Ik heb me weer wat op de hals gehaald hoor. Over twee weken wordt Gijs 5 jaar. Hij trakteert op vrijdag 's morgens op school en 's middags viert hij zijn kinderfeestje. Zondag vieren we zijn verjaardag voor de familie maar zaterdag gaan we 's middags naar het circus, dus dan heb ik niet veel tijd om te bakken en decoreren.
Voor de traktatie op school wil ik cakepops in de vorm van koekiemonster maken. Ik heb er een stuk of 20 nodig. Voor zijn juffen (2) wil ik cupcakes maken met wat bloemetjes er op. Voor zijn kinderfeestje 's middags wil ik cupcakejes met rupsje nooitgenoeg maken. Ze zijn die middag met 6-en, maar ik zal wel wat meer cakejes willen maken.
Voor het feest op zondag wil ik een grote taart met rupsje nooitgenoeg maken.
Maar wanneer ga ik dat allemaal doen???? Donderdag ochtend ben ik ook al de hele ochtend bezet omdat ik dan naar biometrie en gyneacoloog moet voor de 12 weken echo.
Nu zat ik te denken om de cupcakes en de taart de komende week ofzo alvast te maken en dan in te vriezen. Dan kan ik de cakepops woensdagavond maken en donderdagmiddag / avond decoreren. Maar mijn vraag is eigenlijk of de cupcakes en de taart ook echt lekker blijven als ik ze, gevuld en gedecoreerd, invries. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Zijn er nog bepaalde do's en dont's wat betreft vulling bijvoorbeeld?
to freeze or not to freeze???
Moderator: Chantal
Ik vries regelmatig taarten en/of cupcakes gevult en versierd in, gaat prima.
Op de leukste taarten staat een vullinglijst die zoiezo vries veilig is, maar eigenlijk kan alles, als je het maar vers maakt en gelijk invriest.
Invriezen in een kartonnen doos met plasticzak er om heen. Ontdooien taart 24 uur vooraf uit de vriezer, zak er af, taart met doos in de koelkast, 1 uur voor gebruik taart uit de koelkast en met deksel open op temperatuur laten komen. Cakejes op dezelfde manier alleen laat je die niet in de koelkast ontdooien.
Succes ermee.
Op de leukste taarten staat een vullinglijst die zoiezo vries veilig is, maar eigenlijk kan alles, als je het maar vers maakt en gelijk invriest.
Invriezen in een kartonnen doos met plasticzak er om heen. Ontdooien taart 24 uur vooraf uit de vriezer, zak er af, taart met doos in de koelkast, 1 uur voor gebruik taart uit de koelkast en met deksel open op temperatuur laten komen. Cakejes op dezelfde manier alleen laat je die niet in de koelkast ontdooien.
Succes ermee.
Dank je wel. Dat geeft een hoop ruimte in mijn agendaAnnemarie schreef:Ik vries regelmatig taarten en/of cupcakes gevult en versierd in, gaat prima.
Succes ermee.