De taarten van oktober

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

De taarten van oktober

Bericht door Annemarie »

De 1e was een Bob de Bouwer taart. Gemaakt samen met de moeder van de jarige, tevens een vriendin. Moest dus hier en daar wel even mijn eigen idee opzij zetten, maar 't is een vrolijke taart geworden, waar de jarige erg blij van werd. Vulling weet ik niet, want dat heeft mijn vriendin verzorgd.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna de taart voor Thomas van Marieke gemaakt. Hij is volgende week jarig, maar ik mocht hem al even showen. Gevuld met een laagje aardbeienjam met daarop aardbeienkwark, afgesmeerd met frambozenbotercreme. 't Is een klein taartje (17,5 cm).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen een cadeautje gemaakt voor een zwangere vriendin;
Afbeelding

Geen Bumba, geen Nijntje o.i.d. voor de 1e verjaardagstaart van Miro. Dat wilde deze moeder echt niet, wat ze wel wilde wist ze niet. Ik stelde voor het geboortekaartje als inspiratie te gebruiken. Moest wel even achter mijn oren krabben toen ik die kreeg. Gelukkig kwam er nog een mail na dat het wel feestelijker mocht.

Op verzoek gevult met aardbeienmousse met stukjes melkchocolade, een laagje aardbeienjam en banketbakkersroom. Aan de botercreme heb ik maar geen smaakje toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de laatste is voor de verjaardag van Thijs zijn juf, ze is tevens kunstenares, dus een kunstwerk als inspiratie gebruikt. Gevuld met aardbeienkwark met stukjes crispy witte chocolade.

Afbeelding
Kristel
J&J SANTORINI

Re: De taarten van oktober

Bericht door Kristel »

Mooi, vooral die van M1ro vind ik goed gelukt.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Wat zijn ze mooi Annemarie! Bijna allemaal met foto. Wat erg leuk is om te zien dat ze steeds mooier verwerkt worden. M1ro en het kunstwerk vind ik de mooiste.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

allemaal weer super hoor!
die van thomas is ook gaaf geworden zo, weer eens wat anders! leuk!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Wauw! Die van Miro vind ik ook heel knap. Leuk, die vlaggetjes en de medaille met de 1 erop.

En die van de juf vind ik heel creatief!

Maar eigenlijk zijn het allemaal kunstwerkjes... Leuk hoor.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Die van M iro springt er echt uit! Leuk hoe je het kaartje er in hebt verwerkt en er toch een hele eigen taart van hebt gemaakt. Kunstwerk vind ik ook prachtig. En de Bob de Bouwer is ook vrolijk geworden. T gaat vast heel blij zijn met zijn cars.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Gave taarten weer.
Ik vind het echt knap hoe je zo'n foto verwerkt in je taart en het toch ern geheel blijft.
Taart voor Thomas ook gaaf, heel anders dan vaak gezien, stoer met dat publiek erachter en het wiel dat los komt.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Allemaal heel mooi geworden!
Ik vind dat hij heel creatief bent omgegaan met de m1ro taart.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Mooi hoor. Ben alleen heel benieuwd hoe die van het geboortekaartje smaakt.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Thommy schreef:Mooi hoor. Ben alleen heel benieuwd hoe die van het geboortekaartje smaakt.
Klinkt niet lekker he? Maar 't was de wens van de "klant". Geen ideeën over het uiterlijk van de taart, des te specifieker over de vulling.

Zelf vond ik ook die voor Miro het mooist, maar moet zeggen dat mijn hart echt geen slag sneller gaat kloppen van een Cars of Bob de Bouwer taart, zelfs niet van de meest spectaculaire.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Je bent echt goed hoor! Heel mooi en strak afgewerkt en je hebt veel fantasie.
Sommige taarten zijn echt heel hoog bij jou. Gebruik je dan twee taarten op elkaar of krijg jij je biscuit zo hoog?
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Bedankt voor alle complimentjes.

Rebecca ik krijg mijn biscuit zo hoog en heb ook diepere bakvormen. Ik vind het mooi zo hoog, dan kun je ook nog wat met de zijkant van de taart.
marjootje

Bericht door marjootje »

Wauw, wat een prachtige taarten!
Suzanne

Bericht door Suzanne »

wat leuk weer, vooral dat puzzelplaatje op de eetbare papierplaatje, heel goed idee, hoe maak je deze vast?
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

jeetje wat een kunstwerken A nnemarie!
Werkelijk prachtig!!

Het is dat P uck al veel te snel jarig is en Z wolle een eindje weg is anders had ik het wel geweten!!
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Es

Bericht door Es »

Erg leuke taarten!! Mooi opgelost met het taartje van M1ro!! En die combinatie van aardbei en witte chocolade is erg lekker hoor!!! Denk dat dat wel goed zit.

Wij moeten ook maar eens meer gaan uitproberen met foto's op de taart, vind het erg mooi zo!!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Es schreef:En die combinatie van aardbei en witte chocolade is erg lekker hoor!!! Denk dat dat wel goed zit.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar melkchocolade is geen witte chocolade een dan ook nog banketbakkersroom.

Ik heb trouwens ander papier voor de printer en print nu op hoge kwaliteit, worden de printjes een stuk mooier van.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Suzanne schreef:wat leuk weer, vooral dat puzzelplaatje op de eetbare papierplaatje, heel goed idee, hoe maak je deze vast?
Gewoon met een beetje water. Ik doe altijd poedersuiker onder mijn marsepein dan plakt het nog extra.
Plaats reactie