk ik wel groot genoeg (was 2 maanden geleden 87cm, maar hij heeft wel relatief korte beentjes...). Ik weet niet zeker of hij qua motoriek al zo ver is. Hij heeft zo'n houten vierwielertje voor zijn 1ste verjaardag gekregen, maar daar gaat hij pas sinds een paar weken op zitten/lopen. Ook hebben we een plastic loopmotor (met hele brede banden) te leen van de spelotheek. Daar is hij helemaal gek mee, maar daar zal hij snel genoeg te groot voor worden.
Wat ik me nog afvroeg: hij heeft nog geen driewieler. Wat is nou handiger om te kopen voor zijn tweede verjaardag, driewieler of zo'n Puky loopfietsje? Waar zijn ze eerder aan toe? En hebben jullie beide typen fietsjes (loop en driewieler) of een van beide?
Loopfietsje helpt bij de ontwikkeling van balans/evenwicht, maar een driewieler lijkt me ook wel nuttig als voorbereiding op het fietsen op een 'echte' fiets. Toch?
Ik heb geen 3 wielers gehad. Hanna heeft op haar 2e verjaardag de loopfiets gekregen. Esther fietste daar ruim voor haar 2e verjaardag op. Net voordat ze 2,5 was ging ze naar de psz, daar heeft ze leren trappen en ruim 2 weken later fietste ze los (gewone fietst 12 inch, zonder zijwielen). Mirjam is hetzelfde verhaalVes schreef:Wat ik me nog afvroeg: hij heeft nog geen driewieler. Wat is nou handiger om te kopen voor zijn tweede verjaardag, driewieler of zo'n Puky loopfietsje? Waar zijn ze eerder aan toe? En hebben jullie beide typen fietsjes (loop en driewieler) of een van beide?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
De laagste stand is 29 cm zadelhoogte, zie ik. Als je V zijn binnenbeenlengte meet, weet je dus of hij erop zal passen.Betje schreef:Oh grappig dat is dus precies degene die ik bedoel. Emma heeft nu een grote versie te leen. Ik vind het zo leuk dat ze de voeten op dat plankje kunnen doen.J0p1e schreef:Walt zit op de kleinste van Puky (LRM) en hij is nu zo'n 89 cm. Die staat niet meer op zijn laagst. Hij crossed er nu in ieder geval al lange tijd op rond. Super ding!
Benthe heeft overigens een Pukylino, gekregen toen ze 1 werd. Zoééntje zou ik voor een kind die twee wordt niet meer kopen, dan zou ik gewoon voor de kleinste tweewieler gaan.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
R uben heeft ook een Puky gekregen voor zijn 2e verjaardag. Wel een slag groter dan de kleinste. Eerst liep/rende hij er alleen maar naast. Nu 3,5 maand later crossed hij ermee weg. Zelfs al hele stukken zonder voeten aan de grond. Nu nog leren fietsen en hij gaat zo zonder zijwielen weg. Ik zou zeggen doen!
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Hahaha oh Liesbeth ik lag me suf. De badkamer is nog niet klaar maar de tegelzetter wel helaas.LiesbethN schreef:We hebben hier 2 loopfietsen staan, een houten en zo'n plastic gevalletje. Mag je best komen testen hoor. Kan ook naar jou toekomen. Of is de badkamer al klaar?![]()

Ik ga de loopfiets van Gootje overnemen. N.a.v. dit draadje had ik bedacht dat ik gewoon Marktplaats even in de gaten houd voor de kleinste Puky. Nu Gootje precies die in de aanbieding heeft sla ik gewoon gelijk toe. Proberen we even en lukt het niet dat verdwijnt ie even. Maar het lijkt me sowieso een erg fijn ding.
Nog een vraagje over de maat (sorry Betje ik "misbruik" je draadje, maar om nu een nieuw loopfietstopic te starten is ook zo overdreven).
Ik zit er nu aan te denken om zo'n Puky te kopen. De kleinste maat (v.a. 2 jaar). Die gaat toch ook nog wel een hele tijd mee, ik bedoel je kunt de hoogte toch verstellen? Of zou je eerder een maatje groter doen, "op de groei"? Ik hoop dat V incent er zo snel mogelijk wat mee kan, vandaar de kleinste maat, maar zoals gezegd is hij motorisch niet de vlotste (al haalt hij nu een hoop in). En hij is geen kleine jongen wat lengte betreft. Als het dan wat langer duurt voordat hij erop kan, dan is de kleinste maat toch ook nog goed aangezien je hem kunt verstellen?
Ik zit er nu aan te denken om zo'n Puky te kopen. De kleinste maat (v.a. 2 jaar). Die gaat toch ook nog wel een hele tijd mee, ik bedoel je kunt de hoogte toch verstellen? Of zou je eerder een maatje groter doen, "op de groei"? Ik hoop dat V incent er zo snel mogelijk wat mee kan, vandaar de kleinste maat, maar zoals gezegd is hij motorisch niet de vlotste (al haalt hij nu een hoop in). En hij is geen kleine jongen wat lengte betreft. Als het dan wat langer duurt voordat hij erop kan, dan is de kleinste maat toch ook nog goed aangezien je hem kunt verstellen?
Joris is 2,5 en nu zo'n 91 cm maar toen ik voor hem een loopfiets ging halen kreeg hij de kleinste aangemeten. Zij legden uit dat de maat goed is als de voeten plat op de grond kunnen. De kleinste Puky kan mee tot het tijd is voor een gewone fiets.
Overigens hier ook altijd een strijd tussen beentjes en achterwieltjes van 4-wieler. Ik snap niet dat kinderen daar goed mee overweg kunnen!
Overigens hier ook altijd een strijd tussen beentjes en achterwieltjes van 4-wieler. Ik snap niet dat kinderen daar goed mee overweg kunnen!
Fijn, dat wilde ik weten! Bedankt.wennetje schreef:Joris is 2,5 en nu zo'n 91 cm maar toen ik voor hem een loopfiets ging halen kreeg hij de kleinste aangemeten. Zij legden uit dat de maat goed is als de voeten plat op de grond kunnen. De kleinste Puky kan mee tot het tijd is voor een gewone fiets.
Vroeg ik me ook nog wel af hoor. Fijn om te lezen dat we dan even vooruit kunnen. Victor zijn beentjes zijn 28cm, dus hij zal er nu nog niet op kunnen en er waarschijnlijk pas volgend voorjaar veel gebruik van maken.Ves schreef:Fijn, dat wilde ik weten! Bedankt.wennetje schreef:Joris is 2,5 en nu zo'n 91 cm maar toen ik voor hem een loopfiets ging halen kreeg hij de kleinste aangemeten. Zij legden uit dat de maat goed is als de voeten plat op de grond kunnen. De kleinste Puky kan mee tot het tijd is voor een gewone fiets.
Ah kijk, meteen even Benthes´ been opgemeten. Met haar 25-26 centimeter zal het voor haar ook nog geen nuttige aanschaf zijn.Betje schreef:Vroeg ik me ook nog wel af hoor. Fijn om te lezen dat we dan even vooruit kunnen. Victor zijn beentjes zijn 28cm, dus hij zal er nu nog niet op kunnen en er waarschijnlijk pas volgend voorjaar veel gebruik van maken.Ves schreef:Fijn, dat wilde ik weten! Bedankt.wennetje schreef:Joris is 2,5 en nu zo'n 91 cm maar toen ik voor hem een loopfiets ging halen kreeg hij de kleinste aangemeten. Zij legden uit dat de maat goed is als de voeten plat op de grond kunnen. De kleinste Puky kan mee tot het tijd is voor een gewone fiets.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009