hoeveel spenen??

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
kaatje71
J&J MALEDIVEN

hoeveel spenen??

Bericht door kaatje71 »

Zo maar uit nieuwsgierigheid naar wat "normaal" is, maar hoeveel spenen hebben jullie in gebruik, als je kind een speen gebruikt?
Ik heb er nu 5, een voor boven een voor beneden, een voor in de wandelwagen, er is er altijd wel een kwijt die ik dan later weer vind.
Nu gaat Meike naar het kdv en ik denk erover om er nog maar 2 te kopen voor standaard in haar tasje.
7 spenen klinkt wel veel, maar misschien zijn er kinderen met nog meer spenen??
(De spenen zijn alleen voor Meike, Silke wilde nooit een speen, alhoewel ze ze nu ineens ook graag te pas en te onpas in haar mond doet als ze de kans krijgt :P )
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Ik had er 5, maar ik wilde langzaamaan ontwennen.
Toen kwam ik er achter dat hij die hele speen niet meer nodig heeft, dus er slingeren er nog wel een paar in huis maar ze worden niet meer gebruikt!
linda7116

Bericht door linda7116 »

Lotte heeft er alleen 1 voor het slapen,dat is ook altijd zo geweest.
als ze uit bed komt gaat ie op het aanrecht en s avonds in de vaatwasser. (voorheen in de magnetronsterrilisator)
ik weet dat het hoogtijd is om haar er vanaf te krijgen,maar nog geen idee hoe ik dat ga aanpakken....

maar goed,ze heeft dus altijd maar 1 in gebruik. wel heb ik er meerdere in huis
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

We hebben er een stuk of 4, maar hij krijgt ze alleen bij het slapen. Dus eigenlijk 1 in bed en 1 in de tas voor het kdv. En de rest ligt in een bakje voor als een van die andere weg is.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Marielle

Bericht door Marielle »

0, hier nooit een speen gehad, voor geen enkel kind trouwens.
Maar dit was vast niet het antwoord wat je zocht :wink:
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

S0phie wil helaas nog niet zonder speen, zij denkt dat ze er 1 heeft, maar we hebben er nog wel 1 voor haar. Tyg0 heeft er meerdere maar wil geen speen. Soms is dat wel balen maar nu ik naar S0phie kijk die ik er nog niet af krijg, dan vind ik het wel best zo.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Bij Lotte en Bram hadden we er twee, waarvan ze er altijd maar 1 in bed kregen. Maar Jasmijn slaapt nu ofwel in de kinderwagenbak, ofwel haar wieg, ofwel de co-sleeper. En dan nog beneden. Dus ik heb vandaag nog een speen gekocht. Waarom heeft het kdv er 2 nodig?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ze zullen er vast geen 2 nodig hebben, maar als best een beetje nerveuze moeder aangezien ze morgen voor het eerst gaat, dacht ik goed voorbereid te zijn met 2 spenen.....(slaat nergens op ik weet het)
Eliza

Bericht door Eliza »

Ik had er op het laatst 5 in haar bed liggen (ze mocht ze alleen in bed). Als ze er dan 1 kwijt was vond ze er wel weer 1 voordat ze mij wakker maakte.... :oops:
debby
J&J SANTORINI

Bericht door debby »

Luuc had er twee, 1 thuis in bed & 1 bij opa&oma.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Nooit meer dan 2, weg was pech.

@ Linda: samen doorknippen? Ruilen voor een cadeautje in de speelgoedwinkel? Aan de spenenfee geven? Gewoon weggooien en zeggen dat hij stuk was?
Het wordt inderdaad wel tijd hoor...
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
annelinda

Bericht door annelinda »

Woj hebben er een stuk of 5. En die liggen overal en nergens, in bed, in ons bed, in mijn handtas en op het aanrecht! Beter 2 te veel dan 1 te weinig. Zonder wil ze echt niet slapen. (ze mag de speen ook alleen als ze gaat slapen of als ze ziek is)
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Ik denk dat wij er ook iets van 7 hebben verzameld in anderhalf jaar. Ik heb wel regelmatig gehad dat ik boodschappen aan het doen was en de speen vergeten was. Dan liep ik wel eens met een krijsend kind en kocht ik een nieuwe. Zo verzamel je er heel wat in verloop van tijd...
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
linda7116

Bericht door linda7116 »

maar gooien jullie dan nooit es wat weg?
ik gooi regelmatig 1 weg. vind t op een gegeven moment niet zo hygienisch meer...
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Hier 4 spenen in gebruik. 1 boven in haar bed, 1 beneden, boven een reserve (voor als ik de eerste niet kan vinden). De laatste zit in haar tas voor als ze naar de oppas gaat. Hoef ik er niet standaard om te denken.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

2 spenen: eentje bij het bedje en eentje in de tas voor als we ergens heengaan. Ze wil hem soms bij het inslapen maar lang niet altijd.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Eliza schreef:Ik had er op het laatst 5 in haar bed liggen (ze mocht ze alleen in bed). Als ze er dan 1 kwijt was vond ze er wel weer 1 voordat ze mij wakker maakte.... :oops:
oh ja, Meike begint nu te leren om haar eigen speen in haar mond te doen. Mijn idee was dan ook om heel veel spenen in haar bedje te leggen! (Dat is een beetje een grapje maar als ze -ik- er van zou kunnen doorslapen dan lagen ze er nu al in hoor!!!)

Ik kook ze wel regelmatig uit maar zolang ze heel zijn gooi ik ze niet weg.
@ri

Bericht door @ri »

Beide meiden hebben er 2 in hun bedje (hier dus ook de oudste 's avonds nog), en voor O heb ik er 1 in de maxicosi. Had er ook nog 1 in de wagenbak, maar die is inmiddels omgebouwd. Oja, en 1 op het kdv dus, met haar naam erin gegraveerd. Ideaal.

Mijn ervaring is wel, met name onderweg, dat hoe meer je er hebt, des te sneller ze echt kwijt raken :-) Met 1 let ik veel meer op waar'ie is.
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

En, hoe gaat het nu met Meike op het KDV? Spannend voor jou of ook wel een beetje ontspannend?
Mamalon
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

wij gebruiken 2 speentjes 1 in bed en 1 aan het spenenkoortje
hij krijgt overdag eigenlijk bijna nooit zijn speen. alleen in de auto. als hij in de kinderwagen zit heb ik hem gewoon bij me voor het geval dat, maar meestal heeft hij hem niet nodig.
Trotse mama van J en T
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Mamalon schreef:En, hoe gaat het nu met Meike op het KDV? Spannend voor jou of ook wel een beetje ontspannend?
ja hoor het ging goed vandaag, wat ik er zo van gehoord heb.
En voor mij is het ook ok, het zal wat meer rust geven voor ons allemaal.
J0p1e
J&J SANTORINI

Bericht door J0p1e »

We zijn ooit begonnen met 1 aan een doekje. Toen hebben we een keer een reserve gekocht, aan eenzelfde doekje, maar deze heeft hij gevonden. En toen nam hij dus alleen nog maar genoegen met twee tuten aan twee doekjes ::roll:
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Hanne

Bericht door Hanne »

6 maar ze zijn constant kwijt, zodat ik er in praktijk meestal maar 3 kan vinden.
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

Hier geen speen maar wel een knuffel, voor beide heb ik er 4. Dezelfde dus. 2 voor thuis (1 in de was, 1 in bed) 1 bij oma in bed en 1 nieuwe reserve voor je weet maar nooit en anders omdat ik het leuk vind om over 1o jaar zo'n stuk geknuffeld ding naast zo'n nieuwe te leggen!
marincke

Bericht door marincke »

Om het hoogtepunt had hij er 3: 1 in zijn mond en dan in elke hand 1. :-S Allen aan zo'n spenendoekje.

Nu heeft hij er nog 1. En hij is er aan verslaafd. Ik hoop stiekem dat er straks weer een baby Pietje hem nodig heeft. Kijken of ik hem kan overhalen dat ding weg te geven.
Voor als hij stuk gaat en het wordt een gigadrama om te gaan slapen, ligt er een nieuwe op reserve in de kast. Dat weet hij niet.

Ik ben daarom stiekem ook wel blij met het duimpje van de jongste. Raakt nooit zoek! Ik heb ook heel lang duim gezogen en nooit een beugel nodig gehad, dus laat ik dit lekker gaan!
Plaats reactie