Hebben mijn kinderen een soort van jet lag?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Hebben mijn kinderen een soort van jet lag?

Bericht door AnnemiekD »

Sinds zondagochtend (start wintertijd) zijn mijn meiden al 3 ochtenden om kwart voor 6 wakker. Terwijl ze normaal gewoon tot kwart voor 7 slapen.
's avonds stop ik ze normale tijd op bed (wintertijd). Dus ze liggen ook geen uur eerder op bed.

Ik vind het zo gek, dat kinderen door 1 uurtje omschakeling in tijd zo in hun bioritme van slag kunnen zijn.
Die van jullie wel helemaal omgeschakeld????
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Mir

Re: Hebben mijn kinderen een soort van jet lag?

Bericht door Mir »

Hun bioritme is toch niet van slag, ze worden om precies dezelfde tijd waker als altijd. Volwassenen hebben alleen besloten dat diezelfde tijd ineens een uur eerder is.
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Mir schreef:Hun bioritme is toch niet van slag, ze worden om precies dezelfde tijd waker als altijd. Volwassenen hebben alleen besloten dat diezelfde tijd ineens een uur eerder is.
Maar ze hebben dan wrl een uur minder geslapen toch?

Mijn meiden zijn wel zo'n 15 tot 25 minuten eerder wakker, maar liggen 's avonds wel eerder op bed omdat ik merk dat ze gewoon heel moe zijn, en dat komt toch toevallig net met de wintertijd, dus ik denk dat dat ook daar aan ligt.

Over een week is alles vasr bijgetrokken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Hier kwamen de kinderen om 6 uur (en 6:05 en 6:10 en 6:20..) onze kamer in, terwijl we ze normaal om 7 uur met geweld moeten wekken... Hoop dat dat snel bijdraait!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Hier hetzelfde probleem, Joas is nu al twee ochtenden om half 5 wakker.. terwijl hij dus wel gewoon op zn normale tijd naar bed gaat. Ze missen dus echt wel slaap... en ik ben ook moe :(
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hier is Finn altijd rond dezelfde tijd wakker dus ook met de wintertijd, dat duurt even voordat het wat later wordt. Hij slaapt nooit langer als hij later naar bed gaat dus hij wordt binnenkort weer stikchagerijnig omdat hij slaaptekort heeft. Dan na een week of 2 is het weer rechtgetrokken en is het weer normaal
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik merk het zelf altijd al zo, laat staan een kindje... maar goed hier was het vanochtend weer keurig 10 over 7 als mijn man opstaat. Hopelijk blijft dat zo.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

A zit nog niet in zijn oude ritme. Normaal wordt hij altijd tussen 7 en 8 uur wakker. Zondagochtend was hij om 6:45 wakker maar gister en vandaag was het nog voor 6 uur terwijl hij wel op de normale tijd naar bed gaat.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Geen last van, ze slapen eerder langer dan korter. Heerlijk die wintertijd!
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
Jo Jo
J&J SANTORINI

Bericht door Jo Jo »

Mir schreef:Hun bioritme is toch niet van slag, ze worden om precies dezelfde tijd waker als altijd. Volwassenen hebben alleen besloten dat diezelfde tijd ineens een uur eerder is.
Ja, nou, dat dus. Hier ook Mattias die 'gewoon' op zijn oude tijd wakker is. En dat is dan 5.30 uur :?
niekje
J&J SANTORINI

Bericht door niekje »

Hier lijkt het erop dat het langzaam bij begint te trekken, 's avonds gaan ze wel gewone tijd naar bed, de tijd die ze ook met zomertijd gingen....

De 1e ochtend was het 6uur toen Jasper zich meldde, gisteren ook nog en vanmorgen was het 6.30 uur, dus er begint schot in te komen, Floor is ook eerder wakker 's morgens zo rond 6.30-6.45 uur, terwijl ik ze met zomertijd vaak om 7.20 uur nog wakker moest maken...

Hopelijk nog een paar dagen en kunnen we weer op normale tijden wakker worden...

Groetjes Nicole
Mama van Floor 11-05-06 en Jasper 26-01-09
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Ze zijn hier op zich later wakker (rond half 7 nieuwe tijd), dus vergeleken met de oude tijd slapen ze uit (ongeveer een half uurtje). Maar ze gaan op de nieuwe tijd naar bed, dus ze komen slaap te kort. Ze hebben dus allemaal dikke kringen onder de ogen. Tel daarbij het besef dat de sint over 2 weken weer in het land is op en je kunt je voorstellen dat het soms erg gezellig is hier.... :?
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Liesje28 schreef:Hier hetzelfde probleem, Joas is nu al twee ochtenden om half 5 wakker.. terwijl hij dus wel gewoon op zn normale tijd naar bed gaat. Ze missen dus echt wel slaap... en ik ben ook moe :(

Geef mij maar een handje :?
Ik ben maandag trouwens de fout ingegaan door ze op hun normale tijd naar bed te brengen (een uur later dus). Na een school/bso/werkdag twee hysterische kinderen met omkleden, toen bedacht mama pas dat ze natuurlijk gewoon doodmoe waren :oops:
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Hier zijn ze ook van slag hoor. Inclusief mama.
Zondagochtend waren ze extreem vroeg nieuwe tijd. S'avonds lagen ze er allemaal al om 6 uur in. Heerlijk zo'n rustige avond. Nadeel was dat ze de volgende ochtend om 6 uur klaar wakker waren. Logisch natuurlijk. Gisteren lagen ze gewoon hun normale tijd in bed, maar vanmorgen waren ze wel weer vroeg wakker.
Zeker W essel heeft zijn slaap nodig. Dus ik hoop dat het snel bijtrekt.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
wennetje

Bericht door wennetje »

Joris is eveneens van slag. Een uur later naar bed helpt gewoonlijk ook niet om een uur langer uit te slapen dus dat hij nog even wakker wordt op oude tijd snap ik wel. Maar we zitten ook te rommelen met middagslaapje en moment van eten, naar bed toe gaan in avond, etc. Ik probeer nu steeds een half uur aan te houden, dus in oude tijd een half uur later naar bed/eten/etc, nieuwe tijd een half uur eerder. Op die manier probeer ik de overgang te versoepelen.
Ik functioneer zelf het beste op zomertijd, ga voor mijn gevoel nu echt maandenlang steeds te laat naar mijn bed maar om nou om 21 uur al naar mijn bed te gaan zie ik niet zitten.
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Manlief heeft er ook altijd last van en de jongens ook. Dus die zijn nu ook al een paar dagen om half 6 wakker. Gelukkig slaapt Annelieke wel gewoon tot 19.00.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Corina schreef: Gelukkig slaapt Annelieke wel gewoon tot 19.00.
wat ongezellig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mama van Fenna
J&J SANTORINI

Bericht door mama van Fenna »

J was ook om 5.15 u wakker vanochtend :?
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

De meiden zijn hier ook steeds voor zessen wakker. :?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Ilse501 schreef:

Laat we het erop houden dat ik een avondmens ben en 's ochtends echt opstartproblmeen heb... :twisted: :twisted:. Maar ik bedoelde dus 7.00!
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Denise

Bericht door Denise »

Ik heb mij er van te voren helemaal niet druk om gemaakt voorgaande jaren heb ik bij de jongens er ook niet zoveel van gemerkt.
Maar ze zijn echt uit hun doen, Damian word echt vroeg wakker, wil niet meer slapen en 's avonds rond 6 uur stort hij in en is het huilen en zeuren. Roan heeft er 's ochtends minder last van, maar tijdens het eten 's avonds volgt de ene gaap op de andere.
Met een week zijn ze wel weer in ritme denk ik.
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Corina schreef:
Ilse501 schreef:

Laat we het erop houden dat ik een avondmens ben en 's ochtends echt opstartproblmeen heb... :twisted: :twisted:. Maar ik bedoelde dus 7.00!
ook een afsluitprobleem volgens mij!! :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maar ik zal je nu niet langer plagen. :wink: :lol: 7u is gewoon fijn!!

Mireille
J&J SANTORINI

Bericht door Mireille »

Hier ook al.
Nooit eerder problemen gehad, maar deze keer is het goed mis. Half vijf is echt te vroeg, ik ben zo moe!
Vooral Gwyneth is vroeg wakker, maar ook Morgan is hopeloos uit haar rutme. Ik hoop dat ze snel weer bijtrekken, want bovenop bijna twee jaar te korte en gebroken nachten trek ik dit niet lang.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Hier eigenlijk geen problemen. Nooit echt gehad ook.
Tis denk ik net al met de cafeine ( http://jipenjanneke.messageboard.nl/for ... 28#p331028 ) ze lijken hierin op mij, ik switch ook makkelijk.

Eigenlijk slapen ze juist langer omdat het langer donker is :lol: Vanmo was schoolontbijt en toen ik thuiskwam om 7.45 heb ik ze pas geroepen. Jeroen was wel gepikeerd want opstaan hoort om 7.30
:crazy:
Plaats reactie