Bah, volgens mij hebben we spruw hier
Bah, volgens mij hebben we spruw hier
Nog nooit gehad, maar ik geloof dat we spruw hebben. Ik heb sinds een paar dagen zulke zere tepels. Ik dacht dat het van de zwangerschap icm het droogdrinken kwam, maar ik heb nog helemaal geen tepelklachten gehad deze zwangerschap en het lijkt me niet waarschijnlijk dat dat na ruim 4 maanden van de één op de andere dag wel komt. Vandaag ging ineens een belletje rinkelen: m'n tepels zijn vurig rood en de pijn blijft ook na het voeden. Toch maar even naar de huisarts één dezer dagen.
Famke lijkt nog geen klachten te hebben gelukkig, hopelijk krijgt ze ook geen last.
Famke lijkt nog geen klachten te hebben gelukkig, hopelijk krijgt ze ook geen last.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Re: Bah, volgens mij hebben we spruw hier
Oh bah, dat is niet fijn. Maar medicatie slaat meestal snel aan, dat scheelt. Morgen even bellen met de huisarts dus!
Hopelijk krijgt Famke ook geen klachten, lijkt me voor zo'n kindje ook niet fijn...
Hopelijk krijgt Famke ook geen klachten, lijkt me voor zo'n kindje ook niet fijn...
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Over die pijnlijke tepels door de zwangerschap, ik had er de eerste maanden ook niet zo gek veel last van, maar sinds 2 weken doet het flink meer pijn. 'Gelukkig' wil Marrit steeds minder vaak drinken, het lijkt erop dat ze nu toch gaat stoppen. Dat kan het dus wel zijn, maar met je andere klachten zou ik het idd eens na laten kijken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Vooral die aanhoudende pijn na het voeden doet me erg aan spruw denken. Je kan gewoon zelf een tubetje daktarin halen bij Kruidvat of Etos als je dochter geen klachten heeft. Ligt vaak bij de voetspullen. Ik smeerde dat 3x per dag na het voeden heel dun en waste mijn tepels voor de volgende voeding. Binnen een dag namen de ergste klachten al af. Dokter gaf me nystatine, wat een vieze plakkende rotzooi was dat en het irriteerde nog meer.
dan zou je beter de orale gel van daktarin kunnen smeren, als je die kunt vinden. Die gebruik ik hier. en het beste is om dan ook wat in het mondje te smeren in de wangetjes
maar goed het beste is dat je even langs de huisarts gaat.
maar goed het beste is dat je even langs de huisarts gaat.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
oh oh! ik hoop dat het snel wegtrekt! in ieder geval even laten checken bij de HA
Trotse mama van J en T
Nou, ik ben op eigen initiatief vast met Miconazol begonnen (bij de drogist gekocht) en wacht dat even af. Als het niet overgaat en/of als Famke last krijgt toch maar even naar de huisarts. Inmiddels jéukt het ook en zijn m'n tepels schilferig, dus het is wel echt spruw.
Ik heb bij dit soort dingen zo geen zin om naar de huisarts te gaan, omdat ik geen zin heb in visieverschillen over de behandeling. Terwijl mijn huisarts helemaal niet zo moeilijk is.
Ik heb bij dit soort dingen zo geen zin om naar de huisarts te gaan, omdat ik geen zin heb in visieverschillen over de behandeling. Terwijl mijn huisarts helemaal niet zo moeilijk is.
-
- J&J SANTORINI
he bah, dat is niet leuk zeg, en dat verwacht je dan eigenlijk ook niet meer na al zolang gevoed te hebben...
Hopelijk ben je er snel vanaf en krijgt Famke er geen last van!

Nee! Zeker omdat we nooit eerder spruw hebben gehad.Mamarielle schreef:en dat verwacht je dan eigenlijk ook niet meer na al zolang gevoed te hebben...![]()
Mijn huisarts begon steevast over dat de tsr pijnlijk kon zijn. Ik bleef maar uitleggen dat ik het verschil wel kende en nu toch echt het gevoel had dat er messen in mijn tepels werden gestoken, wat lang aanhield na het voeden.Ik heb bij dit soort dingen zo geen zin om naar de huisarts te gaan, omdat ik geen zin heb in visieverschillen over de behandeling. Terwijl mijn huisarts helemaal niet zo moeilijk is.
Nouja, ze vertelde me iig niet dat kolven en ik nooit vrienden zouden worden zoals mijn eerste lactatiekundige terwijl ik spruw bleek te hebben en daardoor zoveel pijn had (zeer zeldzaam volgens haar, waarna ze de neonatologie adviseerde mijn melk weg te gooien en ik Joris niet meer aan mocht leggen).
Het kan dus altijd erger dan een huisarts

Succes met smeren, hopelijk ben je er snel vanaf. Famke hoeft er geen last van te krijgen. Ik heb alleen bij Hanna spruw gehad en zij had nergens last van.Ester schreef:Nou, ik ben op eigen initiatief vast met Miconazol begonnen (bij de drogist gekocht) en wacht dat even af. Als het niet overgaat en/of als Famke last krijgt toch maar even naar de huisarts. Inmiddels jéukt het ook en zijn m'n tepels schilferig, dus het is wel echt spruw.
Ik heb toen gewoon de huisarts gebeld, zo van, ik heb spruw, wat schrijven jullie voor? En dat kon ik netjes bij de apotheek ophalen. Ik kom weinig bij de huisarts en eigenlijk neemt hij snel voor waar aan wat ik zeg. Ben er een keer ggeweest voor eczeem van de meiden, toen naruulijk net nergens last van, maar kreeg wel 2 zalfjes voorgeschreven. Maar goed, ik heb deze huisarts ondertussen al 17 jaar.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Ik heb net toevallig een bijscholing spruw gehad en weet wat de voorkeursbehandeling is. Ik zie dan op tegen zo'n telefoontje: bang dat hij iets anders voorschrijft en ik dat dan moet gaan bediscussieren. Of dat hij me eerst wil zien en de spruw in twijfel trekt, het eerst wil aankijken voordat hij wat voorschrijft, etc. Dat soort scenario's gaan dan door mijn hoofd. Gelukkig is miconazol gewoon bij de drogist te koop, als het aanslaat en Famke krijgt geen last dan hoef ik helemaal niet naar de ha.Gerrie schreef:Succes met smeren, hopelijk ben je er snel vanaf. Famke hoeft er geen last van te krijgen. Ik heb alleen bij Hanna spruw gehad en zij had nergens last van.Ester schreef:Nou, ik ben op eigen initiatief vast met Miconazol begonnen (bij de drogist gekocht) en wacht dat even af. Als het niet overgaat en/of als Famke last krijgt toch maar even naar de huisarts. Inmiddels jéukt het ook en zijn m'n tepels schilferig, dus het is wel echt spruw.
Ik heb toen gewoon de huisarts gebeld, zo van, ik heb spruw, wat schrijven jullie voor? En dat kon ik netjes bij de apotheek ophalen. Ik kom weinig bij de huisarts en eigenlijk neemt hij snel voor waar aan wat ik zeg. Ben er een keer ggeweest voor eczeem van de meiden, toen naruulijk net nergens last van, maar kreeg wel 2 zalfjes voorgeschreven. Maar goed, ik heb deze huisarts ondertussen al 17 jaar.