niet naar oppas willen

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
nance74
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2968
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 3:32 pm

niet naar oppas willen

Bericht door nance74 »

Dit is mijn laatste week thuis. Tijdens de gehele periode tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling is M icah gewoon naar het kdv en naar opa&oma geweest. Toen S enn net geboren was en papa nog thuis wilde hij een keer niet naar opa en oma daarna was het geen probleem meer.

Maar vorige week en vandaag wilde hij niet. S enn ging vorige week voor het eerst mee maar ook dat haalde hem niet over om te gaan. Om hem te dwingen terwijl ik gewoon thuis ben gaat me iets te ver dus heb ik hem thuis gehouden. Dat was niet mijn planning voor de vakantie dagen die ik nog heb opgenomen.
Naar het kdv gaat redelijk maar dan ben ik daar, geef hem af aan de juf als hij mij niet los wil laten en dan ga ik. Een minuut later is het over en staat hij achter het raam te zwaaien. ALs ik hem op haal dan is er niks aan de hand en heeft hij lekker gespeeld, en wil soms niet eens mee naar huis.

Volgende week ga ik weer werken en dan moet hij toch echt naar opa en oma. Hoe moet ik dit aanpakken. Wellicht gaat het gewoon goed omdat hij dan door heeft dat ik ook weg ben maar moet ik hem echt dwingen? En had ik dat nu al moeten doen?
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikers-avatar
Petra
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2318
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 2:13 pm

Re: niet naar oppas willen

Bericht door Petra »

waarom denk je dat het bij opa en oma anders zou zijn dan op het kdv?

Duidelijk zijn naar hem: mama moet werken en jij gaat lekker met S enn bij opa en oma spelen.
Afscheid niet te lang maken en zelf niet twijfelen werkt het best.

Misschien kunnen opa en oma nog iets leuks met hem gaan doen en dat in het vooruitzicht stellen....
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Gebruikers-avatar
Linkje
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 1763
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:05 pm

Re: niet naar oppas willen

Bericht door Linkje »

Ik zou het ook gewoon aanpakken zoals je het ook doet bij het kdv. Duidelijk zeggen dat je aan het werk gaat en hem 's middags weer op komt halen. Grote kans dat het bij opa en oma ook binnen een minuut weer klaar is.

Je!mer heeft dat ook af en toe, meestal blijkt dan achteraf dat er een week eerder iets gebeurd is (lees: kindje van bijna 1,5 jaar jonger waar hij soms bang voor is :shock: :D ).
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
nance74
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 2968
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 3:32 pm

Re: niet naar oppas willen

Bericht door nance74 »

Probleem is denk ik ook dat oma hem komt ophalen. Is makkelijk straks als ik weer ga werken, scheelt een hoop tijd. Maar voor hem is dat nu dus een reden om niet mee te willen en hij weet dat ik nog thuis ben.

Vanmorgen bracht ik S enn weg omdat ik die nog moest voeden en had dus bedacht dan laat ik M icah daar achter maar mijn moeder had dus bedacht dat ze meteen boodschappen ging doen met S enn en liep dus met ons mee terug. Tja daar ging mijn idee. Anders had ik hem daar gelaten en dan was het ook zo over geweest.

Volgende week kan er ook geen twijfel zijn want dan moet ik gewoon werken dus als hij wil of niet hij zal naar opa en oma moeten. Maar het blijft wel lastig hoor.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
wennetje

Re: niet naar oppas willen

Bericht door wennetje »

En zo kan er opeens na een hele tijd weer opnieuw problemen ontstaan, of na een vakantie, en dan breekt je moederhart weer even als je weg gaat (en je kind nog hoort huilen). Blijf je daar de hele dag druk om maken en hoort bij het afhalen (of als je zoals ik dan toch maar even tussendoor belt) dat het over was zodra je weg was. Is net zoiets als dat kinderen geen fles willen als moeder (met borsten) in de buurt is, hele dagen door leidsters verschoond worden zonder problemen maar zodra jij binnen komt lopen moet jij dat doen. Kortom, zolang er een keuze is, zal er veelal toch voor jou gekozen worden door je kind. Maar als jij niet in de buurt bent is het ook goed.

Waarschijnlijk als oma hem mee neemt is het ook snel weer goed zodra jij en jullie huis uit het zicht is.
BUTTON_POST_REPLY