Stoppen met bv

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Mirjam

Stoppen met bv

Bericht door Mirjam »

Doordat ik medicijnen moet slikken ivm met de ziekte van lyme, moet ik Ws op korte termijn stoppen met de Borstvoeding met Emma. E daar word ik heel verdrietig van. Ik had gedacht om het tot aan haar derde verjaardag vol te houden. Maar dat gaat dus helaas niet.
Emma zit nu nog op zo'n twee voedingen per dag. En het gaat me denk ik niet lukken om dat langzaam af te bouwen, verslaafd als mijn kleine meisje is. Ik wil haar dus goed voorbereiden en dan ineens stoppen. Ik verwacht niet dat ik stuwing ga krijgen, maar kan in geval van nood as tijd nog kolven.
Maar hebben jullie tips hoe ik Emma het beste kan voorbereiden. (en hoe bereid ik mezelf voor op de allerallerlaatste voeding?)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Wat moeilijk Mirjam dat het moet om deze reden:-(
Geen idee hoe je opeens stoppen het beste kan doen.
Ik ben juist heel rustig aan het afbouwen, mijn borstverslaafde meisje vraagt er amper meer zelf naar.
Zal vast even heel moeilijk zijn. Sterkte ermee hoor!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik heb niet echt tips voor je, maar wil wel laten weten dat ik dit heel vervelend voor je vind. Ik weet dat je het nog een tijdje vol wilde houden. Dat je dan op zo'n manier moet stoppen is niet leuk.
Ik ben ook aan het afbouwen, Danique was ook enorm verslaafd, maar doordat ik nu niet meer aktief aanbied wordt de vraag van haar kant ook steeds minder. Ik voed nog maar een paar keer per week inmiddels.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Ik zou beginnen met niet meer actief aanbieden en misschien het ritueel rondom de voedingen veranderen waardoor in het 'nieuwe' of in de aangepaste situatie de voeding er niet is en er een nieuwe invulling aan gegeven kan worden.
Miss jou man een rol geven?

Zo heb ik destijds de voeding voor het slapen vervangen voor een flesje melk. Ze viel steeds in slaap en was dan helemaal overstuur als ze dan zelf terug in bed in slaap moest vallen. Om dergelijke drama's iedere avond weer opnieuw te voorkomen (ook bij logeren ed) het ritueel veranderd naar uit bad, afdrogen, pyama aan, zelf nog even lezen terwijl ik flesje warme melk pak, samen boekje lezen (uitgebreid in het begin om wat langer lich contact te hebben) en erna op de stoel in der kamer flesje drinken, dag door praten als ze dat wil en slaap ritueel en slapen maar...

Flesje is niet voor jou een optie, om welke reden dan ook, maar wilde aangeven dat je wel mogelijkheden hebt om het anders in te kleden.
Denk dat de grootste 'pijn' bij de moeder zit, kind wend vaak red snel is het met morren.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Joh... Lyme? Wat vervelend Mirjam!! Heb je al nagegaan of het idd klopt dat je niet mag voeden met die medicatie?
Wat zou je toch graag vasthouden aan wat je voor ogen had he... maar als het echt moet dan is het ook geweldig he, ze is immers ´bijna´ 3...
Het ritueel veranderen is idd een optie. Op welke momenten drinkt ze nog, voor het slapen gaan? Ipv drinken een boekje lezen, liedje zingen, iets extra´s voor haar?

Ik hoop voor haar en voor jou dat het toch redelijk makkelijk mag gaan...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik gebruik doxicycline en dat is L3 volgens de lijst van Hayle.
Bij kortdurend gebruik mag het, maar bij langdurig gebruik liever niet.
Ik heb nu een kuur van 14 dagen 2x daags 100 mg voorgeschreven gekregen van de huisarts. Maar door de patiënte vereniging en internationale richtlijnen wordt een langere kuur me een hogere dosering geadviseerd. Dit wil ik graag aan mijn huisarts voorleggen, want ik wil echt geen enkel risico lopen.
Maar dat houdt dus echt stoppen met de bv in.
Ik weet dat Emma groot genoeg is, maar toch vind ik het moeilijk. Het is echt het einde van het baby tijdperk hier in huis en daar word ik heel verdrietig van.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Geen idee of het zou mogen, maar als je het vlak ná het voeden neemt? Wellicht eens navraag doen bij Gonneke?
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Wat een onztettende rotreden om te moeten stoppen... Ik weet weinig van abrupt moeten stoppen, voor je laatste voeding in ieder geval zorgen dat je een mooie foto kan maken van jou en Emma, dat is een waardevolle foto vaak. Knuffel! (Kom ik je van de week live brengen, goed?)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Mirjam

Bericht door Mirjam »

mAmArianne schreef:Geen idee of het zou mogen, maar als je het vlak ná het voeden neemt? Wellicht eens navraag doen bij Gonneke?
De halfwaarde tijd is 15 tot 23 uur en ik moet het echt twee keer per dag slikken.
Ik heb wat dat betreft echt geluk met een huisarts die meedenkt en heeft uitgezocht of het echt niet anders kon.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Doxicycline is ook een middel wat niet aan kinderen onder de 8 gegevenmag worden. Als het vanaf twee. Of zo wel had gemogen had ik het gewoon kunnen gebruiken zonder te slikken.
Suuz

Bericht door Suuz »

Mirjam schreef:Ik gebruik doxicycline en dat is L3 volgens de lijst van Hayle.
Bij kortdurend gebruik mag het, maar bij langdurig gebruik liever niet.
Ik heb nu een kuur van 14 dagen 2x daags 100 mg voorgeschreven gekregen van de huisarts. Maar door de patiënte vereniging en internationale richtlijnen wordt een langere kuur me een hogere dosering geadviseerd. Dit wil ik graag aan mijn huisarts voorleggen, want ik wil echt geen enkel risico lopen.
Maar dat houdt dus echt stoppen met de bv in.
Ik weet dat Emma groot genoeg is, maar toch vind ik het moeilijk. Het is echt het einde van het baby tijdperk hier in huis en daar word ik heel verdrietig van.
Ik slikte die ook deze week, en idd kleine hoeveelheid voor een korte periode mocht het wel. DIt lijkt me idd wel veel.. maar is er geen andere AB die je kan slikken ervoor?

Dikke knuffel verder.
Saskia

Bericht door Saskia »

Geen verstand van medicijnen enz.
Maar wat balen dat je zo abrupt moet stoppen. Nu wordt de beslissing voor jou en Emma genomen... kan me voorstellen dat dat pijn doet.
Plaats reactie