Op het potje! P heeft gisteren voor het eerst op het potje geplast, ze gaf zelf aan dat ze moest Zo trots, echter P vind dat het de normaalste zaak van de wereld is. Ging gelijk weer terug en maakte duidelijk dat ze aangekleed wilde worden om te gaan slapen.
Zou ik dan de jongste als eerste uit de luiers hebben?
Edit: ze is vandaag precies 18 maanden :d
Laatst gewijzigd door Suuz op vr okt 21, 2011 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
kaatje71 schreef:goed dat ze dat zelf aangeeft!
Maar is je zoon nog niet uit de luiers dan?
bedankt.. nee helaas niet.
P is smorgens tot enkele weken geleden droog geweest vanaf geboorte dus ik verwacht haar snel nachtzindelijk. J heeft vaak meerdere natte broeken. Snachts nog luier om.
Ze wil nu geen luier meer aan, maar dat gaat me te ver. Ze zit regelmatig op potje nu omdat ze dat graag wilt en is de enigste plek waar ze langer dan een sec stil zit. Maar nr 2 plasje is nog niet gekomen. (ja net nadat luier aan is).
Mmm moeilijk zeg. Ze is nog zo jong, maar wilt wel.. Ik mis toch nog wel ervaring hierin.
ze is inderdaad nog erg jong. Tomás was er ook vroeg bij, was 17 maanden toen hij voor het eerst op het potje ging. Ook nadat hij het zelf aangaf. Hij heeft een aantal weken heel trots op het potje geplast. Toen de nieuwigheid eraf was, wilde hij niet meer. Het duurde steeds weer een paar maanden voordat hij weer interesse had. Hij is uiteindelijk pas met 2 jaar en 9 maanden helemaal zindelijk (wel meteen binnen 2 dagen na het uit doen van de luier).
Het blijft altijd lastig, want elk kind is anders. Ik zou de luier niet uitlaten in ieder geval, maar als ze graag op het potje wilt plassen, lekker doen. Je merkt vanzelf wel of het een tijdelijk iets is, of dat ze er echt klaar voor is om zindelijk te worden.