niet meer inbakeren maar wat dan....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
kaatje71
J&J MALEDIVEN

niet meer inbakeren maar wat dan....

Bericht door kaatje71 »

Twee maanden geleden hebben we Meike een poosje niet ingebakerd, dat ging even goed, maar al snel moesten we zo ongeveer bovenop haar liggen(ook om haar armen rustig te houden) wilde ze in slaap vallen. Weer ingebakerd sliep ze weer rustiger.
Maar nu wurmt ze zich er steeds uit en ook i.v.m. omrollen kan het niet meer.
Ze heeft een slaapzakje, ik doe het lakentje al strak om haar heen ( is zo los). Naast me valt ze wel in slaap, maar wederom als ik zo ongeveer bovenop haar lig en het liefst moet ik dan zo blijven liggen. Is vaak wel wat lastig....
Nog tips om het slapen te vergemakkelijken zonder dat ik bovenop haar lig?
Of andere ervaringen?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Haar op de buik leggen? V incent werd daar altijd een stuk rustiger van. En het bovenop haar liggen zou ik toch langzaam een beetje afbouwen, steeds wat minder. Wel erbij zitten en zachtjes fluisteren/aaien, maar niet meer alles vasthouden. Dan alleen erbij zitten en zachtjes ssssss zeggen. En dan wegwezen...
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Hier werkte buikslapen ook het beste. Eef deed het zelf vanaf het moment dat ze zelf kon draaien. Tosca heeft altijd op haar buik gelegen. Op haar rug slapen ging echt niet.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Ook wij hebben een echte buikslaper. A heeft ingebakerd geslapen totdat hij ging omrollen en vanaf dat moment slaapt hij op zijn buik.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Hier ook 3 buikslapers. Bij Anna hebben we dat ondervangen door te gaan inbakeren, maar het uitbakeren beviel zo slecht dat we er bij de andere 2 niet aan begonnen zijn.
Ik zou dus proberen haar op de buik te leggen / laten rollen.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Gisteren even geprobeerd op de buik, maar als ze eenmaal aan het huilen is werkt dat niet want dan gaat ze zich opdrukken en lijkt alleen maar bozer te worden.
Maar ik ga het wel nog meer proberen.
Ik dacht dat Silke een heftig meisje was (is) maar volgens mij heb ik er nu nog 1.... ::wink: ::roll:
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Hier was bij alle drie buikslapen de oplossing. Dat opdrukken herken ik ook wel hoor, maar dat is misschien ook even wennen voor het kind.
Verder heeft tom nog een tijdje in een bakerzak geslapen. Hier zit nog iets ruimte in voor de armen maar kunnen ze zich niet wakker zwiepen met de handen. Zo iets dus : http://www.puckababy.com/index.php

Dit kan en mag nog wel als ze kunnen draaien als je dat een paar keer oefent met ze. Al heb ik dus op het moment van draaien dat ding niet meer aan gedaan bij Tom en sliep hij dus toch wel goed door het buikslapen (hij draaide al met 11 weken ofzo).
Mocht je interesse hebben om het uit te proberen dan heb ik nog wel de oude bakerzakjes liggen, maar het is wel blauw met wit geblokt dus geen meisjes kleuren maar dat ziet niemand verder.....
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hier ook een bakerzak gebruikt bij femke. niet zo strak als echt inbakeren, maar ze kon zichzelf niet meer wakker slaan.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Ik vond het 'uitbakeren' van Robin knap lastig. Probeerde hem inderdaad dan maar strak onder het lakentje te leggen, maar dit zat binnen een paar minuutjes weer los. Toen las ik hier de tip om de rand van het laken naar binnen om te vouwen, bij wijze van vangnetje voor spartelende handjes. Dat heeft hier goed geholpen.

Uiteindelijk heeft Robin ontdekt dat hij een buikslapertje is. Sinds hij dit doet slaap hij veel en veel beter.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Plaats reactie