Eiwitglazuur en vulling - hoe gaat dat???

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Saskia4

Eiwitglazuur en vulling - hoe gaat dat???

Bericht door Saskia4 »

Hoi,

Ik heb een boekje gekregen van Paula Achtien (kennen jullie die?) over cupcakes. Daarin staat het recept voor eiwitglazuur, met eiwitpoeder en suikerbakkerspoeder. Ik wist niet dat het bestond, maar vond het wel bij de taartenwinkel hier.

Nu heb ik een vraag. Ik ga een taart maken voor mijn dochter die zondag 2 wordt! Ik wil de taart vullen met iets van chocolade mousse en dan een laag eiwitglazuur erover heen en versieren met allerlei figuurtjes van rolfondant. Het wordt niet zo'n profi taart als degenen die ik hier zie voorbijkomen maar het gaat ook om de lol, dan kunnen de andere kids nl. goed helpen om figuurtjes uit gekleurd rolfondant te steken en erop te leggen.

Pfoe wat moeten jullie een eind lezen voordat eindelijk echt die vraag komt.... Hopelijk ben je nog niet afgehaakt.... Kan ik de taart vullen, iets van de rand afblijven en dan dat eiwitglazuur eroverheen? Of moet ik zo'n "dijkje" van botercreme maken cq. de taart afsmeren?

Wie kan mij helpen, liefst voor morgen want dan ga ik ermee aan de slag??? Alvast bedankt!!!
Gerrie
J&J MAURITIUS

Re: Eiwitglazuur en vulling - hoe gaat dat???

Bericht door Gerrie »

Ik wilde zeggen dat ik dacht van niet, omdat vaak een dijkje gedaan wordt zodat de marsepein/fondant niet in aanraking komt met de vochtige vulling omdat het daarop reageert/vochtig wordt, maar ik weet eigenlijk helemaal niet hoe eiwitglazuur reageert op een vochtige vulling. Volgens mij kan je eiwitglazuur dunner/stroopbaarder maken door er water aan toe te voegen, dus in dat geval lijkt het te reageren met een vochtige vulling.
Je zou voor de zekrheid wel dijkjes kunnen maken van chocopasta, is niet zoveel werk.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Plaats reactie