Oh jee, hij slaat!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Linkje
J&J SANTORINI

Oh jee, hij slaat!

Bericht door Linkje »

Naast Je!mer's tandarts-avontuur, heb ik nog een ander probleem: Je!mer slaat F edde. :oops:

Hij doet het alleen als ik F edde aan het voeden ben, verder dus helemaal niet. Het lijkt dan alsof ie F edde gaat aaien, maar op het laatste moment bedenkt ie zich, en slaat hij hem met de vlakke hand op z'n hoofd of in z'n gezicht! En ik weet niet wat ik er mee aan moet, hoe los ik dit nu op? Zo gauw ik F edde loskoppel is het goed, dan gaat ie weer over op aaien en kusjes geven omdat F edde dan moet huilen..... Maar om nou elke keer te moeten stoppen met voeden, dan gaat het allemaal wel heel lang duren. Ik probeer Je!mer duidelijk te maken dat het slaan F edde pijn doet, maar dat lijkt nog niet door te dringen.
Het is al wel iets verbeterd: in het begin sloeg ie niet, maar gaf ie kopstoten!! :shock:

Iemand nog tips?
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Helaas geen tips maar wat lastig joh. Sterkte
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Hè bah. Helaas heb ik geen tips maar ik herken het wel. A bel doet dit ook sinds een aantal dagen en ik weet nog niet wat ik eraan moet doen. Hij weet dat het niet mag en nadat hij het heeft gedaan benoemt hij dat ook ("mag niet slaan, wel aaien") maar toch kan het op een onverwacht moment weer gebeuren.
Hoewel ik het heel vervelend voor je vind, ben ik stiekem wel blij om te lezen dat wij niet de enigen zijn. Nu nog zien hoe we er weer vanaf komen...
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hier ook herkenning. Heel naar vond ik het. Hoewel Tomás Sara niet sloeg, maar mij, en ook met spullen naar ons ging gooien als ik haar aan het voeden was. Die fase heeft hier een maand geduurd, toen was het helemaal over.

Het is toch een manier van uiten denk ik, voor de 'groteren' verandert heel veel, en eigenlijk zijn ze ook nog maar zo klein he.

Ik vond het vooral toch maar een beetje aanpoten. Wij probeerden Tomás zoveel mogelijjk af te leiden met andere dingen, hem erbij proberen te betrekken, fimpje met hem kijken, boekje lezen...maar vaak ging het ook maar even goed. En zoveel mogelijk positieve aandacht geven, niet alleen tijdens het voeden, maar ook tussendoor. Soms even 1 op 1 aandacht geven, naar bed brengen, dat soort dingen. Ik merkte dat Tomás echt behoefte had aan mama-tijd en dat hij dat gewoon heel erg miste. Daarnaast moest hij erg wennen aan dat nieuwe wezentje dat veel tijd en aandacht inpikte.

Sterkte, het zijn van de lastige fases, maar gelukkig gaan ook die weer voorbij! :wink:
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Fijn om te horen dat we niet de enigen zijn met dit probleem, en dat het een fase is.

Ik probeer hem ook veel 1 op 1 aandacht te geven, maar ja, dat is niet altijd mogelijk. Gelukkig voor hem gaat F edde na de voeding vaak wel rustig slapen, en kunnen wij rustig met z'n tweetjes wat gaan doen.

Nou, ik haal m'n mantra maar weer uit de kast: tisunfase, tisunfase, tisunfase.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Geen herkenning want ik heb nog geen tweede, maar ik herinner mij dat iemand ooit en tip hier schreef. diegene had het over een doos met speelgoed dat alleen maar gebruikt mag worden als de baby gevoed wordt. dat maakte het speciaal en zorgde voor afleiding. ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik moest eraan denken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Herkenning

Hier ging het een heel stuk beter toen ik B. meer individuele aandacht ging geven, hij was gewoon heel jaloers en wist heel goed dat ik weinig kon uitrichten met een baby aan de borst
Plaats reactie