Hoeveel eet je peuter

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

Hoeveel eet je peuter

Bericht door nance74 »

van 3 jaar?

De afgelopen dagen gaan er 's morgens 4 sneetjes brood in en 's middags 6 :shock:
Ik vind dat best veel. Aan de andere kant denk ik dat hij wel goed kan aangeven als hij genoeg heeft. Heeft een hele tijd maar 2 sneetjes gegeten en dat was dan met pijn en moeite. Als hij 2 sneeen heeft gehad dan vraagt hij om een rijstewafel, soepstengel etc. Dus bied ik hem liever brood aan, dat vult beter. Nu vraagt dus zelf nog om een volgende boterham.

Moet ik dit afremmen? hij is niet te zwaar. Wel kan hij de hele dag vragen om iets, rijstewafel, soepstengel ook koekje of snoepje maar dat krijgt hij niet zo vaak.
Ik wil voorkomen dat hij de hele dag door gaat eten. En dat hij zich niet aanleert om te veel te eten.

Herkenning, tips etc allemaal welkom.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
debby
J&J SANTORINI

Re: Hoeveel eet je peuter

Bericht door debby »

Geen herkenning en ook geen tips, sorry.
Luuc eet de ene keer 's ochtends een boterham en de andere keer 1 of 2 crackers.
Tussen de middag vaak ook 1 boterham en een cracker of beschuit.
Tussendoor fruit of een koekje, meestal is dat 's ochtends fruit en 's middags een koekje.

Als Luuc weer een tegen een groeispurt aanzit dan kan het zijn dat hij 2 boterhammen eet, maar dat komt niet zo vaak voor, vaker vraagt hij dan om snoep of koek.
Moet ik dit afremmen? hij is niet te zwaar. Wel kan hij de hele dag vragen om iets, rijstewafel, soepstengel ook koekje of snoepje maar dat krijgt hij niet zo vaak.
Ik wil voorkomen dat hij de hele dag door gaat eten. En dat hij zich niet aanleert om te veel te eten.
Dit lijkt me idd wel goed, maar als hij dan om iets vraagt zou ik fruit aanbieden.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

:shock: Wow, Tomás eet dit bij lange na niet. HIj eet over het algemeen 's ochtends een rijstwafel/bakje cornflakes/sneetje brood/beschuit. 's Middags eet hij meestal wel veel, variërend van een rijstwafel of twee tot 3 boterhammen en een cracker. Hij eet tussendoor 1 stuk fruit (soms 2) en een biscuitje of snoepje. 's Avonds eet hij eigenlijk niet, afgezien van een klein toetje.
linda7116

Bericht door linda7116 »

Lotte eet heel erg weinig, als ze een groeispurt heeft eet ze wat meer.
dat merk ik direct aan dat ze makkelijker en meer eet.
s ochtends haal ik altijd broodjes en daar eet ze misschien een kwart van op.
dan pas om 12 uur weer wat en dat is warm eten. ook daar eet ze niet echt heel veel van
beetje vlees, ongeveer 1 aardappel en een beetje groente.
rond 2 uur krijgt ze van opa altijd 2 dropjes, en dan om 3 uur drinken we koffie.
dan krijgt lotte thee met een koekje.
soms vraagt ze later op de middag es om een banaan ofzo. dat krijgt ze dan.
voor de rest krijg ik fruit er ook niet in.
en dan s avonds 1 volkoren boterham. soms een halve beschuit nog. en that's it
verder krijgt ze nog wel wat melk en water
linda7116

Bericht door linda7116 »

oh ja, lees bij chabelli wat over een toetje.
lotte krijgt na t warm eten vaak ook een toetje.
soms heeft ze een poosje geen zin in een toetje,soms 'krijgt ze
het iedere dag...
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Ik zou brood en (gezond) warm eten gewoon naar behoefte geven, blijkbaar heeft ie dat nu nodig. Ik zou er dan wel op letten wat erop zit, dus geen 4 boterhammen met hagelslag.

Trouwens een totaal onherkenbaar probleem voor mij. Giel eet 's morgens krap aan een boterham. 's Middags ook vaak 1, soms nog een beschuitje. 's avonds eet hij wisselend, ene keer niets, andere keer bord leeg.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Marrit eet prima, maar wel minder dan dat. Ons brood is wat kleiner, en daarvan eet ze 's ochtends 2 sneetjes en 's middags 2 of 3. Tussen door dan nog fruit, en ook af en toe een wat ongezonder tussendoortje natuurlijk. 's Avonds eet ze ongeveer net zo veel als haar grote broer, warm eten is bij haar echt favoriet. Ik zou me er niet druk om maken, zoalng hij gewoon gezond eet, zal hij het wel nodig hebben. Marrit is ook een heel beweeglijk en actief kind, ze is maar klein en licht,en groeit ook niet hard, dus het eten is bij haar vooral gewoon energie om de dag door te komen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mijadja

Bericht door mijadja »

Ow, dat is hier heel wisselend. Hij is bijna drie. 's Ochtends een bord pap en een beker melk, en nog brood jattend van mama :twisted: . 's Middags 2 plkjes brood en soms nog een cracker/beschuitje of 2 pannekoeken als mama zin heeft om te bakken, haha.
En 's avonds dus ok niet of we moeten iets eten van pasta, dan gaan er rustig twee borden vol in. Verder dus geen groenten/aardappels. Dus best veel vergelijking met die van mij.
Brood geef ik dus niet naar behoefte, maar dat komt dat ik de ijdele hoop heb dat ie 's avonds ook een keer met de pot gaat mee eten, haha. Bij die van mij hou ik de groei wel in de gaten, maar als ie niet te zwaar is, niet vaak ziek is oid probeer ik er niet zo'n probleem van te maken..Geen tips dus, haha
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

B eet ongeveer hetzelfde, al een hele tijd maar mijn mannetje si erg klein en zit onder in de curve dus ik heb me er nooit druk om gemaakt.
Thommy
J&J MAURITIUS

Bericht door Thommy »

Hier ook zo'n turfgraver van 3. Het zijn van die periodes, volgens mij krijgen ze daarna (als ze weer gaan minderen) een groeispurt.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
KarinH

Bericht door KarinH »

Wow! Dat is inderdaad een hele hoop!
Ik begrijp dat dit niet zijn normale eetgedrag is, dus dan denk ik ook meteen groeispurt. Christian heeft ook fasen (gehad m.n.) waarin hij bleef vragen om eten, en dan ook echt honger had, want hij at zo een pak rijstewafels op.

Ik ben bij Christian overigens wel (vrij snel) gaan sturen, vanwege een neiging tot overgewicht. Hij vindt boterhammen erg lekker en zou hier ook af en toe flink van kunnen blijven eten, maar wij zetten zelf de grens op max 5 sneden per dag (2 bij ontbijt en 3 bij lunch). Ik geef hem (desgewenst) extra fruit en komkommer. Hij weet inmiddels precies wat hij per dag 'mag' en zeurt eigenlijk zelden meer (of hij groeit gewoon geleidelijker nu :wink: ?).
Marjo

Bericht door Marjo »

Sinds dat I ris eet sturen wij in de hoeveelheid. Ze heeft zeker de neiging om te zwaar te zijn, dat is ze eigenlijk gewoon. Ze eet nooit meer dan 2 boterhammen voor ontbijt en lunch. We hebben haar nog nooit haar gang laten gaan.
Wel jammer, maar het is niet anders....
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Dit is inderdaad van de laatste week. Normaal gesproken at hij 's morgens 2 sneetjes en 's middags ook, soms vroeg hij er nog 1. En dan na de boterham vroeg hij een rijstewafel. Vaak bood ik een boterham aan omdat hij anders de hele tijd loopt te vragen om rijstewafels want die vullen natuurlijk niet zo.

Dan in de ochtend een stuk fruit, soms 2. En 's middags rijstewafel, soepstengel, koekje of snoepje. En soms rond 16 uur nog een soepstengel omdat hij dan nog honger heeft en hij dan continue loopt te vragen om iets tot we gaan eten.

Het kan met de groeispurt te maken hebben maar hij is de laatste tijd al zo gegroeid. Maar echt neiging tot dik worden heeft hij nog niet. Hij is 1.06,5m en 17,8 kg bij de controle op cb begin oktober.

We zullen het in ieder geval even in de gaten houden.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
mama van Fenna
J&J SANTORINI

Bericht door mama van Fenna »

Ik herken het niet, J eet 's ochtends meestal 1 boterham en 's middags 1 of 2. F trouwens ook :)
Ik was al verbaasd toen ze gisterochtend 2 boterhammen wilden.
Ze zijn dan ook wel licht allebei, J 13 kilo en F 17.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Plaats reactie