stoeltje achterop
stoeltje achterop
Ik heb V incent nog voorop de fiets, maar denk dat hij eerdaags naar achteren moet verhuizen. Ik heb grote fietstassen achterop. Zou ik die kunnen blijven gebruiken met een stoeltje achterop? En maakt het nog uit welk type/merk stoeltje je hebt (voorop heb ik er eentje van bobike).
Ik doe altijd op de fiets boodschappen (voor een week), dat hoop ik te kunnen blijven doen. Mijn bagagedrager is volgens mij langer dan "standaard" (heb een gazelle impala). Ik heb ook ergens gelezen dat er bagadragerverlengers en -verbreders bestaan. Wanneer gebruik je die?
Wat zijn jullie ervaringen en tips?
Ik doe altijd op de fiets boodschappen (voor een week), dat hoop ik te kunnen blijven doen. Mijn bagagedrager is volgens mij langer dan "standaard" (heb een gazelle impala). Ik heb ook ergens gelezen dat er bagadragerverlengers en -verbreders bestaan. Wanneer gebruik je die?
Wat zijn jullie ervaringen en tips?
- mamaSterre&Sep
- J&J TEXEL
Ik de bagage drager verlengd zodat de fietstassen iets naar achteren zitten en een bobike stoeltje. Maar ik vind achterop zitten zo ongezellig, alleen als ik met beide kinderen fiets zit er iemand achterop. S terre past ook nog voorop, ik begrijp niet zo goed waarom je hem achterop wilt hebben?
Zeker met zware boodschappen vind ik dee fiets erg onstabiel als je een kind achterop hebt, als ze voorop zitten is je fiets veel meer in balans.
Zeker met zware boodschappen vind ik dee fiets erg onstabiel als je een kind achterop hebt, als ze voorop zitten is je fiets veel meer in balans.
Laatst gewijzigd door mamaSterre&Sep op vr sep 16, 2011 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
ik weet niet hoe klein jouw kinderen zijn, maar die van mij pasten op die leeftijd echt niet meer voorop hoor!mamaSterre&Sep schreef:Ik de bagage drager verlengd zodat de fietstassen iets naar achteren zitten en een bobike stoeltje. Maar ik vind achterop zitten zo ongezellig, alleen als ik met beide kinderen fiets zit er iemand achterop. S terre past ook nog voorop, ik begrijp niet zo goed waarom je hem achterop wilt hebben?

femke ging met 2 jaar of zo naar achter omdat haar benen echt te lang werden voor het zitje.
maar de combi fietstas-stoeltje heb ik nooit gehad omdat ik geen verlening had, het paste niet. ik heb een mandje voorop, maar doe dan ook een keer of 4 boodschappen in de week.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Bij mijn achterzitje zitten de voetsteunen vóór mijn fietstassen en hoewel ik een moederfiets-achtig type heb moest er toch een bagageverlenger op. Ik heb wel een 5+ zitje, en geen stoeltje, misschien scheelt dat. Het nadeel van een achterzitje op een gewone fiets vind ik dat je fiets toch veel onstabieler is, en zeker met volle fietstassen erbij snel "stijgert".
Ik had op mijn gewone fiets een GmGzitje en losse fietstassen, die je kon aanhaken. Dat paste nog nét, aan één kant want aan de andere kant zat de buggy beugel in de weg.
Ik had op mijn gewone fiets een GmGzitje en losse fietstassen, die je kon aanhaken. Dat paste nog nét, aan één kant want aan de andere kant zat de buggy beugel in de weg.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
- mamaSterre&Sep
- J&J TEXEL
Nou een fiets met volle fietstassen en kind achterop vind ik toch echt veel instabieler dan wanneer ik het gewicht verdeel en het kind voorop zet.kaatje71 schreef:het fietst wel instabieler met een kind voorop i.p.v. achter, dus achter is in principe wel veiliger denk ik.....mamaSterre&Sep schreef:ik begrijp niet zo goed waarom je hem achterop wilt hebben?
Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
Ja, die heb ik nu ook. Ik dacht trouwens dat ik een bagageverlenger had, maar dat klopt niet helemaal. Aan die fietstassen zit een extra beugeltje aan de achterkant, waarop je achterlicht gemonteerd kan worden, zodat deze niet onder het stoeltje en de fietstas verdwijnt. Daar moet je dus ook nog op letten, dat je achterlicht nog wel goed zichtbaar is. Want op mijn andere (gewone) fiets zat het stoeltje bovenop het achterlicht waardoor deze het steeds niet deed. Toen heb ik zo'n los lichtje aan de rugleuning van het stoeltje gehangen.LauramvAnneenLisa schreef:ik heb speciale fietstassen die bedoeld zijn voor de combinatie met een fietstoeltje
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Ik heb gewoon een gat in de fietstassen gemaakt zodat de schroef onderaan bij de beensteun vastgedraaid kon worden door de tassen heen. En dan had ik de kleppen van de fietstassen naar binnen geslagen. Dan regent het wel in (maar goed, ik fiets niet vaak met regen).
De beentjes zaten dan gewoon in de steuntjes ín de fietstassen.
Bedankt voor al jullie reacties. Het kan dus wel, maar is afhankelijk van de fiets... Weet je, op zich vind ik het nog wel gezellig met hem voorop. Maar ik dacht dat je maar tot 14, 15 kilo voorop mocht hebben (staat volgens mij op het stoeltje). Bovendien is het nu echt een geworstel als hij een keer geen zin heeft om mee te werken. Hij is best zwaar en ik ben vrij klein en dan is het vrij hoog tillen...
Ja, dat heb ik ook weleens gezien maar dan kun je de tassen niet meer helemaal vullen met boodschappen... lijkt mij.Miem schreef:Ik heb gewoon een gat in de fietstassen gemaakt zodat de schroef onderaan bij de beensteun vastgedraaid kon worden door de tassen heen. En dan had ik de kleppen van de fietstassen naar binnen geslagen. Dan regent het wel in (maar goed, ik fiets niet vaak met regen).
Ik heb een grote bagagemand voorop (kronan) en een Baby OK stoeltje achter. Voordeel van dat stoeltje is dat het een extra adapter heel snel van de ene op de andere fiets te zetten is, dat het heel goed uit veiligheidstests komt (o.a. door de goede beensteunen), dat hetniet duur is
en dat de sluitingen gemakkelijk te bedienen zijn.
Maar het kan denk ik niet met fietstassen

Maar het kan denk ik niet met fietstassen