baksteenpatroon met sugar craft gun *opgelost, update onder*

ModeratorCOLON Chantal

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

baksteenpatroon met sugar craft gun *opgelost, update onder*

Bericht door Ilse501 »

Ik heb een tegeltjes/baksteenpatroon nodig voor een zwembadmuur. Ik heb niet zo'n mat of zo, dat zou lekker makkelijk zijn. Er staat in de hebshop dat je dus baksteenpatroon kan maken met de sugar craft gun. Maar ik heb echt geen idee hoe dat dan zou moeten.
Weet iemand dit? Of kan ik op een andere (snelle) manier zo'n patroon krijgen? Ik heb de taart zaterdag nodig. Het is niet de enige voor deze dagen, want er worden er zaterdag nog 2 opgehaald, waarvan 1 stapeltaart (mijn eerste!!). Beetje druk dus.... :roll:
Laatst gewijzigd door 1 op Ilse501, in totaal 0 keer gewijzigd.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikers-avatar
Hanneke
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2548
GeregistreerdCOLON Ma Aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

met legoblokjes er indrukken (blokje steeds verplaatsen)?

met een mes het patroon er in "tekenen"/kerven ?

Ik zou ook niet weten hoe het met de gun zou moeten.....
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gebruikers-avatar
Petra
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2318
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 2:13 pm

Bericht door Petra »

met de gun kan je denk ik een brede strook maken (rechthoekje). Dan kan je allemaal baksteentjes snijden.
Maar dat betekend dat je wel nog helemaal moet gaan tegelen.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Ja, die suggestie van rechthoekjes snijden kreeg ik ook al op het forum van deleukstetaarten. Maar dat kost zoveel tijd....
Ik kwam net een soort lineaal tegen (hoort bij letter tappits) en die heeft 2 mooie rechte lijnen. Ik ga die maar rondom erin drukken en dan met de hand de vertikale lijnen trekken, idd verspringend. Lijkt me tot nu toe de snelste oplossing. Maar misschien weet iemand anders hoe het met de gun moet.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
ailay
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2480
GeregistreerdCOLON Ma Sep 13, 2010 12:12 pm

Bericht door ailay »

Jammer dat je niet wat dichterbij woont. Ik heb namelijk wel zo'n matje en die zou je zo mogen lenen.
Mieke

Bericht door Mieke »

Ik lees het nu pas.
Ik heb ook wel zo'n matje die je mag lenen, maar als ik hem morgen opstuur heb je hem te laat binnen of niet?
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Ja, dat is jammer dat jullie niet dichterbij wonen. Idd, morgen opsturen is te laat. Jammer, maar ja, had ik het maar eerder moeten bedenken :wink: Bedankt in ieder geval!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikers-avatar
muppet
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 9574
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

misschien even tussen het speelgoed van de jongens kijken of daar niet een huisje (play-mobiel?) oid tussen zit met zo'n patroon?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

goed idee, Sas. Ga ik morgen doen.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik vind dit ook een slim idee voor een baksteeneffect;
http://www.taartendroom.nl/portfolio/ki ... isjes.html

Ze maakt trouwens prachtige taarten.
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Annemarie schreefCOLONIk vind dit ook een slim idee voor een baksteeneffect;
http://www.taartendroom.nl/portfolio/ki ... isjes.html

Ze maakt trouwens prachtige taarten.
Welk effect bedoel je? Die bij dat kasteel, waar ze af en toe een vierkantje heeft geplakt?

Ze maakt idd geweldig mooie taarten. Voel me ineens een enorme amateur als ik dat zo bekijk....
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ja ik bedoel af en toe dat vierkantje. Niet veel werk, wel het effect.

Ze maakt inderdaad hele mooi taarten, maar ook heel slim hoor, prachtig maar niet super, super arbeidsintensief.

En over dat amateur zijn, vandaag was ik een vriendin aan het helpen met de taart voor haar zoontje en zij is dus echt nog een amateur en haar man kan daar ook flauwe grapjes over maken, maar toen vroeg ik naar de reacties van andere op haar tweede taart en toen zij ze dat mensen zich niet eens voor kunnen stellen dat ze hem zelf had gemaakt. Dus we doen het misschien niet zo goed als Peggy, maar supergoed voor ons eigen publiek :wink: .
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

oh ja, ik weet dat iedereen die dit niet zelf doet, al heel erg snel ontzettend onder de indruk is. En als ik zie hoeveel ik geleerd heb de afgelopen jaren, dan weet ik ook dat ik echt beter geworden ben. Maar ik zou best dingen willen kunnen maken zoals zij dat doet. Het is bijna niet echt, zo mooi. Ik vraag me alleen wel af: hoe dik bekleedt zij een taart? Want ik heb wel gemerkt dat het er met een dikkere bekleding al snel veel strakker uit ziet. Aan haar versiering te zien, heeft ze een dikkere laag fondant of marsepein dan dat ik gebruik.
Laatst gewijzigd door 1 op Ilse501, in totaal 0 keer gewijzigd.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ja dat vind ik ook altijd moeilijk.
een dikke laag marsepein ziet er idd heel strak uit! zie je helemaal geen bobbeltjes van de taart zelf.
maar het moet ook nog lekker blijven. nou ben ik wel gek op marsepein, zo'n dikke laag doe je de visite meestal geen plezier mee.
en het is nog duur ook ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Chantal schreefCOLONja dat vind ik ook altijd moeilijk.
een dikke laag marsepein ziet er idd heel strak uit! zie je helemaal geen bobbeltjes van de taart zelf.
maar het moet ook nog lekker blijven. nou ben ik wel gek op marsepein, zo'n dikke laag doe je de visite meestal geen plezier mee.
en het is nog duur ook ;)
ja precies! Gewoon niet lekker en veel te duur!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Peggy werkt ook alleen met fondant, daar is ook mooier en strakker om mee te werken dan marsepein. Maar ik vind marsepein veel lekkerder ook omdat het niet hard wordt en inderdaad zo dun mogelijk. Daarnaast geven stapeltaarten ook gelijk veel meer effect, maar ik heb bijna nooit een opdracht waarbij iemand zo veel taart nodig heeft, meestal willen ze op een verjaardag ook nog iets anders als marsepein taart.

Peggy heeft wel echt een supergoed gevoel voor kleur en styling.

Ik heb nu deze gekocht;
http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-5445.html

Dan kun je met minder taart toch een stapeltaart maken. Ik ga hem voor het eerst gebruiken voor de verjaardag en het afstuderen van mijn zus (ze is nu huisarts) en dan nog is het eigenlijk meer taart dan ze wil.
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

ja, de hoeveelheid taart bij een stapel houdt mij ook tegen. Ik moet nu voor 2 kindjes een taart maken, voor samen zo'n 30 personen. Ik maak voor het meisje nu een klein stapeltaartje en voor het veel jongere jongetje een klein gewoon taartje.
Die 'stellage' die je gaat gebruiken, ziet er wel leuk uit. Maar heb je dan echt zoveel minder taart nodig? Ik heb nu een boventaartje van 15 cm en een ondertaart van 22 cm.

Ik ben trouwens niet zo dol op marsepein, dus ik werk het liefst met fondant. Het viel me wel op dat ik marsepein op zich makkelijker vind om mee te werken. De taart voor Bastiaan wordt een combi van fondant en marsepein. De muur wordt van marsepein, dan is dat meer korrelige effect wel erg leuk.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Jeanet

Bericht door Jeanet »

heb je een mandje die een soort van klinker motief heeft...
gewoon even om je heen kijken.
De lego tip was mijn eerste gedachte en die heb je al meerdere keren gekregen zag ik.
succes met je taart
Gebruikers-avatar
Mara
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8236
GeregistreerdCOLON Di Aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Het kan met de gun vlgs. mij.
Zo'n vierkante lange sliert beetje platrollen, om de cm. deukje met mes erin, dan kun je de platte slierten verspringend op elkaar leggen. Gaat best snel...althans, het ligt eraan hoe veel je moet :wink:

Misschien kun je alle "slierten" met de deukjes boven elkaar leggen en dan platrollen. Heb je een groot oppervlakte in een keer.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Ja Mara, ik denk dat dat het is. Ik zal eens kijken of het wil lukken. Zal ik de ondergrond wel eerst moeten bekleden, want anders is het te dun denk ik.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikers-avatar
Ilse501
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 8709
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Nou, ik heb het uiteindelijk nog anders opgelost. Die lineaal maakte hele mooie stroken. Die heb ik in kleinere stukken gesneden en verspringend vastgeplakt. En het mooie was, dat de stukken precies lang genoeg waren. ik hoefde niks te passen of te meten, want ik kon het in 1x passend om de taart krijgen.
In dit draadje staan de foto's van het eindresultaat!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikers-avatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 13446
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

hee ik vraag net in je andere topic hoe je het hebt opgelost ;)
goed gegaan dus!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
BUTTON_POST_REPLY