Ik had het ergens anders al laten vallen: ik ga stoppen met de bv. Ik heb hier lang over nagedacht maar nu is de knoop doorgehakt. Enerzijds vind ik het nog best fijn, maar de keren dat het niet fijn is gaan nu overheersen. Danique gaat niet bepaald zachtzinnig te werk en het gaat steeds vervelender voelen nu (en daarbij, ze is nu bijna 2 jaar!)
Ik probeer nu al een week om haar niet meer aktief de borst aan te bieden en dat gaat redelijk goed (door papa naar bed laten brengen werkt al heel goed). Maar nu krijg ik toch steeds een stuwing, echt niet leuk meer! Vanmorgen werd ik wakker met allemaal harde en rode plekken en ik voelde me echt niet fijn. Dus toch Danique maar weer aangelegd (zij blij ). Nu gaat het wel weer redelijk (nog niet geweldig maar goed...), maar zodra ik maar een voeding oversla begint het weer van voren af aan.
Ik weet even niet meer wat ik nu moet doen.... Willen jullie even meedenken over wat nu het beste is?
Maar heb je wel de voedingen afgebouwd? Ik lees dat je een week de borst niet meer actief aanbiedt, geef je die dan ook helemaal niet meer? Je zou kunnen overwegen met behulp van kolven af te bouwen? En niet zozeer het aantal voedingen(kolfbeurten) als eerst de duur afbouwen om daarna langzaam voedingen over te slaan. 1 voeding afbouwen per 2 a 3 dagen en dan pas de 2e afbouwen. Laatste voeding ga je dan afbouwen door eerst om de dag te kolven, dan om de 2 dagen. Met kolven gaat dit iets makkelijker omdat het anders verwarrend kan zijn voor Danique. Kan ze wel lekker dat flesje krijgen.
Misschien niet meteen teveel voedingen overslaan, maar de voedingen korter maken? Op een gegeven moment aangeven dat je tot 10 telt en dat het dan klaar is, dat zou op die leeftijd moeten lukken. Misschien dat het dan wat geleidelijker afbouwt?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Inderdaad, wat geleidelijker afbouwen me Danique en wanneer je dat niet wilt met haar, dan samen met de kolf.
Minimaal 1x per dag zo kolven/ voeden/ met de hand kolven dat er geen harde plekken in de borst zitten. De borst hoeft niet leeg, alleen soepel.
Nu ik jullie stukjes lees realiseer ik mij dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
Ik bied niet altijd de borst meer aan (wat ik voorheen wel deed) maar ze drinkt echt nog wel om de dag. Kolven heeft geen zin omdat Danique al heel lang geen fles meer drinkt (voor haar hoef ik dus niet te kolven...)
De voedingen wat korter maken heb ik ook al geprobeerd, Danique wordt echt woest! Net zo woest en driftig als ze merkt dat ze niet mag drinken....
Ook al voed ik om de dag, de stuwing is en blijft enorm.....
wennetje schreef:Ik zou dan toch voor kolven kiezen en eerst de kolfbeurt verkorten alvorens er eentje over te slaan.
Drinkt Danique ook geen bekertje (moeder)melk?
Nee, ook dat drinkt Danique niet.....
Gisteravond heb ik Danique niet gevoed en ze is vannacht ook niet wakker geworden! En ik heb nu wel wat stuwing, maar het valt gelukkig nog mee.
Vanavond ga ik haar wel weer voeden en dan ga ik proberen om haar minder lang te laten drinken.