Zou ik nog blijven kolven 's ochtends?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van W

Zou ik nog blijven kolven 's ochtends?

Bericht door mama van W »

Hoi

Ik heb de laatste weken iedere ochtend van de borst die dochterlief niet drinkt 50 ml gekolfd, ik ben al eventjes bezig en heb zo al 2,5 liter in de vriezer zitten. Dochterlief is voltijds bij me tot ze 6 maanden is en ik ga haar niet leren uit een flesje drinken omdat dit veel stress meebracht bij zoonlief en dochterlief ook weigert dus ben ermee gestopt aan te dringen. Heeft het dan nog wel zin dit te blijven doen? Ik ben van plan haar uit een bekertje te laten drinken zodra ze nog wat ouder is (nu 3 maanden) en die melk blijft maar 3-6 maanden goed op -20 graden...

Wat denken jullie?

Bedankt!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

volgens mij geef je zelf al het antwoord ;)
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik maak sinds ze 5,5 maand is elke dag een bordje pap van rijstebloem voor haar, daar gebruik ik mm voor. En als ik groente kook en pureer dan doe ik daar ook mm doorheen.
Kortom je kunt het zeker wel gebruiken straks, maar enorme voorraden heb je niet nodig. Ik gebruik minder dan 100 mm per dag. (ook al omdat ik geen voorraad heb en heel moeilijk kolf)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
AstridJordi
J&J SANTORINI

Bericht door AstridJordi »

Dorien schreef:volgens mij geef je zelf al het antwoord ;)
Ja volgens mij ook :P Het heeft denk ik niet zo veel zin als je het toch niet gaat gebruiken.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
mama van W

ja hier wordt het rapley, dus in een papje draaien zal niet lukken... ik zal dan maar stoppen zeker... Of zou ze toch plots van de fles drinken?

:P
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Ik zou er ook mee stoppen. D äphny drinkt ook niet uit de fles en rond de tijd dat ze ander drinken erbij kon krijgen had ze de rietjesbeker van dr broer te pakken. Maar daar hoef ik echt geen gekolfde melk in te doen.
Als ze trouwens tegenwoordig een fles te pakken heeft bij andere kinderen drinkt ze er wel gewoon uit :roll:
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
mama van W

Als ik voor mijn zoontje eens gepureerde groentjes maak, zou ik het daar durven onder draaien? Hij heeft wel eens wat gekolfde melk gedronken onlangs en vond het lekker.
wennetje

Bericht door wennetje »

Je kunt er altijd nog pannenkoeken van bakken!

Maar het is wat zinloos kolven zo en mocht dochterlief het later toch nog uit een flesje willen drinken kun je altijd weer terug naar kolven. Het is niet zo dat als je nu stopt je nooit meer terug kan. Zou me de moeite lekker besparen.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Als je niet denkt dat het ooit nog nodig is dat ze uit de fles drinkt, zou ik direct stoppen. Zo heb ik het destijds met Marrit gedaan, paar keer flesje geprobeerd, geen succes, dus gauw gestopt met kolven, want het was toch niet nodig. Maar goed, kolven is dan ook niet bepald mijn hobby, en ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand daar voor kiest zonder dat het nodig is (bij Wytse moest ik wel, want ik werkte).
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mama van W

Ja ik werk ook hoor, maar heb onlangs pas beslist om langer ouderschapsverlof te nemen en dus thuis te blijven tot ze bijna negen maanden is. Normaal ging ze over twee maanden al naar het KDV. Tegen 9 maanden kan ik haar wel met een beetje yoghurt of moedermelk uit een bekertje naar het KDV laten gaan.
Ik stop met kolven hoor, maar ik vind kolven helemaal geen straf of onaangenaam. Zo heb ik wel wat extra tijd gewonnen 's ochtends voor de kinderen opstaan :P
Plaats reactie