W@ltje heeft een hematoom (bloeduitstorting) op zijn piemel. Geen flauw idee hoe hij eraan is gekomen! De kinderarts dacht uiteindelijk dat hij ws zelf er te hard aan getrokken of in geknepen heeft. Hoort bij de leeftijd zei hij???
Ik ben met hem zaterdagavond naar de HAP geweest en daarna door naar de kinderarts. En vanmorgen nog een keer, omdat ik terug moest komen als hij rood en opgezwollen was.
Het ziet er zo ellendig pijnlijk uit: het is paars/blauw en enorm dik en ook langer. En hoewel hij zich vandaag redelijk goed voelde, had hij ook tussendoor van die momenten dat het kennelijk erg veel pijn deed. Mijn arme arme mannetje, ik hoop voor hem dat het snel minder pijn doet!
Laatst gewijzigd door J0p1e op vr nov 04, 2011 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Het gaat weer helemaal lekker met mijn mannetje! Niets meer aan te zien, hij heeft geen pijn meer. Gelukkig!
Er zat een voordeel aan: aangezien het pijn deed, heeft hij voor hele korte tijd aangegeven dat hij moest plassen. Dat was voorbij toen het hem geen pijn meer deed, maar voor even heeft hij in ieder geval een paar keer op de wc geplast!
Nou zeg, er is nog een vervolg gekomen van dit verhaal....
De huisarts stond afgelopen maandag op de voicemail met het verzoek een afspraak te maken bij haar voor en met W@lt. Die afspraak was vandaag en die ging dus hierover. Ze hebben het besproken in het team van het ziekenhuis, haar (huisarts) een brief gestuurd, haar gebeld dat ze toch echt contact moest zoeken met mij. Dat het wel verdacht is dat ik niet kon zeggen hoe hij eraan gekomen was en de vraag of ik zelf vermoedens heb dat er iets met hem is gebeurt, hem iets overkomen is op een moment dat ik er niet bij ben geweest. En of er al vaker van dat soort signalen zijn geweest. Ik snap best dat ze alert moeten zijn, maar ik vind dit toch wel hele erg ver gaand. En belachelijk, gezien het feit dat het bijna 2 maanden geleden is. Als ze dan toch vermoedens hebben van misbruik of mishandeling laat je dat toch niet 2 maanden liggen??? De huisarts gaf aan dat ze protocol moet volgen en dat het wat haar betreft zo goed is. Maar toch, het zit me niet lekker.
Nou lekker laat. Ik zou dit zelf nog wel een keer goed besproken willen hebben voordat ik dit achter me zou kunnen laten, denk ik. Maar goed, er is volgens de ha verder niets meer nodig, misschien kun je het er zo ook wel bij laten.
ik vind het op zich wel goed dat ze een dergelijke actie ondernemen, maar ik vind het wel suf dat het pas na 2 maanden gebeurt. natuurlijk erg vervelend voor jullie, dat wel.
Tjee zeg dat ze dat 2 maanden laten liggen! En tegenwoordig staan ze gelijk op de stoep. Iemand die ik ken had een kind met een gebroken bovenbeen en dat kind had toevallig ook een grote blauwe plek op zijn rug omdat hij in de wei door een schaap geramd was. Stond ook jeugdzorg op de stoep! Maar wel meteen en niet 2 maanden later. Stel je voor dat er wel wat aan de hand is?
Maar ik vind wel goed dat ze zoiets met je willen bespreken. Want de vraag is heel algemeen - jij wordt dan mi. nergens van beschuldigd - of er iets gebeurd zou kunnen zijn waar je niet bij was. Of er signalen zijn.
Want het kan theoretisch helaas wel dat er iets aan de hand had kunnen zijn ivm misbruik.