Ik kreeg vandaag de volgende brief in de bus:
Ik kreeg vandaag de volgende brief in de bus:
Oproep vaccinatie griepprik voor Rosalyn.
En ik weet niet wat ik er mee moet.
Ze heeft met tijden last van bronchitis achtige verschijnselen. Dus ook standaard ventolin in huis en nu ook nog een andere puf erbij.
Met pasen heeft ze met een dubbele longontsteking in het zh gelegen. De kinderarts vertelde toen al dat ze door de bronchitis sneller een longontsteking kan krijgen.
Maar de ventoling gebruik ik niet standaard, alleen als ze weer wat kortademiger is. En nu met de herfst dus ook weer wat vaker.
Maar ik weet dus echt niet wat ik nou met die oproep moet. Ze is verder gezond, dus ik zou denken: een griep moet ze kunnen handelen. Juist om afweer daar tegen te kunnen krijgen.
weten jullie meer over de griepprik, en zouden jullie deze laten zetten bij jullie kinderen?
En ik weet niet wat ik er mee moet.
Ze heeft met tijden last van bronchitis achtige verschijnselen. Dus ook standaard ventolin in huis en nu ook nog een andere puf erbij.
Met pasen heeft ze met een dubbele longontsteking in het zh gelegen. De kinderarts vertelde toen al dat ze door de bronchitis sneller een longontsteking kan krijgen.
Maar de ventoling gebruik ik niet standaard, alleen als ze weer wat kortademiger is. En nu met de herfst dus ook weer wat vaker.
Maar ik weet dus echt niet wat ik nou met die oproep moet. Ze is verder gezond, dus ik zou denken: een griep moet ze kunnen handelen. Juist om afweer daar tegen te kunnen krijgen.
weten jullie meer over de griepprik, en zouden jullie deze laten zetten bij jullie kinderen?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
oh en verder vind ik het moeilijk er iets over te zeggen. Ik ben niet zo snel met prikken, zeker niet met griepprikken, maar met een risicokind maak je andere afwegingen. Ik denk dat ik me zou verdiepen in enerzijds de precieze risico's (hoeveel meer kans heeft ze op complicaties en hoe groot is de kans dat die complicaties ernstig zijn? Hoe zijn die complicaties te behandelen) en anderzijds de risico's en bijwerkingen van de griepprik. (misschien heb je nog wat aan deze link: http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl/3 ... ieven.aspx. Is door een homeopatisch arts geschreven, wel iets om in je achterhoofd te houden tijdens het lezen).
Dan is het een kwestie van plussen en minnen naast elkaar zetten en afwegen. Moeilijk, je weet toch pas achteraf of je keuze een goede is geweest.
Dan is het een kwestie van plussen en minnen naast elkaar zetten en afwegen. Moeilijk, je weet toch pas achteraf of je keuze een goede is geweest.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
E vi heeft de griepprik de afgelopen twee jaar gehad. Ze heeft regelmatig bronchitis gehad, met 10 weken RS-virus met beginnende longontsteking. De afgelopen jaren langere periodes Q-var of Flixotide gehad en ventolin als ze benauwd is. Sinds vorige winter lopen we bij de longconsulente. En sinds dit voorjaar gaat het boven verwachting goed. Ze is nu nog steeds niet begonnen met Q-var, terwijl ze vorig jaar rond deze tijd erg benauwd was. De longconsulente gaf dit voorjaar al aan een griepprik niet nodig te vinden. Dus wij gaan dit jaar zonder proberen. Vind het wel spannend, aan de andere kant vind ik haar dus sterker dan ooit.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Je weet wel hoe ziek Finn altijd geweest is. Hij mag ook de griepprik halen maar wij hebben het nooit gedaan. Hij heeft ook nog nooit griep gehad. Onze kinderartsen hebben gezegd dat we het beter niet kunnen doen (Finn reageert altijd erg heftig op vaccinatie's)
Daarnaast vaccineren ze voor een soort griep die het jaar ervoor veel voorkwam. Heb je pech dan vaccineer je en krijgt je kind een andere griepsoort. Daarom hebben wij het nooit gedaan.
Bij Finn is het nooit bronchitis genoemd. Het heette bronchiale hyperreactiviteit.
Daarnaast vaccineren ze voor een soort griep die het jaar ervoor veel voorkwam. Heb je pech dan vaccineer je en krijgt je kind een andere griepsoort. Daarom hebben wij het nooit gedaan.
Bij Finn is het nooit bronchitis genoemd. Het heette bronchiale hyperreactiviteit.
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Oh, ik dacht dat je dat niet wist omdat je je verbaast over het feit dat P aige geen oproep heeft gehad. Vandaar mijn reactie.Suuz schreef:nee hehehhe dat weet ik welEster schreef:Longontsteking is geen indicatie voor een griepprik, bronchitis wel.Suuz schreef: We krijgen geen oproep, terwijl P toch in febr een longontsteking heeft gehad.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Ik heb het er vanavond eens met ML overgehad. Hij vind altijd dat je zoiets gewoon moet doen, om het risico uit te sluiten. Maar ik vind het dus echt niet nodig. Ze is verder een gezonde meid, een griep moet ze gewoon aankunnen. Het is ook al gezegd: ze worden ingeent op de griep die vorig jaar heerste. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat ze dan die griep zou krijgen.
Ik zal voor 2 nov (dag dat je de inenting moet halen) de huisarts eens bellen, en vragen wat hij er van vind.
Ik zal voor 2 nov (dag dat je de inenting moet halen) de huisarts eens bellen, en vragen wat hij er van vind.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Kun je de voors en tegens afwegen met de kinderarts? Ik heb daar erg goede ervaringen mee. Joris kwam net niet in aanmerking voor de dure RS virus vaccinatie (net een maandje te oud) maar was als ex-prematuur wel meer vatbaar voor de zeer ernstige complicaties van dit nare virus. Kinderarts bood me daarom aan het wel voor te schrijven als ik dat wilde (dan wordt het vergoed). We hebben daar echt uitgebreid bij stilgestaan. De kinderarts was wat neutraal in deze en hielp mij mijn keuze te maken. Mijn vertrouwen in de kracht van Joris EN het feit dat ik BV gaf heeft me toen doen besluiten het niet te doen. Gold ook voor de Mexicaanse griep, die vaccinatie heb ik zelf gehaald en op die manier Joris beschermd via BV.
Als ze verkouden is, slaat dit dan ook meteen op haar luchtwegen? Een longontsteking is en blijft een hele vervelende en veel voorkomende complicatie van griep. Ik denk dat ik op basis van die gevoeligheid van haar luchtwegen zelf de keuze zou baseren.
Als ze verkouden is, slaat dit dan ook meteen op haar luchtwegen? Een longontsteking is en blijft een hele vervelende en veel voorkomende complicatie van griep. Ik denk dat ik op basis van die gevoeligheid van haar luchtwegen zelf de keuze zou baseren.