Er ligt er 1 in bed

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Floor83
J&J SANTORINI

Er ligt er 1 in bed

Bericht door Floor83 »

... zonder speen. Gisteren bleek dat er een scheurtje in zat. Ze wilde de speen niet meer. Nu had mijn man hem toen op haar kamer gelaten want ze wilde 'm toch niet meer in haar mond. Savonds ging ik bij haar kijken. Had ze toch de speen in haar mond. Die heb ik er uitgetrokken.

Van,orgen ging ze de speen zelf weggooien. Iets later werd de spenenjacht geopend. Resultaat: 1 speen van Tyg0. Die had ze voor Tyg0 gepakt zei ze. Wat later had ze 'm zelf in haar mond. Dus die weggelegd.

Daarna een heel verhaal gehouden over dat de spenen nu op zijn en dat die andere voor Tyg0 is enz.

1,5 uur geleden ging ze naar bed. Eerst was het prima maar begon toch even te huilen omdat haar speen er niet meer was. Normaals uitgelgd en ging toen liggen. Nu slaapt ze nog niet. En zo te horen staat ze naar buiten te kijken. Net riep ze me en was in tranen omdat ze met haar voet wast zat

Ik had laatst hier gelezen dat een aantal van jullie de speen inde schoen gingen doen. Vond ik een goed idee en was dat ook van plan maar helaas...
Ik wil haar nu echt geen speen meer geven. Ze zou best de speen van Tyg0 kunnen gebruiken aangezien Tyg0 geen speen wil.

Iemand nog tips?
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
debby
J&J SANTORINI

Re: Er ligt er 1 in bed

Bericht door debby »

We hebben de speen in een bakje gelegd en dan kon de spenen fee hem meenemen.
In ruil daarvoor kreeg Luuc 50 cent voor in zijn spaarpot. :D
Heeft goed gewerkt toen omdat Luuc heel druk was om dingen in zijn spaarpot te gooien.

Verder geen tips voor je.
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Ik vind haar eerlijk gezegd wel nog wat jong, om haar speen nu af te leren, maar dat komt denk ik ook door m'n eigen ervaring.

Bertrik was nl. ook heel erg speen verslaafd. Op een gegeven moment was de speen weg en hadden in ruil daarvoor een knuffeltje gegeven. Dat ging een paar dagen best goed, alleen wilde hij toen niet echt mee slapen 's middags en dat had hij op dat moment echt nog nodig (ruim 2 jaar). Hij werd er niet liever op en ik wilde gewoon m'n lieve manentje weer terug en ik heb dus weer een speentje gegeven aan hem. toen ging hij ook 's middags weer slapen. Van de zomer was hij dus weer weg en hij ging logeren bij opa en oma. Hij zei zelf teon dat hij een grote jongen was en dat hij geen speen meer nodig had. Toen was z'n middagslaapje ook echt over, maar nu kan hij het hebben... En sindsdien slaapt hij prima zonder speen. In het begin heeft hij er nog wel eens om gevraagd, maar hij kreeg hem gewoon niet meer. Annelieke had ook altijd een speentje, maar als ze die niet had, pakte ze haar duimpje. Dus meestal was dat beginnen met een speentje en na een paar uurtjes had ze d'r duimpje al te pakken. Dus dat had ook niet zoveel zin. Ik heb toen ook gelijk de spenen van Annelieke weg gedaan. Hoe we haar duim af gaan leren, weet ik dus nog niet.....
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
ailay
J&J SANTORINI

Bericht door ailay »

Hier ook een meisje wat sinds een paar weken zonder speen slaapt. Zij was ook helemaal verzot op dat dingen, maar ik vond het echt tijd om m af te leren.

Het was even doorzetten, maar ze is er een tijdje vanaf en het gaat prima. Zo heel af en toe vraagt ze er nog wel eens om, maar zegt dan zelf al dat ze een grote meid is en speen mag niet meer.
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Nu mét speen. De speen die eigenijk voor Tyg0 was heeft zij nu. Vanmiddag heeft ze niet geslapen, alleen even in de fietskar toen we terug liepen vanuit dorp.
Voordat ze ging slapen zei ze nog: "als ik morgen beneden kom dan geef ik 'm weer aan Tyg0."
Nu ligt ze heerlijk te slapen. We laten het nog maar even zo.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Wij hebben altijd de cold-turkey-methode toegepast, dat was even doorbikkelen soms maar werkte goed. Hink je nog op 2 gedachten, dat je haar toestaat Tygo's speen te pakken? Opvoedkundig lijkt het me beter om duidelijk te zijn.
En 2,5 jaar is niks te vroeg hoor.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Claudiac

Bericht door Claudiac »

Ik heb het wat vroeger gedaan. Maar ook hier cold turkey, na een paar avondjes weten ze het niet meer.
(Maar A krijgt nog wel regelmatig de borst 's nachts, daar mag hij van mij nog wel even mee door gaan).
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Esther schreef:Wij hebben altijd de cold-turkey-methode toegepast, dat was even doorbikkelen soms maar werkte goed. Hink je nog op 2 gedachten, dat je haar toestaat Tygo's speen te pakken? Opvoedkundig lijkt het me beter om duidelijk te zijn.
En 2,5 jaar is niks te vroeg hoor.
Ja, opvoedkundig niet de beste keuze. Eigenlijk was die speen van niemand. Die lag in de commode-la op Tyg0 zijn kamer, nog in de verpakking. Tyg0 heeft een paar spenen her en der liggen maar pakt 'm nooit. Ik haal ze maar weg. S0phie pakt die nooit van hem.
Ik heb er nu maar voor gekozen omdat ik rust in de tent wil. Het is de laatste tijd al onrustig genoeg hier. Maar goed, opvoedkundig misschien niet de meest goede ::(
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Heb het al een paar keer cold turkey gedaan. Maar na een paar nachten werd het alleen maar slechter ipv beter. Dus inmiddels zijn we nog niet van de speen af. Toen ik gisteravond opperde dat we straks zijn spenen wel in de schoen kunnen doen in ruil voor een kadootje was meneer het hier ook echt niet mee eens. Hij opperde om maar een paar nieuwe spenen te kopen voor de babypiet :lol:
Hier mag er overdag niet meer met de speen gelopen worden. Deze regel probeer ik strak te hanteren.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Deborah schreef:Heb het al een paar keer cold turkey gedaan. Maar na een paar nachten werd het alleen maar slechter ipv beter. Dus inmiddels zijn we nog niet van de speen af. Toen ik gisteravond opperde dat we straks zijn spenen wel in de schoen kunnen doen in ruil voor een kadootje was meneer het hier ook echt niet mee eens. Hij opperde om maar een paar nieuwe spenen te kopen voor de babypiet :lol:
Hier mag er overdag niet meer met de speen gelopen worden. Deze regel probeer ik strak te hanteren.
Als Sinterklaas er is dan ga ik dat misschien nog proberen.

S0phie heeft alleen een speen in bed, verder niet. Dat deed ik soms toen ze nog heel klein was. Later niet meer en ze vraagt er ook nooit om gelukkig.
Plaats reactie