Verkouden - veel slijm
Verkouden - veel slijm
Jasmijn is erg verkouden, al meer dan een week. Haar neus is niet verstopt maar ze heeft wel veel last van slijm in haar keel, met name tijdens een voeding. Ze had net een hele borst zonder tepelhoedje gedronken (yes!!) maar moest toen hoesten en toen kwam alles er weer uit. Ze blijft er bijna in, heel sneu. Ik heb de HA al gebeld maar buiten zoutoplossing neusspray kun je er weinig aan doen. Hebben jullie nog tips?
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Re: Verkouden - veel slijm
Wat van je melk in het neusje lijkt hier ook te helpen. Ik kolf met m'n handen wat op een lepel en spuit het met een klein spuitje in z'n neus.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Behalve de zoutoplossing en de melk in het neusje geen tips.
F edde heeft het ook al gehad, maar die had na 1-1,5 week z'n longetjes ook vol zitten en moest dus een antibioticakuurtje hebben. Hij was toen ook echt ziek, zo zielig.
Houd het dus wel goed in de gaten.
F edde heeft het ook al gehad, maar die had na 1-1,5 week z'n longetjes ook vol zitten en moest dus een antibioticakuurtje hebben. Hij was toen ook echt ziek, zo zielig.
Houd het dus wel goed in de gaten.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.
- Gandhi -
Warme vochtoge ruimtes geven het slijm de kans los te komen, badkamer vol stoom bijv. Kan je bijv voor t voeden een keer doen, kijken of het wat verschilt.
Ook helpt t soms om voor t voeden der even op der buik op je schoot te leggen en dan zachtejes te kloppen op der ruggetje van beneden naar boven, links en rechts afwisselend. Zo 'klop' je het slijm los en heeft ze de kans het op te hoesten en/of dat het slijm zich vanzelf verplaatst.
Na het voeden der heel goed rechtop houden voor een poos zodat ze zich niet verslikt en daardoor moet spugen en de voeding eruit gooit.
Beterschap voor je meisje.
Ook helpt t soms om voor t voeden der even op der buik op je schoot te leggen en dan zachtejes te kloppen op der ruggetje van beneden naar boven, links en rechts afwisselend. Zo 'klop' je het slijm los en heeft ze de kans het op te hoesten en/of dat het slijm zich vanzelf verplaatst.
Na het voeden der heel goed rechtop houden voor een poos zodat ze zich niet verslikt en daardoor moet spugen en de voeding eruit gooit.
Beterschap voor je meisje.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
oh bah wat vervelend!!
alles wat ik kon bedenken is al genoemd.
heel veel beterschap gewenst voor je kleine meisje
alles wat ik kon bedenken is al genoemd.
heel veel beterschap gewenst voor je kleine meisje
Trotse mama van J en T